Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwjaar is zuipen voor d'ambtenaren (https://forum.politics.be/showthread.php?t=165655)

tomm 3 januari 2012 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5905213)
Weet u wel wat hard werken is?

De mateloze arrogantie en minachting waarmee je ambtenaren de les spelt pleiten niet voor U.

Ja, er zijn nog mensen die hard werken, dikwijls met erg onregelmatige uren, en alles aangegeven aan de belasting. (anders dan veel KMO'ers)

giserke 3 januari 2012 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5905213)
Weet u wel wat hard werken is?

Was jij ooit ambtenaar? Neen?
Hoe weet je dan dat er geen ambtenaren zijn die niet hard moeten werken?

guido 007 3 januari 2012 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5905232)
Was jij ooit ambtenaar? Neen?
Hoe weet je dan dat er geen ambtenaren zijn die niet hard moeten werken?

Hoe ik weet dat iedere ambtenaar hard moet werken?
Geen idee, heb ik dat ooit ergens geschreven dan?

guido 007 3 januari 2012 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5905227)
De mateloze arrogantie en minachting waarmee je ambtenaren de les spelt pleiten niet voor U.

Ja, er zijn nog mensen die hard werken, dikwijls met erg onregelmatige uren, en alles aangegeven aan de belasting. (anders dan veel KMO'ers)

Alsof er bij ons een cent in het zwart te verdienen valt.

guido 007 3 januari 2012 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5905221)
Zonder ambtenaren geen staat, zonder staat anarchie, geen wegen, geen gevangenissen, geen treinen, of betaalbare hospitaals en onderwijs.

Zonder de privé arbeiders geen belastingen = geen ambtenaren.
U vergeet dat wij, door ons werk, daarvoor zorgen.

Klarekijk 3 januari 2012 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5905195)
Hopelijk, als jou huis plat brand, moet je eerst even pinnen met uw bankkaart vooraleer er een aannemer wordt gebeld om uw huis te blussen.

Ik heb helemaal niet gefaald , maar ik kon niet aarden in een groep die niet efficient functioneerd dat maakt me gefrustreerd en ziek , en nee, ik kon en wou de hele groep niet veranderen .

ER zijn inderdaad diverse groepen en mensen binnen de overheid die meer dan nuttig zijn en hun best doen , en daar heb ik ook veel apreciatie voor , zoals onderwijs , brandweer enz
Maar de grootste onheil zit hem in diegene die een controlerende functie hebben over de werkende en economisch functionerende werkpaarden .

giserke 3 januari 2012 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5905240)
Hoe ik weet dat iedere ambtenaar hard moet werken?
Geen idee, heb ik dat ooit ergens geschreven dan?

Gezien jij de vraag stelt
Citaat:

"Weet u wel wat hard werken is?"
op een uitspraak als
Citaat:

ik ben ook ambtenaar en ik kan U verzekeren dat er ook hard gewerkt wordt.
Vermoed ik dat jij die vraag stelt van uit een denigrerende hoogte. Alsof je weet dat alle ambtenaren niet hard werken.

giserke 3 januari 2012 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5905248)
Zonder de privé arbeiders geen belastingen = geen ambtenaren.
U vergeet dat wij, door ons werk, daarvoor zorgen.

En als uw nonkel twee tetten had en geen paal, was het uw tante.

Zo blijven we rond draaien.

guido 007 3 januari 2012 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5905373)
Gezien jij de vraag stelt op een uitspraak als Vermoed ik dat jij die vraag stelt van uit een denigrerende hoogte. Alsof je weet dat alle ambtenaren niet hard werken.

Je schrijft wel iets anders hoor.

giserke 3 januari 2012 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5905409)
Je schrijft wel iets anders hoor.

Neen hoor ik stel enkel een vraag.

guido 007 3 januari 2012 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5905385)
En als uw nonkel twee tetten had en geen paal, was het uw tante.

Zo blijven we rond draaien.

De privé zou bv. Het Spoor veel beter en efficienter kunnen uitbaten dan de privé.

Indien de verdiensten van de ambtenaren eruit bestaan om wegen aan te leggen, de privé kan dit veel beter als ze de kans krijgen.

guido 007 3 januari 2012 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5905411)
Neen hoor ik stel enkel een vraag.

Je stelt ze dan toch verkeerd.

tomm 3 januari 2012 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5905210)
De nine to five mentaliteit zit er bij de ambtenaren ingebakken, daar zal een nieuwjaarsfeest niets aan verhelpen.

