Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Open brief van Willy De Waele aan Mathias De Clercq (https://forum.politics.be/showthread.php?t=152183)

Xenophon 6 maart 2011 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 5342360)
Meer Willies en openVLD klom uit het dal.

Spijtig voor De Waele, maar ik vind dat na het jarenlange gelieg en verraad dat partijtje in brokken uiteen mag vallen.

Go Mathias, go, breek maar af :-)

Je kan je afvragen hoe oprecht die De Waele is als hij in zo'n partij blijft.

largo_w 6 maart 2011 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 5342336)
Ik wacht dus op het "terugfluiten" van De Waele zoals De Clercq en Degucht zijn "teruggefloten" door de partij .:twisted:

Zoals hier al werd gezegd is de man een niks in de partij... een ontslagnemend burgemeestertje van een dorp in de Brusselse rand... Ik verwacht ècht niet veel reactie op zijn actie net zoals er geen reactie is gekomen op zijn vlaggenactie!

fonne 6 maart 2011 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5342514)
Zoals hier al werd gezegd is de man een niks in de partij... een ontslagnemend burgemeestertje van een dorp in de Brusselse rand... Ik verwacht ècht niet veel reactie op zijn actie net zoals er geen reactie is gekomen op zijn vlaggenactie!

Ik verwacht dan ook niet dat er in 2012 nog iemand zo gek gaat zijn om op de Ø-VLD verraders te stemmen in Vlaams-Brabant. Laat staan dat er nog ergens een Ø-VLD burgemeestertje zou te bespeuren zijn in het landschap.

born2bewild 6 maart 2011 16:33

't is toch wreed met de Ø-VLD

op federaal vlak trekken ze de stekker eruit
op Vlaams niveau zijn ze te klein
op stedelijk niveau zijn ze ook marginaa;
in gemeentelijk niveau zijn ze niet geinteresseerd

nabat54 6 maart 2011 18:11

Citaat:

Zoals gewoonlijk probeer je je er hier uit te praten,"een niks in de partij".
Als de leiding van de VLD hierop niet reageert, gaan ze akkoord met de open brief van De Waele naar De Clercq, dat is de perceptie.
Ik stel wel vast dat de klassieke, dus ook de VLD, partijen burgemeesters hebben in de brusselse rand , die van mening zijn dat er een "verfransing" aan de hand is , om dat vast te stellen moet je geen Vlaams-nationalist zijn (dus een gif in de samenleving dexit De Clercq) !

groeten van een vlaams-republikein

aangepast:
@largo_w u bent toch ook voor vrijheid en vooruitgang , dus een republikein ?

largo_w 6 maart 2011 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 5342719)
Zoals gewoonlijk probeer je je er hier uit te praten,"een niks in de partij".
Ik stel wel vast dat de klassieke, dus ook de VLD, partijen burgemeesters hebben in de brusselse rand , die van mening zijn dat er een "verfransing" aan de hand is , om dat vast te stellen moet je geen Vlaams-nationalist zijn (dus een gif in de samenleving dexit De Clercq) !

groeten van een vlaams-republikein

Er is ook niemand die de problematiek van de rand wil ontkennen... blijkbaar is ook dat al moeilijk voor je. Er is wel een verschil tussen problemen oplossen en separatist zijn. U heeft wat moeite met nuance merk ik telkens opnieuw...

groeten van een Belg (moet volgens mij voor U een vreemd beestje zijn).

nabat54 6 maart 2011 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5342728)
Er is ook niemand die de problematiek van de rand wil ontkennen... blijkbaar is ook dat al moeilijk voor je. Er is wel een verschil tussen problemen oplossen en separatist zijn. U heeft wat moeite met nuance merk ik telkens opnieuw...

Jij ontkent het wel, want De Waele is maar een burgemeesterke van niets volgens jou. Je reageert inhoudelijk NIET op zijn debrief.

Je wil de schuld nu even in mijn schoenen schuiven, ik ben geen separatist (afscheiding van Belgie) ik ben voorstander van een Vlaanderen (al of niet een geheel met Nederland)

Ik bestrijd het Belgisch/imperialisme/unionisme.
Dus ja volgens "uw" concept ben ik een seperatist.

Nuance is me niet vreemd, u is het wel vreemd me dunkt, u stelt zich geen vragen bij het ontstaan van Belgie in de jare 1830.....maar ja over het stemrecht hebben we al eens een discussie gehad jij en ik.

largo_w 6 maart 2011 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 5342759)
Jij ontkent het wel, want De Waele is maar een burgemeesterke van niets volgens jou. Je reageert inhoudelijk NIET op zijn debrief.

