Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wees voorzichtig , , , , , , (https://forum.politics.be/showthread.php?t=200036)

cookie monster 27 maart 2014 02:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toty5 (Bericht 7073304)
6:145[Zeg: ik vind in datgene, wat mij werd geopenbaard, geenerlei ding verboden om te eten, dan doode dieren, bloed dat gevloeid heeft en varkensvleesch; want dat is eene afschuwelijkheid, of datgene wat ontwijd is, doordat het in den naam van een ander dan God is gedood. Doch hij, die door den nood mocht gedwongen zijn, en het niet uit ongehoorzaamheid eet, noch met de bedoeling om te zondigen, waarlijk, hem zal God barmhartig en goedertieren zijn. .] (Al-An`am: 145)

http://www.youtube.com/watch?v=DuoXbRIy3HA

Dit gedeelte helpt uw thread al om zeep !!

Men is vrij te denken wat men wil !!
Men is vrij te eten wat men wil !!
Wil u geen varkensvlees , mij best !!
Wil ik wel varkensvlees , u mag gerust tegen zijn , maar ....
wat gaat u daartegen ondernemen om het (eventueel) te voorkomen ??

Lof der Zotheid 27 maart 2014 11:38

Varkens eten mogen die niet, maar het varken uithangen doen ze constant. Ah, wacht, is het vanwege kannibalisme dat ze dat niet mogen? Als ge het varken uithangt, en het ook eet, gaat dat misschien niet echt samen...:twisted:

Marie van de koster 27 maart 2014 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toty5 (Bericht 7074453)
Moslims eten geen varkensvlees

misselijk

Er is geen verschil tussen diepvriezen en normaal koken.
Resultaat is hetzelfde

Dit is de belangrijkste reden voor het verbod van varkensvlees in de drie monotheïstische godsdiensten

om varkensvlees te zien na het plaatsen van cola
Zie Wat zit er in je buik O varkensvlees eten
zult u zich misselijk voelt

http://www.youtube.com/watch?v=qQVHZ3Xo9Fc

http://www.youtube.com/watch?v=GhcCt8AgpPk

U bent er nogal gerust in dat schapenvlees, rundsvlees, kamelenvlees, geitenvlees enzovoort gezonder is dan varkensvlees. Bewijs dat eens!
En sinds wanneer is varkensvlees in de drie monotheïstische godsdiensten verboden? Ik ben al heel mijn leven een braaf katholiek vrouwke en er heeft mij nooit iemand gezegd dat christenen/katholieken geen varkensvlees mogen eten!

Marie van de koster 27 maart 2014 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7074501)
't Is toch waar Marie?
Van mij mogen ze halal eten tot het langs hun oren naar buiten komt, ik moei me daar niet mee, maar dan moeten ze ons ook gerust laten en ons een tripken, een kortletje, een spieringske en een schelleke hesp laten eten.

Al die religieuze betutteling maakt me gewoon woest.
Met welk recht komen ze ons hun achterlijke levenswijze opdringen?
Is het niet voldoende dat ze hier veelal op onze kosten zelf bijna zo achterlijk mogen tekeer gaan als ze willen?
Moeten ze ons boven hola nog eens de les komen spellen?

Yep, SuSt-eke! In dit geval ben ik het 100 % met u eens. En u verwoordt en illustreert het allemaal duidelijk genoeg dus heb ik er weinig aan toe te voegen.

toty5 27 maart 2014 12:52

Het varken is een van de smerigste dieren op aarde. Het leeft en bloeit op mest, uitwerpselen en vuil. Het is de beste scavenger dat ik weet dat God heeft voortgebracht. In de dorpen zij dont hebben moderne toiletten en de dorpelingen uitscheiden in de open lucht. Heel vaak uitwerpselen wordt geklaard door varkens.

Sommigen zullen beweren dat in de ontwikkelde landen, zoals Australië, varkens worden gefokt in zeer schone en hygiënische omstandigheden. Zelfs in deze hygiënische omstandigheden de varkens gezamenlijk worden gehouden in stallen. Maakt niet uit hoe hard je ook probeert om ze schoon te houden ze zijn vies door de natuur. Ze eten en genieten van hun eigen en hun buren uitwerpselen.

http://www.youtube.com/watch?v=QIIJquq4RSc

http://www.youtube.com/watch?v=D-agRVLnKmw

En sinds wanneer is varkensvlees in de drie monotheïstische godsdiensten verboden?

Welke monotheïstische religie is je derde ?

Jodendom , christendom en islam

1 . Varkensvlees in Koran verboden
De Koran verbiedt de consumptie van varkensvlees in niet minder dan 4 verschillende plaatsen .
Het is verboden in 2:173 , 5:03 , 6:145 en 16:115 .
" Verboden is u het ( voor voedsel ) zijn : dood vlees, bloed , het vlees van varkens,
en dat op die verborgen is geweest een beroep op de naam van een ander dan Allah . "
[Qoer'aan 05:03 ]
De bovenstaande verzen van de Heilige Koran voldoende zijn om een moslim te overtuigen van waarom varkensvlees is verboden .

