Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Geen Kerst in Bruslamabad? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=179211)

andev 10 november 2012 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 6410419)
Ik aanvaard wel dat onze cultuur zich afkeert van de katholieke godsdienst.

Als er nog maar een kerksheid is van minder dan 5 procent, dan mogen in een laïstische staat de symbolen van die kerk vervangen worden door meer hedendaagse dingen.
Dat ze hun stalleke en hun boompke in hun kerk of kapelleke versieren, en op eigen kosten. Maar niet zo centraal, met publiekelijk geld enz. bla bla ...

Natuurlijk is er wel een vermoeden dat er andere zaken meespelen.
Mocht het werkelijk zo zijn dat men buigt voor de moslims, dan zou het wel zeer erg zijn.
Ik hou het op een "tong uitsteken naar de katholieken", en dus daar kan ik mee instemmen.

.

Ik heb niet het gevoel dat het hier specifiek "tegen de katholieken" gaat!
Heel veel mensen zijn al lang geen praktiserende katho's meer maar vinden het toch leuk, dat kerstgedoe met alles erop en eraan! Zonder dat ze zich een snars van de katholieke godsdienst aantrekken! Moslims hebben zich daar niets van aan te trekken of hoepelen beter op!
En hoe zit het dan met het verwijderen van bvb spaar"varkentjes" omdat die geobsedeerde ingevoerde achterlijken dat niet zint? Reactie tegen de landbouwers en de vleesindustrie... of vanwege hun ideetjes over "onrein" enz?
Neen, het begint de spuigaten uit te lopen.

suqar_7loe 10 november 2012 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6411064)
Ik heb niet het gevoel dat het hier speciefiek "tegen de katholieken" gaat!
Heel veel mensen zijn al lang geen praktiserende katho's meer maar vinden het toch leuk, dat kerstgedoe met alles erop en eraan! Zonder dat ze zich een snars van de katholieke godsdienst aantrekken!
En hoe zit het dan met het verwijderen van bvb spaar"varkentjes" omdat die geobsedeerde ingevoerde achterlijken dat niet zint? Reactie tegen de landbouwers en de vleesindustrie... of vanwege hun ideetjes over "onrein" enz?

Je noemt ons geobsedeerde ingevoerde achterlijken. Heb jij je al eens laten nakijken, jongen?
Volgens mij is er hier maar één iemand geobsedeerd door de islam en dat ben jij. Jij bent meer bezig met de islam dan 10 praktiserende moslims tesamen.

andev 10 november 2012 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 6410824)
Het is eigenlijk niet meer dan normaal dat men in een moslimland de geboorte van een jood niet viert.

Inderdaad, maar dat is nog eventjes toekomstmuziek! We zijn straks een moslimland, nu nog niet.

andev 10 november 2012 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 6411063)
Rustig jongen. In- en uitademen. Waar lees jij precies dat moslims zich ergeren aan een boompje?

Omdat volgens jou de aanwezigheid van moslims hier niets mee te maken heeft? Net zoals het wegwerken van bvb spaarvarkentjes enz
Natuurlijk zullen er een pak moslims zijn die zich niet storen aan die kerstboom, maar die hebben wellicht in hun eigen gemeenschap niets in de pap te brokkelen! Daarom dat we er zo weinig van horen telkens er "moslimalarm" is. Ze lopen zelf gevaar. Het is dus een bepaalde groep moslims die wel op oorlogspad zijn die hier bepaalde zaken gestuurd krijgen! Kijk maar naar Belkacem en co!
Maar bon, wanneer komen al die brave moslims eventjes betogen om dat weer recht te zetten en aan bepaalde op-de-grond-kruipende politiekers uit te leggen dat ze verkeerd bezig zijn!
De aanpassingen die de bevolking moet ondergaan vanwege de heilige multicul moeten niet steeds uit en voor dezelfde groep komen! En het gaat steeds maar verder...
Citaat:

België heeft op lange termijn meer te vrezen van het salafisme dan van een terroristische aanval. Dat heeft Alain Winants, het hoofd van de Staatsveiligheid, zaterdag verklaard in La Libre Belgique.
Dat zal wel een grapje zijn waarschijnlijk.

