Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Tour 2011 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157092)

manta 6 juli 2011 14:52

Serieus wat valpartijen voor zo'n klein ritje...
Contador zal niet op z'ne rug moeten slapen...
Sorensen z'ne fiets mee met ne motor en hij op visite bij supporters (die kleine heeft vijf minuten chanse gehad)... :?

SDG 6 juli 2011 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5542270)
Wielrennen is echt wel kaka, sorry.

Mannen die hun benen scheren, het is ook niet echt mijn ding, hoor. ;-)

:lol:

Lavox 6 juli 2011 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5543680)
Mannen die hun benen scheren, het is ook niet echt mijn ding, hoor. ;-)

:lol:

Zou je wel naar behaarde mannen kijken dan?

Frost 11 juli 2011 15:16

Alle respect voor Jurgen VDB, maar de berichtgeving en de emo televisie begon mij gisteren serieus op de zenuwen te werken. Het is een zeer spijtige zaak dat hij is gevallen en dat z'n lange voorbereiding naar de vaantjes is. Iemand die top 5 kan rijden in de Tour is geen slecht renner, maar waarom al die commotie? Een valpartij kan eens gebeuren. Wat Hoogerland en Flecha is overkomen is veel erger. En over VDB .. de Ronde Van Frankrijk telt enkel maar voor hem niet mijn type renner. Geef mij maar mensen zoals Contador en Gilbert echte kannibalen!

kameleon 11 juli 2011 17:20

In geen 100 jaar leert VDB tijdrijden en zal hij de Tour winnen. Contador en Schleck eraf rijden zie ik hem zeker niet doen.

bgf324 11 juli 2011 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5553766)
Alle respect voor Jurgen VDB, maar de berichtgeving en de emo televisie begon mij gisteren serieus op de zenuwen te werken. Het is een zeer spijtige zaak dat hij is gevallen en dat z'n lange voorbereiding naar de vaantjes is. Iemand die top 5 kan rijden in de Tour is geen slecht renner, maar waarom al die commotie? Een valpartij kan eens gebeuren. Wat Hoogerland en Flecha is overkomen is veel erger. En over VDB .. de Ronde Van Frankrijk telt enkel maar voor hem niet mijn type renner. Geef mij maar mensen zoals Contador en Gilbert echte kannibalen!

Contador is toch ook enkel een tour-kerel :|

Frost 14 juli 2011 08:15

Contador heeft 3x de Ronde van Frankrijk gewonnen, 1x de Vuelta en 2x de Giro. Dan nog Parijs-Nice, ritten in de Ronde van Zwitserland, Romandië, Dauphiné + hij wil ook nog eens de Waalse klassiekers winnen 8-). Ik zie Contador geen Noordelijke klassiekers winnen maar voor de rest rijdt er geen completere renner rond dan Alberto Contador.

Als Belgen hebben we met Philippe Gilbert ook een absoluut goudhaantje. Tijdrijden en zware bergritten winnen zie ik hem niet doen, maar voor de rest kan hij alles aan. Volgens jaar wint Gilbert Milaan-San Remo en de Ronde van Vlaanderen let op m'n woorden :-P.

manta 14 juli 2011 10:01

Den Tourmalet... Altijd plezant om die terug te zien...
Vandaag maar hopen dat de broertjes er een lap op geven. Met een beetje geluk komt er dan nog een hoop spektakel, of 't moest zijn dat er een groepje voorblijft...

bgf324 14 juli 2011 16:26

Vanendert :cheer:

bgf324 14 juli 2011 16:27

Cadel Evans :cheer:

bgf324 14 juli 2011 16:27

Verlies voor Contador :cheer:

manta 14 juli 2011 16:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5561430)
Vanendert :cheer:

Knap gedaan van die jongen...
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5561434)
Verlies voor Contador :cheer:

Mor die heeft een mot gekregen seg. Ondertussen staat 'em op 4 minuten, blijft ni veel meer van over hé...

Pietje 14 juli 2011 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5561438)
Knap gedaan van die jongen...

