Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Extreem rechts zot wijf veroordeeld voor racisme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=20212)

Sseppe 15 september 2004 19:21

Wat heeft dit onderwerp nu met "Politiek : Binnenland" te maken ? Gooi deze rommel in de vuilbak.

Raf 15 september 2004 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
De rechter deed net hetzelfde. Was die allochtoon geen allochtoon geweest,dan kon hij fluiten naar een dergelijke uitspraak.

Was die allochtoon geen allochtoon geweest, was er ook geen sprake van racisme.

Raf 15 september 2004 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Inderdaad ! Nu zeg je alles ineens !

Een DEGELIJKE wetgeving !

D�*�*r zit hem het probleem. Een doctrinaire wetgeving is bijvoorbeeld NIET degelijk. En laat het nu juist d�*�*r zijn dat het schoentje nijpt...

Onzin! Deze vrouw maakte zich zeer duidelijk schuldig aan racisme en werd daar terecht voor gestraft.

Raf 15 september 2004 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sseppe
Wat heeft dit onderwerp nu met "Politiek : Binnenland" te maken ? Gooi deze rommel in de vuilbak.

Het voorbeeld is misschien buitenlands, de problematiek is evengoed een binnenlandse aangelegenheid. Als je je de moeite had getroost om te lezen waarover hier gesproken wordt, had je dat misschien geweten...

Alvader 15 september 2004 20:00

Gewoon schandalig. Je mag zeggen dat je VB dom en achterlijk vindt, dat je niet praat met VTM-kijkers omdat het randdebielen zijn, maar zeggen dat je niet van Negers houdt is plotseling een vorm van discriminatie.

Als deze vrouw nu vindt dat Frans grondgebied in blanke handen dient over te gaan wat is daar mis mee, er zijn ook mensen die hun oldtimer liever verkopen aan een echte liefhebber dan aan een opkoper van antiek. So what ? Je verkoopt uiteindelijk toch nog altijd aan wie je wil.

Zou Raf indien hij een huis bezat en te koop aanbood de koop nog graag laten doorgaan wanneer het VB de koper is, of Voorpost. Ik denk het niet.

Raf 15 september 2004 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Gewoon schandalig. Je mag zeggen dat je VB dom en achterlijk vindt, dat je niet praat met VTM-kijkers omdat het randdebielen zijn, maar zeggen dat je niet van Negers houdt is plotseling een vorm van discriminatie.

Als deze vrouw nu vindt dat Frans grondgebied in blanke handen dient over te gaan wat is daar mis mee, er zijn ook mensen die hun oldtimer liever verkopen aan een echte liefhebber dan aan een opkoper van antiek. So what ? Je verkoopt uiteindelijk toch nog altijd aan wie je wil.

Zou Raf indien hij een huis bezat en te koop aanbood de koop nog graag laten doorgaan wanneer het VB de koper is, of Voorpost. Ik denk het niet.

Wat kan mij dat schelen? Zolang die Zwartblokker over Voorposter de prijs betaalt die ik vraag, mag hij het hebben. Ik hoef er dan toch niet meer te wonen.

doornroosje 15 september 2004 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Wat kan mij dat schelen? Zolang die Zwartblokker over Voorposter de prijs betaalt die ik vraag, mag hij het hebben. Ik hoef er dan toch niet meer te wonen.

Exuseer me Raf maar u redenering houd geen steek,als het uit de hand te koop staat en de deal via notaris bevestigd word is dat eveneens een verkoopsprocedure,het een sluit het ander niet uit,en ik mag steeds aan de meest biedende verkopen of aan diegene aan wie ik de voorkeur geef.
Dit is gewoon het politiek correcte denken van een rechter die de basisprincipes van het recht op verkoop verkeerd beoordeeld.

Raf 15 september 2004 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Exuseer me Raf maar u redenering houd geen steek,als het uit de hand te koop staat en de deal via notaris bevestigd word is dat eveneens een verkoopsprocedure,het een sluit het ander niet uit,en ik mag steeds aan de meest biedende verkopen of aan diegene aan wie ik de voorkeur geef.
Dit is gewoon het politiek correcte denken van een rechter die de basisprincipes van het recht op verkoop verkeerd beoordeeld.

8O Over welke redenering heb jij het? Alvader insinueerde dat ik zelf ook niet geneigd zou zijn om mij eigendom aan een Blokker of een voorposter te verkopen en ik heb daarop geantwoord dat ik dat wel zou doen als de blokker over voorposter in kwestie de prijs betaalde die ik vroeg. Als iemand anders meer biedt, dan zal ik het daar aan verkopen natuurlijk, maar ik zal dan ook duidelijk zeggen dat het hoger bod de reden is en niet omdat de potentiële koper een blokker of een voorposter is. Als die laatsten een nòg hoger bod zouden doen, zijn ze weer terug in de running, snappie?

