Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn, maar geen andersdenkende... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=19906)

Tantist 8 september 2004 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yann
[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=4]Dilbeek, waar Vlamingen thuis zijn, maar geen andersdenkende...[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Wat hebben flaminganten toch met criminaliteit? Exact een week geleden werd reeds publiekelijk en hardhandig een Belgische vlag van een van onze leden gestolen, vandaag was het weer van dat op het Gordeltrefpunt in Dilbeek. Zij het voor veel meer publiek dan de driekwart lege bedevaartweide, en zij het met veel meer geweld.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Met de intentie de Belgische rand rond Brussel ook eens te verkennen en mee te doen aan een sportieve en culturele manifestatie (wat wij alleen maar kunnen toejuichen, sport is zeer belangrijk en de streek is het ontdekken waard), namen ook wij met enkele leden deel aan de Gordel. Zoals wij ook deelgenomen hebben aan 11 juli: een feest van de cultuurgemeenschap waartoe ook ondergetekende behoort, mag toch zeker ook door ondergetekende meegevierd worden?[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Wij betaalden netjes onze inkom en kozen voor de kleine wandeling van 7 km, het was immers voor ons ook een gezinsgebeuren. Ver zijn we echter niet geraakt zonder problemen. 10 meter verwijderd van de inschrijvingsstand, midden in de massa, zagen we plots een kale knokploeg van de VBJ (Vlaams Blok Jongeren) op ons afkomen. Het zevenjarige zoontje van een van onze leden keek verbouwereerd toe, toen zonder enige aanleiding of provocatie onzentwege, de Belgische vlag van de rug van een van onze leden werd gerukt. Een vuistslag erbij en ze was weg. Dit alles ging gepaard met veel gescheld, getier en gemekker �* la “vuil Belgicisten”. Voor ons argument van vrije meningsuiting en vrijheid van beweging hadden ze (hoe ironisch, gezien hun partij) geen oor.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Twee vlaggen in 1 week tijd, het moet gezegd, de Belgische vlag is zeer in trek. Maar blijkbaar wil men er in Vlaamsgezinde middens niet aan geraken door eerlijk te betalen, maar eerder door diefstal, vuistslagen, getrek en geduw, slagen en verwondingen, voor de ogen van kinderen en gezinnen. Harde aanpak van criminaliteit en vrije meningsuiting? We hebben gezien wat het waard is voor de VBJ: méér criminaliteit zònder aanpak en vrije meningsuiting behalve voor andersdenkenden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Wat voor ons een vreedzame en sportieve wandeling had kunnen worden, was na 10 meter al vergald door de gewelddadigheid van enkele flaminganten. Voor onderhandelingen door enkele andere flaminganten die er minder mee opgezet waren, alsook door de organisatie en de politie, hadden ze geen oor, en waren ook zinloos: de vlag en de dader waren reeds ‘verschwunden’. Ondertussen zoeken we uit of we de daders kunnen identificeren, want diefstal, en zeker slagen en verwondingen, zijn tenslotte geen lichte misdaden.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]De rest van de wandeling verliep zonder noemenswaardige problemen, enkele “ga naar uw eigen manifestatie” – roepen niet te na gesproken. Maar ja, ook dat was al duidelijk: flamingantisme en bewegingsvrijheid of sportiviteit gaan moeilijk samen.[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Gisteren bij de herdenking te Breendonk heb ik nogmaals kunnen zien waartoe inperking van bewegingsvrijheid vroeger heeft geleid. Honderden vonden er de dood, en zoals de oudste overlevende passend heeft gezegd: wat zouden ze hebben gedaan als ze geweten hadden dat ze gestorven zijn, om onze huidige politici de hulpmiddelen (i.e. democratie) te geven die ze nu gebruiken om de Belgen tegen elkaar op te zetten?[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]“Het zwarte gedachtegoed leeft nog steeds in de harten van velen” zei een andere spreker gisteren. Na de gebeurtenissen van vandaag kan ik hem moeilijk ongelijk geven…[/size][/font]

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][size=2]Joachim Ganseman[/size][/font]

Typische Foundationpraat!

[size=7]Woehahahaha!!! :rofl:[/size]

Supe®Staaf 8 september 2004 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Daarbij hoop ik van harte dat u het ermee eens kan zijn dat de moedwillige, opzettelijke en met voorbedachte rade optrendende aanstoker in eze de grootste verantwoordelijkheid draagt én dus ook het meest veroordeeld moet worden.

