![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
nog wat foto's
![]() ![]() ![]() ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik kan het weten, want ik klop ook veel uren. Gelukkig als zelfstandige, dus nog enigszins voor mijn eigen zak. |
Citaat:
Sommige patroons hebben dat soort "slaven" natuurlijk graag. |
Citaat:
|
Citaat:
In plaats van die mannen onderkruipers te noemen, zou je beter en bloc naar de baas stappen en loonsverhoging voor die kerel eisen. Hij devalueert jullie job, dus moet dat rechtgezet. |
Citaat:
|
De overheid heeft geen geld meer.
't zijn de liberalen. Oke. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan noem je dat aan "halve" prijs werken. Welnu, ik doe gewoon mijn werk en wordt daar jaarlijks voor beloond met een mooie opslag en dito overbelaste bonus. Ik ben daar tevreden mee en heb van geen enkele collega afgunst te verduren. Wel door buitenstaanders gelijk jij en net die personen gaan dan eens beslissen hoe we ons level moeten organiseren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Overigens heb ik mij niet uitgesproken tegen deze 'revolte' in Wisconsin. Hun eisen lijken me op het eerste zicht gerechtvaardigd en ik heb persoonlijk sowieso weinig op met het neoliberalisme. De kritiek geleverd op het kapitalisme door extreem-links (en extreem-rechts) is dus misschien wel deels gerechtvaardigd, maar de alternatieven die zij voorstaan zijn vele malen erger en onmenselijker. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Geloof verzet bergen! Je bent een goede gelovige. |
Citaat:
Dank zij de CEO kunnen deze betere koekjes geproduceerd en verkocht worden: ![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Geen goede koekjes toen dus, want geproduceerd zonder CEO. Q.E.D. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het begrip 'ondernemer' gaat in ieder geval - op logische grond - het begrip 'werknemer' vooraf.
Je zou kunnen zeggen dat er vroeger veel meer 'ondernemers' waren; een loon werd veel minder verdiend dan dat er winst/verlies werd gemaakt. Nu is er veel meer volk in loonarbeid - waardoor er een intellectuele en economische arbeidsdeling is die er vroeger veel minder was, met alle positieve effecten op de productiviteit die daarmee gepaard zijn gegaan. Dus zeggen dat 'bazen' er voor 'werknemers' zijn klopt. Je kan een ondernemer hebben zonder een werknemer maar je kan geen werknemer zonder een ondernemer hebben. Want dan is hij immers zelf degene die de economische rol van ondernemer op zich neemt. Dat is overigens ook niet raar ofzo. Het grote voordeel van een werknemer is dat hij niet de onzekerheid van de investering van zijn arbeid draagt. Het nadeel is natuurlijk dat je dan ook geen extra winst kan verdienen boven op het zuiver contractueel afgedwongen loon. Voor- en nadelen heb je nu eenmaal bij dat soort economische functies. Als mensen maar begrepen wat de economische functie is van loonarbeid, ondernemerschap en kapitaalinvesteringen. Dan zouden ze er (misschien) niet zo op liggen schelden. Dan zouden ze begrijpen wat deze functies zijn in de intellectuele en sociale arbeidsdeling die de productiviteit van onze samenleving mogelijk maakt. En zouden ze geen slogans meer hebben zoals 'dat ze de bakkerij willen in plaats van het boord' en begrijpen dat de bakkerij effectief geleid wordt door de wensen van de consument - waar de arbeidersklasse een deel van uitmaakt; zelfs het grootste deel. Maar ja; dan moeten ze wel bereid zijn economie te leren. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Moet Qadhafi Amerika bevrijden?
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu goed, als die arbeiders/werknemers het zo goed alleen kunnen doen moeten ze dat maar doen. Ik snap niet waarom ze dan nog blijven staken om toch nog een akkoord af te dwingen van "die parasieten". |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be