![]() |
Heeft U te weinig liefde gekregen in hun kinderjaren?
En zo ja, komt dat omdat je vader nog de autoritaire trek heeft die zijn vader lang geleden in de problemen heeft gebracht? Ik begin meer en meer in generatietrekken te geloven. Wellicht zijn er zelfs epigenetische factoren in het spel (collaboratie en de vervolging ervan, die een zware traumatische shock tweegbracht, stresshormoon losliet die de kwaliteit van het sperma beïnvloedde, en die een generatiesprong later tot uiting komt in de autoritair-paranoïde persoonlijkheid.) We proberen eenvoudigweg een verklaring te zoeken. Liefde is belangrijk hé. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is maar een vraag hé. Je mag dat ook privé-houden als de vraag te pijnlijk is. |
Citaat:
|
Citaat:
Het wordt hoog tijd dat je eens uit je Belgicistische cocon kruipt en de politieke sfeer in Vlaanderen bekijkt zoals die werkelijk is. Terloops nog even: a. ik kom uit een familie die allesbehalve collaboratiegezind was. b. moest jij reeds niet vertrokken zijn naar "le Congo"? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Waar begint je collaboverhaal? Want die term is net zo uitgehold als de term racisme op dit moment. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Kijk, ik zal de échte motivatie voor het openen van deze discussie onthullen.
Ik heb een vriend die nogal flamingantisch is. We zaten een tijdje geleden op een nogal alternatief festival in Wallonië, waar vele nogal hippe, zelfs vrij punkie franstalige meisjes rondlopen. Eén meisje toonde veel interesse in mijn kameraad. Zeg maar op het niveau van "kom mee naar mijn tent". En mijn vriend heeft dat op ideologische basis geweigerd. Toen had ik er echt genoeg van en ben hem beginnen psychologiseren. Sindsdien komt hij niet meer buiten. Het kan ook gewoon zijn dat hij klein geschapen is hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat heeft van mij allesbehalve een Belgicist gemaakt. En zeker geen onnozelaar die allerlei dwaze theorietjes uit zijn botten slaat in verband met Vlaamsgezinden. |
Citaat:
Neen, mijn grootvaders waren geen collabos. Ze hebben zich wel moeten schikken naar de Duitse bezetting - net zoals bijna iedereen. Ja sommigen konden vluchten naar engeland. Maar wie hier bleef - zeker tot 1944 - daar waren maar weinig verzetsstrijders tussen hoor. Bovendien vergeet ge blijkbaar Degrelle. Petain. Quisling. De leeiders in Hongarije, Roemenie... maar uw simplistische betoog heeft geen behoefte aan waarheid of eerlijkheid. Nee - net zoals een nazi is het voor u ok om uw doel te behalen door schandalige middelen. Pfff. Shame on you. |
Citaat:
Ik begrijp nu dat zijn flamingantisme eigenlijk voortkomt uit veel diepere motieven - onbewuste motieven. Dat flamingantisme is maar oppervlakte-ruis. Het verbergt iets. Als echte vriend probeer ik hem te helpen en die last van zijn schouders te halen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik stem Vlaams en ik ben van plan om dat te blijven doen. Ik steun de Vlaamse zaak redelijk actief, en ik ben van plan om dat te blijven doen. Ik verspil geen krachten aan het bestrijden van klein-links. Wegens te minuscuul op elk bestuurlijk niveau dat me interesseert: gemeente, Vlaanderen, Europa, globaal-mondiaal. Ik moedig je aan om voort te doen om mij te trachten te overtuigen van jouw zaak. Maar dan ga je het wel anders aan boord moeten leggen als je resultaat wil bereiken. . |
Citaat:
Meegaan naar vlaamse pensen-kermissen, staan zwaaien met vlaamse vlaggen naast wielerparcours, BBQ's van de partij bezoeken, altijd weer naar dezelfde speeches luisteren van Dewinter & Co, ieder jaar weer de IJzerbedevaart, sommigen moesten zelfs kerkhoven bezoeken waar de voorvaderen begraven liggen die de vlaamse zaak aan het Oostfront gingen behartigen, enz.... Ben ik blij dat ik een normale jeugd had. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ergens |
Citaat:
Gewoon maar een vaststelling hoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Moest die kerel een kwart zoveel morite doen om de FRs te helpen ipv de VLs te kloten, dat was Wallonie allang voorbij Portugal geraakt. Helaas is hij een typische FRB die liever de Vlaming kloot dan orde op zaken te stellen in zijn eigen gewest, zijn eigen gemeenschap. Waarom? Omdat Henri een Vlamingenhater is. Het kan hem geen reet schelen wat Walen of FRBXLs moeten meemaken. Hij wilt Vlamingen pijn doen. Bon; hij is niet erg atypisch in zijn gedrag. Wel volkomen schamteloos en zonder enige legitimiteit. Maar soit. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar toch liever erotomaan dan aseksuele of in-de-kast-gekropen bekrompenheid. |
Citaat:
Veralgemenen zit je in het bloed blijkbaar....... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uren hebben we gepraat over de redenen waarom hij toch zo kleingeestig is en angst heeft van liefde en van het zich enigszins ontspannen blootgeven. Maar soms moet daar een eind aan, omdat het trauma of de kwaal te diep zit. Professionals moeten dan ingrijpen. Ik ben er zeker van dat als hij genezen wordt, zijn flamingantisme (dat echt pathologische vormen aannam), ook zal verdwijnen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be