Schoon vooruitzicht.
Is dat het toekomstig zelfstandig Vlaanderen waar SLACHTOFFERS van diefstal en geweld moeten veroordeeld worden?

Betweter 8 september 2004 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Typische Foundationpraat!

[size=7]Woehahahaha!!! :rofl:[/size]

Is dat zo ne kleine rosse? Hij trekt op ne pater en heeft een Hitler-coupe?

Supe®Staaf 8 september 2004 15:30

Eigenlijk is het straf.
In je eigen land niet kunnen rondlopen met je vlag naar keuze en dan nog uitgerekend problemen krijgen met de vlag van je land zelf.

Goed om onthouden dat die fameuze gordel dus in feite in het rijtje thuishoort van onverdraagzame Vlaamsblok-manifestaties zoals Ijzerwake en bedevaart...........

N.J.S.V. Antwerpen 8 september 2004 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
(...) onverdraagzame Vlaams Blok-manifestaties zoals de IJzerbedevaart...

HAHHAHAHAAHHAAHAHHAAH Al even grappig als betogen tegen het extreme karakter ervan. :rofl:

Betweter 8 september 2004 15:36

Citaat:

Eigenlijk is het straf.
In je eigen land niet kunnen rondlopen met je vlag naar keuze en dan nog uitgerekend problemen krijgen met de vlag van je land zelf.

Goed om onthouden dat die fameuze gordel dus in feite in het rijtje thuishoort van onverdraagzame Vlaamsblok-manifestaties zoals Ijzerwake en bedevaart...........

Jaja Carla Galle is eigenlijk een Vlaams Blokster, maar hé, aan niemand doorvertellen hé!

Everytime 8 september 2004 16:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Elk jaar op de gordel kunt ge Frans spreken, vooral met de mannen die nagels strooien. ;)

Ja, of gewoon met de aanwezige Vlaamse fietsers. Vooral die met Vlaamse stickers op hun fiets of met hun T-Shirt "Splits BHV nu".;-)

Riksken 8 september 2004 16:08

Heb het allemaal zien gebeuren. bub Komt afgewandeld en één van de leden van het gezelschap loopt fier met een driekleurige vod over de schouders. Een paar gasten grissen "en passant" de vlag mee. Geen gevaarlijk ogende kaalhoofden zoals beweerd, maar er netjes uitziende jongelingen. bub Delegatie pobeert hun vlag terug te nemen op een manier die er toch tamelijk agressief uitzag. Omstaanders proberen hen te bedaren en wijzen hen erop dat ze het eigenlijk toch een beetje zelf gezocht hebben. De vlag verdwijnt in de menigte. Omdat zij hun frustratie blijkbaar niet kwijtkunnen duiden ze maar iemand van de omstaanders aan als diegene die hun vlag ontnomen heeft. Vele getuigen (oa de uitbaatster van het frituur waartegenover het gebeurde) verklaren echter het tegendeel. De man in kwestie wisselt een paar woorden met de politie en die besluit het zo te laten omdat ze van mening zijn dat de vlag toch al verdwenen is. Tijdens gesprekken met de politie is op geen enkel ogenblik gezegt dat er een vuistslag of fysiek contact zou geweest zijn.
Op afleggen van valse verklaringen staat daar eigenlijk ook geen straf op?

Supe®Staaf 8 september 2004 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Heb het allemaal zien gebeuren. bub Komt afgewandeld en één van de leden van het gezelschap loopt fier met een driekleurige vod over de schouders.

Was de Gordel vooraf aangekondigd als een verlengstukske van de Ijzerwake?
Is dat evenement echt volledig gerecupereerd door de flaminganten, zodat andersdenkenden de mond kan en mag gesnoerd worden?

Citaat:

Een paar gasten grissen "en passant" de vlag mee.
Beroving en diefstal.

Citaat:

Geen gevaarlijk ogende kaalhoofden zoals beweerd, maar er netjes uitziende jongelingen.
Rovers en dieven in maatpak, blijven rovers en dieven.

Citaat:

bub Delegatie pobeert hun vlag terug te nemen op een manier die er toch tamelijk agressief uitzag.
Hun goede recht.

