Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Moordenaar Pim Fortuyn is vrij ! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=201633)

JanJanssens 2 mei 2014 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa (Bericht 7123142)
Zeg het met een liedje,deze uit de oude doos hoorde ik op radio 1 deze ochtend .www.youtube.com/watch?v=gemkh-mQQ08

Dank U.

Jan.

Derk de Tweede 2 mei 2014 18:36

Die zit veilig en wel in het buitenland.

Garry 2 mei 2014 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens (Bericht 7122779)
Graag enige reacties hierop.

Jan.

Tijdstip is vast niet toevallig. Zal eerder in de hoop zijn dat hij dit keer Geert Wilders aanpakt. Soms doen ze er al eens voordeel aan van een gek los te laten.

Nietzsche 2 mei 2014 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 7123137)
Ik vind juichen een pak onschadelijker.

Ik niet, het zijn namelijk allebei slechts gedachtes...

Nietzsche 2 mei 2014 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7123164)
Hoezo? De crimineel krijgt (in theorie) een incentive om zich fatsoenlijk te gedragen. De rechter weet dat de kans bestaat dat men vroeger vrijkomt en kan daar ook rekening mee houden bij het opleggen van een straf.

Jij vindt toch dat de straf voor Volkert sowieso al te laag was?

TheFourHorsemen 2 mei 2014 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7123424)

Klopt. Maar dat de straf zo laag zou zijn stond al vast bij de uitspraak. Beetje stom om daar zoveel jaar na datum dan moeilijk over te doen.

Vrijheideerst 3 mei 2014 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7123424)

Ja.

Lukkas 3 mei 2014 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7122995)
Fortuyn was niet links en was niet rechts.
Alleen zijn aanhangers zijn extreem rechts ,want die hebben hem nooit begrepen.
Hetzelfde geldt voor de aanhangers van Wilders.

Pim Fortuyn had kritiek op de islam. Dat maakt iemand toch meteen extreem-rechts volgens de politiekcorrecten, of niet?

Nierika 3 mei 2014 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Doge (Bericht 7122947)
18 jaar en na 10 jaar vrij is alvast geen goed signaal voor een politieke moord, dat zou zwaarder moeten bestraft worden, niet lichter. Ronduit een schande.

En als ie pakweg Greta Duisenberg of Bert Anciaux had omgelegd?

Los daarvan vind ik het ook vrij vroeg.

DeProf_eet 3 mei 2014 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7122828)
Hoe lang zal hij blijven leven ?

Die zal wel een of andere soort witness-protection krijgen denk ik van de overheid. Hoe lang heeft dat beest, moslimlover nu gezeten.

ilfalco 3 mei 2014 21:15

ik kan enkel hopen dat de voorzienigheid die man die een hele beweging uitschakelde alsnog een gepaste straf zal bezorgen.....

Gun 3 mei 2014 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens (Bericht 7122779)
Graag enige reacties hierop.

Jan.

Pim Fortuyn Moordcomplot - Volledige Documentaire BNN
Hier

Piero 3 mei 2014 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 7122837)
Hij krijgt anders wel een soort van lijfwachten.
Hoe lang gaan ze dat vol houden ?

Kan er al gewed worden op de datum van zijn overlijden?

Piero 3 mei 2014 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7122998)
gelukkig wordt Nederland geregeerd vanuit het sociaal-liberale midden,door de coalitie VVD -PvdA met steun van o.a D66

De extremisten van links en rechts veruineren ons land.

Niks extremisten. Het zijn nog niet eens fundamentalisten. Opportunisten lijkt mij een beter woord. Wanneer heeft u voor het laatst een principieel standpunt horen verdedigen door de VVD of de PvdA?

Kaaskoppie 3 mei 2014 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Piero (Bericht 7124640)
Niks extremisten. Het zijn nog niet eens fundamentalisten. Opportunisten lijkt mij een beter woord. Wanneer heeft u voor het laatst een principieel standpunt horen verdedigen door de VVD of de PvdA?

alsof er nog een ideologie anno 2014 zou bestaan....:-D
de enigste ideologie die er bestaat is die van het geld en de economische draaimolen

Adrian M 3 mei 2014 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 7123639)
Klopt. Maar dat de straf zo laag zou zijn stond al vast bij de uitspraak. Beetje stom om daar zoveel jaar na datum dan moeilijk over te doen.