suqar_7loe 10 november 2012 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6411090)
Omdat volgens jou de aanwezigheid van moslims hier niets mee te maken heeft? Net zoals het wegwerken van bvb spaarvarkentjes enz
Natuurlijk zullen er een pak moslims zijn die zich niet storen aan die kerstboom, maar die hebben wellicht in hun eigen gemeenschap niets in de pap te brokkelen! Daarom dat we er zo weinig van horen telkens er "moslimalarm" is. Ze lopen zelf gevaar. Het is dus een bepaalde groep moslims die wel op oorlogspad zijn die hier bepaalde zaken gestuurd krijgen! Kijk maar naar Belkacem en co!
Maar bon, wanneer komen al die brave moslims eventjes betogen om dat weer recht te zetten en aan bepaalde op-de-grond-kruipende politiekers uit te leggen dat ze verkeerd bezig zijn!
De aanpassingen die de bevolking moet ondergaan vanwege de heilige multicul moeten niet steeds uit en voor dezelfde groep komen! En het gaat steeds maar verder...

Je kletst uit je nek. Ik voel me alvast niet bedreigd door andere moslims als ik zeg dat ze lullen wanneer ze zich storen aan een kerstboom. Zo'n mensen dienen opgenomen te worden in een instelling. Storen ze zich aan de religieuze geschiedenis van het land waar ze leven dan heb je hier niks te zoeken.

Soit. Vertel eens, vanwaar die verzuurde reacties altijd? Heb je slechte ervaringen met moslims of is er een andere reden waarom je moslims zo haat?

andev 10 november 2012 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 6411067)
Je noemt ons geobsedeerde ingevoerde achterlijken. Heb jij je al eens laten nakijken, jongen?
Volgens mij is er hier maar één iemand geobsedeerd door de islam en dat ben jij. Jij bent meer bezig met de islam dan 10 praktiserende moslims tesamen.

"Je noemt ons enz".... Neen, het gaat niet om "ons = alle moslims" maar om diegenen waar het schoentje past! Je moet maar rondkijken in de wereld voor wat ellende die kerels zorgen overal: ik herhaal, overal waar ze in grote getale opduiken!
Mijn fameuze vraag: noem één land dat heel wat moslims over de vloer heeft gekregen en dat nu ervaart als een "verrijking" op welk gebied ook?
Ik mag die vraag nog 100 keren stellen, maar een antwoord krijgen...
Dat zegt genoeg, me dunkt.
Het gaat dus ook niet over "haat" tegen alle moslims omdat ze moslims zijn.
Het ging destijds ook niet over "haat" tegen de Duitse bevolking omdat ze een groep nazi's in hun midden hadden!

Groentje-18 10 november 2012 20:54

Dat zegt eigenlijk ook veel over de mate waarin de overheid of het westen eigenlijk neerkijkt op deze mensen, men gaat ervan uit dat ze:
- niet in staat zijn om zich te integreren, flexibiliteit in denken en doen of zich aanpassen aan de omgeving wordt nochtans gezien als een onderdeel van algemene intelligentie ...
- onverdraagzaam en intolerant zijn

Het probleem was een pak minder groot geweest (of misschien zelfs onbestaande) had men gewoon geen gezinshereniging, geen cascade-werking bij die gezinshereniging toegepast.
Vluchtelingen in geval (en slechts in geval!) van humanitaire noden (de Sahel, daar speelt zich een humanitaire nood af, of nu in bepaalde steden (!) van Syrië) moeten tijdelijk worden opgevangen in een zo naburig en gelijkend mogelijk land om de mensen niet te veel te ontvreemden en verder te dehumaniseren.
Wat we nu hebben gedaan lijkt eigenlijk nergens op, ganse volkeren zijn ontvreemd en ontworteld en lopen hier compleet verloren, terwijl ze zich voelen als een kind in een gigantische speelgoedwinkel en alles graaien wat hier te graaien valt.
Met alle respect maar ik ga de vergelijking maken met een kleuter die een volledig nieuwe wereld ontdekt en nog moet internaliseren hoe hij zich daar precies moet in gedragen, via beloningen en straffen, observatie, ...
Als de kleuter zijn zin niet krijgt, krijgt hij een enorme driftbui. Steek er zo'n 75-tal bij mekaar die de fysieke kracht van volwassen mensen hebben en de mogelijkheden om wapens te kopen omdat ze geld krijgen, en de vergelijking is rond.