Ik ontken helemaal niks... Neen de brief daar reageer ik niet op; ik las hem wel als je dat wat helpt. De man is op en top verzuurd... ik heb totaal geen affiniteit met dat soort mensen; ik geloof in de constructieve dialoog en daar past een Willy De Waele niet in. Ik merk dat hij graag zwaait met zijn liberalisme maar spijtig genoeg kan je dat niet rijmen met de separatistische/nationalistische logica.
Citaat:

Je wil de schuld nu even in mijn schoenen schuiven, ik ben geen separatist (afscheiding van Belgie) ik ben voorstander van een Vlaanderen (al of niet een geheel met Nederland)

Ik bestrijd het Belgisch/imperialisme/unionisme.
Dus ja volgens "uw" concept ben ik een seperatist.
Zwans zoveel je wil je bent een separatiste... je wil "een onafhankelijk Vlaanderen" dat noemt men nu eenmaal "een separatiste".
Citaat:

Nuance is me niet vreemd, u is het wel vreemd me dunkt, u stelt zich geen vragen bij het ontstaan van Belgie in de jare 1830.....maar ja over het stemrecht hebben we al eens een discussie gehad jij en ik.
1830 dat is nogal van voor mijn tijd dus nee ik stel me daar niet onmiddellijk vragen bij... net zo min als ik mij vragen stel bij het verdrijven van de Romeinen uit onze contreien. Lijkt me ook niet erg toepasselijk op het discours van vandaag... ik ben dan ook jong; ik kijk naar mijn toekomst.

nabat54 6 maart 2011 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5342728)

Ja is een vreemd beestje, leg het eens uit ?

Den Turk die naast mij woont, en Nederlands praat, is voor mij ook een vlaming, de franstalige die "weigerdt" om nederlands te praten is een "Belg". De nederlandstalige "Belg" (JIJ DUS) die niet ziet dat franstaligen WEIGEREN om de taal door de meerderheid gesproken in "UW LAND BELGIE" zijn van onwil, ze hebben dus een andere agenda....

largo_w 6 maart 2011 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 5342775)
Ja is een vreemd beestje, leg het eens uit ?

Den Turk die naast mij woont, en Nederlands praat, is voor mij ook een vlaming, de franstalige die "weigert" om nederlands te praten is een "Belg". De nederlandstalige "Belg" (JIJ DUS) die niet ziet dat franstaligen WEIGEREN om de taal door de meerderheid gesproken in "UW LAND BELGIE" zijn van onwil, ze hebben dus een andere agenda....

Het begint erg triestig telkens opnieuw te moeten schrijven "waar haalt U deze baarlijke nonsens?". :|

Is het U al opgevallen dat ik telkens moet antwoorden met hetzelfde??

Ja "Belg" dat moet volgens mij voor U een raar beestje zijn. Het heeft zelf ziekelijke proporties aangenomen waar U zichzelf niet meer "Belg" wenst te noemen... raar vind ik dat. doet het soms pijn als men naar U identiteitskaart kijkt in een ander land en zegt "ah U komt uit België?". gek dat wou ik gewoon opmerken...

nabat54 6 maart 2011 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5342769)
Ik ontken helemaal niks... Neen de brief daar reageer ik niet op; ik las hem wel als je dat wat helpt. De man is op en top verzuurd... ik heb totaal geen affiniteit met dat soort mensen; ik geloof in de constructieve dialoog en daar past een Willy De Waele niet in. Ik merk dat hij graag zwaait met zijn liberalisme maar spijtig genoeg kan je dat niet rijmen met de separatistische/nationalistische logica.

Zwans zoveel je wil je bent een separatiste... je wil "een onafhankelijk Vlaanderen" dat noemt men nu eenmaal "een separatiste".

1830 dat is nogal van voor mijn tijd dus nee ik stel me daar niet onmiddellijk vragen bij... net zo min als ik mij vragen stel bij het verdrijven van de Romeinen uit onze contreien. Lijkt me ook niet erg toepasselijk op het discours van vandaag... ik ben dan ook jong; ik kijk naar mijn toekomst.

Je hebt op deze draad al toegegeven dat je hem NIET gelezen had, nu zeg je dat je de brief WEL gelezen hebt.

"zwans"..oei ben je het onderspit aan het delven in de discussie ?

