![]() |
Citaat:
Het is hoe de anderen u gaan / willen noemen. |
Citaat:
|
Citaat:
Iemand op de vingers tikken is verboden. |
Citaat:
Drukt u de meerwaarde in €/uur uit, of gebruikt u liever een andere munteenheid/tijdspanne? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
op uw vraag wil ik u graag meedelen hoe de leden van de bande de Laeken moeten aangesproken worden: de hoogste pief: sire de troonopvolgers: monseigneur (noot: edelen die prins zijn, maar geen troonopvolger, spreek je gewoontjes aan met prins). Eén ding moet ik zelf nog leren: moeten we een vrouwelijke prinses aanspreken met monseigneur? Dat denk ik niet. met gepaste proletarische hoogachting, Schoofsken |
Citaat:
. |
Handig om te weten of liever niet?
Aanspreekvorm(en) ![]() Noem mij maar gewoon Universalia op zich is dat al dramatisch genoeg. Citaat:
|
Citaat:
Bij ons wordt een advocaat aangesproken met meester. Dat staat er niet in volgens mij. En hoe wordt een notaris correct aangesproken ? En zijdelings: in verband met uw Honoré de Balzac, ik het een Vlaamse Leeuw in mijn broek. En brullen dat die kan ! . |
Iedere morgen als ik mijn kippen wei in wandel moet ik ook uitkijken voor maïs schijt.
Dan roep ik ze het is maïs tijd. Mag ik dat nu nog wel zeggen? Of mag je tegen kippen en kiekens alles zeggen? |
Citaat:
Met kiekens moet je oppassen. Zeker als ze van het Laekense ras zijn. Of bewonderaars van dat ras. Hou ze steeds in het vizier, laat je niet benaderen langs achter. . |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Of beschermde kromgeleerden. |
Citaat:
Zo te zien in uw link moet Hare Majesteit koninging Mathilde, dus weldegelijk worden aangesproken met "Mevrouw". Citaat:
|
Citaat:
Mooi dat weten we dan ook van "mevrouw" mathilde. Bij de volgende "blije" intredes van MEVROUW mathilde en de MONARCH. Grote spandoeken "MEVROUW MATHILDE BOL HET AF EN PAKT UWE FLUPPIE OOK MAAR MEE" |
zou de titel " levende invitrobuis" niet meer gepast zijn?
|
Citaat:
|
In vitro is dat niet onder een blacklight? :roll:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De tijd ook dat ikzelf nog met enige regelmaat enkele minuten kon spenderen aan het volgen van de Belgische politieke actualiteit, hetgeen mij toeliet zo nu en dan middels een tekstje mijn visie te uiten en aldus mijn beperkte kennis van uw taal een beetje te onderhouden. Toen was ik overigens nog gemotiveerd om mijn Nederlands taalgebruik levendiger en “Vlaamser” te maken door onder andere te leren van uw “taal die in Vlaamse kroegen wordt gebruikt”, en diverse woorden en zinswendigen van uw aller bijdragen te noteren om ze mij zo mogelijk eigen te maken. Nu niet meer. Benevens het mij beperken tot enige commentaar inzake algemener onderwerpen zoals dit van onderhavige draad, hou ik het qua taalgebruik gewoon bij het restje standaard Nederlands waarvoor ik moeite heb gedaan, zelfs al blijkt dat standaard Nederlands voor sommige Vlaamse forumdeelnemers lachwekkend slecht te zijn, wijl het de dorpsmentaliteit van anderen kennelijk het petje te boven blijft gaan dat een buitenlandse anderstalige enkele zinnen aan elkaar zou kunnen rijgen in een taal die zij exclusief in pacht menen te hebben. |
Citaat:
Maar goed, als de mensen nog een monarchie willen, mij niet gelaten. Maar dan eentje zonder macht noch pretenties. |
Citaat:
Stokslagen? Een nachtje de kwakende kikkers doen zwijgen in de Koninklijke slotgracht? Een elektronische enkelband ? Een gasboete ? |
Citaat:
Dan zie je dat Paola effektief uit de betere adellijke kringen komt. Allez, jong! Majesteit Mathilde en koning Philips... het moet niet gekker worden. |
Zou Philips iets te zeggen hebben in huis?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat stinkt nog harder. |
Citaat:
|
Hmm, ik stel voor Mathilde de kortst mogelijke aanspreektitel voor :
~ De tilde dus... |
Mathille needs a chill-pill
|
Citaat:
Maak de weg vrij voor de Verenigde Staten van Europa. |
"""Ontleend aan Oudfrans majested [1118; Rey], majestet [1120; Rey] (Nieuwfrans majesté [1365; Rey]), ontleend aan Latijn māiestās (genitief -ātis) ‘hoogheid; majesteit’, afgeleid van maius ‘groter’"""
OK, ik zeg in 't vervolg 'majestet'...geen probleem:twisted: http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/majesteit |
Citaat:
|
Citaat:
Ze is natuurlijk juist niks méér waard. Zelfs al buigt de meerderheid van het klootjesvolk devoot het hoofd wanneer ze langskomt. Ik hoop dan ook vurig dat ze de behandeling die ze verdienen nog tijdens mijn leven kunnen ontvangen. Een grote schop onder hun koninklijk achterwerk, recht in een varkenspoel. En dan blijf ik nog beleefd. |
Ik vind ze tegenwoordig zo grappig! Nadat Diana hen de weg gewezen heeft, moeten ze nu ook persé o zoveel interesse hebben in de goede doelen en de minderbedeelden etc... etc... Ook ons Stridje is toch o zo begaan met het leid in de weireld, terwijl ze bijna een traan moet wegpinken. Wat ging sa Majesté nu weer doen? ook zoiets geloof ik.
al heb ik zo'n flauw idee dat "zoiets" niet zal betekenen dat ze de opgehaalde kleding van E5 mode voor Unesco mee gaat sorteren. Daar zijn de koninklijke majestueuze pollekes dan weer niet geschikt voor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be