Eigenlijk moesten de regeringen van die uitvoerende landen zich schamen. Ze weten dat deze mensen op kosten van onze sociale zekerheid en onze belastingsbetalers komen leven... En tegelijkertijd dat deze mensen terplekke allemaal verloren krachten zijn die gaten nalaten in het aldaar dichte sociale weefsel en die anders hadden kunnen meewerken aan de opbouw van de samenleving d�*�*r, in plaats van twee samenlevingen te vernietigen elders.

Groentje-18 10 november 2012 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6411104)
"Je noemt ons enz".... Neen, het gaat niet om "ons = alle moslims" maar om diegenen waar het schoentje past! Je moet maar rondkijken in de wereld voor wat ellende die kerels zorgen overal: ik herhaal, overal waar ze in grote getale opduiken!
Mijn fameuze vraag: noem één land dat heel wat moslims over de vloer heeft gekregen en dat nu ervaart als een "verrijking" op welk gebied ook?
Ik mag die vraag nog 100 keren stellen, maar een antwoord krijgen...
Dat zegt genoeg, me dunkt.
Het gaat dus ook niet over "haat" tegen alle moslims omdat ze moslims zijn.
Het ging destijds ook niet over "haat" tegen de Duitse bevolking omdat ze een groep nazi's in hun midden hadden!

Vroeger dacht ik dat dit niet waar was, maar tegenwoordig moet je al een hand voor je ogen kijken om dit nieuws niet te lezen.

Het gaat van Moslims vernietigen één van de zeven wereld wonderen, over Moslims vernietigen religieuze symbolen van Boeddhisten en Moslims vernietigen religieuze symbolen van gematigde of mildere Moslims in één of andere religieuze psychotische aanval...
Dan hebben we het nog niet over de barbeque's, sinterklaasfeesten, zwembaden, straten, pleinen, stationsbuurten, sociale wijken, bushaltes, paastakken en kerstbomen, auto's, ... die hier mee mogen genieten van de verrijking ... :-/

Echtwaar, ik wil nu eens werkelijk weten wat de totale kost is.
Het kan niet zijn dat geen enkele parlementariër die vraag ooit gesteld heeft? Nemen die mensen hun taak niet serieus?

Groentje-18 10 november 2012 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 6411093)
Je kletst uit je nek. Ik voel me alvast niet bedreigd door andere moslims als ik zeg dat ze lullen wanneer ze zich storen aan een kerstboom. Zo'n mensen dienen opgenomen te worden in een instelling. Storen ze zich aan de religieuze geschiedenis van het land waar ze leven dan heb je hier niks te zoeken.

Soit. Vertel eens, vanwaar die verzuurde reacties altijd? Heb je slechte ervaringen met moslims of is er een andere reden waarom je moslims zo haat?

De vraag is natuurlijk wat jij hier bent komen doen en hoe jij zou reageren moest je in jouw land, waar jij en je familie altijd gelukkig en op zeer beschaafde wijze op hoog niveau hebben gewoond, plots een bende vikings met hakbijl en messen kwam uitleggen hoe jullie moesten leven en jullie straten domineren door onze aparte klederdracht.
Dit terwijl we leven op de belastingen die jullie bij mekaar hebben gespaard om solidair te zijn met elkaar ...

Dat hakbijl en die messen hoeven er zelfs niet bij om te begrijpen dat je al snel de andere kant zal op kijken als je één van onze gezichten ziet.
Deze vorm van "in-group" eerst, "out-groep" op de volgende plaats is niet meer dan een uiting van elementaire menselijke overlevingsdrang die fylogenetisch en over �*lle culturen heen op deze aardbol aanwezig is (en zelfs over alle dieren!).