Mor die heeft een mot gekregen seg. Ondertussen staat 'em op 4 minuten, blijft ni veel meer van over hé...

Alberto mag het vergeten 8-)

Pietje 14 juli 2011 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5560300)
Contador heeft 3x de Ronde van Frankrijk gewonnen, 1x de Vuelta en 2x de Giro. Dan nog Parijs-Nice, ritten in de Ronde van Zwitserland, Romandië, Dauphiné + hij wil ook nog eens de Waalse klassiekers winnen 8-). Ik zie Contador geen Noordelijke klassiekers winnen maar voor de rest rijdt er geen completere renner rond dan Alberto Contador.

Als Belgen hebben we met Philippe Gilbert ook een absoluut goudhaantje. Tijdrijden en zware bergritten winnen zie ik hem niet doen, maar voor de rest kan hij alles aan. Volgens jaar wint Gilbert Milaan-San Remo en de Ronde van Vlaanderen let op m'n woorden :-P.

Tot vandaag dan.

manta 14 juli 2011 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5561474)

En nog geen klein beetje, ik blijf er bij, die stapt er nog uit...
Ze mogen nog tien tijdritten inlassen, gelijk die daarstraks ne klop kreeg, da's niet normaal...

'k mag da eigenlijk niet zeggen, maar toch:
Mss is'em vegetarier geworden en is hij wat zwakjes zonder z'n vleesje... :lol:

Pietje 14 juli 2011 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5561487)

denk ik ook............desnoods veinst hij een kwetsuur ofzo.....
Citaat:

Ze mogen nog tien tijdritten inlassen, gelijk die daarstraks ne klop kreeg, da's niet normaal...

Tijdritten ?? Da's toch meer iets voor Cancellara.................tenzij een tijdrit op de Alpe d'Huez misschien.

Citaat:

de wereldberoemde Alberto-TBone-steaks ?? 8-)

bgf324 14 juli 2011 20:25

Citaat:

Een grote klopt kreeg ie toch niet. Hij was gewoon net niet goed genoeg.

Is hij slechter dit jaar, of zijn de anderen gewoon beter?

kameleon 14 juli 2011 20:29

Heeft al de Giro gereden nog geen 2 maand terug en hij heeft last van zijn knie.
Ik zag hem tijden de beklimming trouwens grimassen trekken. Hij draait ook niet heel soepel. Ik denk eerder dat het aan zijn knie ligt dan een gebrek aan conditie.

bgf324 14 juli 2011 20:33

De kerel is gewoon niet goed genoeg, en dat had ik vorig jaar al zien aankomen.

Ik denk wel dat ie binnen een jaar of 3 alsnog zijn 4de tourzege op zak steekt.

Frost 15 juli 2011 07:41

Een vierde Tourzege zit er voor Contador momenteel niet in. Hopelijk wint hij nog een mooie etappe en pakt hij wat tijd terug. Contador is al diep moeten gaan in de Giro. In de Giro heeft hij al een serieuze demonstratie gegeven tot wat hij in staat is. Maar ik schrijf hem nu nog niet af. Soit, Giro en waarschijnlijk zal hij wel de Vuelta winnen. 'k Zie het de Schlecks nog niet doen 8-).

vlijmscherp 15 juli 2011 07:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5561516)
denk ik ook............desnoods veinst hij een kwetsuur ofzo.....

Tijdritten ?? Da's toch meer iets voor Cancellara.................tenzij een tijdrit op de Alpe d'Huez misschien.

de wereldberoemde Alberto-TBone-steaks ?? 8-)

het excuus staat al klaar hé, zijn knie doet pijn.

Frost 15 juli 2011 07:53

Contador heeft waarschijnlijk wat last van zijn knie, in zijn hoofd zal het waarschijnlijk ook niet echt goed zitten. Overal waar hij komt in Frankrijk wordt hij gehaat omwille van de onterechte clenbuterol detectie. El Pistolero is helaas niet top. Een Contador die top is rijdt iedereen in de vernieling. Vorig jaar was Contador ook niet echt in topvorm en hij heeft de Tour toch maar gewonnen.

