![]() |
Citaat:
Ik zal een indicatie geven: het bestaat uit maar één ding. |
Citaat:
|
Citaat:
Superstaaf zou zeggen. 42 watt:-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb nog geen woord gelost -t zijn er trouwens twee |
Nog geen onthuld geheim? Mijn hersenstam begint pijn te doen van het mentaal trommelgeroffel in mijn hoofd in afwachting van de grote onthulling. De vrees begint stillaan post te vatten dat het weeral op een sisser zal aflopen om dat 'geheim van het leven' te 'kennen'. God bescheurt zich ondertussen. Zo heeft het leven dat toch zin voor die figuur.
O wacht. Als God de wereld creëerde om zijn leven zin te geven, om zich niet te vervelen of om zijn nieuwsgierigheid te bevredigen...geldt dat dan niet ook voor de mens. Zou het geheim van het leven niet allermeest geopenbaard zijn in dat wat ons het meeste aantrekt? Is de sleutel tot dat geheim dan niet dat wat we 'de wil' noemen? Of zou er een correlatie bestaan tussen de idee dat het leven een geheim heeft en complotdenken? Ik zal het aan Eno de tweede overlaten. (in de verte nog steeds tromgeroffel) |
Citaat:
Maar het leven heeft voor mij geen geheim meer, aangezien ik en ik alleen het antwoord weet voor mezelf:-) Complotdenken, ja, zo'n periode heb ik ook gehad. Maar nu hoor ik geen tromgeroffel meer, en kuchjes storen mij niet meer:-) |
Citaat:
Dan vallen 2 zaken op, ten eerste, het is zeker niet alleen de mens die zich dan ontwikkelt dus waarom denken wij altijd aan onszelf als er vragen over "het leven" worden gesteld? Ten tweede zal je om het geheim van het leven te ontdekken, ook moeten gaan zoeken wat het geheim is van al die verschillende factoren die samen "het leven" mogelijk maken ! Het geheim van een atmosfeertje........, een niet te fel........., gepast vlaagje..........niet te extreem klimaatje......en het geheim van nog een miljard andere aspecten. Daar bovenop zal je dan het geheim moeten leren kennen van al die factoren die laatstgenoemde factoren hebben mogelijk gemaakt. Mensen zijn ongelofelijk verwaand, ze denken dat alles rond hen draait en de religieuzen denken dat nog bekroond te zien met een eeuwig leven in één of ander paradijs. Een leven, geschonken door een almachtige maker die dit alles nog een keertje voorzien had ook ! Dat er naast de mens nog ontelbare andere levensvormen bewegen, houdt ons in die context absoluut niet bezig, het lot van de overigens super gelukkige vlooitjes die ons katjes in de zomer al eens meebrengen staat in geen enkele bijbel beschreven. Nee nee, God de almachtige heeft het allemaal voor ons gedaan ! Vergeet het ! Wij hoeven ons het geheim van het leven niet af te vragen, we maken er immers geen onderdeel van uit, we zijn hooguit een bijverschijnsel (dat eigenlijk niemand wilde). Noorman |
Citaat:
|
Citaat:
Dat wordt zowat de misvatting van de 21ste eeuw. Ooit gehoord van het vitalisme? Zij proberen het onvatbare van het leven in al zijn aspecten te vatten, zonder te vervallen in transcendente flutverhalen of zweverige metafysica. |
Citaat:
Is het niet eerder God, Yahwe of Allah die zich die troon toekennen? |
Citaat:
De abrahamische religies kennen een bevoorrechte plaats toe aan de mens ten opzichte van het andere leven dat ons omringt. Ik zie steeds meer tekenen dat hierin verandering komt. Dit is een copernicaanse revolutie die zich aan het volstrekken is. Moraliteit zal meer en meer gezien worden in termen van de gevolgen die een daad heeft op het leven op zich en niet zozeer op de mens. |
Je hebt het geheim van het leven ontrafelt als je "leven" kan maken. Deze sprong zal wetenschappelijk weldra gemaakt worden. Een andere beklemmende vraag is die naar het bestaan van het cijfer nul en de relatie met de oneindigheid, anders gesteld is het heelal eindig of oneindig; is er een begin en een einde aan ? Het antwoord schijnt intussen ook gekend te zijn : het helaal is eindig en op een bepaald moment ontstaan zoals het ook op een bepaald moment zal ophouden met bestaan.
Knappe koppen kunnen dit tot in de puntjes bewijzen ; voor mij is het volgende op zich reeds bewijs genoeg : er zijn meer transcendente getallen dan andere.. Ons denken is maw een onnauwkeurige vereenvoudiging van de werkelijkheid : we reduceren de werkelijkheid tot iets dat we nog nèt kunnen snappen. Antropologisch gezien is dat voor ons een noodzaak, zonder dat dit een waarde op zichzelf is. Vandaar dat Atheïsme eigenlijk een religie is: het heeft absoluut dezelfde eigenschappen (wat Kurt Vonnegut "Foma" noemde ttz. een onschuldige niemand schade berokkendende onwaarheid, die rustgevend, tevredenstellend werkt) ééndagsvuurvliegen dat zijn we... |
Citaat:
Natuurlijk niet. Je bent het. |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien had Marx het geheim en heeft niemand het begrepen:lol: |
...te blijven ademen ?
...niet dood te gaan ? |
Citaat:
|
d' Er gaat wel eens een toevalstreffer komen, dan ben ik mijn geheim kwijt:-(
|
Citaat:
|
[quote]
Citaat:
En wat heb jij er als persoon aan voor je eigen leven, dat met leven kan maken? Citaat:
Citaat:
V Citaat:
Citaat:
Carpe diem? |
Niet dat ik geleefd heb volgens mijn geheim...:-(
IK heb het me pas gerealiseerd:-( Zonder het te realiseren:-( |
Citaat:
|
Citaat:
dat ga ik met het mijne ook niet doen:-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Eno, nu harrie weg is gaat gij toch niet beginnen he? :)
|
Citaat:
Citaat:
http://www.thebards.net/music/lyrics...ide_Life.shtml |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kan best zijn, maar het is niet de invulling van het mijne, dat is wat minder makkelijk:-) |
Citaat:
:lol: Mijn geheim is zo sarcastisch niet:-) |
Citaat:
|
Ik ga een zware tip geven: Boeddha zat in de goede richting.
Ik zou duidelijker voorbeelden kunnen geven, maar dan is het te makkelijk. |
Citaat:
Kijk na wat Johan Bollen over het mogelijke antwoord zei. Antwoorden is banaliseren.:-) |
Als je niet preekt en daast en zaagt, dan verwijten ze je one-liners:lol:
|
Citaat:
|
Het geheim van het leven is zin geven aan je eigen leven.
Da's al. |
Als je het weet, dan is het geen geheim.
De titel aanpassen? "het geheim van het leven is .." >> "de aard van het leven die altijd een geheim is geweest is .." |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be