2 . Varkensvlees in de Bijbel verboden
De christen zal waarschijnlijk worden overtuigd door zijn religieuze geschriften . de Bijbel
verbiedt de consumptie van varkensvlees , in het boek van Leviticus
" Ook het zwijn , want dat verdeelt den klauw , en zijn gespleten voeten , maar hij herkauwt
niet de CUD , hij zal u onrein zijn " .
" Van hun vlees zult gij niet eten , en hun karkas zult gij niet aanraken ,
zij zullen u onrein zijn . " [ Leviticus 11:7-8 ]
Varkensvlees is ook verboden in de Bijbel in het boek Deuteronomium
" En de varkens, want dat verdeelt zijn klauw wel, maar het herkauwt niet; , is het voor u als onrein .

http://www.youtube.com/watch?v=NRVJSQnejyE

http://www.youtube.com/watch?v=YRRaKeis4xI

manta 27 maart 2014 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toty5 (Bericht 7075459)
. Ze eten en genieten van hun eigen en hun buren uitwerpselen.

Oei, en al die dieren op de weides? Die eten gras waar andere dieren hun gevoeg op deden. En de kippetjes eten ook wel shit van buurvrouw kip... Smaken uw groentjes niet pakken beter als ze genoeg mest hebben gehad??? U eet planten die met stront groot geworden zijn, u zal dan ook niet zo rein zijn... Bah.

Libro 27 maart 2014 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7075571)
Oei, en al die dieren op de weides? Die eten gras waar andere dieren hun gevoeg op deden. En de kippetjes eten ook wel shit van buurvrouw kip... Smaken uw groentjes niet pakken beter als ze genoeg mest hebben gehad??? U eet planten die met stront groot geworden zijn, u zal dan ook niet zo rein zijn... Bah.

Wij westerlingen eten nu eenmaal graag dreksaus bij onze carbonaatjes...

cookie monster 28 maart 2014 01:31

wie heeft de wereld geschapen ??
Is er dan toch een foutje gemaakt of error ontstaan , en hoe ??

Ik ben geheel niet akkoord met toty5 , dus ....

giserke 28 maart 2014 01:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7074546)
varkensvlees is van het beste wat er is.

Voor de boerenkinkel? Ja dan kan ik U gelijk geven. :roll:

Het lekkerste vlees is voor mij konijn.
Maar als ik daarmee moest afkomen thuis heb ik minstens 7 vrouwen op mijn kap.

Supe®Staaf 28 maart 2014 07:48

Citaat:

Het varken is een van de smerigste dieren op aarde. Het leeft en bloeit op mest, uitwerpselen en vuil. Het is de beste scavenger dat ik weet dat God heeft voortgebracht. In de dorpen zij dont hebben moderne toiletten en de dorpelingen uitscheiden in de open lucht. Heel vaak uitwerpselen wordt geklaard door varkens.

Daar heb je een punt.
In uw dorpen zou ik ook geen varkenvlees eten.

Citaat:

Daarentegen in Flair, Libelle Rositta, Knack, Trends, De Morgen, Het Laatste Nieuws, Femmes d'aujourd'hui, Joepie, Story, Panorama, Playboy, en Dag Allemaal, is varkenvlees helemaal niet verboden.

Libro 28 maart 2014 11:36

DE oplossing voor gezonder vlees: marineren in bier en dan de grill op! http://www.standaard.be/cnt/dmf20140...mpaign=seeding

Citaat:

Een groep Europese wetenschappers heeft ontdekt dat vlees dat gemarineerd wordt in bier na het grillen op een barbecue minder giftige stoffen bevat en dus gezonder is. Dat staat te lezen in het vakblad ‘Journal of Agricultural and Food Science’. En laat het komend weekend nu net prachtig barbecueweer worden...
Het vlees op voorhand marineren voorkomt dat er polyaromatische koolwaterstoffen, kortweg PAK’s, gevormd worden. Die PAK’s zijn in sommige gevallen kankerverwekkend. Hoe minder er dus in het vlees zitten, hoe gezonder het is.

De wetenschappers, voornamelijk Spanjaarden en Portugezen, namen voor hun onderzoek enkele stukjes varkensvlees en marineerden ze in pils, alcoholvrije pils en donker bier. Nadat het vlees op de barbecue afgebakken was, onderzochten ze het aantal PAK’s in het vlees en vergeleken ze die resultaten met de aantallen van vlees dat niet op voorhand gemarineerd was.