Citaat:

Omstaanders proberen hen te bedaren en wijzen hen erop dat ze het eigenlijk toch een beetje zelf gezocht hebben.
Het is de eerste keer dat ik hoor dat je ambras zoekt door met de vlag van je land mee te doen aan een wandeling.

Citaat:

De vlag verdwijnt in de menigte.
Medeplichtigheid aan diefstal en beroving.

Rr00ttt 8 september 2004 16:22

Citaat:

Schoon vooruitzicht.
Is dat het toekomstig zelfstandig Vlaanderen waar SLACHTOFFERS van diefstal en geweld moeten veroordeeld worden?

De BUB-bers hebben zelf toch verklaard te verhuizen als vlaanderen onafhankelijk wordt? M.i. stelt er zich dus geen probleem in het zelfstandig vlaanderen :p

Riksken 8 september 2004 16:23

Zeg staaf, ik schreef ook:
Tijdens gesprekken met de politie is op geen enkel ogenblik gezegt dat er een vuistslag of fysiek contact zou geweest zijn.

Rr00ttt 8 september 2004 16:24

Citaat:

Is dat evenement echt volledig gerecupereerd door de flaminganten, zodat andersdenkenden de mond kan en mag gesnoerd worden?

'gerecupereerd'??? Sinds wanneer was de gordel dan geen vlaamsgezinde bijeenkomst? We spreken hier niet over de ijzerbedevaart hé :p

Supe®Staaf 8 september 2004 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken
Zeg staaf, ik schreef ook:
Tijdens gesprekken met de politie is op geen enkel ogenblik gezegt dat er een vuistslag of fysiek contact zou geweest zijn.

Ik keek het nog eens na, Riksken, en inderdaad: dat schreef jij weldegelijk.
Vind jij dat een goed argument om de beroving en diefstal goed te praten?

Yann 8 september 2004 16:38

Citaat:

Eigenlijk is het straf.

Dat vind ik er ook van. Zij bezien de Belgische driekleur als een symbool van onderdrukking, van racisme, van de franskiljonse bourgeois... Maar de B.U.B. is niets van dat alles. Onze vlag is de vlag van verdraagzaamheid, van eenheid, van vrede onder alle Belgen, ongeacht de taal die ze spreken. En dat proberen we oa bij Vlaamsgezinde manifestaties duidelijk te maken. Het heeft niets met provacatie te maken, wel met confrontatie.

Bobke 8 september 2004 16:40

Citaat:

Ik keek het nog eens na, Riksken, en inderdaad: dat schreef jij weldegelijk.
Vind jij dat een goed argument om de beroving en diefstal goed te praten?

Ik ben het met u eens als ge het ook afkeurt dat leeuwenvlagjes in beslag genomen worden bij de blijde intrede van Filip of de troonsbeklimming van onze vorst.
Vlamingen zijn ook onderdanen van België.
Zij mogen toch ook hun steun aan hun vorst betonen ?

Yann 8 september 2004 16:40

Uit eerlijkheid dient er meegedeeld te worden dat er geen sprake was van een vuistslag, maar van verbale agressie. Ook kwam er wat duw en trekwerk aan te pas.

Supe®Staaf 8 september 2004 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik ben het met u eens

Had je het hierbij gelaten, dan was het dik in orde geweest, maar ik zie dat er nog condities volgen:
Citaat:

als ge het ook afkeurt dat leeuwenvlagjes in beslag genomen worden bij de blijde intrede van Filip of de troonsbeklimming van onze vorst.
Allez, vooruit!
Als gij het dan ook afkeurt dat ze leeuwevlaggen in 't wiel van renners draaien;-)

Citaat:

Velen hebben echt moeite om dit besef te laten doordringen.
We zijn alleamal Belgen.

Citaat:

Hoe meer hoe liever.
Wel liefst met de vlag die onze vorst het liefste ziet.
Liever niet met de vlag van de club die zijn land wil naar de kloten trekken.

Bobke 8 september 2004 16:50

Citaat:

Allez, vooruit!
Als gij het dan ook afkeurt dat ze leeuwevlaggen in 't wiel van renners draaien;-)

Ik keur dat af. :angel:

Bobke 8 september 2004 16:53

Citaat:

Velen hebben echt moeite om dit besef te laten doordringen.
We zijn alleamal Belgen.