Bob 15 september 2004 20:50

Citaat:

8O Over welke redenering heb jij het? Alvader insinueerde dat ik zelf ook niet geneigd zou zijn om mij eigendom aan een Blokker of een voorposter te verkopen en ik heb daarop geantwoord dat ik dat wel zou doen als de blokker over voorposter in kwestie de prijs betaalde die ik vroeg. Als iemand anders meer biedt, dan zal ik het daar aan verkopen natuurlijk, maar ik zal dan ook duidelijk zeggen dat het hoger bod de reden is en niet omdat de potentiële koper een blokker of een voorposter is. Als die laatsten een nòg hoger bod zouden doen, zijn ze weer terug in de running, snappie?

Maar als ik dat niet doe, omdat ik ne pik heb op blokkers of voorposters, dan is dat ook zo.

Chipie 15 september 2004 20:52

Citaat:

Dus in feite bent U een gewone ordinaire kapitalistische materialist?

Als ik aan een blokker geld kan verdienen...

Raf 15 september 2004 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Dus in feite bent U een gewone ordinaire kapitalistische materialist?

Als ik aan een blokker geld kan verdienen...

Is daar iets mis mee? Voor zover ik weet is er geen wet die zegt dat ik mijn huis niet aan de hoogst biedende mag verkopen. Er is wèl een wet die zegt dat ik de verkoop van mijn huis NIET mag weigeren aan iemand louter op basis van zijn ras. Zo ingewikkeld is dat nu toch niet?

Knuppel 15 september 2004 21:00

Citaat:

Is daar iets mis mee? Voor zover ik weet is er geen wet die zegt dat ik mijn huis niet aan de hoogst biedende mag verkopen. Er is wèl een wet die zegt dat ik de verkoop van mijn huis NIET mag weigeren aan iemand louter op basis van zijn ras. Zo ingewikkeld is dat nu toch niet?

Daar is, wettelijk gezien, idd niets mis mee.

Geld stinkt niet.

Ook niet als het van een Blokker komt.

basil 15 september 2004 21:00

Bij dit alles vraag ik me af wat er van heel deze affaire met de waarheid strookt. Mijn ervaring met moslims in het algemeen en noord-afrikaantjes in het bijzonder is dat ze kunnen liegen dat het niet mooi meer is.
In een zaak van een allochtoon tegen een autochtoon zal de eerste waarschijnlijk wel een voetje voor hebben als het over discriminatie gaat: ze zij zo lief mijnheer.....

Chipie 15 september 2004 21:01

Citaat:

Ja, dat snapt zelfs een spitsmuis...
Een spitsmuis snapt ook dat bepaalde mensen enkel van mooie principes houden als ze er zelf geen nadeel van hebben...

Zo ingewikkeld is dat nu toch niet?

Raf 15 september 2004 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Daar is, wettelijk gezien, idd niets mis mee.

Geld stinkt niet.

Ook niet als het van een Blokker komt.

Zelfs niet als het van een allochtoon komt. ;-)

Raf 15 september 2004 21:06

Citaat:

Ja, dat snapt zelfs een spitsmuis...
Een spitsmuis snapt ook dat bepaalde mensen enkel van mooie principes houden als ze er zelf geen nadeel van hebben...

Zo ingewikkeld is dat nu toch niet?

Over welke mensen heb je het nu?

illwill 15 september 2004 21:07

Citaat:

En hoe ga je ooit kunnen bewijzen dat iemand zijn huis niet verkoopt aan iemand omwille van zijn huidskleur?

Chipie 15 september 2004 21:13

Citaat:

Over welke mensen heb je het nu?

[size=3]Over mensen die pensen belangrijk vinden...[/size]
[size=3]
[/size]

Raf 15 september 2004 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill
En hoe ga je ooit kunnen bewijzen dat iemand zijn huis niet verkoopt aan iemand omwille van zijn huidskleur?

Lees de openingspost.

Raf 15 september 2004 21:15

Citaat:

[size=3]Over mensen die pensen belangrijk vinden...[/size]

Als je wat wil leuteren, is het forumonderdeel Koetjes & Kalfjes daar wellicht de meest aangewezen plaats voor.

Chipie 15 september 2004 21:27

Citaat:

[/center]

Als je wat wil leuteren, is het forumonderdeel Koetjes & Kalfjes daar wellicht de meest aangewezen plaats voor.

U begrijpt het niet... Maar daarom bent U nog geen kalf...