Vrees van niet, 12-18 jaar is de standaard straf bij enkelvoudige moord.
Een hogere straf omdat hij toevallig een politicus was en hoger op de ladder stond? Gelijke monniken, gelijke kappen en geen klasse justitie.
Als een politicus om zeep gaat, al is het de koning zelf, raakt me niet en zal me worst zijn. Jan de buurman wel.

Johan Bollen 3 mei 2014 22:45

Citaat:

Dat klote JSF project gaat door is vandaag bekend gemaakt. Pim draait zich om in zijn graf na 12 jaar.
Zoals zo vaak...follow the money

Mijn respect voor deze politicus trouwens. Ik zag ooit een interview met hem en mijn indruk was zeker niet die van een extremist, maar wel die van een onafhankelijk denker waar de elite geen raad mee wist. Het hart van Nederland is zeker niet zo zuiver als men zou denken op feesten als konigsdag.

Johan Bollen 3 mei 2014 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M (Bericht 7124659)
Vrees van niet, 12-18 jaar is de standaard straf bij enkelvoudige moord.
Een hogere straf omdat hij toevallig een politicus was en hoger op de ladder stond? Gelijke monniken, gelijke kappen en geen klasse justitie.
Als een politicus om zeep gaat, al is het de koning zelf, raakt me niet en zal me worst zijn. Jan de buurman wel.

Zo simpel is het niet. Het gaat niet om de sociale klasse maar om het soort van moord.

Voorstander van de JSF?

Nietzsche 3 mei 2014 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7124675)

Mijn respect voor deze politicus trouwens. Ik zag ooit een interview met hem en mijn indruk was zeker niet die van een extremist, maar wel die van een onafhankelijk denker waar de elite geen raad mee wist. Het hart van Nederland is zeker niet zo zuiver als men zou denken op feesten als konigsdag.

Koningsdag is niets meer dan een feest zoals je al zei.

DeProf_eet 4 mei 2014 05:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cato (Bericht 7122998)
De extremisten van links en rechts veruineren ons land.

Misschien mijn onderschrift eens goed lezen. Rechts is een reaktie op links. En als al die linksen die hier in Europa al het gespuis van de hele wereld, inclusief het achterlijke islam gespuis, niet zouden binnenlaten met etterlijke volgeladen paarden van Troje, dan had rechts zelfs in het geheel niet nodig geweest.

En wat was er nu eerst denkt ge uiterst links of uiterst rechts ?

Piero 4 mei 2014 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7124675)

Een onafhankelijk politicus heeft geen (stiekeme) belangen in de vastgoedwereld, in Shell, of Unilever, de bio-industrie of de bankensector. Zulke mensen vind je weinig of nooit aan de top.

doeme80 4 mei 2014 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7122841)
Je hebt het over Nederland.

Net zo,n mietjesland als Vlaanderen. Geen enkele Tokkie gaat die Volkert iets aandoen, echt niet.

Hoogstens krijgt hij wat haat-facebook pagina,s.

Waarom zelf de bak indraaien voor Pimmetje de zaadslikker?

We zijn gewoon dezelfde onverschillige narcistische ego's had je moeten zeggen.

Vrijheideerst 4 mei 2014 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doeme80 (Bericht 7125399)
Waarom zelf de bak indraaien voor Pimmetje de zaadslikker?

We zijn gewoon dezelfde onverschillige narcistische ego's had je moeten zeggen.

Chris Dusochoit vindt dit leuk.

Gun 5 mei 2014 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 7124611)
Pim Fortuyn Moordcomplot - Volledige Documentaire BNN
Hier

JFK 2

Adrian M 5 mei 2014 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7124679)
Zo simpel is het niet. Het gaat niet om de sociale klasse maar om het soort van moord.

Voorstander van de JSF?