De resultaten waren opmerkelijk: het vlees dat gemarineerd was in pils, vertoonde 13 procent minder PAK’s, met de alcoholvrije pils liep dat op tot 25 procent. Maar de beste score was voor het donkere bier: het vlees dat daarin gemarineerd was, bezat maar liefst 53 procent minder van de mogelijk schadelijke polyaromatische koolwaterstoffen.

manta 28 maart 2014 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7076815)
DE oplossing voor gezonder vlees: marineren in bier en dan de grill op! http://www.standaard.be/cnt/dmf20140...mpaign=seeding

Wedden dat ook dat voor de topicstarter niet goed is... :lol:

Libro 28 maart 2014 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7076821)
Wedden dat ook dat voor de topicstarter niet goed is... :lol:

Denk je? :lol:

Het Verzet 28 maart 2014 12:43

Citaat:

Sommigen zullen beweren dat in de ontwikkelde landen, zoals Australië, varkens worden gefokt in zeer schone en hygiënische omstandigheden. Zelfs in deze hygiënische omstandigheden de varkens gezamenlijk worden gehouden in stallen. Maakt niet uit hoe hard je ook probeert om ze schoon te houden ze zijn vies door de natuur. Ze eten en genieten van hun eigen en hun buren uitwerpselen.

Kiekes ook, vissen ook. Dit heeft immers niks met de kwaliteit van het vlees te maken. Liever een varkenskotelet met een kwaliteitslabel, dan een stuk schapenvlees door ergens ne pipo de keel overgesneden en geslacht.

Trouwens al eens een "beenhouwerij" in Egypte o.d. gezien? Dat is dan wel hygiënisch zeker, dat die stukken vlees daar hangen in +30°, doorstoken van de vliegen.

Citaat:

En sinds wanneer is varkensvlees in de drie monotheïstische godsdiensten verboden?

De Koran verbiedt de consumptie van varkensvlees in niet minder dan 4 verschillende plaatsen .
" Verboden is u het ( voor voedsel ) zijn : dood vlees, bloed , het vlees van varkens,
en dat op die verborgen is geweest een beroep op de naam van een ander dan Allah . "
De bovenstaande verzen van de Heilige Koran voldoende zijn om een moslim te overtuigen van waarom varkensvlees is verboden .

De christen zal waarschijnlijk worden overtuigd door zijn religieuze geschriften . de Bijbel
" Ook het zwijn , want dat verdeelt den klauw , en zijn gespleten voeten , maar hij herkauwt
" En de varkens, want dat verdeelt zijn klauw wel, maar het herkauwt niet; , is het voor u als onrein .

Hierover:

toty5 28 maart 2014 15:24

Frans krijgt een sobere waarschuwing te geven wijn voor hun gezondheid
Met somberheid rondom, zou de regering van president Sarkozy hebben gekozen een ander moment voor zijn nieuwste campagne. Deze vertelt het Franse volk te stoppen met het drinken van wijn.
Om de woede van de drankenindustrie en ongeloof van vele patriotten, heeft het ministerie van Volksgezondheid alcohol een van de belangrijkste schurken in een rit tegen kanker.

"De consumptie van alcohol en met name wijn, wordt ontmoedigd," zeggen richtlijnen die zijn getrokken uit de bevindingen van het National Cancer Institute (INCA). Een glas wijn per dag de kans op kanker verhogen met maximaal 168 procent, beweert brochure van het ministerie.
Vergeet die 1980 bevindingen dat antioxidanten in wijn waren goed voor de gezondheid, zei de Franse deskundigen. "Kleine dagelijkse doses alcohol zijn de meest schadelijke. Er is geen bedrag, hoe klein ook, dat is goed voor je, "zei Dominique Maraninchi, voorzitter INCA's.

Autoriteiten elders hebben verteld mensen in de afgelopen jaren te droog gaan als ze willen om gezond te blijven. Maar het advies was vooral ontnuchterend, afkomstig uit de regeringsleiders van Frankrijk, een land waar de wijn is een onderdeel van het leven en het nationale erfgoed.
De aangenaam geïllustreerd ministerie brochure maakt grimmige lezen. De INCA verzamelde honderden internationale studies en samengevat de relatie tussen vormen van kanker met eten, drinken en lifestyle. Afgezien van wijn, het gevaarlijke spul is rood vlees, vleeswaren en zout. Een pave de rum-steakmight niet zo klinken watertanden na het lezen: "Het risico op colon-rectale kanker stijgt met 29 procent per 100 gram portie rood vlees per dag en 21 procent per 50 gram deel van vleeswaren. "

Alcohol vergemakkelijkt kanker van de mond, strottenhoofd, slokdarm, dikke darm-rec-tum en borst, zeggen de richtlijnen.
De wijnproducenten schreeuwen vuil, beschuldigt de gezondheid lobby van het proberen om een ​​van de heerlijkheden van de natie te doden. Zij stellen vast dat verdachte toeval dat Frankrijk heeft nu zijn eerste geheelonthouder voorzitter. Sarkozy nipt mineraalwater en sinaasappelsap terwijl rondom hem kloppen terug de Champagne en de Bourgogne.