*M@g!C* 15 september 2004 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bloxbuster
misschien wel , misschien niet , meer racisme is een internationaal probleem
en hier lopen reeds 1 miljoen racisten en hier moet ook hard worden opgetreden, weg met burgerrechten voor blokkers, zware straffen, verbieden van de partij zoals in Nederland wat al lang moest gebeurd zijn.
Nu zitten we met de miserie en moeten we hardere middelen nemen !

Zeer verstandige post! Jij zou een goed premier zijn, of beter nog, Bush en Kerry zijn niets tegen jou en je superieure ideeën.
Even serieus nu: indien je van mening bent dat iedere Blok kiezer een racist is, hoe voel je jezelf tijdens de verkiezingsuitslagen? Aangezien er blijkbaar alsmaar meer racisten bijkomen? Je vergist blijkbaar een racist met een verstandig iemand? Achja vergissen is menselijk ;-) .

Mvg,

M@gic!

ingenious 15 september 2004 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Gewoon schandalig. ...Je mag zeggen dat ...je VB dom en achterlijk vindt, dat je niet praat met VTM-kijkers omdat het randdebielen zijn, maar zeggen dat je niet van Negers houdt is plotseling een vorm van discriminatie.

er is echter wel een belangrijk verschil. je kiest nog altijd zelf op welke partij je stemt, en naar welke zender je kijkt. ik heb mijn huidskleur echter niet kunnen kiezen, jij wel? :?

daar zit het verschil, een daarmee dat discriminatie op basis van ras onrechtvaardig is, terwijl alle blokkers of vtm-kiezers uitmaken voor randdebielen dit niet is.

groen rechts 15 september 2004 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CommonSense
Prachtig toch dat veroordelen van rascisme?

Betekent dat dan dat de Noord-Afrikaanse gemeenschap, samen met de Chinese, mag opgesloten worden???

Rascistischer gemeenschappen zijn nog moeilijk te vinden...
Naast rascisme hebben ze ook nog zo hun ideekes over vrouwen en hun plaats in de maatschappij.

Ze zijn zo lief, meneer.

"De herder was zo beneveld dat hij de wolven beschermde ipv de schapen".

mooi gezegd

groen rechts 15 september 2004 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
er is echter wel een belangrijk verschil. je kiest nog altijd zelf op welke partij je stemt, en naar welke zender je kijkt. ik heb mijn huidskleur echter niet kunnen kiezen, jij wel? :?

daar zit het verschil, een daarmee dat discriminatie op basis van ras onrechtvaardig is, terwijl alle blokkers of vtm-kiezers uitmaken voor randdebielen dit niet is.

discrimineren van n godsdienst is ook strafbaar........;en daar kies je voor, of niet?

doornroosje 15 september 2004 23:01

Citaat:

Onzin! Deze vrouw maakte zich zeer duidelijk schuldig aan racisme en werd daar terecht voor gestraft.

ALs ze gezegd heeft dat ze niet verkoopt aan allochtonen en aan een ander wel,dan is ze wel heel dom geweest.
Wat nog niet wegneemt dat zij haar huis uit vrije wil verkoopt aan wie ze wil.

de Vexille 15 september 2004 23:32

Tja, da's nu het gevolg van de antirascismewetgeving...
Je mag gerust rascist zijn en weigeren te verhuren, te verkopen of anderzijds zaken te doen met allochtonen, andersgelovigen, holebi's etc....
Perfect legaal, geen speld tussen te krijgen trouwens...

Je mag alleen niet meer zéggen waarom je weigert.

Effect ?????
Partijen die nooit één rascistische uitspraak doen (in de technische zin van het woord), maar opkomen onder de slogan "wij weten wat u denkt" (nudge nudge, wink wink, know what I mean...)

Jazeker 15 september 2004 23:38

Citaat:

en hier moet ook hard worden opgetreden, weg met burgerrechten voor blokkers, zware straffen, verbieden van de partij zoals in Nederland wat al lang moest gebeurd zijn.

Tiens tiens... wie heeft er blokkers nodig als de blokbusters al een nazi lookalike regime nastreven ?

Tzuvar Raemborr 16 september 2004 04:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
ALs ze gezegd heeft dat ze niet verkoopt aan allochtonen en aan een ander wel,dan is ze wel heel dom geweest.
Wat nog niet wegneemt dat zij haar huis uit vrije wil verkoopt aan wie ze wil.

Het artikel maakt gewag van de uitspraak "mensen zoals hij". Op zich hoeft dat helemaal niet racistisch te zijn, misschien was het behalve een allochtoon ook een stinkende onverzorgde neo-hippie.

Ik vroeg indirect of er eigenlijk méér bewijzen waren dan dat, tot nu toe heb ik niks anders gezien dan commentaren als "zot extreem rechts wijf".

