Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   O-VL stemt motie tgn Nederlandse kerncentrale (https://forum.politics.be/showthread.php?t=146750)

patrickve 24 november 2010 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 5116520)
Als groene bronnen niet genoeg zouden kunnen produceren (iets wat ik ten zeerste betwijfel) dan moeten we gewoon minder energie verbruiken ipv een 'oplossing' als kernenergie.

Ok, de economie dus door 5 delen of zo. Goe bezig.

patrickve 24 november 2010 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronny20be (Bericht 5116630)
Mee akkoord, er is gewoon een overconsumptie. Als heel België enkel spaarlampen zou gebruiken, alle stand-by knopjes zou afzetten, huishoudelijke toestellen van A klasse zou hebben en alle nieuwe gebouwen voorziet van degelijke isolatie/zonnepanelen dan heb je waarschijnlijk nog een ruim overschot op je opgewekte groene energie.

Een zeer zeer naieve opvatting, die niet met de werkelijkheid strookt, maar wel in de groene propaganda zit. Kijk es effe op mijn site (zie handtekening hieronder), om op de hoofdpagina al een extreem optimistisch voorstel voor Belgie te zien.

patrickve 24 november 2010 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B (Bericht 5120316)
WTF? Heb je daar een bron voor?

Het enige dat ik heb gezien is dat ze een hoop zonnepanelen hebben geplaatst die in een heel jaar genoeg energie produceren om 1 dag alle treinen te laten rijden. Ergo er zijn nog 364 van die parken nodig om alle treinen in België groen te laten rijden. (Wat in principe haalbaar moet zijn als men alle sporen overdekt met zonnepanelen.)

Ook zijn er op het dak van het station van Charleroi zonnepanelen geplaatst die 15% van het energieverbruik van het station zullen voorzien.

De treinen stoppen in belgie allemaal rond 5 uur 's avonds trouwens bij zonsondergang :-)

Pieter B 25 november 2010 00:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5124611)
De treinen stoppen in belgie allemaal rond 5 uur 's avonds trouwens bij zonsondergang :-)

Dan zal je elektriciteit moeten opslaan hé. Dat kan op veel verscillende manieren. Water naar boven pompen, luchtdruk, batterijen (de nieuwe lithium air batterij ziet er veelbelovend uit), Waterstof maken, privé auto's hun battrijen gebruiken...

Ik weet niet wat de efficientste en goedkoopste manier is maar er zijn zeker mogelijkheden.

EddyBal 25 november 2010 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 5116520)
Als groene bronnen niet genoeg zouden kunnen produceren (iets wat ik ten zeerste betwijfel) dan moeten we gewoon minder energie verbruiken ipv een 'oplossing' als kernenergie.

Verbeter de wereld en begin bij jezelf: zet je pc af!8-)

Pieter B 26 november 2010 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5127240)
Verbeter de wereld en begin bij jezelf: zet je pc af!8-)

²
Al zou op straat gaan wonen en leven van het afval van anderen ook niet slecht zijn.

Scherven A. Mok 21 juni 2016 13:49

Boontje komt om z'n loontje.

Sukkelaar 21 juni 2016 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 5116285)
Onbegrijpelijk dat mensen tegen kerncentrales kunnen zijn. Er moeten er m.i. nog veel meer bijgebouwd worden in de overgang naar een volledig groene opwekking van energie, vanuit zowel economisch als ecologisch standpunt bekeken.

Wat het bijbouwen betreft heb je helaas gelijk. Ik veronderstel dat de bezorgdheid van de Nederlanders voornamelijk komt door de onheilsberichten over scheuren, sabotage en stil vallen.

Sukkelaar 21 juni 2016 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 5116323)
Dan kunnen we onze steenkoolmijnen terug openen en is er terug werkgelegenheid in overvloed in Limburg en Wallonië.

Werkgelegenheid voor wie?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be