Moet ik jouw culturele traditie die je duizend jaar lang gebezigd hebt en die geëvolueerd is tot een hoogwaardig iets eens grondig komen verstoren? :?

Groentje-18 10 november 2012 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 6411053)
Als moslim voel ik me verre van geprovoceerd door op de markt een kerstboom te plaatsen tijdens de kerstperiode. Ik ben er bijna zeker van dat andere moslims eveneens geen moer geven om zo'n kerstboom. Ik erger me enorm aan dit soort pampervoorstellen. Ik zal het misschien gemist hebben maar waar precies in het artikel staat dat moslims aanstoot geven om een kerstboom? En wie stelde precies voor om de dennenboom te vervangen?

Deze christelijke waarden mogen overigens niet verdwijnen. Dus ik snap ook niet precies wat het probleem is van mensen als schoofzak die onnodig vitten op deze waarden.

Gelieve met uw vredelievende en tolerante gemeenschap op straat te komen om inderdaad eerherstel te eisen tegenover de pamperaars die jullie afschilderen als een bende onverdraagzame, lang-geteende, minder bekwame nietsnutten door deze belediging.
Want �*ls dat inderdaad zo is dat geen enkele Moslim zich hier aan stoort maar deze het zelfs appreciëren net zoals wij (wat me ook logisch lijkt, wat kom je anders in Europa doen als je je aan alles zal storen? :? - dat kan enkel maar leiden tot hevige frustraties) is dit een zwart maken van jullie als groep en koren op de molen van extreem-rechtse partijen.

quercus 10 november 2012 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Today (Bericht 6410388)
'Projecties op grote schermen, flashes, kleuren en fonkelingen zullen de toeschouwers uitnodigen om het symbool van de eindejaarsfeesten anders te bekijken', klinkt het in een persbericht.

M.a.w.: Weg met jouw Christelijk geïnspireerde tradities en cultuur, stomme autochtoon.

Nochtans zijn allochtonen veel beter geschikt om "levende" kerstallen op te zetten.:lol:

peter1962 10 november 2012 21:17

Citaat:

Als er nog maar een kerksheid is van minder dan 5 procent, dan mogen in een laïstische staat de symbolen van die kerk vervangen worden door meer hedendaagse dingen.
Dat ze hun stalleke en hun boompke in hun kerk of kapelleke versieren, en op eigen kosten. Maar niet zo centraal, met publiekelijk geld enz. bla bla ...

Mocht het werkelijk zo zijn dat men buigt voor de moslims, dan zou het wel zeer erg zijn.
Ik hou het op een "tong uitsteken naar de katholieken", en dus daar kan ik mee instemmen.

.

x 2

peter1962 10 november 2012 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6411064)
Ik heb niet het gevoel dat het hier specifiek "tegen de katholieken" gaat!
Heel veel mensen zijn al lang geen praktiserende katho's meer maar vinden het toch leuk, dat kerstgedoe met alles erop en eraan! Zonder dat ze zich een snars van de katholieke godsdienst aantrekken! Moslims hebben zich daar niets van aan te trekken of hoepelen beter op!

Het draagt alvast niets bij tot de kwaliteit van het debat als je een hele bevolkingsgroep omschrijft als geobsedeerde ingevoerde achterlijken.
Dergelijke statements staan op het niveau van het gelul van Fouad Belkacem en zijn clubje. Wil je op dat niveau meedraaien ?

lombas 10 november 2012 22:24

De kerstboom is hoegenaamd niet christelijk, het vieren van Kerstmis evenmin.

Ik zie niet in waarom Brussel geld zou moeten geven voor een kerstboom, of voor deze Xmastree. Als mensen een boom willen, dat ze dan toestemming vragen en er zelf geld voor geven.

Aligator 10 november 2012 23:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 6410597)
Ik heb zo ook eens ergens gelezen dat er ooit overwogen is het ruiterstandbeeld van Godfried Van Bouillon op het Koningsplein weg te halen omdat moslims dit misschien wel aanstootgevend zouden vinden, zo'n standbeeld van een kruisvaarder die destijds duizenden moslims in de pan gehakt heeft. Ook hier waren het de autochtonen zelf die dat voorstel deden en niet de moslims.

