![]() |
Citaat:
Heel veel mensen zijn al lang geen praktiserende katho's meer maar vinden het toch leuk, dat kerstgedoe met alles erop en eraan! Zonder dat ze zich een snars van de katholieke godsdienst aantrekken! Moslims hebben zich daar niets van aan te trekken of hoepelen beter op! En hoe zit het dan met het verwijderen van bvb spaar"varkentjes" omdat die geobsedeerde ingevoerde achterlijken dat niet zint? Reactie tegen de landbouwers en de vleesindustrie... of vanwege hun ideetjes over "onrein" enz? Neen, het begint de spuigaten uit te lopen. |
Citaat:
Volgens mij is er hier maar één iemand geobsedeerd door de islam en dat ben jij. Jij bent meer bezig met de islam dan 10 praktiserende moslims tesamen. |
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk zullen er een pak moslims zijn die zich niet storen aan die kerstboom, maar die hebben wellicht in hun eigen gemeenschap niets in de pap te brokkelen! Daarom dat we er zo weinig van horen telkens er "moslimalarm" is. Ze lopen zelf gevaar. Het is dus een bepaalde groep moslims die wel op oorlogspad zijn die hier bepaalde zaken gestuurd krijgen! Kijk maar naar Belkacem en co! Maar bon, wanneer komen al die brave moslims eventjes betogen om dat weer recht te zetten en aan bepaalde op-de-grond-kruipende politiekers uit te leggen dat ze verkeerd bezig zijn! De aanpassingen die de bevolking moet ondergaan vanwege de heilige multicul moeten niet steeds uit en voor dezelfde groep komen! En het gaat steeds maar verder... Citaat:
|
Citaat:
Soit. Vertel eens, vanwaar die verzuurde reacties altijd? Heb je slechte ervaringen met moslims of is er een andere reden waarom je moslims zo haat? |
Citaat:
Mijn fameuze vraag: noem één land dat heel wat moslims over de vloer heeft gekregen en dat nu ervaart als een "verrijking" op welk gebied ook? Ik mag die vraag nog 100 keren stellen, maar een antwoord krijgen... Dat zegt genoeg, me dunkt. Het gaat dus ook niet over "haat" tegen alle moslims omdat ze moslims zijn. Het ging destijds ook niet over "haat" tegen de Duitse bevolking omdat ze een groep nazi's in hun midden hadden! |
Dat zegt eigenlijk ook veel over de mate waarin de overheid of het westen eigenlijk neerkijkt op deze mensen, men gaat ervan uit dat ze:
- niet in staat zijn om zich te integreren, flexibiliteit in denken en doen of zich aanpassen aan de omgeving wordt nochtans gezien als een onderdeel van algemene intelligentie ... - onverdraagzaam en intolerant zijn Het probleem was een pak minder groot geweest (of misschien zelfs onbestaande) had men gewoon geen gezinshereniging, geen cascade-werking bij die gezinshereniging toegepast. Vluchtelingen in geval (en slechts in geval!) van humanitaire noden (de Sahel, daar speelt zich een humanitaire nood af, of nu in bepaalde steden (!) van Syrië) moeten tijdelijk worden opgevangen in een zo naburig en gelijkend mogelijk land om de mensen niet te veel te ontvreemden en verder te dehumaniseren. Wat we nu hebben gedaan lijkt eigenlijk nergens op, ganse volkeren zijn ontvreemd en ontworteld en lopen hier compleet verloren, terwijl ze zich voelen als een kind in een gigantische speelgoedwinkel en alles graaien wat hier te graaien valt. Met alle respect maar ik ga de vergelijking maken met een kleuter die een volledig nieuwe wereld ontdekt en nog moet internaliseren hoe hij zich daar precies moet in gedragen, via beloningen en straffen, observatie, ... Als de kleuter zijn zin niet krijgt, krijgt hij een enorme driftbui. Steek er zo'n 75-tal bij mekaar die de fysieke kracht van volwassen mensen hebben en de mogelijkheden om wapens te kopen omdat ze geld krijgen, en de vergelijking is rond. Eigenlijk moesten de regeringen van die uitvoerende landen zich schamen. Ze weten dat deze mensen op kosten van onze sociale zekerheid en onze belastingsbetalers komen leven... En tegelijkertijd dat deze mensen terplekke allemaal verloren krachten zijn die gaten nalaten in het aldaar dichte sociale weefsel en die anders hadden kunnen meewerken aan de opbouw van de samenleving d�*�*r, in plaats van twee samenlevingen te vernietigen elders. |