Zoals ik aangaf: Als een politicus om zeep gaat, al is het de koning zelf ....
Enkelvoudige moord, zelfde straf welke standaard is ...12-18jaar. Als dat de standaard is hoort dat voor iedereen te gelden, niemand uitgezonderd en geen klasse justitie.

ilfalco 6 mei 2014 00:18

dus ook geen verzwaring bij racisme of homofobie ? 12 jaar is gewoon ridicuul voor eender welke moord zelfs zonder voorbedachte rade ....in het geval van vandergraaf die had noit meer mogen vrijkomen want dit was een welberaamde executie om een politieke beweging uit te sluiten. mocht de dader rechts geweest zijn en het slachtoffer van GroenLinks de doodstraf zou niet genoeg geweest zijn en men zou meteen heel rechts demoniseren tot een eeuw later.

Rechts is zogezegd extreem voor de politiek correcte kaste maar het geweld en de kogels komen steeds van links en hun islamitische alliantie.

Adrian M 6 mei 2014 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco (Bericht 7127558)
dus ook geen verzwaring bij racisme of homofobie ? 12 jaar is gewoon ridicuul voor eender welke moord zelfs zonder voorbedachte rade ....in het geval van vandergraaf die had noit meer mogen vrijkomen want dit was een welberaamde executie om een politieke beweging uit te sluiten. mocht de dader rechts geweest zijn en het slachtoffer van GroenLinks de doodstraf zou niet genoeg geweest zijn en men zou meteen heel rechts demoniseren tot een eeuw later.

Rechts is zogezegd extreem voor de politiek correcte kaste maar het geweld en de kogels komen steeds van links en hun islamitische alliantie.

Kan best allemaal best zijn wat u betoogt, maar strafmaat is nu eenmaal de wet, Daar kan niet of moeilijk van afgeweken worden, tenzij de wet aangepast wordt.
Of een politicus wordt omgebracht (links of rechts) of een gewone burger moet geen bal uitmaken.
Bezopen zwaarder straffen omdat iemand toevallig politicus is, Het is een mens en hij -/of zij is geen draad meer dan ieder ander.

In tegenstelling tot wat menigeen zou denken straft men in Nederland, ingeval levenslang, zwaarder dan in andere Europese landen.
In andere landen wordt een dader na verloop van tijd vrijgelaten. In Nederland is levenslang daadwerkelijk levenslang

Levenslange gevangenisstraf
In Nederland is levenslange gevangenisstraf de hoogste straf die wordt uitgesproken. In tegenstelling tot de meeste andere Europese landen kent Nederland geen systeem van vervroegde invrijheidsstelling bij levenslang gestraften (in andere landen wordt men, ondanks de naam van de straf, na een bepaalde tijd vrijgelaten).

Alleen de Koning kan gratie verlenen van een levenslange gevangenisstraf. Gratie wordt de laatste jaren zelden meer verleend (voor het laatst in 2009).

Het "eindeloze" karakter van de levenslange gevangenisstraf is een bewuste keuze: in de uitspraak motiveert de rechtbank dit met de zin: "dat dus terugkeer in de samenleving onaanvaardbaar is." (ECLI:NL:GHLEE:2006:AY4320, de strafzaak tegen Gerrie Musch).

Aantallen keren dat de straf is opgelegd
Volgens Wikipedia is de straf tussen 1945 en 1970 veertien keer opgelegd. Tussen 1970 en 2000 elf keer; sinds 2000 28 keer (waarvan één keer later is teruggedraaid wegens vrijspraak).
http://www.moordzaken.com/Straffen_b...rd_en_doodslag

daiwa 7 mei 2014 00:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas (Bericht 7124539)
Pim Fortuyn had kritiek op de islam. Dat maakt iemand toch meteen extreem-rechts volgens de politiekcorrecten, of niet?

Rake woorden van Pim Fortuyn.

Pim Fortuyn - Dit land is het zat. C'est Ca!

http://www.youtube.com/watch?v=q_WyELUej7U

Adrian M 7 mei 2014 01:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 7128987)
Rake woorden van Pim Fortuyn.

Pim Fortuyn - Dit land is het zat. C'est Ca!

http://www.youtube.com/watch?v=q_WyELUej7U

Pim boeit hier nogal. Herdenking Pim Fotuyn ... 15 man kwamen er op af :roll:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be