Waarom dan niet ineens �*lle kerken, kathedralen en kapellekkes afbreken, want die kruisvaarden zijn toch ondernomen in naam van de christelijke god ?! Kwestie van consequent te zijn.

Aligator 10 november 2012 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sammael (Bericht 6410720)
De Stad Brussel ontkent nochtans dat de boom vervangen wordt door een stalen constructie om religieuze redenen. Bovendien zou de kerststal wel blijven. Het kerststalleke met het kindje Jezus lijkt me toch eerder een christelijk symbool dan de heidense kerstboom.

Link

Ge moet niet altijd alles klakkeloos aannemen wat een aantal paranoïde CD&V-ers beweren.

En laat ons ook niet hypocriet zijn. Geen kat gaat nog naar de kerk en de meeste mensen geloven niet meer in God of enig ander Opperwezen.

Als ze een stalen boom zetten, waarom dan geen betonnen kerstbunkerke met een metalen robot in de wieg ?

Aligator 10 november 2012 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BonBon (Bericht 6410791)
Het probleem is natuurlijk dat we godsdienstvrijheid kennen, als we het stad versieren met kerstbomen zullen we dat in de toekomst ook moeten doen met een grote schapen slachtpartij op de grote markt. Of hoe versieren moslims hun steden bij bepaalde feestdagen?

Zij hangen schapendarmen in de dadelbomen zeker ?

Aligator 10 november 2012 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 6411063)
Rustig jongen. In- en uitademen. Waar lees jij precies dat moslims zich ergeren aan een boompje?

Ik heb dat inderdaad nergens gelezen. Het initiatief komt van de stad Brussel. Waarom maken de Brusselaars niet van hun oren ? Oh ja, dat zijn voor het merendeel moslims tegenwoordig.
D�*�*rom vegen ze daar hun voeten aan...
Nu ja, een christelijk feest in een islamietische stad, dat is ook voor niks nodig hé...

Max van Dietschland 10 november 2012 23:57

Citaat:

.

De kerstboom is geen katholiek symbool, maar een symbool uit het heidense Joelfeest. Maar ja sommigen zijn zo blind in hun haat tegen de katholieke godsdienst...

Aligator 11 november 2012 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 6411414)
De kerstboom is geen katholiek symbool, maar een symbool uit het heidense Joelfeest. Maar ja sommigen zijn zo blind in hun haat tegen de katholieke godsdienst...

Ze zouden beter een groot standbeeld van Wodan op de Grote markt zetten, om het Joelfeest te vieren dan...:-)

quercus 11 november 2012 10:52

Citaat:

Ik heb zo ook eens ergens gelezen dat er ooit overwogen is het ruiterstandbeeld van Godfried Van Bouillon op het Koningsplein weg te halen omdat moslims dit misschien wel aanstootgevend zouden vinden, zo'n standbeeld van een kruisvaarder die destijds duizenden moslims in de pan gehakt heeft. Ook hier waren het de autochtonen zelf die dat voorstel deden en niet de moslims.

Och een bepaalde categorie moslims is nog steeds aan het zeiken over iets dat bijna duizend jaar geleden is gebeurd. Maar waar ze in alle talen over zwijgen is dat zij op amper een eeuw tijd na de dood van hun warlord Mohammed een enorm gebied onder de voet liepen dat ging van centraal Azië, over gans Noord-Afrika tot driekwart van Spanje/Portugal. En dat gebied was overwegend christelijk.

Today 11 november 2012 10:56

Citaat:

De kerstboom is geen katholiek symbool, maar een symbool uit het heidense Joelfeest.

Ja, dat weten we.
In welke zin maakt dat de verbanning van deze uitgesproken autochtone traditie minder erg?

andev 11 november 2012 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 6411184)
Het draagt alvast niets bij tot de kwaliteit van het debat als je een hele bevolkingsgroep omschrijft als geobsedeerde ingevoerde achterlijken.
Dergelijke statements staan op het niveau van het gelul van Fouad Belkacem en zijn clubje. Wil je op dat niveau meedraaien ?

