![]() |
Citaat:
Toeristen ook. |
Citaat:
|
Ik denk dat Artisjok bedoelt dat er véél meer criminelen rondlopen dan algemeen verondersteld, alleen kent men de juiste cijfers niet.
Veronderstellen dat die dus 11 keer zoveel criminele feiten plegen is gebaseerd op schattingen zegt ze. Het kan evengoed zijn dat ze twintig keer zoveel criminele feiten plegen of zelfs nog meer vermits 1/3 van de gevangens populatie uit illegalen bestaat. Het wordt natuurlijk moeilijk om het aantal illegalen te registreren. Maar stel nu eens dat ze de bipatriden ook volgens hun originele nationaliteit registreren, welke verschuiving zou d�*t teweegbrengen. Ook iets dat Arti niet graag heeft. Ze krijgt die gevangenispopulatiecijfers maar niet witter! |
Citaat:
De cijfers die gebruikt worden zijn die van opgeloste zaken waarin vervolgd werd. Een Vangheluwe wordt dus niet meegeteld in die cijfers, "boer" De Clerck en konsoorten evenmin. Je maakt hier dus een terecht punt. |
haha! ik was mis!
ik bedoelde: Citaat:
nu ja, natuurlijk lopen er veel meer criminelen rond dan we denken! |
Citaat:
Citaat:
Net daardoor is die criminaliteitsgraad die mijnheer Dewinter naar voor schuift verkeerd. Citaat:
De cijfers die gebruikt worden zijn die van opgeloste zaken waarin vervolgd werd. |
Citaat:
Citaat:
Dat is dan uiteraard INCLUSIEF de vergelijking met het juiste aantal illegalen, maar ook INCLUSIEF het volledige aantal criminele feiten. |
Citaat:
Alhoewel je net zelf aangaf waarom zijn inschatting te hoog is. 1 Criminele feiten zoals die van Vangheluwe en "Boer" De Clerck en konsoorten worden niet meegeteld. Eberhard Leclerc zal content zijn dat je dit ook inziet. 2 De cijfers van het aantal illegalen en toeristen hebben we niet; en bijgevolg worden ze niet meegerekend bij de bevolkingsgroep, maar wel bij de daders. |
Citaat:
Ik bedoelde dus dat er meer illigalen rondlopen dan ze weten. Citaat:
Citaat:
Maar als men de verhoudingen ziet bij de GEKENDE feiten, dan mag men die lijn doortrekken en ervan uitgaan dat er MEER ongekende feiten door illegalen worden uitgevoerd, dan door autochtonen: de verhoudingen zijn dus nog hoger dan FDW ze voorstelt. Citaat:
Op een bevolking van 11.000.000 komen er een paar tienduizenden illegalen per jaar binnen. Of het er nu 21.243 dan wel 27.342 zijn gaat aan die verhoudingen niet veel veranderen. |
Citaat:
Vooral de electoraal gevoelige criminaliteit (belastingfraude bv) komt uberhaupt nauwelijks in het stadium van opsporing. Laat staan in een vervolgtraject. Citaat:
|
Uit gegevens van landen waarin criminaliteit en afkomst geen taboe meer zijn kwamen bepaalde conclusies die zo algemeen aanvaard zijn dat ze quasi nergens meer ter discussie staan.