Citaat:
Het gaat van Moslims vernietigen één van de zeven wereld wonderen, over Moslims vernietigen religieuze symbolen van Boeddhisten en Moslims vernietigen religieuze symbolen van gematigde of mildere Moslims in één of andere religieuze psychotische aanval... Dan hebben we het nog niet over de barbeque's, sinterklaasfeesten, zwembaden, straten, pleinen, stationsbuurten, sociale wijken, bushaltes, paastakken en kerstbomen, auto's, ... die hier mee mogen genieten van de verrijking ... :-/ Echtwaar, ik wil nu eens werkelijk weten wat de totale kost is. Het kan niet zijn dat geen enkele parlementariër die vraag ooit gesteld heeft? Nemen die mensen hun taak niet serieus? |
Citaat:
Dit terwijl we leven op de belastingen die jullie bij mekaar hebben gespaard om solidair te zijn met elkaar ... Dat hakbijl en die messen hoeven er zelfs niet bij om te begrijpen dat je al snel de andere kant zal op kijken als je één van onze gezichten ziet. Deze vorm van "in-group" eerst, "out-groep" op de volgende plaats is niet meer dan een uiting van elementaire menselijke overlevingsdrang die fylogenetisch en over �*lle culturen heen op deze aardbol aanwezig is (en zelfs over alle dieren!). Moet ik jouw culturele traditie die je duizend jaar lang gebezigd hebt en die geëvolueerd is tot een hoogwaardig iets eens grondig komen verstoren? :? |
Citaat:
Want �*ls dat inderdaad zo is dat geen enkele Moslim zich hier aan stoort maar deze het zelfs appreciëren net zoals wij (wat me ook logisch lijkt, wat kom je anders in Europa doen als je je aan alles zal storen? :? - dat kan enkel maar leiden tot hevige frustraties) is dit een zwart maken van jullie als groep en koren op de molen van extreem-rechtse partijen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dergelijke statements staan op het niveau van het gelul van Fouad Belkacem en zijn clubje. Wil je op dat niveau meedraaien ? |
De kerstboom is hoegenaamd niet christelijk, het vieren van Kerstmis evenmin.
Ik zie niet in waarom Brussel geld zou moeten geven voor een kerstboom, of voor deze Xmastree. Als mensen een boom willen, dat ze dan toestemming vragen en er zelf geld voor geven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
D�*�*rom vegen ze daar hun voeten aan... Nu ja, een christelijk feest in een islamietische stad, dat is ook voor niks nodig hé... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
In welke zin maakt dat de verbanning van deze uitgesproken autochtone traditie minder erg? |
Citaat:
En ik, en ik niet alleen, heb dat al ontelbare keren er aan toegevoegd dat bepaalde opmerkingen niet slaan op "de ganse bevolking" maar op diegenen waarover het gaat! Jullie mogen stilaan een andere "oneliner" uitvinden dan dat gedoe met "die ganse bevolkingsgroep" telkens je met hun fratsen afkomt! Enne...hoe reageer jij op die kerstboomverdwijning omdat...? |
Citaat:
|
Citaat:
Binnen enkele jaren gooien ze misschien de ruiten in van particulieren waar in huis nog een kerstboom staat te flikkeren! Zoals onze vrouwen nu al kommentaar krijgen over de manier waarop ze gekleed lopen. En andere zaken. |
Citaat:
Om het morrende volk te sussen (kijk dan, er staat toch nog een kerstboom?). Een volk ontrieven van zijn culturele eigenheid (zodat het op den duur geen enkele identiteit meer kan claimen) mag niet te bruusk verlopen, maar in kleine stapjes. Boil the frog slowly. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben zelf niet gelovig maar kerst is een traditionele familiebijeenkomst. Wegblijven gaat de anderen nog meer doen genieten van hun overwinning opmde Grote Markt, centrum en trots van Belgie. Ik woon in de Emiraten en zelfs hier zijn er kerstmannekes en staat er een kerstboom in Dubai Mall tijdens kerst. De lokale Arabieren respecteren dat zoals wij hun Eid en andere feesten respecteren! Ik zou dus zeggen IEDEREEN EN MASSE NAAR DE GROTE MARKT MET ZIJN EIGEN KERSTBOOM! DAT ZE TUSSEN DE BOMEN DAT METALEN KLIMREK NIET MEER KUNNEN ZIEN! |
Ha ik weet waar de boom naartoe is: hij staat in Abu Dhabi in de Emirates Palace!!
