![]() |
Citaat:
De essentiële factoren van een gemeente zijn: een grondgebied, bewoners, eigen organen, eigen belangen. Een gemeente is een maatschap van burgers verenigd door lokale verhoudingen. Artikel [41] van de Grondwet belast de gemeenteraden met het regelen van de gemeentelijke belangen. Het beginsel van de gemeentelijke autonomie bevat de erkenning van de gemeentelijke macht als onafhankelijke macht (arrest van het Arbitragehof, thans Grondwettelijk Hof, nr. 13/91 van 28 mei 1991, 4.B.2). Als onafhankelijke macht kan de gemeente dus een schepen van Vlaamse Zaken aanstellen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een taalgebruik zeg.
|
Gisteren Karim op TV gezien.
Nu hij; na vijftien jaar, Niveaan is geworden mag hij zijn gedacht eens komen zeggen. Toch fijn hé Dat cordon... Ik vond dat hij het er prima van af heeft gebracht... |
Citaat:
De 15% vreemdelingen die in Aalst wonen zijn natuurlijk allemaal perfect nederlandstalig..... :lol: En Brusselaars met geld gaan natuurlijk niet in het centrum wonen, maar in de groene randgemeenten (Meldert, Moorsel en Baardegem). PS : misschien was de VRT beter eens gaan filmen bij de VDAB of op de dienst bevolking :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
In Molenbeek hadden ze wel een burgemeester met bevoegdheid van amada.
Alle macht aan de Arabieren. . |
Ik vind dat NVA zijn boekje hier een beetje te buiten aan 't gaan is. Neem nu die kerel van Oxygene. Die mens heeft die naam voor zijn zaak gekozen, niet omdat hij franstalig is, maar gewoon omdat hij dat een mooie naam vindt. Wat gaan ze doen met Italiaanse restaurants? Moet Il Gallo Nero in Antwerpen plots De Zwarte Haan gaan heten? Lijkt mij belachelijk...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
En nog leuker is dat deze schepen de heer Karim Van Overmeire zal zijn. :-D
Volgens mij voldoende reden om UNO-blauwhelmen naar Oilsjt te sturen. |
Tja, het enige waarvoor Karim Van Overmeire competent zou zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik denk niet dat hij over de competenties beschikt om dat te verwezenlijken.8-) |
Citaat:
Het zou dus "De Witte Leeuw" worden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gezien de Walen het na herhaaldelijke pogingen, en met allerhande methodes het nog steeds niet begrijpen dat in Vlaanderen Nederlands wordt gesproken, moet er misschien een "schooljuf" het de Walen duidelijk maken en leren.
En gezien de Walen het Nederlands niet kunnen/willen spreken, zullen we het de Walen nog 1 keer in het Frans zeggen: "Ici on parle le Néerlandais. Adapter." Zéér goede beslissing. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=rD8dZGffkzQ |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Link aub. Dank u. . |
Citaat:
. |
Citaat:
http://www.vvb.org/node/115/24683 (dan naar Oktober 2000 gaan onder "La Côte"). "§ LA CÔTE Het Taal-Aktie-Komitee heeft de voorbije zomer actie gevoerd aan de kust. ‘Onze kust, gastvrij maar Vlaams!’, zegt Tak. Tak vraagt dat de horecazaken die hun zaak een Nederlanse naam geven beloond zouden worden en vraagt dat in het vernieuwde Plopsaland attracties bediend zouden worden door Nederlandstaligen." Die clowns zijn dus zo anti-Franstalig dat ze niet kunnen accepteren dat de Plopsaland in Vlaanderen Franstalige bedienden heeft. Zolang die Franstaligen ook Nederlands kunnen spreken, zie ik niet echt waar het probleem ligt en ik zie zeer moeilijk een bedrijf zoals Plopslaland Franstaligen aanwerven, zonder geen enkele kennis van het Nederlands. TAK zoekt dus onbestaande problemen en is vooral anti-Franstalig. Maar met hen moeten de Franstaligen juist niet opletten. Het bestaan van het Vlaams-Nationalisme moet juist de Franstalige aanwezigheid in Vlaanderen versterken en vooral waar zo'n Vlamingen leven. Voelen die Vlamingen zich niet op hun gemak, is het helemaal niet erg en enkel en alleen hun probleem. Niet het probleem van de Franstaligen. In andere woorden heb ik het antwoord op mijn vraag : Franstaligen moeten Vlaanderen helemaal niet boycotten en helemaal geen rekening nemen met het bestaande Vlaams-Nationalisme in Vlaanderen. |
Citaat:
|
Citaat:
Deze reportage was politiek getint. Even laten zien hoe dom al die mensen zijn dat op N-VA hebben gestemt. je weet wel aangezien N-VA = VB MEt vervolgens een hommage aan de PVDA |
Citaat:
|
Citaat:
En nu maakt de NVA ook aanstalte in Aalst welk opschrift ge boven uw café moet hangen. Alles mag, als het maar een het Vlaams opschrift is. Wat een kleinzielig gedoe allemaal. Soms schaam ik me Vlaming te zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be