![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Toyota is trouwens van plan om in samenwerking met tesla opnieuw een RAV4 EV te maken. Veel details zijn er echter nog niet bekent. filmpje |
Citaat:
Niks -180°C nodig om die accu-chemie aan de gang te houden. Maar ik denk dat ik weet waar U mee in de war bent. Waterstof opslag is zo'n toepassing waar cryogene opties echt wel werken. En er zullen waarschijnlijk bepaalde hydrides (waterstof gevangen in een metaal-molecul structuur) zijn die met zulke lage temperaturen de job prima kunnen doen. En dat is een voordeel voor de brandstofcellen. Eneuh, koelen tot -180°C kan u gerust thuis hoor, ga maar een vaatje vloeibare stikstof halen. |
Citaat:
De minimum autonomie zou 500 km minstens moeten zijn en dan zou het laden of het wisselen van de batterij in minder dan 30 minuten moeten kunnen. Zolang dat niet het geval is, wordt elke electrische auto door een mazoetstoof of hybride qua Efficientie gewoon afgedroogd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het altijd weer vreemd om argumenten die uit de linkse hoek komen te lezen die er van uitgaan dat voor een bedrijf "geld verdienen" niet de eerste prioriteit is. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.20min.ch/news/zentralschweiz/story/18384185 Samenvatting: Twee broers willen hun auto voltanken. Zijn te lui om het vulpistool continu vast te houden en binden dan maar de "trekker" vast met een tie-wrap. Als de tank vol is blijft de pomp zo natuurlijk doorpompen. Om de tie-wrap weer los te maken verzochten de idioten die door te branden met een aansteker... |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb een week geleden een electrische smart proefgereden. Dat ding best goed moet ik zeggen. Ik heb ook even gekeken hoe dat laden gaat. De stekker die je er in steekt om het voertuig op te laden heeft 7 pinnen. 5 voor stroom, en 2 voor communicatie tussen het voertuig en de lader. Het idee is de stekker te standariseren, zodat er overal laadstations kunnen komen die voor iedereen werken. De auto identificeerd zich aan het laadstation automatisch, verteld wat voor stroom hij nodig heeft, en er wordt bijgehouden hoeveel stroom je afgenomen hebt, zodat je gewoon periodisch een rekening kan krijgen. Als er voldoende laadstations zijn is het bereik en de laadduur niet zo een probleem. Je rijd thuis weg met een volle batterij. Je gaat shoppen in de Colruyt, en ondertussen hangt je auto weer aan een lader. Op je werk hang je 'm ook aan een lader enz. Het is de bedoeling van Smart om de electrische versie in 2011 uitgebreid te testen in Zwitserland, en dan komt hij in 2012 op de markt. Tegen dan moeten in de grote steden in de meeste parkeergarages laadpalen staan. Ik zie mij zo een voortuig echt wel kopen. |
Citaat:
|
Citaat:
"in de auto aan de lader, en van daar naar de docking station bij de computer". Citaat:
In alle geval, je hebt wel gelijk , het is een potentiele oplossing voor stadsgebruik (50 km enkel). Wanneer rijd iemand tijdens een werkdag meer dan 50 km aan 1 stuk? Zeker als men de accu kan herladen tot 60% op 5 minuten. |
Citaat:
|
Citaat:
Ruimschoots genoeg wie van Kortrijk naar Brussel moet, en op het werk kan opladen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die prijs is ook voor het basismodel of de accuversie met de minste reikwijdte = 260 km, er worden nog 2 versies aangeboden in optie (ttz met meer accu´s), de prijs is nog niet vrijgegeven volgens Wiki Even googlen (ik denk dat de refertes onderaan Wiki geloofwaardig zijn ;-)): Citaat:
Citaat:
Maar snel reserveren kan altijd mits een aanbetaling. Anders is het nog langer wachten... alhoewel de voorvreugde ook niet te versmaden is. ;-) Hier vind je ook de nodige links: http://webarchive.teslamotors.com/di...del_S_FAQ.html http://www.teslamotors.com/buy |
Citaat:
Lijkt me een fijne ontwikkeling, voor wie laders wil verhuren. |
En dan zal de stad overal laadkaaien maken, op kosten van de belasting betalers alle straten nog eens open leggen. Flink verdienen bovenop.
't zal wel zijn dat ze het aanmoedigen. Ze hebben er waarschijnlijk al spijt van dat ze alle parkeerplaatsen hebben weggedaan. Mie beton krijgt al een nat broekje. |
Citaat:
|
Citaat:
Zal niet veel van in huis komen. |
Citaat:
Of er wat van in huis komt hang van veel factoren af, maar niet van technische factoren. |
Citaat:
Straatjes openleggen, kabels trekken, paaltjes zetten, aankopen doen....;-) |
Citaat:
|
Citaat:
De tesla bewijst dat er vraag is naar hippe eco-wagens zelfs als de prijs veel hoger is dan een conventionele wagen uit dezelfde klasse. |
Citaat:
Maar of dat nu gekocht wordt uit ecologische of financiële redenen, daar heb ik mijn twijfels over bij dat publiek. In Monaco zie ik hun daar wel toertjes mee te doen ja. |
Citaat:
Er waren uiteindelijk maar een 50tal personen die geïnteresseerd waren de EV1 op eigen risiko te kopen. GM koos er voor dat niet te doen, omdat het sop gewoon de kool niet waard was. Citaat:
|
Citaat:
maar zou gebruikt worden door de militairen, ik weet de naam niet meer Gevonden Natrium-zwavel maar was niet op lage temperatuur maar op hoge. |
Citaat:
350wh/kg |
Die Tesla sedan zal hier wel verkopen hoor. 8-)
|
Citaat:
Als je van een ferrari een electrische wagen maakt dan is de meerkost van de batterij niet zo doorslaggevend. |
Citaat:
|
Citaat:
Zwavel heeft een redelijk slechte geleidbaarheid, wat de bestaande prototypes hetzelfde nadeel geeft als de eerste types Lithium accu, de lage piekstromen in zowal laden als aflevercapaciteit. Zwavel op zichzelf reageert bijna niet met de mogelijk gebruikte electrolieten, maar de Lithium-zwavelverbindingen doen dat wel, wat een accu geeft die redelijk snel "versleten" is. Onderzoek naar deze 2 problemen is gaande, en het geleidbaarheidsprobleem kunnen ze blijkbaar aanpakken door een matrix van carbon-nanotubes te gebruiken, helaas is dit spul peperduur. Maar voor de "snelle slijtage" is nog geen directe oplossing in zicht. En het veiligheidsaspect is een volgend probleem. Net zoals ik al eerder schreef, het maakt niet uit welk soort accu er gebruikt word. Als men met kilowatts begint te goochelen kunnen aardige knetters opgewekt worden. En een accu met zulke energiedichtheid... |
Citaat:
De beste optie blijft de lithium-ion maar de grondstof blijkt niet zo massaal aanwezig te zijn,het blijft zoeken. |
Citaat:
Die tesla is dan ook een goedkope sportwagen en bovendien elektrisch. |
Citaat:
Maar de gemakkelijk winbare variante is een pak zeldzamer. Johan Bollen verwijst hiernaar. Enkele stuljes Zuid Amerika zijn goed voorzien van Lithium. |
In hoever is lithium recycleerbaar? Een batterij die niet meer deftig oplaad kan je daar makkelijk een terug werkende batterij van maken?
Wat denken jullie trouwens van Lithium air. Dat zou naar 't schijnt de toekomst van de batterijen worden. Er zijn echter nog wel een aantal obstakels te overwinnen. |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be