Bedrijfsleiders moeten zelf zorgen voor de duiten om uit de bol te gaan. De ambtenaren doen dat op kosten van de belastingbetaler.

veel bedrijfsleiders trekken het af van de belastingen dus ook op kosten van de belastingsbetaler, net als het feit dat ze hun bedrijfswagen oof privé gebruiken.

En op zich is er niets mis met een 9 to 5 mentaliteit: men wordt betaald van 9 tot 5 dus men werkt van 9 tot 5, tenminste als er ernstig gewerkt wordt, wat bij ons wel het geval is. (en niet van 9 tot 5 maar op onregelmatige uren die echter op voorhand gekend zijn). In veel privé-bedrijven worden werknemers verplicht langer te blijven, dikwijls niet extra betaald, dat heet uitbuiting.

HRobin 3 januari 2012 20:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5905413)
De privé zou bv. Het Spoor veel beter en efficienter kunnen uitbaten dan de privé.

Indien de verdiensten van de ambtenaren eruit bestaan om wegen aan te leggen, de privé kan dit veel beter als ze de kans krijgen.

Nu, de privatisering van de Britse Spoorwegen was niet echt een succes te noemen.

tomm 3 januari 2012 20:04

Citaat:

Ah ja? In de VS is het spoor een miserabel misbaksel vergeleken met Europa. In GB is het hondeduur en niet eens beter, met ook veel vertragingen en verouderde infrastructuur. In Nederland (waar de NS half geprivatiseerd is) rijden minder treinen, met dikwijls ook serieuze vertragingen (omdat goederentreinen voorrang krijgen) en de tarieven zijn bijna dubbel zo duur als in België.
Moest de NMBS alle sociale tarieven afschaffen alsook de minder drukke lijnen zou ze ook meer winst maken, maar politiek is dat niet haalbaar.

Geen enkele spoormaatschappij kan trouwens tippen aan de Franse of Duitse spoorwegen die in staatshanden zijn.

Vito 3 januari 2012 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 5904152)
Traditiegetrouw noemen ze het...De zuipfeestjes op nieuwjaar, waar alle de ambtenaren, uiteraard betaalt, naartoe mogen gaan om een gelukkig nieuwjaar te vieren.
Zelfs verdedigd door de nieuwe staatsecretaris ambtenarenzaken.

Het is en blijft een kloof tussen de"prive" waar alles rond besparen en efficienter werken draait en de staat waar het nog steeds geen crisis is.
Efficient werken aan de staat is en blijft nog één grote grap, waar elke jaar zuurder en zuurder kan om gelachen worden.
Al geloven de ambtenaren blijkbaar zelf het sprookje dat ze echt werk"hard" moeten werken.
Bron:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...20103_00105367
Ziehier het schoolvoorbeeld hoe hard ze moeten werken...:roll:

Karikaturen zijn makkelijk. Ze maken het overbodig zelf te denken.

Another Jack 4 januari 2012 08:36

Citaat:

Worden wegenwerken niet dan uitbesteed aan de privésector?

Mitgard 4 januari 2012 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5904156)
Als we maar kunnen zagen, he.

Och hoe Vlaams: een bekrompen middenstandersmentaliteitje dat overal het spook der luiheid waarneemt.

Zouden we die leeuw niet vervangen door een klein egeltje dat verlamd door angst zijn eenie weenie kleine stekeltjes naar de grote boze wereld richt?

Duvelke 4 januari 2012 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HRobin (Bericht 5904312)
Personeelsfeestjes vinden traditioneel buiten de werkuren plaats.

Het kostenplaatje van zo'n feestje wordt ook stilgehouden, wat natuurlijk tot wenkbrauwgefrons kan leiden als bij de jaarlijkse opslagronde blijkt dat er weer niets is :roll:

Nieuwjaarsrecepties op bescheidenere schaal - maar tijdens de werkuren - zijn er ook in een aantal privé-bedrijven

euhm, ik weet niet bij welk bedrijf u werkt, maar bij mijn huidige en mijn vorige werkgever (beide in de privé) vielen de personeelsfeestjes (nieuwjaarsreceptie, kerstdiner, zomerborrel,..) toch BINNEN de werkuren hoor 8O

Duvelke 4 januari 2012 11:15

om nog maar te zwijgen van jaarlijkse teambuilding en sportdag

guido 007 4 januari 2012 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5906161)
Worden wegenwerken niet dan uitbesteed aan de privésector?