Stop met doen alsof: ik heb al duidelijk er aan toegevoegd dat het niet over "de hele bevolkingsgroep" maar over diegenen die het schoentje past!
En ik, en ik niet alleen, heb dat al ontelbare keren er aan toegevoegd dat bepaalde opmerkingen niet slaan op "de ganse bevolking" maar op diegenen waarover het gaat!
Jullie mogen stilaan een andere "oneliner" uitvinden dan dat gedoe met "die ganse bevolkingsgroep" telkens je met hun fratsen afkomt!
Enne...hoe reageer jij op die kerstboomverdwijning omdat...?

Weyland 11 november 2012 12:11

Citaat:

De dhimmi kent voorgaans de regels van de Islam beter dan menige Moslim zelf, zoals een culturele zelfverrader betaamt. Sloganeske uitspraak? Misschien. Het is toch wel vaak het geval. De lafaards zitten alvast heden ten dage in de politiek correcte hoek.

andev 11 november 2012 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6411317)
De kerstboom is hoegenaamd niet christelijk, het vieren van Kerstmis evenmin.

Ik zie niet in waarom Brussel geld zou moeten geven voor een kerstboom, of voor deze Xmastree. Als mensen een boom willen, dat ze dan toestemming vragen en er zelf geld voor geven.

Daar gaat het toch niet over. Misschien moeten we dan alle versieringen die aan kerstmis doen denken laten vallen of zo? Omdat...
Binnen enkele jaren gooien ze misschien de ruiten in van particulieren waar in huis nog een kerstboom staat te flikkeren! Zoals onze vrouwen nu al kommentaar krijgen over de manier waarop ze gekleed lopen. En andere zaken.

Today 11 november 2012 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Today (Bericht 6410457)

Dit wordt het: de 'Xmastree'.

Wie goed kijkt ziet er nog een vage kerstboomvorm in.
Om het morrende volk te sussen (kijk dan, er staat toch nog een kerstboom?).
Een volk ontrieven van zijn culturele eigenheid (zodat het op den duur geen enkele identiteit meer kan claimen) mag niet te bruusk verlopen, maar in kleine stapjes.

Boil the frog slowly.

andev 11 november 2012 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Today (Bericht 6411824)
Een volk ontrieven van zijn culturele eigenheid (zodat het op den duur geen enkele identiteit meer kan claimen) mag niet te bruusk verlopen, maar in kleine stapjes.

Boil the frog slowly.

Vervang de spits van die kerktoren tot iets dat meer op een minaret lijkt misschien? Everybody happy.

BrusselsMussels 11 november 2012 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 6410516)
De protestanten... :-P

De kerstboom is al lang meer dan een Christelijk symbool, het is een Westerse traditie die ook beleefd wordt door vele atheisten en andere niet gelovigen!

Ik ben zelf niet gelovig maar kerst is een traditionele familiebijeenkomst.

Wegblijven gaat de anderen nog meer doen genieten van hun overwinning opmde Grote Markt, centrum en trots van Belgie.

Ik woon in de Emiraten en zelfs hier zijn er kerstmannekes en staat er een kerstboom in Dubai Mall tijdens kerst. De lokale Arabieren respecteren dat zoals wij hun Eid en andere feesten respecteren!

Ik zou dus zeggen

IEDEREEN EN MASSE NAAR DE GROTE MARKT MET ZIJN EIGEN KERSTBOOM! DAT ZE TUSSEN DE BOMEN DAT METALEN KLIMREK NIET MEER KUNNEN ZIEN!

BrusselsMussels 11 november 2012 14:16

Ha ik weet waar de boom naartoe is: hij staat in Abu Dhabi in de Emirates Palace!!

http://www.arabianbusiness.com/abu-d...ee-367719.html

Dubai ook al, stad der tolerantie (wederzijds!):

http://gulfnews.com/business/retail/...stmas-1.949700

Dat Thielemans dit eens leest.

Max van Dietschland 11 november 2012 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Today (Bericht 6411697)
Ja, dat weten we.
In welke zin maakt dat de verbanning van deze uitgesproken autochtone traditie minder erg?