http://www.arabianbusiness.com/abu-d...ee-367719.html Dubai ook al, stad der tolerantie (wederzijds!): http://gulfnews.com/business/retail/...stmas-1.949700 Dat Thielemans dit eens leest. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien vond er ergens een clown op de gemeente die metalen constructie mooier. Misschien wouden ze eens iets anders dan gewoon altijd maar die kerstboom. Misschien is deze "originele versiering" een excuus voor ne corrupte politieker om een paar 10.000den euro's belastinggeld te kunnen doorschuiven naar de bvba van één of andere bevriende "kunstenaar" of "ontwerper" (en de CD&V-er is misschien malcontent omdat zijne kunstenaar die euro's niet heeft gekregen?). Ik weet het niet. Maar als ik moet gissen, is het laatste dat in mij opkomt een salafistische samenzwering om ons allemaal, desnoods met dwang, te bekeren tot de Islam :roll: Citaat:
Citaat:
Uw stelling is nergens anders op gebaseerd dan op paranoïa en het gewauwel van een CD&V-er die de keuze voor een metalen constructie met lichtjes i.p.v. voor een Kerstboom met lichtjes op de Grote Markt blijkbaar één van de grootste maatschappelijke problemen van zijn stad vindt. Ik stel voor dat hij eens een avondwandelingske in een achtergestelde Brusselse wijk gaat maken en de plaatselijk inwoners van zijn stad gaat vragen hoe hoog "Geen Kerstboom op de Grote Markt" in hun rangschikking van problemen staat. Citaat:
Wat mij stoort, is dat je dit als aanleiding gebruikt voor nog maar eens rondje islam bashen. Tot slot, off topic, maar misschien weleens nuttig: interessante lectuur die een ander licht gooit op de door u verguisde Islam: "Moskee en Staat: een moeilijke verhouding?" |
Citaat:
En ik ken nog een paar zaken waarvan ik me afvraag waarom dat met gemeenschapsgeld moet betaald worden! Kosten gemaakt voor een bepaalde godsdienst waar we zoveel plezier aan beleven... |
3/4 van het artikel klopt niet eens en het andere kwart bestaat louter uit vermoedens.
Het enige feit is dat er geen echte boom komt te staan, maar een nepboom. Maar dat verhindert de domme schapen hier natuurlijk niet om heel hard mee te blaten. |
Citaat:
. |
Vandaag iets meegemaakt waar ik kop nog staart aan krijg. Een ander gebeuren waar moslims het moeilijk meehebben binnen onze cultuur is nl het Sinterklaas-gedoe. Vandaag naar de intrede geweest van een Sinterklaas, ergens in het Vlaamse land. Op een bepaald moment mochten kinderen met de ouders aanschuiven om 1/1 tot bij de Sint te gaan. En wat zie ik in de rij wachtenden, een vrouw met hoofddoek en haar kinderen. Op zich heb ik hier geen enkel probleem mee, het zijn ook kinderen, en Sinterklaas is een kindervriend van ALLE kinderen, maar wat een dubbele moraal toch. De kerstboom moet weg, de kerstvakantie mag zo niet meer genoemd worden enz, en toch staan ze aan te schuiven als er iets te krijgen is. Een vriend die in Deurne woont, krijgt met Driekoningen meerdere groepjes zingende kinderen aan de deur, en raad eens wat het zijn, meestal marokaantjes. Onbegrijpelijk toch, ofwel is men tegen dit alles en komt men ook niet meevieren, ofwel viert men mee en laat men onze symbolen hieromtrent met rust.
|
Citaat:
De kans is groot dat dit trouwens eenmalig is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Laat die clubs is zelf opdraaien voor de ordehandhaving. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be