Ja dat wordt gedaan, maar dat is niet hezelfde.
De staat bepaald hoe, wie wat waar.

Johan217 4 januari 2012 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5905427)
En op zich is er niets mis met een 9 to 5 mentaliteit: men wordt betaald van 9 tot 5 dus men werkt van 9 tot 5, tenminste als er ernstig gewerkt wordt, wat bij ons wel het geval is. (en niet van 9 tot 5 maar op onregelmatige uren die echter op voorhand gekend zijn). In veel privé-bedrijven worden werknemers verplicht langer te blijven, dikwijls niet extra betaald, dat heet uitbuiting.

't Gebeurt niet vaak, maar dit keer ben ik het met je eens :-)

De schoofzak 4 januari 2012 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5905427)
veel bedrijfsleiders trekken het af van de belastingen dus ook op kosten van de belastingsbetaler, net als het feit dat ze hun bedrijfswagen oof privé gebruiken.

Als een werknemer er het gevoel heeft uitgebuit te worden, of onvoldoende gewaardeerd, dan zal hij wel ander werk zoeken.

tomm 5 januari 2012 03:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5906824)
Als een werknemer er het gevoel heeft uitgebuit te worden, of onvoldoende gewaardeerd, dan zal hij wel ander werk zoeken.

niet als hij een huis af te betalen heeft, en andere vaste kosten, en geen uitzicht op een andere job. Dat weten werkgevers natuurlijk en ze maken er van misbruik. In veel privé-bedrijven durven mensen zich ook niet aansluiten bij de vakbond omdat ze denken dat ze dan vlug ontslagen zullen worden. Daar moet iets aan gedaan worden, er is inderdaad een te groot verschil tussen de beschermde status van ambtenaren en werknemers van grote bedrijven en de rest.

giserke 5 januari 2012 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 (Bericht 5906361)
Ja dat wordt gedaan, maar dat is niet hezelfde.
De staat bepaald hoe, wie wat waar.

En wie doet dat bij "de staat"?

Duvelke 5 januari 2012 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5908491)
niet als hij een huis af te betalen heeft, en andere vaste kosten, en geen uitzicht op een andere job. Dat weten werkgevers natuurlijk en ze maken er van misbruik. In veel privé-bedrijven durven mensen zich ook niet aansluiten bij de vakbond omdat ze denken dat ze dan vlug ontslagen zullen worden. Daar moet iets aan gedaan worden, er is inderdaad een te groot verschil tussen de beschermde status van ambtenaren en werknemers van grote bedrijven en de rest.

dat heb je als je bij kmo's gaat werken he..bah, zou er nooit willen werken.
Lang leven de multinational's waar ge gewoon uw uren doet, en elke minuut extra, extra betaald wordt :)

tomm 5 januari 2012 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 5908707)
dat heb je als je bij kmo's gaat werken he..bah, zou er nooit willen werken.
Lang leven de multinational's waar ge gewoon uw uren doet, en elke minuut extra, extra betaald wordt :)

En de overheid. West-Vlaamse KMO's zijn het ergste, zijn met niets in orde, proberen U altijd op te lichten bij de uitbetaling (en liefst zoveel mogelijk in het zwart, wat negatief is voor de werknemer, telt immers niet mee voor pensioen), laten je uitchecken en dan nog de boel opkuisen...

jodewa 5 januari 2012 11:16

Houding

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5905065)
Welke houding ? Is er iets speciaals ? Mij is alleszins niets opgevallen.

idd. ik denk dat mijn houding tegenover d'"ambtenaren" niet veel verschilt van de modale "prive" belg.
IEDEREEN zou moeten besparen, OOK de ambtenaren en ZELFS een 1/2 dag om te feesten of een sportdag of een vlaamse feestdag of een dynastiedag of.....kan gerust vervangen worden door een gewone werkdag.
Zoals in de "prive".
feesten...? na de uren of het laatste uurtje van de dag....zoals in de "prive".

Blijkbaar is het altijd de "prive" die voor het gelag moet opdraaien en DAT ben ik eigenlijk kostbeu...
Bij de staat is het altijd besparen, maar nooit in eigen rangen...of niet soms....?