"separatiste" grappig, ik ben een man, je pint je dus vast op een foto die in mijn profiel staat (Bobby Sands), maar tja je bent de eerste niet, een paar VBlokkers hebben de zelfde fout gemaakt....ik zou me maar zorgen beginnen maken als ik u was.

Tja, jong dat ben je zeker als ik je replieken hier lees, mijn leeftijd kan je weten, staat in mijn profiel, de jouwe weet ik niet, maar dus ......heel jong ?

Jazeker 6 maart 2011 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia (Bericht 5340404)
Knappe tekst.

2

Jazeker 6 maart 2011 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5342444)
Je kan je afvragen hoe oprecht die De Waele is als hij in zo'n partij blijft.

In zijn tekst staat reeds dat hij een eigen kartel in Lennik heeft dat niet meer optreedt onder de naam O-VLD.

Maar tja... de onmacht van een burgemeester.

Jazeker 6 maart 2011 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 5342828)
Je hebt op deze draad al toegegeven dat je hem NIET gelezen had, nu zeg je dat je de brief WEL gelezen hebt.

"separatiste" grappig, ik ben een man, je pint je dus vast op een foto die in mijn profiel staat (Bobby Sands), maar tja je bent de eerste niet, een paar VBlokkers hebben de zelfde fout gemaakt....ik zou me maar zorgen beginnen maken als ik u was.

Tja, jong dat ben je zeker als ik je replieken hier lees, mijn leeftijd kan je weten, staat in mijn profiel, de jouwe weet ik niet, maar dus ......heel jong ?

LOL!!! Goede repliek tegen dat kindje.

nabat54 6 maart 2011 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5342888)
LOL!!! Goede repliek tegen dat kindje.

Dank u !

Maare jouw leeftijd staat ook niet echt in je profiel hé ;-)

Ik kan je opmerkingen/bijdragen hier op het forum wel smaken, ben er niet altijd akkoord mee (Iedereen heeft recht op zijn mening en mag die uiten, dus jij en ik ook ), maar je zit nog altijd in dat"klassiek" rechts/links denken vast volgens mij, maar wat betreft Vlaanderen zitten we op dezelfde golflengte ;-)

largo_w 6 maart 2011 21:23

Citaat:

Waar blijf je de nonsens toch halen? WAAR schrijf ik dat?
Citaat:

zwans ja... blabla ik ben geen separatiste blablabla ik ben alleen voor een onafhankelijk Vlaanderen. Zwans dus van de hoogste plank. U komt blijkbaar niet verder dan mensen woorden in de mond te leggen en jezelf blaasjes wijs te maken.
Citaat:

sjah... kan gebeuren.
Citaat:

Voor jou waarschijnlijk héél jong ja... gek dat je dat dan niet voorheen kon "halen uit mijn replieken".

nabat54 6 maart 2011 21:59

enne uwe inhoudelijke reactie graag op de brief van De Waele, uw replieken zijn nogal veelvuldig maar met weinig inhoud, vandaar dat ik me permiteer te vragen (opnieuw) naar uw leeftijd. Mijn leeftijd staat per definitie in mijn profiel zo kan iedereen een" idee" hebben van mijn "referentiekader"
Dus wat wordt het ? tu accouche ou quoi ?

Nierika 6 maart 2011 22:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5342785)
Het begint erg triestig telkens opnieuw te moeten schrijven "waar haalt U deze baarlijke nonsens?". :|

Is het U al opgevallen dat ik telkens moet antwoorden met hetzelfde??

Ja "Belg" dat moet volgens mij voor U een raar beestje zijn. Het heeft zelf ziekelijke proporties aangenomen waar U zichzelf niet meer "Belg" wenst te noemen... raar vind ik dat. doet het soms pijn als men naar U identiteitskaart kijkt in een ander land en zegt "ah U komt uit België?". gek dat wou ik gewoon opmerken...

Spreken ze daar Belgisch, in België?

Helias 7 maart 2011 00:46

Citaat:

" grappig, ik ben een man, je pint je dus vast op een foto die in mijn profiel staat (Bobby Sands), maar tja je bent de eerste niet, een paar VBlokkers hebben de zelfde fout gemaakt....ik zou me maar zorgen beginnen maken als ik u was.

Ik ben VB'er. Maar ik herkende Bobby Sands heus wel. ;-)

En wat de Foggy Dew betreft: ik ben geen van fan van zotte Sinead, maar dit is wel de beste versie, vind ik: :-)

http://www.youtube.com/watch?v=13MQFCfCYdQ

bgf324 7 maart 2011 00:48

"Het Vlaams nationalisme is een dodelijk gif. Het sluipt stilletjes binnen, verlamt de rede en op de duur houdt het alles in zijn greep."