"Deze vervolging van wijn moet stoppen," zei de Algemene Vereniging van de wijnproducenten. De telers zeggen dat het wetenschappelijk bewijs is tegenstrijdig en ze wijzen op een studie van de Wereldgezondheidsorganisatie, die vond dat matige consumptie helpen om kanker te voorkomen.

Xavier de Volontat, voorzitter van assocation de wijnproducenten in de zuidwestelijke regio Languedoc, zei: "De extremisten mogen niet aan consumenten gijzelen. . . Wijnconsumptie is gedaald met 50 procent in de afgelopen 20 jaar in Frankrijk, maar kanker is toegenomen. Je moet toegeven, dat is een paradox. "
"We hebben nooit gezegd dat alcohol is niet gevaarlijk voor de gezondheid", zei de heer de Volontat. "Wij zijn voor een verantwoorde, redelijke en matige consumptie. . . Het is niet in ons belang om onze consumenten te sterven aan kanker of bij auto-ongelukken. "

http://www.timesonline.co.uk/tol/lif...cle5769159.ece

- Consumer Reports magazine is discussie over ziekteverwekkers geroerd in varkensvlees door de melding van een kleine studie waarin Yersinia enterocolitica werd gevonden in 69% van de monsters, terwijl meer voorkomende pathogenen zoals Salmonella en Listeria waren veel minder vaak voor.

Y enterocolitica veroorzaakt een intestinale ziekte die zich manifesteert als koorts, buikpijn en vaak bloederige diarree, vooral bij kinderen. De ziekte verdwijnt meestal vanzelf, maar moet er soms een behandeling met antibiotica, volgens de Centers for Disease Control en Prevention (CDC).

Consumer Reports, gepubliceerd door de non-profit groep Consumers Union, getest 198 rauw varkensvlees monsters, met inbegrip van 148 karbonades en 50 gemalen varkensvlees, uit een aantal supermarktketens.

Naast het vinden Y enterocolitica bij 69% van de monsters, de onderzoekers ontdekt Salmonella in 4%, Staphylococcus aureus in 7% en Listeria monocytogenes in 3%, volgens het rapport. Ook, 11% van de monsters had Enterococcus soorten, een potentiële indicator van fecale besmetting.

Verontreiniging kwam meer voor bij gemalen varkensvlees dan in karbonades, het tijdschrift gezegd.

http://www.youtube.com/watch?v=NgrK7ZUOa0E

http://www.youtube.com/watch?v=rAR77o_SurA

manta 28 maart 2014 16:33

Ziede nu wel Libro, alkool moet'em ook ni hebben. 'k Zei het toch... :-D

Marie van de koster 28 maart 2014 17:26

Citaat:

..........................

Ik heb het over het christendom zoals dat nu beoefend wordt. In het katholicisme is varkensvlees nooit verboden geweest. Ten bewijze hier de geboden waaraan iedere goede katholiek zich te houden heeft (vroeger was dat vanzelfsprekend, nu niet meer, vooral de Geboden van de H. Kerk worden niet meer zo streng geïnterpreteerd.
Leest en leert !
10 Geboden van God
Bovenal bemin één God
Zweer niet ijdel, vloek noch spot
Heilig steeds de dag des Heren
Vader, moeder zult gij eren
Dood niet, geef geen ergernis
Doe nooit wat onkuisheid is
Vlucht het stelen en bedriegen
Ook de achterklap en ’t liegen
Wees steeds kuis in uw gemoed
En begeer nooit iemands goed
5 Geboden van de H. Kerk
Zon- en feestdag zult gij eren
Op boet- en vrijdag vlees ontberen
Houdt de vasten ongeschonden
Biecht eens per jaar uw zonden
En nut rond Pasen ’t Brood des Heren

Waar staat hier iets over varkensvlees, slimmeke?

Marie van de koster 28 maart 2014 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toty5 (Bericht 7077104)
Frans krijgt een sobere waarschuwing te geven wijn voor hun gezondheid

.........................

Wie is Frans? :?

Libro 28 maart 2014 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7077233)
Ziede nu wel Libro, alkool moet'em ook ni hebben. 'k Zei het toch... :-D

Yips, en na die lange post vol koeterwaals daar boven uw post ben ik ervan overtuigd, dat Revoleto terug is.

manta 28 maart 2014 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7077340)
Wie is Frans? :?

http://www.youtube.com/watch?v=Xjwqg4fvSHU

manta 28 maart 2014 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 7077794)
Yips, en na die lange post vol koeterwaals daar boven uw post ben ik ervan overtuigd, dat Revoleto terug is.

ROFLMAO

De openingspost was genoeg... :lol:

Marie van de koster 29 maart 2014 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7077801)

Aha, de Frans Bauer dus "krijgt een sobere waarschuwing te geven wijn voor hun gezondheid".
Goed om weten :-)

Marie van de koster 29 maart 2014 11:26

Ik vind dat toty (Revoleto ;-) ) moet uitscheiden met reclame maken voor varkensvlees. Door zijn schuld ga ik deze middag weer worst eten, da's de tweede keer deze week, anders eet ik hooguit eens in de maand worst!