Another Jack 5 januari 2012 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 5908855)
idd. ik denk dat mijn houding tegenover d'"ambtenaren" niet veel verschilt van de modale "prive" belg.
IEDEREEN zou moeten besparen, OOK de ambtenaren en ZELFS een 1/2 dag om te feesten of een sportdag of een vlaamse feestdag of een dynastiedag of.....kan gerust vervangen worden door een gewone werkdag.
Zoals in de "prive".
feesten...? na de uren of het laatste uurtje van de dag....zoals in de "prive".

Blijkbaar is het altijd de "prive" die voor het gelag moet opdraaien en DAT ben ik eigenlijk kostbeu...
Bij de staat is het altijd besparen, maar nooit in eigen rangen...of niet soms....?

Op welke manier bespaar jij concreet?

jodewa 5 januari 2012 11:28

Afgunst?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5905079)
Afgunst is een lelijke karaktertrek...

Er is totaal geen spake van afgunst.
Ik vraag enkel toepassing van de 1ste grondwet nl.
"Alle belgen gelijk voor de wet".
Blijkbaar zijn er dankzij de vakbonden in België 4 bevolkingsgroepen ontstaan:
1. de eurocraten = ongenaakbaar + overbetaald
2. de ambtenaren = veel rechten, maar geen plichten
3. de "prive" = de citroenen die 1,2 en 4 rechthouden
4. de profiteurs = vreemdelingen, etc....
Daar moeten we echt wel van afstappen, want als we op lange termijn kijken (iets wat ze aan de staat blijkbaar taboe vinden) graven we ons eigen graf.
Ik ben niet hooggeschoold, maar dat hoef je echt niet te zijn om te zien dat de huidige situatie niet meer houdbaar is.
Ik wil gewoon dat alle werkenden een gelijke behandeling krijgen naar pensioen, vakantie,etc....op basis van het aantal gewerkte jaren en NIET op basis van de werkgever.
Ik baal echt wel van het profitariaat van de staat, zeker als ik maandelijks mijn loonfiche zie én alle belastingen die ik op alles moet betalen. Ik constateer dat ik 3 weken moet werken om het gelag te betalen.
Uw gelag...ambtenaar.

Klarekijk 5 januari 2012 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jodewa (Bericht 5908878)
Er is totaal geen spake van afgunst.
Ik vraag enkel toepassing van de 1ste grondwet nl.
"Alle belgen gelijk voor de wet".
Blijkbaar zijn er dankzij de vakbonden in België 4 bevolkingsgroepen ontstaan:
1. de eurocraten = ongenaakbaar + overbetaald
2. de ambtenaren = veel rechten, maar geen plichten
3. de "prive" = de citroenen die 1,2 en 4 rechthouden
4. de profiteurs = vreemdelingen, etc....
Daar moeten we echt wel van afstappen, want als we op lange termijn kijken (iets wat ze aan de staat blijkbaar taboe vinden) graven we ons eigen graf.
Ik ben niet hooggeschoold, maar dat hoef je echt niet te zijn om te zien dat de huidige situatie niet meer houdbaar is.
Ik wil gewoon dat alle werkenden een gelijke behandeling krijgen naar pensioen, vakantie,etc....op basis van het aantal gewerkte jaren en NIET op basis van de werkgever.
Ik baal echt wel van het profitariaat van de staat, zeker als ik maandelijks mijn loonfiche zie én alle belastingen die ik op alles moet betalen. Ik constateer dat ik 3 weken moet werken om het gelag te betalen.
Uw gelag...ambtenaar.

Dikke proficiat Jodewa , goe gezegt . Kwou dat wij eens de tijd en het recht kregen om hun een keer schade toe te brengen door staking of dergelijke , ze zouden wel anders piepen .

jodewa 5 januari 2012 11:41

afgunst?

Citaat:

Maar U trouwens geen illusies. Ik kom regelmatig in contact met staatsambtenaren van de Post, OCMW, stadspersoneel, FAVV,...
Ik zou voor geen geld ter wereld in jullie wereld willen instappen, daarvoor heb ik iets te veel zelfrespect.
Jullie leven bestaat voor een belangrijk deel uit:
Verveling door teveel personeel en te weinig en onefficient werk:
- dus controleren of het verlof goed is ingevuld,
- dus dubbel controleren of alle premie's zijn betaald,
- dus afgunst op jullie colllega's door de constante geruchtenstroom,
- frustratie om incompetentie...
- Zuipen (ga zie maar eens aan het zuidstation, de ladingen halve liters bier die naar brussel X versluist worden...)
- Communicatie met de vakbond
Indien echt nodig: neuken met de collega's uit verveling (zie maar het GSM verkeer en de gesprekken op de pendeltrein) én met de baas voor omhoog te raken.
Termen als:
Efficientie? motivatie?ambitie? Zijn nog steeds totaal vreemd aan het staatspersoneel.
Het staat jullie altijd vrij om mij het tegendeel te bewijzen.