Frost 15 juli 2011 08:10

Heb al enkele keren het genoegen gehad om met Contador en wat Astana's (z'n vorige ploeg) te mogen mee gaan trainen aangezien ik enkele mensen ken die daar goede contacten hebben. Het is onbegrijpelijk waarom die jongen zo wordt gehaat. Contador is een uiterst sympathiek persoon met het hart op de juiste plaats. Een van de sympathiekste en meest toegankelijke renners van het peloton.

manta 15 juli 2011 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5563100)
Heb al enkele keren het genoegen gehad om met Contador en wat Astana's (z'n vorige ploeg) te mogen mee gaan trainen aangezien ik enkele mensen ken die daar goede contacten hebben. Het is onbegrijpelijk waarom die jongen zo wordt gehaat. Contador is een uiterst sympathiek persoon met het hart op de juiste plaats. Een van de sympathiekste en meest toegankelijke renners van het peloton.

Niemand zegt dat da genen toffe kerel is.
Maar op tourvlak is het alvast genen Indurain, terwijl men hem nochtans zo wil afschilderen.
En zelfs de grootste Contadorliefhebber zal moeten toegeven dat Contador een schim van zichzelf is dit jaar...
Pas op , het kan zijn dat hij in de rit op Alp D'Huez iedereen op een paar minuten zet en met de tijdrit de de voorsprong nog scherper zet maar daar geloof ik niet veel van.
Nog even en we zien of hij bergop kan of weer moet lossen. In't laatste geval kan hij aan de aankomst nog proberen een kaarsje te branden aan de grot in de hoop dat het helpt...

manta 15 juli 2011 18:00

De eerste landgenoot staat op 5 minuten...:-(
Dit jaar geen strijd voor het klassement...
Alhoewel, hij kan nog in de top tien geraken hé...
:cheer: Hup De Weert :cheer:

Lamme Goedzak 16 juli 2011 09:57

Vandaag gaan er enkel buiten tijd binnenkomen, vrees ik...

manta 16 juli 2011 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lamme Goedzak (Bericht 5565275)
Vandaag gaan er enkel buiten tijd binnenkomen, vrees ik...

Vandaag nieuw klopje voor Contador of Contador als gevleugelde berggeit naar boven???

Lamme Goedzak 16 juli 2011 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5565284)
Vandaag nieuw klopje voor Contador of Contador als gevleugelde berggeit naar boven???

Afwachten he - hopelijk zien we de Jelle vandaag 'meekunnen' ..

Lavox 16 juli 2011 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lamme Goedzak (Bericht 5565313)
Afwachten he - hopelijk zien we de Jelle vandaag 'meekunnen' ..

Meer dan dat :-D

Voltian 16 juli 2011 16:43

what the fuck man!

:shocked!:

heerlijk!

manta 16 juli 2011 19:27

Eindelijk ne landgenoot in de belangstelling :cheer:

daiwa 16 juli 2011 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5566260)
Eindelijk ne landgenoot in de belangstelling :cheer:

Ne Vlaming. ;-)

manta 16 juli 2011 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5566496)
Ne Vlaming. ;-)

Idd :-D

MaGNiFiCaT 16 juli 2011 23:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5554219)
Contador is toch ook enkel een tour-kerel :|

Nee hoor, hij heeft al veel meer op zn palmares staan!;-)

Hij is mijn favoriet, maar helaas is hij slecht begonnen.:-( 'Goed begonnen is half gewonnen' zegt een oud spreekwoord. Ik vrees dat hij het dit jaar mag opbergen.
Och ja, als je zo uitgefloten wordt (door onredelijke Fransen) dan kan de moraal wel eens wat minder sterk staan. Doe daar nog enkele domme valpartijen bij....

