![]() |
1. VB
2. CD&V 3. N-VA Geen idee wat die 2de ertussen zit te doen, maar kom... |
Nog iets dat ik niemand wil ontzeggen. Ik heb ook eens exact de standpunten van de verschillende partijen ingevuld om te zien met wie zij zelf qua standpunten het meest overeenkomen van de andere partijen. Gewoon voor de lol en ook omdat ik zaken graag in meerdere perspectieven bekijk.
Resultaat voor CD&V-standpunten: CD&V 100% sp.a 57% N-VA 53% Groen 52% Vlaams Belang 49% Open VLD 38% Resultaat voor Groen-standpunten: Groen 100% sp.a 67% CD&V 52% Open VLD 46% N-VA 41% Vlaams Belang 32% Resultaat voor N-VA-standpunten: N-VA 100% Open VLD 56% CD&V 54% Vlaams Belang 50% Groen 40% sp.a 25% Resultaat voor sp.a-standpunten: sp.a 100% Groen 66% CD&V 56% Open VLD 43% Vlaams Belang 40% N-VA 27% Resultaat voor Vlaams Belang-standpunten: Vlaams Belang 100% Open VLD 69% N-VA 49% CD&V 46% sp.a 44% Groen 33% Resultaat voor VLD-standpunten: Open VLD 100% Vlaams Belang 63% N-VA 58% Groen 50% sp.a 44% CD&V 38% Verrassend vooral dat CD&V en Open VLD op deze manier bekeken elkaars tegenpool zijn, terwijl ze op de klassieke links-rechts-as zowat als elkaars buren beschouwd worden. Wat nog maar eens laat zien dat politiek meerdere dimensies heeft. Een andere verrassing is dat Vlaams Belang zich uiteraard qua racisme van de Open VLD onderscheid, maar op veel vlakken, ongeacht het verschil in argumentatie, vaak hetzelfde standpunt inneemt. |
Citaat:
|
Citaat:
ik zou pvda stemmen moest ik van u zijn |
Citaat:
|
74% N-VA ! logisch
wat ik wel straf vind is dat Groen bij mij op 2 stond?! |
Citaat:
jullie gaan eruit. |
Citaat:
|
Citaat:
De kans is zeer groot dat de nieuwe regering, zonder linksen, een aantal wijzigingen gaat doorvoeren aan sociale regelgeving. Het gevolg hiervan is dat iedere burger, in de mate van het mogelijke, zal moeten WERKEN alvorens hij of zij geld zal krijgen van de maatschappij. Ik begrijp dat WERKEN een woord is dat u waarschijnlijk niet zo goed kent, en in het begin kan het gevoel bij werken nogal pijnlijk zijn als u het niet gewoon bent. Maar ik verzeker u, na x aantal tijd zal u zich stukken beter en nuttiger voelen dan op dit moment het geval is ;) :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Bij de nieuwe stemtest voor de federale verkiezingen kom ik uit bij Ecolo met 78%. sp.a, Groen en PS halen iets onder de 70%. De verliezer is N-VA (20%).
|
Citaat:
Jij kan dan lekker verder lullen over hoe "planet earth" in elkaar moet zitten :roll: |
Citaat:
|
Citaat:
(links is het gewoon een afbeelding voor een artikel) Voor het overige: - VLD 63% - MR 57% - FDF 57% (ietskes verassend dit keer) Wel plezant dat de tweede Vlaamse partij bij mij het VB (45%) is. NVA (32%) als laatste, boooo! :-P |
Federaal parlement:
1. Groen - 53% 2. N-VA - 47% 3. CD&V - 46% 4. Vlaams Belang - 46% 5. Open VLD - 46% 6. Sp.a. - 45% Zoals te verwachten viel liggen mijn standpunten erg verspreid over de partijen heen. Dat hoeft op zich niet problematisch te zijn. De Regering Di Rupo I heeft aangetoond dat in een coalitie het beste van verschillende werelden kan samenkomen. |
Citaat:
Erg genoeg. |
Daarnet het federale niveau uitgetest. Ik kom er uit als volgt:
N-VA 66% OVLD 58% VB 55% CD&V 55% SPa 31% Groen 29% Op dit ogenblik loopt ook nog steeds een gelijkaardige test op de site van Knack. Ik hoop dat van beide enquêtes het resultaat weldra zal gepubliceerd worden. |
federaal geen twijfel mogelijk zelfs zonder vragen over vlaamse onafhankelijkheid en euthanasie op kinderen....
stemtest2014.standaard.be/federaal/resultaat/#1210fkr08vh9otsvvvsresog8nnqn8hjk4111009q |
Voor de tsjeven dus automatische regularisatie voor illegalen als ze wat lang moeten wachten op beslissing( enkel groen is daar mee eens).... Een opening voor de n-va en VB om de tsjeven helemaal buiten spel te zetten want volgens mij is 85 procent van de tsjeven kiezers tegen dat standpunt van de tsjeven.
|
Ah, ik heb 'm ook gedaan:
![]() |
Spa en VB gelijk voor het vlaamse niveau(allebei 47%) NVA(72%) en VB(67%) dichtbij elkaar voor het federale.