Colored crime: Gebruiken vaker en meer geweld en plegen meer buitgerichte feiten met geweld (roofmoord, overvallen met geweld...). Zijn vaker betrokken bij gang related crime. Er zijn meer blanke slachtoffers van gekleurd geweld dan omgekeerd. White crime: Zijn vaker betrokken bij fraude, corruptie e.d. (doorgaans slechts mogelijk op posities die een hoge opleiding vereisen). Ideologisch geïnspireerde criminaliteit (dus niet buitgericht) komt relatief weinig voor maar wordt meestal gepleegd door blanken en leidt in uitzonderlijke gevallen tot extreem geweld (spree killers) |
Citaat:
En de conclusie was identiek. Er was in geen enkele etnische groep meer of minder misdaad. Wel was er in het soort misdaad een verschil. |
Citaat:
In de Nederlands toch. Citaat:
Het moment is wellicht aangebroken om jou nog eens te verzoeken evenmin in mijn plaats te beslissen wat ik bedoel; en je posts beginnend met "Ik denk dat Artisjok bedoelt dat" achterwege te laten. Of meen jij voor mij te beslissen wat ik bedoel? Citaat:
Zie http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=44 en http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=50 Citaat:
Citaat:
zie ook http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=50 Citaat:
Tienduizend(en) op een totaal van honderdduizend(en) maakt dus een serieus verschil. |
Citaat:
Toeristen? Je bedoelt mensen die binnenkomen als "toerist", de tijd vinden om criminele feiten te plegen en in de gevangenis belanden? Er zijn er ook die binnenkomen als "student" maar andere bedoelingen hebben buiten een diploma behalen! Zowel de ene groep als de andere komt hier binnen met de bedoeling hier te blijven rondhangen, tot de volgende regularisatieronde, op een paar uitzonderingen na! Gewone toeristen belanden niet zo vlug in de gevangenis zeker? Alles mag geregistreerd worden, moet geregistreerd worden zelfs! Waar jij op uit bent is het niet- registreren van wat niet in je kraam past, alsof dat iets oplost! |
Citaat:
|
Citaat:
Vaststellen hoeveel allochtonen/vreemdelingen onze gevangenissen vullen kan even gemakkelijk als tellen hoeveel mensen een bus opstappen. De wetenschap kan daar niet veel aan veranderen, tenzij vaststellen dat het zo is. De wetenschap dient niet om de zaken te verdraaien naar de zin van bepaalde mensen... |
Citaat:
Ik bedoel het aantal lieden zoals Vangheluwe, Dutroux, De Clerck enz enerzijds als kleine groep tov de duizenden anderen waarover het hier gaat! Natuurlijk hebben we onze "eigen" crimineeltjes, maar die kunnen we wel de baas zeker! Zou je er één kleine gevangenis mee kunnen vullen? In werkelijkheid kunnen we niet rap genoeg gevangenissen bijbouwen... voor wie vooral dacht je? |
Citaat:
Jij zit echter wel met een fixatie over dat "eigen volk"... Moet je eens laten onderzoeken, de wereld bestaat niet alleen uit "eigen volk", de rest mag ook ter sprake komen, nietwaar? |
Citaat:
Waarom worden twee van de drie eigenlijk niet bestraft? Citaat:
Als je dat ooit gaat vervolgen mag je nu al rap gevangenissen gaan bouwen. |
Citaat:
|
Citaat:
Vandaar dat ik tegen zo'n eenzijdig onderzoek ben. |
Citaat:
Elk onderzoek dat bewijst wat voor een verrijking de multicul is, daar ben je tegen. Hebben we al lang begrepen! Een dergelijk onderzoek verzuipen in een hele reeks onderzoeken over alles en nog wat die niets aan de feiten veranderen, middel als een ander zeker... En ondertussen de kanker ongestoord laten verder woekeren. Want het is een kanker, geen verrijking. |
Citaat:
Het is niet omdat gij denkt dat het duidelijk is, dat het daarom zo is. De wereld zit complexer in elkaar dan uw zwart-wit denken. Het is hier al een aantal keer aan de orde gekomen. Er is een verschil in soort misdaden tussen verschillende etnische groepen, maar er is geen verschil in het niveau van misdaad. Dus de ene etnische bevolkingsgroep is niet misdadiger dan de andere, ze plegen wel verschillende soorten misdaden. Een voorbeeldje: Een land waar er veel welstand is zult ge bv meer financiële misdrijven vinden (belastingontduiking, verduistering, ...). In arme aziatische landen zal mensenhandel dan weer welig tieren. In Engeland is autodiefstal dan weer een groot probleem ... enz. |