MaGNiFiCaT 16 juli 2011 23:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5553766)

De oorzaak is bij Hoogerland idd veel erger, maar de uiteindelijke gevolgen zeker niet. Hoogerland had enkele zware snijwonden in zijn dijen, maar geen botbreuken; zo kon hij verder fietsen. Bij VDB helaas niet. Botbreuken verplichtten hem op te houden.

En elke renner doet het uiterste waar hij het beste in is. Bij VDB is dit de Tour.

MaGNiFiCaT 16 juli 2011 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5561474)

Wat vind jij daar grappig aan?:? Hij is een erg sympathieke kerel, joviaal, grootmoedig en gulhartig! En bovenal een echte kampioen! Ik apprecieer hem veel meer dan die Schlecks.

Spijtig genoeg wordt die kerel langs alle mogelijke kanten tegengewerkt, dat het niet fair meer is.:x

MaGNiFiCaT 16 juli 2011 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5562012)
De kerel is gewoon niet goed genoeg, en dat had ik vorig jaar al zien aankomen.

Ik denk wel dat ie binnen een jaar of 3 alsnog zijn 4de tourzege op zak steekt.

Ik hoop dat hij die walgelijke Amerikaanse Armstrong overtreft. De zuivere Spanjaard-Europeaan, overtreft de corrupte Amerikaan. Ik vind het geval Armstrong een echte schande.

Frost 17 juli 2011 10:06

VDB zou zich beter eens toeleggen op de Vuelta en op de Giro. Zware rondes, maar er wordt niet op zo'n nerveuze manier gekoerst als in de Ronde van Frankrijk. In de 'kleinere' grote rondes een ritje pakken. Als VDB enkel wil gaan voor het klassement en misschien af en toe eens een ritwinst (hij wint toch zeer moeilijk) dan gaan ze zeggen 't was een goeien, maar in de koers is het enkel winnen dat telt hoor ze zullen hem vlug vergeten zijn. Wat Jelle Vanendert gisteren heeft klaargespeeld is om het lichtjes uit te drukken fantastisch te noemen. Geklopt op Luz Ardiden door Samuel Sanchez één van de beste en meest complete renners van het moment en gisteren vol zelfvertrouwen toeslaan op Plateau de Beille door weg te rijden van Contador de Schlecks en co machtig gewoon.

Het zijn hoogdagen voor het Belgische wielrennen. De laatste jaren werd de nadruk te veel gelegd op de Noordelijke klassiekes. Geen problemen met die mooie koersen, maar er zijn nog zoveel mooie wedstrijden ;). Toeslaan en winnen op een mythische col hors categorie of een loodzware heuvelwedstrijd winnen dat geeft toch nog altijd dat ietsje meer ;).

Frost 17 juli 2011 10:11

Mja, ik dacht dat Contador dit jaar veel beter zou presteren. Na zijn puike prestatie in de Giro waarin hij iedereen in de vernieling reed. Soit, de Tour is nog niet afgelopen hij moet sowieso anderhalve of twee minuten dichter bij Andy Schleck te komen. Als hij dat kan en als Evans goed de bergen over kan is Andy Schleck niet z'n grootste rivaal, maar Cadel Evans. Andy Schleck en tijdrijden, dat is geen goede combinatie ;).

manta 17 juli 2011 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frost (Bericht 5566992)
Mja, ik dacht dat Contador dit jaar veel beter zou presteren. Na zijn puike prestatie in de Giro waarin hij iedereen in de vernieling reed. Soit, de Tour is nog niet afgelopen hij moet sowieso anderhalve of twee minuten dichter bij Andy Schleck te komen. Als hij dat kan en als Evans goed de bergen over kan is Andy Schleck niet z'n grootste rivaal, maar Cadel Evans. Andy Schleck en tijdrijden, dat is geen goede combinatie ;).

Tot hiertoe is de gele trui nochtans goed bezig, niet te onderschatten precies, als die zo verderdoet is dat ook een kanshebber op een podiumplaats...
De Schlecks spelen het mooi, en vooral samen.
Jammer genoeg blijft de vraag hoe de tour er zou uitzien zonder al die uitvallers... :-(

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be