Wat niet wegneemt dat het nut ervan in twijfel mag getrokken worden.

Riksken 8 september 2004 16:54

Citaat:

Uit eerlijkheid dient er meegedeeld te worden dat er geen sprake was van een vuistslag, maar van verbale agressie. Ook kwam er wat duw en trekwerk aan te pas.

Dank u voor de rechtzetting.

Bobke 8 september 2004 16:55

Citaat:

Hoe meer hoe liever.
Wel liefst met de vlag die onze vorst het liefste ziet.
Liever niet met de vlag van de club die zijn land wil naar de kloten trekken.

Ziet hij de Vlamingen niet graag ?:-(

Supe®Staaf 8 september 2004 17:05

Citaat:

Ziet hij de Vlamingen niet graag ?:-(

Tsja, Bobke, wat wilt ge.
Ziet gij graag mensen die uw vaderland naar de verdoemenis willen helpen en uw job afpakken?

Yann 8 september 2004 17:09

Citaat:

Ziet hij de FLAMINGANTEN niet graag ?:-(

Correctie in uw tekst.

Bobke 8 september 2004 17:10

Citaat:

Tsja, Bobke, wat wilt ge.
Ziet gij graag mensen die uw vaderland naar de verdoemenis willen helpen en uw job afpakken?

Kan hij niet omscholen of in brugpensioen gaan ? :oops:

Yann 8 september 2004 17:12

Citaat:

Kan hij niet omscholen of in brugpensioen gaan ? :oops:

Is het nu de bedoeling dat er gelachen wordt?

Bobke 8 september 2004 17:18

Citaat:

Is het nu de bedoeling dat er gelachen wordt?

Niet als het pijn doet. :lol:

Thinksamuel 8 september 2004 17:20

Wat er echt gebeurd is

Normaal laat ik commentatren op dit forum over aan de anderen. e Polemiek die hier ontstaan is verplicht me nu toch een commentaar te schrijven daar ik het was wiens vlag ontstolen werd. Aangezien ik nog geen bub-t-hemd had, had ik besloten de Belgische driekleur op mij te dragen. Inderdaad, dit kan je als provocatie beschouwen, wij gingen er echter van uit dat er intelligente mensen zouden rondlopen, die hebben we trouwens gevonden en we hadden er interessante gesprekken mee. Wij wilden op vreedzame wijze ons idee verspreiden en in gesprek gaan met wie het wilde.
Ik had de vlag op mijn rug net voor we ons zouden inschrijven toen deze van mijn rug werd getrokken. Ik vroeg deze terug en ging op de persoon af, die een lid van de Vlaams Blok Jongeren was, althans hij droeg een hemd van die beweging. Ik werd echter tegengehouden door een man van ongeveer 40 jaar, zeer kort haar en een zonnebril. De VB-jongere liep weg en ik liep achter hem aan, roepende tegende hem dat ik mijn vlag terugwou. Hij spuwde in de vlag, beschimpte me als 'Ket' en zei dat hij mij zou slaan als ik niet ophield. Ik liet hem dan maar gaan en ondertussen was onze voorzitter de politie aan het bellen.
Ik wou dit geschil vreedzaam oplossen en stapte naar iemand met een t-hemd met 'splits BHV nu!!!' op en legde hem de toestand uit. Hij zei dat ik die vlag wellicht niet zou terugzien en kon mij niet verderhelpen. Daarom stapte ik naar iemand van de VB-Jongeren en legde hem nogmaals de toestand uit. De jongeman repliceerde dat hij een universitair diploma had en zei dat ik het moest bollen. Praten had geen zin met hem dus ging ik terug naar mijn groep.
Ondertussen waren enkele andere flaminganten aan het inpraten op de ietwat radicalere mensen om die vlag terug te geven. De politie kwam langs en wij wezen de 40-jarige man aan maar die deed alsof zijn neus bloedde.
De politie zei ons dat ze zouden gaan onderhandelen maar dit leverde uiteraard geen resultaat op.
Daarna zijn we beginnen wandelen.
Dit is de waarheid zoals ik ze heb meegemaakt. Het eekt vanzelf dat ik in shock was door dit voorval. Ik dacht dat dit een Vlaams evenement was maar alleszins niet zo'n boel. Ik ben niet geraakt door de VB-jongere maar hij heeft wel uitgehaald naar mij. Ik had inderdaad pijn in m'n hand daar de vlag ruw uit mijn handen was gerukt en heb dat ook gezegd. Ik heb geen vuistslag gekregen maar hij heeft wel naar mij uitgehaald en daar ik zei dat ik pijn had hebben mijn collega's dit als 'vuistslag' opgepakt.
Ik hoop dat ik in de toekomst geen toestanden als zondag meer moet meemaken maar dat we als beschaafde mensen kunnen praten met elkaar.
Ik koester niet meer de hoop de vlag terug te krijen maar ik koester de hoop dat in de toekomst vrijheid van meningsuiting van beide kanten zal gerespecteerd worden.
met vriendelijke maar geshockeerde groet
Samuel