Citaat:
Daar is Artisjok voor, zolang het een degelijk en vooral volledig onderzoek is en geen selectief. |
Citaat:
Hun schoenmaat interesseert ons niet. |
Citaat:
Het gaat over registratie van reeds gekende feiten die op een rijte worden gezet. Dat is helemaal niet selectief, beweren dat dit wel zo is zonder onderbouwde toelichting is de discussie maar weer eens vervuilen met drogredenen. Of gaat u desnoods met hulp van uw vriendin Sjok eens eindelijk uitleggen waarom gekende feiten niet op een rij mogen worden gezet, waarom niet ter zake doende factoren binnen deze registratie moeten worden opgenomen, en waarom het dan " volledig" zou zijn? Of blijft u draaien, keren, kronkelen en naar de kwestie leuteren, bladzijden lang??? |
Citaat:
Nee. Dus weet u helemaal niet hoe het zit met welk niveau van misdaad, evenmin wat de vertegenwoordiging per groep is en dan komt u anderen de les lezen over zwart en wit denken en complexiteit van dit onderwerp?? Uw dogma's zijn gelukkig geen waarheid, evenmin kunt u uitspraken doen die op meer gebaseerd zijn van uw onderbuik, probeer dus niet de indruk te wekken dat het anders is. Uw bij wijlen hoogdravende en belerende houding slaat nergens op. |
Citaat:
Citaat:
Het klopt dat ik voor een degelijk en vooral volledig onderzoek ben. Jij bent daar precies niet voor te vinden. Of heb ik ergens iets verkeerd begrepen? |
Citaat:
Citeer volledig en doe niet alsof je niet begrijpt wat er staat. |
Citaat:
Daar ben je dus voor...of toch weer tegen? |
Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....09#post5761509 Als je niet mee bent in deze discussie, dan kan je terugkeren door de "pijltjes" te volgen na "oorspronkelijk geplaatst door ...." Dan merk je wel dat het wel over een onderzoek gaat. EDIT Dit topic gaat eigenlijk de criminaliteitsgraad die mijnheer Dewinter foutief afleidt. |
Citaat:
Welke post geeft duidelijk aan hoe de Winter rekent en waar die fout gaat, dus wat de juiste getallen zijn? Neem mij bij het handje aub. |
Citaat:
Oh, de draad ging over dat niet EU vreemdelingen 11 X crimineler zijn dan Belgen. Waarom zit jij dan paginaslang te leuteren over 'n 'onderzoek', er �*s geen onderzoek! |
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...89&postcount=5 De juiste cijfers zijn er niet |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hoeveel toeristen ons land dan bezoeken, hoevele illegalen er zijn, doet er totaal niet toe. |
Citaat:
Er wordt niet vergeleken met het aantal Belgen die voor gelijkaardige feiten werden geregistreerd. Uit het artikel van GVA : De criminaliteitsgraad (het aantal misdrijven dat een bevolkingsgroep pleegt in verhouding tot het aantal leden van die bevolkingsgroep)Aangezien je het correct aantal leden van die bevolkingsgroep niet kent, is de berekening van de criminaliteitsgraad niet correct. |
Citaat:
1) Weinig effect sorteert op preventief vlak (afkomst is niets waar men iets aan kan veranderen) 2) Het selectief is (waarom alleen naar afkomst?) 3) Het contraproductief is (het polariseert de maatschappij waardoor de problemen verergeren) 4) Het oneerlijk is ten opzichte van migranten (eerste, tweede of derde generatie) die hier wel werken, belastingen betalen, zich integreren... 5) Het nergens oplossingen kan aanreiken, daar het enkel op repressief vlak enig nut zou kunnen hebben, maar niets doet ter preventie van misdaden en misdrijven Dit zijn mijn grootste bezwaren (en ik neem hier nu aan dat zeker Alboreto het hier mee eens is, gezien zijn houding in dit forum). |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be