DewareJakob 29 maart 2014 12:35

Citaat:

Vervang overal het woord varken door het woord moslim, en je zit veel korter bij de waarheid.

Neen, alle gekheid op een stokje: Toty5 zijn tirade is een belediging voor zijn God of Alah die ook varkens heeft geschapen.

toty5 30 maart 2014 17:51

Terugkijkend , wat vreemd lijkt me nu niet dat mensen zouden willen Jezus ' waarden belichamen , maar die anderen zouden ze te bekritiseren voor. Wat lijkt nog vreemder is dat weinig christenen , in de moderne dag , overeenkomen met dit profiel. is dat moslims leek Jezus ' waarden beter dan christenen belichamen .

1 . Jezus werd gebaard, net als de meeste moslims , maar alleen de zeldzame Christen.

2 . Jezus bescheiden gekleed . Als we onze ogen sluiten en vormen een mentaal beeld , zien we vloeiende gewaden , van polsen aan enkels - net als de losse Arabische thobes en de Indio - Pakistaanse shalwar kameez , een typisch voorbeeld van de moslims van die gebieden . Wat we niet voorstellen dat is het onthullende of verleidelijke kleding zo alomtegenwoordig in de christelijke culturen.

3 . Jezus 'moeder bedekt haar haren , en deze praktijk werd gehandhaafd onder de christelijke vrouwen van het Heilige Land tot het midden van de twintigste eeuw . Nogmaals, dit is een praktijk gehandhaafd onder moslims en orthodoxe joden (waarvan Jezus was een ) , maar niet bij de hedendaagse christenen.
zeden

1 . Jezus gericht op redding en wijkende opsmuk . Hoeveel " rechtvaardige " Christenen past dit " Het is niet alleen op zondag " profiel? Nu hoeveel "vijf gebeden per dag, elke dag van het jaar " Moslims ?

2 . Jezus sprak met nederigheid en vriendelijkheid . Hij wilde niet " showboat . " Als we denken aan zijn toespraken , wij niet voorstellen theater . Hij was een eenvoudige man bekend staat om kwaliteit en waarheid . Hoeveel predikers en hoeveel evangelisten volgen dit voorbeeld ?

3 . Jezus leerde zijn discipelen om de begroeting van "Vrede" (Lucas 10:05 ) bieden , en vervolgens het voorbeeld : " Vrede zij met u " (Lucas 24:36 , Johannes 20:19 , Johannes 20:21 , Johannes 20 : 26 ) . Wie gaat deze praktijk tot op de dag , christenen of moslims ? " Vrede zij met u " is de betekenis van de islamitische groet, Interessant genoeg vinden we deze begroeting in het jodendom en ( Genesis 43:23 , Numeri 06:26 , Richteren 6:23 , I Samuel 1 " Assalam alaikum . " : 17 en I Samuël 25:6 ) .
religieuze praktijken

1 . Jezus werd besneden (Lucas 02:21 ) . Paulus leerde het niet nodig was (Rom. 4:11 en Galaten 5:02 ) . Moslims geloven dat het is.

2 . Jezus heeft geen varkensvlees eten , in overeenstemming met oudtestamentische wet ( Leviticus 11:07 en Deuteronomium 14:08 ) . Moslims geloven ook varkensvlees is verboden. Christenen ... nou ja, je krijgt het idee .

3 . Jezus is niet te geven of woeker , met inachtneming van het Oude Testament verbod ( Exodus 22:25 ) . Woeker is verboden in het Oude Testament en de Koran , als het in de religie van Jezus werd verboden . De economieën van de meeste christelijke landen , echter , zijn gestructureerd op woeker .

4 . Jezus niet hoereren , en onthield zich van buitenechtelijke contact met vrouwen . Nu , deze kwestie strekt zich uit tot de minst fysiek contact met het andere geslacht . Met uitzondering van het uitvoeren van religieuze rituelen en het helpen van mensen in nood , Jezus zelfs nooit aangeraakt een andere dan zijn moeder de vrouw. Strikt beoefenen orthodoxe joden houden deze praktijk tot op de dag met inachtneming van oudtestamentische wet . Ook praktiserende moslims zelfs niet handen schudden tussen de seksen . Kan Christian " knuffel je buurman " en " de bruid kussen " gemeenten maken dezelfde vordering ?
Praktijken van Aanbidding

1 . Jezus gezuiverd zich met wassen voorafgaand aan het gebed , als de praktijk van de vrome profeten die hem voorafgingen was ( zie Exodus 40:31-32 in verwijzing naar Mozes en Aäron ) , en zo is de praktijk van moslims.

2 . Jezus bad in uitputting (Matteüs 26:39 ) , net als de andere profeten ( zie Nehemia 8:06 met betrekking tot Ezra en het volk , Jozua 5:14 Jozua , Genesis 17:03 en 24:52 voor Abraham , Exodus 34 : 8 en Numeri 20:06 Mozes en Aäron ) . Wie bidt als dat, christenen of moslims ?