Uiteraard is dat erg. Het was gewoon in reactie op de anti-katholieke schoofzak die blij was met deze verbanning, omdat hij dacht dat het een katholieke traditie is.

lombas 11 november 2012 15:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6411811)
Daar gaat het toch niet over. Misschien moeten we dan alle versieringen die aan kerstmis doen denken laten vallen of zo? Omdat...
Binnen enkele jaren gooien ze misschien de ruiten in van particulieren waar in huis nog een kerstboom staat te flikkeren! Zoals onze vrouwen nu al kommentaar krijgen over de manier waarop ze gekleed lopen. En andere zaken.

Ik zie gewoon niet in waarom zoiets met gemeenschapsgeld moet betaald worden.

Sammael 11 november 2012 15:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Today (Bericht 6410748)
Ah, benieuwd wat dan wel de officiële reden is.
Jij kunt ons die vast wel even geven.

Weet ik veel wat de "officiële" reden is.

Misschien vond er ergens een clown op de gemeente die metalen constructie mooier. Misschien wouden ze eens iets anders dan gewoon altijd maar die kerstboom. Misschien is deze "originele versiering" een excuus voor ne corrupte politieker om een paar 10.000den euro's belastinggeld te kunnen doorschuiven naar de bvba van één of andere bevriende "kunstenaar" of "ontwerper" (en de CD&V-er is misschien malcontent omdat zijne kunstenaar die euro's niet heeft gekregen?). Ik weet het niet.

Maar als ik moet gissen, is het laatste dat in mij opkomt een salafistische samenzwering om ons allemaal, desnoods met dwang, te bekeren tot de Islam :roll:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Today
Het verhaal over de geboorte van Jezus (Isa) komt ook voor in de Koran, zij het een beetje anders. Niet zo provocerend voor de moslims dus als een 'heidense' kerstboom.

The Quranic account of Jesus begins with a prologue, which describes the birth of his mother, Mary, and her service in the Jerusalem temple, while under the care of the prophet and priest Zechariah, who was to be the father of John the Baptist.[9] The Quran then goes on to describe the conception of Jesus. Mary whom the Quran states was chosen by God over the women of all the worlds, conceives Jesus while still a virgin.

Allé jong, is 't echt? En dat hebt ge zelf vertaald uit de Koran of sprak Mohammed destijds Engels?

Citaat:

Blijft het feit dat een traditioneel symbool (de kerstboom) dat de autochtone bevolking na aan het hart ligt verbannen wordt om de islam ter wille te zijn.

We mogen dat toch even onder de aandacht brengen, niet?

Van mij moogt gij zeggen wat ge wilt. Maar hier komen doen alsof de boom vervangen wordt door iets anders louter en alleen "om de islam ter wille te zijn", vind ik belachelijk. Ik mag dat toch wel in twijfel trekken, niet?

Uw stelling is nergens anders op gebaseerd dan op paranoïa en het gewauwel van een CD&V-er die de keuze voor een metalen constructie met lichtjes i.p.v. voor een Kerstboom met lichtjes op de Grote Markt blijkbaar één van de grootste maatschappelijke problemen van zijn stad vindt. Ik stel voor dat hij eens een avondwandelingske in een achtergestelde Brusselse wijk gaat maken en de plaatselijk inwoners van zijn stad gaat vragen hoe hoog "Geen Kerstboom op de Grote Markt" in hun rangschikking van problemen staat.

Citaat:

En in welke zin is dat een argument om die kerstboom te verwijderen?
Is de kerstboom een 'opperwezen' ofzo?

Er wordt iets anders in de plaats gezet. Ik kan begrijpen dat veel mensen dat jammer vinden omdat ze de boom mooi vinden. Ik hou niet zo vast aan die boom en vind dit origineler dan elk jaar diezelfde boom.

Wat mij stoort, is dat je dit als aanleiding gebruikt voor nog maar eens rondje islam bashen.

Tot slot, off topic, maar misschien weleens nuttig: interessante lectuur die een ander licht gooit op de door u verguisde Islam:

"Moskee en Staat: een moeilijke verhouding?"

andev 11 november 2012 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 6412111)
Ik zie gewoon niet in waarom zoiets met gemeenschapsgeld moet betaald worden.