Niet verwonderlijk gezien het soort bevoegdheden dat op het vlaamse niveau zit. Op het federale komt mijn echte politieke voorkeur veel duidelijker tot uiting. |
Open Vld - 61%
N-VA - 49% Vlaams Belang - 42% Groen - 37% CD&V - 33% sp.a - 31% Ecolo - 40% PS - 33% FDF - 31% MR - 26% cdH - 24% |
Federaal VB 88 % (rest is niet van belang!)
|
Zoals verwacht N-VA op 1. Ze kloppen nipt Open VLD. Die open VLD score verwondert mij helemaal niet. Hun standpunten liggen economisch gezien heel erg dicht bij de mijne. Maar dat zijn natuurlijk maar standpunten. Hun acties liggen echter mijlenver van die standpunten waardoor het voor mij onmogelijk is om op die partij te stemmen.
Daarom vind ik deze stemwijzer ook zo onnozel. Partijen als CD&V, Open VLD en SP.A verloochenen toch hun programma. |
Citaat:
VB - 77% N-VA - 70% VLD - 64% CD&V - 48% Groen - 39% SP.a - 35% |
Vreemd dat in de federale test O-VLD zo hoog scoort, alhoewel ik geen enkele affiniteit voel met zowel de partij als hun kandidaten.
|
Citaat:
Wie zich niet laat meeslepen door de polariserende hocuspocus waarmee partijen de onooglijke verschillen met elkaar opblazen tot groteske proporties komt niet voor verrassingen te staan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb zelf nog op Alexander De Croo gestemd in 2010, met hoop op een coalitie met N-VA, CD&V. Laten we hopen dat we geen herhaling krijgen van de vorige formatie. |
Citaat:
|
Citaat:
EN dan is er dit nog: https://www.youtube.com/watch?v=vo2EFaDMccs |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dus doen ze gewoon het tegenovergestelde van de N-VA op het institutionele. Dat ze daarmee het tegenovergestelde zeggen als met de vorige verkiezingen, is snel vergeten. Dat is eerder keren met de wind dan evolutie in denken. Ik heb niet op hen gestemd om daarna een linkse regering te vormen. Ik snap niet hoe je dat zelf kan verdedigen. Dan ben je toch ook niet echt overtuigd van het programma, als het OK is dat het rechtstreeks de vuilbak ingaat de dag na de verkiezingen. Ach... Lesje is geleerd. geen VLD meer voor mij |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Indertijd vond ik het voorgestelde project van Verhofstadt (Burgermanifesten) dermate interessant, dat ik het electoraal gesteund heb. Achteraf werd daarvan brutaal afgeweken. Daarom heeft zo'n stemtest nog weinig (geen) invloed op mijn stemgedrag. (Bij wie dan wel ?) |
Heb 'm net uitgevoerd..
federaal: N-VA 82% VB 73% CD&V 60% OVLD 58% SPa 27% Groen 26% Als ik zo vergelijk zijn mijn 'matige' scores (vb, cd&v en ovld) procentueel ongeveer even sterk als de hoge scores van sommige andere forummers.. Heb overigens de indruk dat n-va mijn ideeën pikt. |
De vandaag verschenen Europese stemtest heb ik nu ook uitgevoerd.
81% CD&V 77% Groen 76% sp.a 75% PS 70% FDF 68% MR 67% Ecolo 67% Open VLD 66% cdH 54% N-VA 15% Vlaams Belang De berekening van deze stemtest vind ik nu eens echt compleet waardeloos om te bepalen wie het meest overeenkomt. Slechts twintig vragen waarvan aan Vlaamse kant zeven Vlaams Belang tegen de rest. Dan schiet er nog weinig over om tussen de anderen grote verschillen zichtbaar te maken. Zonder de argumentaties te lezen leer je hier echt niets uit, het cijfer is redelijk nietszeggend. Ik onthoud dat CD&V de landbouw wilt blijven oversubsidiëren, dat Groen en tot mijn teleurstelling ook sp.a tegen de verkoop van ggo's zijn en dat Open VLD ondanks het verhaal van Verhofstadt over een federaal Europa wat de sociale bevoegdheden betreft toch veel tegen is. Om een keuze te maken op basis van uitsluiting. Open VLD sluit ik uit omdat ze geen sociale aspecten willen. CD&V omwille van hun bondgenootschap met partijen als CDU, CDA en UMP. Groen sluit ik uit omwille van hun bondgenootschap met regionalistische partijen. Dan blijft de sp.a over. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be