3 . Jezus vastte voor meer dan een maand op een moment ( Matteüs 04:02 en Lucas 04:02 ) , net als de vrome voor hem ( Exodus 34:28 , I Koningen 19:08 ) , en net als moslims in het jaarlijkse vasten van de maand van de Ramadan .

4 . Jezus maakte bedevaart voor het doel van aanbidding , zoals alle orthodoxe Joden streven te doen . De islamitische bedevaart naar Mekka is bekend , en wordt gezinspeeld in de Bijbel ( zie eerste en laatste gebod ) .
Aangelegenheden van Creed

1 . Jezus leerde de eenheid van God (Marcus 12:29-30 , Mattheüs 22:37 en Lucas 10:27 ) , zoals overgebracht in het eerste gebod ( Exodus 20:03 ) . Nergens heeft hij verklaren de Drie-eenheid .

2 . Jezus verklaarde zich een man en een profeet van God ( zie hierboven ) , en nergens beweerd goddelijkheid of goddelijk zoonschap . Welke credo zijn de bovenstaande punten meer in overeenstemming met de trinitarische formule of de absolute monotheïsme van de islam ?

Men vraagt ​​zich af wat er is gebeurd tussen de praktijken van de eerste generatie van Jezus ' volgelingen en de christenen van de moderne dag. Tegelijkertijd moeten we het feit dat moslims een voorbeeld van Jezus ' leer meer dan christenen doen respecteren . Bovendien moeten we niet vergeten dat het Oude Testament voorzegd drie profeten te volgen . Johannes de Doper en Jezus Christus waren nummers een en twee , en Jezus Christus zelf voorspelde de derde en laatste . Vandaar dat zowel het Oude als het Nieuwe Testament spreken van een laatste profeet , en we zouden verkeerd zijn als we niet van mening dat de laatste profeet Mohammed , en de laatste openbaring te zijn dat van de islam

http://www.youtube.com/watch?v=RwW34HWEaRc

Jezus Christus, vrede zij met hem

Niet eet nooit varkensvlees in zijn leven

http://www.youtube.com/watch?v=23L7Mb0d_RI

http://www.youtube.com/watch?v=N7y0u7bTryA

De betekenis van deze toespraak is zeer gevaarlijk
Dit bevestigt christenen weg voor de daden en woorden van Jezus Christus, vrede zij met hem

reservespeler 30 maart 2014 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toty5 (Bericht 7073304)
Varkensvlees heeft weinig spieropbouw materiaal en bevat overtollig vet . Dit vet wordt afgezet in de bloedvaten en kan hoge bloeddruk en een hartaanval veroorzaken . Het is niet verwonderlijk dat meer dan 50 % van de Amerikanen lijden aan hypertensie

Een andere gevaarlijke helminthes is Taenia Tichurasis . Een veel voorkomende misvatting over varkensvlees is dat als het goed gaar is , deze eicellen sterven. In een onderzoek uitgevoerd in Amerika , werd gevonden dat uit vierentwintig mensen met

Taenia tichurasis , tweeëntwintig had het varkensvlees zeer goed gekookt . Dit geeft aan dat de in het varkensvlees eicellen niet sterven onder normale kooktemperatuur .

6:145[Zeg: ik vind in datgene, wat mij werd geopenbaard, geenerlei ding verboden om te eten, dan doode dieren, bloed dat gevloeid heeft en varkensvleesch; want dat is eene afschuwelijkheid, of datgene wat ontwijd is, doordat het in den naam van een ander dan God is gedood. Doch hij, die door den nood mocht gedwongen zijn, en het niet uit ongehoorzaamheid eet, noch met de bedoeling om te zondigen, waarlijk, hem zal God barmhartig en goedertieren zijn. .] (Al-An`am: 145)

http://www.youtube.com/watch?v=DuoXbRIy3HA

Een lekkere kotelet, een braadje spek, een varkenslapje, wie kan daaraan weerstaan?

reservespeler 30 maart 2014 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7073334)
Ook varkenstong in vinigraitte en varkenshaasje?

Ik krijg het water in de mond.

reservespeler 30 maart 2014 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 7073383)
Hm... lekker.

Je weet het toch.

reservespeler 30 maart 2014 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7073391)
Varkensvlees is pertang lekker.
'k Krijg zin in een goed stukje spek.
Of een bruine boterham met een dikke snee hesp en daarop mosterd.
Of een goede varkensworst.
Of een varkensmignonetje.
Of gemengd gehakt.
Of ...
Of ...
Of ...

Die sukkelaars van moslims weten niet wat ze missen, ocharme :-D

Stooooooooooooopppppppp, ik kan niet meer, ik krijg het water in mijn mond niet meer doorgeslikt.

reservespeler 30 maart 2014 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 7073426)
Of hammetjes....