Was het niet zo dat die boom dikwijls of altijd een "geschenk" was?
En ik ken nog een paar zaken waarvan ik me afvraag waarom dat met gemeenschapsgeld moet betaald worden! Kosten gemaakt voor een bepaalde godsdienst waar we zoveel plezier aan beleven...

Coldwave 11 november 2012 18:02

3/4 van het artikel klopt niet eens en het andere kwart bestaat louter uit vermoedens.

Het enige feit is dat er geen echte boom komt te staan, maar een nepboom.

Maar dat verhindert de domme schapen hier natuurlijk niet om heel hard mee te blaten.

De schoofzak 11 november 2012 18:24

Citaat:

Je hebt gelijk dat ik de katholieke godsdienst, maar ook de andere, haat. Maar niet blind. Zeer gebeten, maar niet blind.

.

graaf de bethune 11 november 2012 18:43

Vandaag iets meegemaakt waar ik kop nog staart aan krijg. Een ander gebeuren waar moslims het moeilijk meehebben binnen onze cultuur is nl het Sinterklaas-gedoe. Vandaag naar de intrede geweest van een Sinterklaas, ergens in het Vlaamse land. Op een bepaald moment mochten kinderen met de ouders aanschuiven om 1/1 tot bij de Sint te gaan. En wat zie ik in de rij wachtenden, een vrouw met hoofddoek en haar kinderen. Op zich heb ik hier geen enkel probleem mee, het zijn ook kinderen, en Sinterklaas is een kindervriend van ALLE kinderen, maar wat een dubbele moraal toch. De kerstboom moet weg, de kerstvakantie mag zo niet meer genoemd worden enz, en toch staan ze aan te schuiven als er iets te krijgen is. Een vriend die in Deurne woont, krijgt met Driekoningen meerdere groepjes zingende kinderen aan de deur, en raad eens wat het zijn, meestal marokaantjes. Onbegrijpelijk toch, ofwel is men tegen dit alles en komt men ook niet meevieren, ofwel viert men mee en laat men onze symbolen hieromtrent met rust.

rub1615 11 november 2012 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Today (Bericht 6410370)
Er komt dit jaar geen kerstboom op de Grote Markt in Brussel. De traditionele dennenboom wordt vervangen door een stalen constructie (gezellig!): de XmasTree.
'Kerst' wordt 'X'.
Zo provoceren we niemand onnodig, redeneert men in het multiculturele Brussel.
Dit ligt in het verlengde van de trend om wat voorheen bekend stond als 'Kerstmarkten' te vervangen door neutrale namen als 'winterland', 'winterpret' etc.
U mag voorlopig wel nog zelf een Kerstboom zetten in uw eigen woonkamer, al plaatst u die bij voorkeur niet te dicht bij het raam.

Prettige Xdagen,

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20121107_114

Niet overdrijven. Die kerstboom is gewoon een moderne variant van de traditionele kerstboom. Er komt dus nog steeds een kerstboom. Alleen in een modern kleedje.

De kans is groot dat dit trouwens eenmalig is.

lombas 11 november 2012 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6412185)
En ik ken nog een paar zaken waarvan ik me afvraag waarom dat met gemeenschapsgeld moet betaald worden! Kosten gemaakt voor een bepaalde godsdienst waar we zoveel plezier aan beleven...

Al dit soort lanterfanterij mag voor mijn part geschrapt worden op de gemeenschapsgeldrol hoor.

Garry 11 november 2012 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Today (Bericht 6411824)

Boil the frog slowly.

Ze hebben geld teveel zeker, want ik kan mij niet inbeelden dat dat goedkoper zou zijn dan zo een echt sparrenboompje.

Garry 11 november 2012 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andev (Bericht 6412185)

Doe er dan maar gerust gans die politiemacht bij die telkens opgetrommeld wordt wanneer er ergens een grote voetbalmatch gespeeld wordt.

Laat die clubs is zelf opdraaien voor de ordehandhaving.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be