N.J.S.V. Antwerpen 8 september 2004 17:27

Citaat:

De onnozele BU'ers waren er toch?

Citaat:

Het is de eerste keer dat ik hoor dat je ambras zoekt door met de vlag van je land mee te doen aan een wandeling.

Onzin, dit had je kunnen zien aankomen. Het is dan ook een raszuivere provocatie. Ik verwijs opnieuw naar de parallel met de swastika-vlag op de "herdenking" te Breendonck.

Citaat:

Ik ben het met u eens als ge het ook afkeurt dat leeuwenvlagjes in beslag genomen worden bij de blijde intrede van Filip of de troonsbeklimming van onze vorst.

Dat zal me allemaal vorst wezen. ;)

Jan van den Berghe 8 september 2004 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thinksamuel
Normaal laat ik commentatren op dit forum over aan de anderen. e Polemiek die hier ontstaan is verplicht me nu toch een commentaar te schrijven daar ik het was wiens vlag ontstolen werd. Aangezien ik nog geen bub-t-hemd had, had ik besloten de Belgische driekleur op mij te dragen. Inderdaad, dit kan je als provocatie beschouwen, wij gingen er echter van uit dat er intelligente mensen zouden rondlopen, die hebben we trouwens gevonden en we hadden er interessante gesprekken mee.

Intelligente mensen gaan ook niet met een Spaanse vlag op het Baskisch nationaal feest in Bilbao lopen.

Intelligente mensen gaan ook niet met de Italiaanse vlag zwaaien op de Herz Jesu-feesten in Zuid-Tirol.

Intelligente mensen gaan ook niet met een bord "Vote Bush" op het congres van de Democraten staan zwaaien.

Intelligente mensen gaan ook niet met een Bormbardier-vlag zwaaien op een bijeenkomst van de "Lapperforters".

Net zo min gaan intelligente mensen met een Belgische driekleur op een manifestatie als de Gordel.

U koos echter bewust voor de confrontatie. Bijgevolg moet u de gevolgen er ook maar bijnemen.

Supe®Staaf 8 september 2004 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door N.J.S.V. Antwerpen

Onzin, dit had je kunnen zien aankomen. Het is dan ook een raszuivere provocatie.

Hoe kan een Belgische vlag nu een provocatie betekenen?
Enkel onverdraagzame klootzakken zien daar provocatie in.
Citaat:

Ik verwijs opnieuw naar de parallel met de swastika-vlag op de "herdenking" te Breendonck.
Uw parallel loopt scheef en deugt niet.
De swastika is een verboden symbool.
De Belgische vlag niet.

Jan van den Berghe 8 september 2004 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thinksamuel
Ik hoop dat ik in de toekomst geen toestanden als zondag meer moet meemaken maar dat we als beschaafde mensen kunnen praten met elkaar.

Kom dan naar de Gordel zoals bij iedereen doet: zonder belgicistische symbolen.

Supe®Staaf 8 september 2004 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Intelligente mensen gaan ook niet met een Spaanse vlag op het Baskisch nationaal feest in Bilbao lopen.

Intelligente mensen gaan ook niet met de Italiaanse vlag zwaaien op de Herz Jesu-feesten in Zuid-Tirol.

Intelligente mensen gaan ook niet met een bord "Vote Bush" op het congres van de Democraten staan zwaaien.

Intelligente mensen gaan ook niet met een Bormbardier-vlag zwaaien op een bijeenkomst van de "Lapperforters".

Net zo min gaan intelligente mensen met een Belgische driekleur op een manifestatie als de Gordel.

U koos echter bewust voor de confrontatie. Bijgevolg moet u de gevolgen er ook maar bijnemen.