Is trouwens een quote van een andere VLD'er van enkele jaren terug. Weet wel niet meer van wie.

Zelf een originele steek kan fils �* papa niet meer bedenken.

Helias 7 maart 2011 01:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5343652)
"Het Vlaams nationalisme is een dodelijk gif. Het sluipt stilletjes binnen, verlamt de rede en op de duur houdt het alles in zijn greep."

Is trouwens een quote van een andere VLD'er van enkele jaren terug. Weet wel niet meer van wie.

Zelf een originele steek kan fils �* papa niet meer bedenken.

Ik denk dat het een quote van hemzelf is. Van vier jaar geleden. Wat hem geenszins minder zielig maakt. Jonge Mathias, die ooit, heel eventjes, werd getipt als partij-ideoloog, blijkt eigenlijk absoluut niets te bieden hebben op inhoudelijk vlak. Rijk aan pretentie, arm aan talent.

Xenophon 7 maart 2011 01:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Helias (Bericht 5343665)
Ik denk dat het een quote van hemzelf is. Van vier jaar geleden. Wat hem geenszins minder zielig maakt. Jonge Mathias, die ooit, heel eventjes, werd getipt als partij-ideoloog, blijkt eigenlijk absoluut niets te bieden hebben op inhoudelijk vlak. Rijk aan pretentie, arm aan talent.

Anders zat hij niet in de OVLD.

guido 007 7 maart 2011 05:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5343675)

Bij de VLD zitten er toch ook die wel talent hebben, maar het onderdrukken als ze het voelen opkomen.

vlijmscherp 7 maart 2011 08:16

Citaat:

voor elke partij, maar zeker voor een partij zoals de OVLD die het moeilijk heeft om kiezers te lokken, is elke stem belangrijk.

wat jij voorstelt, is dat de OVLD gewoon gans Vlaams-Brabant moet laten vallen en zich concentreren op de andere provincies. Want vergeet niet, elke Vlaams-Brabantse politieker, van elke partij, is flaminganter dan de rest van zijn partij.

Jazeker 7 maart 2011 08:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 5343126)
Dank u !

Maare jouw leeftijd staat ook niet echt in je profiel hé ;-)

Ik kan je opmerkingen/bijdragen hier op het forum wel smaken, ben er niet altijd akkoord mee (Iedereen heeft recht op zijn mening en mag die uiten, dus jij en ik ook ), maar je zit nog altijd in dat"klassiek" rechts/links denken vast volgens mij, maar wat betreft Vlaanderen zitten we op dezelfde golflengte ;-)

Die leeftijd heeft er gestaan hoor. Mijn geheugen doet het niet goed meer, maar ik denk dat ik 34 ben ;-)

Dat links/rechts denken, daar ben je fout. Ik hou het op sociaal/acosiaal. Met uitzonderingen natuurlijk. Ik denk niet langer zwart/wit (een jeugdzonde) maar bepaal voor mezelf wat kan en niet kan.

Jazeker 7 maart 2011 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5343675)

Bingo! Kies uw prijs! :-D

largo_w 7 maart 2011 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5343836)
voor elke partij, maar zeker voor een partij zoals de OVLD die het moeilijk heeft om kiezers te lokken, is elke stem belangrijk.

wat jij voorstelt, is dat de OVLD gewoon gans Vlaams-Brabant moet laten vallen en zich concentreren op de andere provincies. Want vergeet niet, elke Vlaams-Brabantse politieker, van elke partij, is flaminganter dan de rest van zijn partij.

Ook d�*t schrijf ik nergens... :roll:

De VLD zal in een gesplitst Vlaams Brabant net zoals in Brussel de grootste partij zijn (http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/Bi...-Brussel.dhtml) daarvoor hebben ze geen mannekes nodig zoals Willy De Waele die hun imago weer schade toebrengt dan stemmer aanbrengt. Ook de Flamingant is geen idioot hij weet heel goed dat een stem voor Willy De Waele er één is voor de VLD dat een duidelijke onderstroom kent die een breuk wil stellen met die ideologie (http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1M376F6S). Wat jullie allemaal willen uitvinden is jullie probleem... ik stel alleen vast dat men niet zal tillen aan deze uitlating van de Heer De Waele. en persoonlijk vind ik het ook nogal spijtig dat een liberaal politicus zich zo laat leiden door achterdocht, verzuring en wraakgevoelens. Persoonlijk zou ik hem daarvoor wel niet uit de partij zetten (wat ze tot nu toe ook niet deden)...