Sfax 5 januari 2012 11:49

Citaat:

Maar wel gaan janken over die vele voordelen die men in de privé heeft in functies die hoger zijn dan hun eigen functie in de ambtenarij... :lol:

Another Jack 5 januari 2012 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5908915)
Maar wel gaan janken over die vele voordelen die men in de privé heeft in functies die hoger zijn dan hun eigen functie in de ambtenarij... :lol:

Die bestaan toch helemaal niet?

Sfax 5 januari 2012 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5908975)
Die bestaan toch helemaal niet?

Functies in de privé die hoger zijn dan de functies in de ambtenarij? Zo zijn er massa's :-D

Another Jack 5 januari 2012 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5909019)
Functies in de privé die hoger zijn dan de functies in de ambtenarij? Zo zijn er massa's :-D

Er zijn massa's mensen die hogere functies hebben en betere lonen dan in de ambtenarij?
Wie zijn dan al die mensen hier die afgunstig zijn op de ambtenarij?

Kleine bedienden?
Assistent managers?

Sfax 5 januari 2012 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5909029)
Er zijn massa's mensen die hogere functies hebben en betere lonen dan in de ambtenarij?

Er zijn massa's mensen die hogere functies hebben in de privé, dat klopt. Moeilijk is dat niet om een hogere functie te hebben dan een ambtenaar.
Dat ze de facto ook betere lonen hebben, dat is een uitspraak die ik op jouw conto laat.

't Ishier immers nog steeds wachten op de fameuze ambtenaar die hier stelt dat hij minder verdient dan gelijkaardige functies in de privé, dat zijn/haar loonbrief er het bewijs van is en die hier dan ook durft aangeven wat er concreet op die loonbrief staat. Ambtenaren die het eerste doen hebben we hier genoeg; ambtenaren die het laatste ook durven doen, die zijn er hier niet :lol:.

Citaat:

Wie zijn dan al die mensen hier die afgunstig zijn op de ambtenarij?

Kleine bedienden?
Assistent managers?
Zeg het maar; jij ziet ze klaarblijkelijk dus dan zal je ze wel kunnen aanwijzen zeker?

Vlaamse Leeuwin 5 januari 2012 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5905221)
Zonder ambtenaren geen staat, zonder staat anarchie, geen wegen, geen gevangenissen, geen treinen, of betaalbare hospitaals en onderwijs.

Al eens naar ons wegennet gekeken ?
Onze gevangenissen ?
Over die treinen en betaalbare hospitalen en onderwijs zullen we maar zwijgen zeker? 8-)

Alles draait vierkant , dus ik vraag mij echt af wat die ambtenaren daar godsganse dagen zitten uit te vreten.

Vlaamse Leeuwin 5 januari 2012 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5905227)

Ik ben een bediende en ik werk voor een KMO ...... een officiele dag begint om 7u30 en stopt om 18u30. Ik ben al supergelukkig als k om 19u weggeraak op mijn werk. Overuren??? Kennen ze bij ons niet....niet uitbetaald en ook niet recup.....en ja alles is tot op de laatste eurocent aangegegeven.

Laat me dus toe om ook eens goed te lachen met de "hoge werkdruk" waarmee ambtenaren te kampen hebben tijdens hun 9 to 5 job.....als ze niet staken tenminste.

Another Jack 5 januari 2012 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin (Bericht 5909107)
Al eens naar ons wegennet gekeken ?
Onze gevangenissen ?
Over die treinen en betaalbare hospitalen en onderwijs zullen we maar zwijgen zeker? 8-)

Alles draait vierkant , dus ik vraag mij echt af wat die ambtenaren daar godsganse dagen zitten uit te vreten.

Daar is allemaal geen geld voor.
Banken moeten gered worden.
Onze zieken, kinderen, criminelen en infrastructuur zijn minder belangrijk.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be