't Is genoteerd dat andermaal door een Vlaamsblokker geweld, beroving en diefstal goedgekeurd wordt, en dan nog op basis van overtuiging.

Niet enkel verdedigde je hier reeds de moord van staatswege (doodstraf), de beestige slachtpartij in Kortrijk 1302, maar nu ook het schofferen van andersdenkenden op een sportief evenement.

Jan van den Berghe 8 september 2004 17:35

Citaat:

Misschien eens de geschiedenis lezen van de Vlaamse Beweging... Misschien begrijpt u het dan.

Supe®Staaf 8 september 2004 17:36

Citaat:

Kom dan naar de Gordel zoals bij iedereen doet: zonder belgicistische symbolen.

Hebben flaminganten dan het alleenrecht op de Gordel?

Supe®Staaf 8 september 2004 17:36

Citaat:

Misschien eens de geschiedenis lezen van de Vlaamse Beweging... Misschien begrijpt u het dan.

Neen bedankt.
Ik lees geen horror.

N.J.S.V. Antwerpen 8 september 2004 17:37

Citaat:

Omdat er voor de Vlaamse vrijheid tallozen gestorven zijn, alsook door het bels regime. Ik denk aan de repressie, maar ook aan het kanonnenvlees van WOI...

Citaat:

Uw parallel loopt scheef en deugt niet.
De swastika is een verboden symbool.
De Belgische vlag niet.

Tja, dat is alleen omdat we in de zogenaamde "vrije" wereld leven waar iedereen zijn mening mag uiten. Behalve de meningen die we niet graag horen natuurlijk; dat spreekt voor zich.

Jan van den Berghe 8 september 2004 17:37

Citaat:

't Is genoteerd dat andermaal door een Vlaamsblokker geweld, beroving en diefstal goedgekeurd wordt, en dan nog op basis van overtuiging.

Ik keur geweld helemaal niet goed. Naar ik trouwens lees kwam er geen geweld aan te pas.

Wie met provocerende symbolen op een bijeenkomst komt met toch wel een Vlaamsnationalistische tint, moet niet verwonderd zijn dat er problemen komen. Een verstandig iemand beseft dit dan ook gaat en laat die symbolen thuis.

Ik ga ook niet gaan zwaaien met de Vlaamse Leeuw op de belgicistische bijeenkomst in Nieuwpoort, daar ik weet dat sommige van de "ijzervreters" iedere Vlaamse vlag als een provocatie beschouwen.

Jan van den Berghe 8 september 2004 17:38

Citaat:

Hebben flaminganten dan het alleenrecht op de Gordel?

De Gordel is hieruit ontstaan. Of kent u de geschiedenis niet van de Gordel?

Voor de rest is iedereen welkom: zolang men maar niet provoceert natuurlijk.

Supe®Staaf 8 september 2004 17:40

Citaat:

Ik keur geweld helemaal niet goed. Naar ik trouwens lees kwam er geen geweld aan te pas.

een beroving is eendaad van geweld.
Punt aan de lijn.

Citaat:

Wie met provocerende symbolen op een bijeenkomst komt met toch wel een Vlaamsnationalistische tint, moet niet verwonderd zijn dat er problemen komen. Een verstandig iemand beseft dit dan ook gaat en laat die symbolen thuis.
Wist ik tot hiertoe veel dat die gordel een flamingantisch onderonsje was.
Voor 't zelfde geld had ik er ook gestaan met zwart hemd gele short, rode kniekousen en een tricolore slip!
Vind jij het dan gepast dat men mij deze kleren van het lijf rukt om in mijn blote gat naar huis te gaan?

Citaat:

Ik ga ook niet gaan zwaaien met de Vlaamse Leeuw op de belgicistische bijeenkomst in Nieuwpoort, daar ik weet dat sommige van de "ijzervreters" iedere Vlaamse vlag als een provocatie beschouwen.
Niets of niemand houdt u tegen.

Supe®Staaf 8 september 2004 17:42

Citaat:

De Gordel is hieruit ontstaan. Of kent u de geschiedenis niet van de Gordel?

Voor de rest is iedereen welkom: zolang men maar niet provoceert natuurlijk.

Flaminganten zijn blijkbaar snel geprovoceerd.
Dit praat geenszins de beroving en diefstal goed.:evil:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be