nog even dit:
Citaat:

Dat is ook het uitgangspunt van Rutten: "Ik krijg er de kriebels van. Als je aan 6 miljoen Vlamingen vraagt wat identiteit is, krijg je 6 miljoen uiteenlopende antwoorden. En bevonden is het erg dat politici het identiteitsdebat moeten voeren of dat het antwoord vanuit de politiek zou moeten komen. Identiteit is een individuele zoektocht. Daarom kan je identiteit en natiegevoel niet koppelen."
http://m.deredactie.be/cm/vrtnieuws....itiek/1.975622
Dat is ook zo wat mijn mening...

Jazeker 7 maart 2011 09:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5343879)
de Flamingant is geen idioot hij weet heel goed dat een stem voor Willy De Waele er één is voor de VLD

Dat is ook zo. En als de O-VLD dat gaat beseffen, gaan ze hun belgique discours wat downtunen. Mathias De Clercq heeft al flink op zijn kop gehad omwille van zijn uitspraken.

guido 007 7 maart 2011 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5343879)
Ook d�*t schrijf ik nergens... :roll:

De VLD zal in een gesplitst Vlaams Brabant net zoals in Brussel de grootste partij zijn (http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/Bi...-Brussel.dhtml) daarvoor hebben ze geen mannekes nodig zoals Willy De Waele die hun imago weer schade toebrengt dan stemmer aanbrengt. Ook de Flamingant is geen idioot hij weet heel goed dat een stem voor Willy De Waele er één is voor de VLD dat een duidelijke onderstroom kent die een breuk wil stellen met die ideologie (http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=1M376F6S). Wat jullie allemaal willen uitvinden is jullie probleem... ik stel alleen vast dat men niet zal tillen aan deze uitlating van de Heer De Waele. en persoonlijk vind ik het ook nogal spijtig dat een liberaal politicus zich zo laat leiden door achterdocht, verzuring en wraakgevoelens. Persoonlijk zou ik hem daarvoor wel niet uit de partij zetten (wat ze tot nu toe ook niet deden)...

nog even dit:

http://m.deredactie.be/cm/vrtnieuws....itiek/1.975622
Dat is ook zo wat mijn mening...

Schrijft Willy leugens?
Nee!
Wat bazel je dan.

Het ledencongres heeft tal van zaken goedgekeurd, zaken die nadien naast zich neergelegd werden.

Dit aanklagen is volgens uwe logica gelijk aan verzuurd zijn.

1 goede raad, doe uw oogkleppen af en bekijk wat er van de doelstellingen van de VLD overgebleven is.

De V van Vlaming mogen jullie alvast gebruiken als de V van Vals.

guido 007 7 maart 2011 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5343888)
Dat is ook zo. En als de O-VLD dat gaat beseffen, gaan ze hun belgique discours wat downtunen. Mathias De Clercq heeft al flink op zijn kop gehad omwille van zijn uitspraken.

Yep, en dat deed deugd.

ViveLaBelgique 7 maart 2011 10:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5343929)

De V van Vlaming mogen jullie alvast gebruiken als de V van Vals.

N-VA = Niewe Valse Alliantie.

Bedankt voor de primeur. Wanneer volgt het persbericht ?

the_dude 7 maart 2011 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 5341447)
Ooh U bedoelde de inhoud van zijn brief? Die lees ik zelf niet hoor... man interesseert me geen zier. Ik geloof ook niet dat de VLD het bij dit soort mensen moet halen... waarschijnlijk wel een burgemeester geweest maar door een door verzuurd geraakt; spijtig.

direct een schoon voorbeeld waarom vld niet langer echt belangrijk is in het politieke landschap. Intelligente opmerkingen worden genegeerd en luchtledigheid wordt op handen gedragen. :) :)

Xenophon 7 maart 2011 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5343745)
Bij de VLD zitten er toch ook die wel talent hebben, maar het onderdrukken als ze het voelen opkomen.

Awel, dat was mijn punt, ze zitten daar dus op hun plaats.

Xenophon 7 maart 2011 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5343861)
Bingo! Kies uw prijs! :-D

Die gele sticker met die Vlaamse leeuw erop. ;)

Voor op mijn gitaar te kleven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be