Jamjam.

reservespeler 30 maart 2014 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7073436)
Ajuinsaus met spek!
Mjammie.

Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

manta 30 maart 2014 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toty5 (Bericht 7080107)
Terugkijkend , wat vreemd lijkt me nu niet dat mensen zouden willen Jezus ' waarden belichamen , maar die anderen zouden ze te bekritiseren voor. Wat lijkt nog vreemder is dat weinig christenen , in de moderne dag , overeenkomen met dit profiel. is dat moslims leek Jezus ' waarden beter dan christenen belichamen .

1 . Jezus werd gebaard, net als de meeste moslims , maar alleen de zeldzame Christen.

2 . Jezus bescheiden gekleed . Als we onze ogen sluiten en vormen een mentaal beeld , zien we vloeiende gewaden , van polsen aan enkels - net als de losse Arabische thobes en de Indio - Pakistaanse shalwar kameez , een typisch voorbeeld van de moslims van die gebieden . Wat we niet voorstellen dat is het onthullende of verleidelijke kleding zo alomtegenwoordig in de christelijke culturen.

3 . Jezus 'moeder bedekt haar haren , en deze praktijk werd gehandhaafd onder de christelijke vrouwen van het Heilige Land tot het midden van de twintigste eeuw . Nogmaals, dit is een praktijk gehandhaafd onder moslims en orthodoxe joden (waarvan Jezus was een ) , maar niet bij de hedendaagse christenen.
zeden

1 . Jezus gericht op redding en wijkende opsmuk . Hoeveel " rechtvaardige " Christenen past dit " Het is niet alleen op zondag " profiel? Nu hoeveel "vijf gebeden per dag, elke dag van het jaar " Moslims ?

2 . Jezus sprak met nederigheid en vriendelijkheid . Hij wilde niet " showboat . " Als we denken aan zijn toespraken , wij niet voorstellen theater . Hij was een eenvoudige man bekend staat om kwaliteit en waarheid . Hoeveel predikers en hoeveel evangelisten volgen dit voorbeeld ?

3 . Jezus leerde zijn discipelen om de begroeting van "Vrede" (Lucas 10:05 ) bieden , en vervolgens het voorbeeld : " Vrede zij met u " (Lucas 24:36 , Johannes 20:19 , Johannes 20:21 , Johannes 20 : 26 ) . Wie gaat deze praktijk tot op de dag , christenen of moslims ? " Vrede zij met u " is de betekenis van de islamitische groet, Interessant genoeg vinden we deze begroeting in het jodendom en ( Genesis 43:23 , Numeri 06:26 , Richteren 6:23 , I Samuel 1 " Assalam alaikum . " : 17 en I Samuël 25:6 ) .
religieuze praktijken

1 . Jezus werd besneden (Lucas 02:21 ) . Paulus leerde het niet nodig was (Rom. 4:11 en Galaten 5:02 ) . Moslims geloven dat het is.

2 . Jezus heeft geen varkensvlees eten , in overeenstemming met oudtestamentische wet ( Leviticus 11:07 en Deuteronomium 14:08 ) . Moslims geloven ook varkensvlees is verboden. Christenen ... nou ja, je krijgt het idee .

3 . Jezus is niet te geven of woeker , met inachtneming van het Oude Testament verbod ( Exodus 22:25 ) . Woeker is verboden in het Oude Testament en de Koran , als het in de religie van Jezus werd verboden . De economieën van de meeste christelijke landen , echter , zijn gestructureerd op woeker .

4 . Jezus niet hoereren , en onthield zich van buitenechtelijke contact met vrouwen . Nu , deze kwestie strekt zich uit tot de minst fysiek contact met het andere geslacht . Met uitzondering van het uitvoeren van religieuze rituelen en het helpen van mensen in nood , Jezus zelfs nooit aangeraakt een andere dan zijn moeder de vrouw. Strikt beoefenen orthodoxe joden houden deze praktijk tot op de dag met inachtneming van oudtestamentische wet . Ook praktiserende moslims zelfs niet handen schudden tussen de seksen . Kan Christian " knuffel je buurman " en " de bruid kussen " gemeenten maken dezelfde vordering ?
Praktijken van Aanbidding

1 . Jezus gezuiverd zich met wassen voorafgaand aan het gebed , als de praktijk van de vrome profeten die hem voorafgingen was ( zie Exodus 40:31-32 in verwijzing naar Mozes en Aäron ) , en zo is de praktijk van moslims.

2 . Jezus bad in uitputting (Matteüs 26:39 ) , net als de andere profeten ( zie Nehemia 8:06 met betrekking tot Ezra en het volk , Jozua 5:14 Jozua , Genesis 17:03 en 24:52 voor Abraham , Exodus 34 : 8 en Numeri 20:06 Mozes en Aäron ) . Wie bidt als dat, christenen of moslims ?

3 . Jezus vastte voor meer dan een maand op een moment ( Matteüs 04:02 en Lucas 04:02 ) , net als de vrome voor hem ( Exodus 34:28 , I Koningen 19:08 ) , en net als moslims in het jaarlijkse vasten van de maand van de Ramadan .

4 . Jezus maakte bedevaart voor het doel van aanbidding , zoals alle orthodoxe Joden streven te doen . De islamitische bedevaart naar Mekka is bekend , en wordt gezinspeeld in de Bijbel ( zie eerste en laatste gebod ) .
Aangelegenheden van Creed

1 . Jezus leerde de eenheid van God (Marcus 12:29-30 , Mattheüs 22:37 en Lucas 10:27 ) , zoals overgebracht in het eerste gebod ( Exodus 20:03 ) . Nergens heeft hij verklaren de Drie-eenheid .

2 . Jezus verklaarde zich een man en een profeet van God ( zie hierboven ) , en nergens beweerd goddelijkheid of goddelijk zoonschap . Welke credo zijn de bovenstaande punten meer in overeenstemming met de trinitarische formule of de absolute monotheïsme van de islam ?

Men vraagt ​​zich af wat er is gebeurd tussen de praktijken van de eerste generatie van Jezus ' volgelingen en de christenen van de moderne dag. Tegelijkertijd moeten we het feit dat moslims een voorbeeld van Jezus ' leer meer dan christenen doen respecteren . Bovendien moeten we niet vergeten dat het Oude Testament voorzegd drie profeten te volgen . Johannes de Doper en Jezus Christus waren nummers een en twee , en Jezus Christus zelf voorspelde de derde en laatste . Vandaar dat zowel het Oude als het Nieuwe Testament spreken van een laatste profeet , en we zouden verkeerd zijn als we niet van mening dat de laatste profeet Mohammed , en de laatste openbaring te zijn dat van de islam

http://www.youtube.com/watch?v=RwW34HWEaRc

Jezus Christus, vrede zij met hem

Niet eet nooit varkensvlees in zijn leven

http://www.youtube.com/watch?v=23L7Mb0d_RI

http://www.youtube.com/watch?v=N7y0u7bTryA

De betekenis van deze toespraak is zeer gevaarlijk
Dit bevestigt christenen weg voor de daden en woorden van Jezus Christus, vrede zij met hem

Van Harriechristus mogen we tenminste eten wat we willen... 8-)

manta 30 maart 2014 17:59

Zelfs een boke met spekvet en bruine suiker... 8-)

reservespeler 30 maart 2014 17:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toty5 (Bericht 7074453)
Moslims eten geen varkensvlees

misselijk

Er is geen verschil tussen diepvriezen en normaal koken.
Resultaat is hetzelfde

Dit is de belangrijkste reden voor het verbod van varkensvlees in de drie monotheïstische godsdiensten

om varkensvlees te zien na het plaatsen van cola
Zie Wat zit er in je buik O varkensvlees eten
zult u zich misselijk voelt

http://www.youtube.com/watch?v=qQVHZ3Xo9Fc

http://www.youtube.com/watch?v=GhcCt8AgpPk

Ik voel me misselijk als ik uwe zever lees.

reservespeler 30 maart 2014 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7074559)
Staaf, ik heb daarnet enkele lekkere plakjes varkensgebraad opgegeten.
Zo verdomd lekker, niet te geloven.

Mijn vrouw haalde het gourmetstel uit.
Lekker spek
varkenslapjes
Kipfilet
Frikadellekes (varkensgehakt)
......

reservespeler 30 maart 2014 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf (Bericht 7074566)
Uit pure balsturigheid tegenover die moslim-bemoeienissen heb ik een savooistoempke gemaakt met zoute spekblokjes erin en daarbij een koppel witte trippen gebakken.
Dat zullen die zandnegers me al niet meer afpakken.

Hmmmm lekkerrrrr

reservespeler 30 maart 2014 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7074593)
een varkenskotelet die aan het bakken is, ruikt trouwens veel beter dan biefstuk.

Inderdaad.
Is ook lekker bij frietjes.

reservespeler 30 maart 2014 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7075373)
U bent er nogal gerust in dat schapenvlees, rundsvlees, kamelenvlees, geitenvlees enzovoort gezonder is dan varkensvlees. Bewijs dat eens!
En sinds wanneer is varkensvlees in de drie monotheïstische godsdiensten verboden? Ik ben al heel mijn leven een braaf katholiek vrouwke en er heeft mij nooit iemand gezegd dat christenen/katholieken geen varkensvlees mogen eten!

Ergo, als er vroeger een varken geslacht werd kreeg de pastoor steevast een lekker stukje van dat varken.

reservespeler 30 maart 2014 18:05

Citaat:

Vandaar dat buurten waar Moslims wonen er zo verloederd uitzien.

reservespeler 30 maart 2014 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 7075571)

En kippen scharrelen in de afval , de mesthoop en ze eten zelfs regenwormen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be