Knuppel 16 september 2004 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Tiens tiens... wie heeft er blokkers nodig als de blokbusters al een nazi lookalike regime nastreven ?

:thumbsup:

fernand 16 september 2004 07:35

Citaat:

:thumbsup:

Waarom mag een patroon een Vlaams Blokker wel buiten gooien, en zeggen dat het is omdat hij uit een verkeerde partij stamt? (geen discriminatie????????)
Waarom mag een vakbond Vlaams Blokker buiten gooien??? (geen discriminatie????????)

Ze worden zo zot als een achterdeur de wettenbakkers.
Zo kweekt men rasisten!
Met zulke wetgeving zulen de NIET rasisten wel verdoken rasisten worden!!

Knuppel 16 september 2004 08:12

Je had zeker niet door dat Jazeker eigenlijk uithaalde naar de Blokbusters, Fernand?

Dat buitengooien terwille van een politieke overtuiging zit mij ook dwars, laat dat duidelijk zijn.
Zeker als je weet dat anderen dan weer net binnen geraken met een lidkaart die hun politieke overtuiging weerspiegelt...

fernand 16 september 2004 10:03

Citaat:

Je had zeker niet door dat Jazeker eigenlijk uithaalde naar de Blokbusters, Fernand?

Dat buitengooien terwille van een politieke overtuiging zit mij ook dwars, laat dat duidelijk zijn.
Zeker als je weet dat anderen dan weer net binnen geraken met een lidkaart die hun politieke overtuiging weerspiegelt...

Toch, maar ik wilde een vergeten zaak nog eens onder de aandacht brengen. Anders wordt er nooit meer aandacht aan geschonken. En na wat tijd, zal het dan terug pertinent ontkent worden, vanwege de corecten! (is dat nu een scheldnaam? of niet ;-) )

illwill 16 september 2004 17:17

Citaat:

Lees de openingspost.

Dat bedoel ik niet Rafke. Niet iedereen is zo dom als dat wicht hé. Dus wanneer ze een ander vragen waarom ze het niet meer wil verkopen kun je alles verzinnen wat je maar wil. Als men de reden gewoon zegt...tja dan is het niet moeilijk nee.

Attiladehun 16 september 2004 17:46

Toch eigenaardig trouwens, dat zo ne 'kansloze', 'ontwortelde' en 'achtergestelde' motherfucker nu ineens wel in staat is om een stuk grond te kopen... Daar moet je toch behoorlijk wat geld voor hebben, dacht ik? Of had hij ne goeie dag met de drugsverkoop?8)

Yann 16 september 2004 18:00

Citaat:

15/09 Française veroordeeld wegens racisme
Een Franse vrouw die geweigerd had om een man om zijn etnische afkomst een stuk land te verkopen, is dinsdag wegens racisme veroordeeld tot tienduizend euro boete en vier maanden voorwaardelijke gevangenisstraf.

De 56-jarige Sylviane Sarret bood vorig jaar juli via een makelaar een stuk land te koop aan in Voiron in het oosten van Frankrijk. Toen Hamid Brahmia, een 31-jarige Fransman van Algerijnse afkomst, belangstelling toonde, weigerde zij het aan hem te verkopen. "Het is uitgesloten dat ik het verkoop aan mensen zoals hij", had zij volgens de makelaar gezegd. 8O

De straf was hoger dan de eis. Sarret werd ook veroordeeld tot betaling van 2.000 euro schadevergoeding aan Brahmia en diens vrouw. :lol: 8)

Prachtige trend , harde aanpak van racisten ;-)

Het enigste strafbaar feit dat er gepleegd werd, is deze uitspraak:

"Het is uitgesloten dat ik het verkoop aan mensen zoals hij"

Jij mag als eigenaar kiezen aan wie je verkoopt, en aan welke prijs. Feit blijft wel dat er onder de allochtonen heel wat "immo-toeristen" zitten. Mensen die huizen afschuimen die ze niet kunnen betalen, de huurders/eigenaars in hun privacy storen, en uiteindelijk een belachelijk laag bod doen.

Raf 16 september 2004 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Toch eigenaardig trouwens, dat zo ne 'kansloze', 'ontwortelde' en 'achtergestelde' motherfucker nu ineens wel in staat is om een stuk grond te kopen... Daar moet je toch behoorlijk wat geld voor hebben, dacht ik? Of had hij ne goeie dag met de drugsverkoop?8)

8O Is in jouw enge denkwereld iedere allochtoon een "'kansloze', 'ontwortelde' en 'achtergestelde' motherfucker"? Wat een verwrongen beeld heb jij toch van de wereld... :?

Raf 16 september 2004 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dat bedoel ik niet Rafke. Niet iedereen is zo dom als dat wicht hé. Dus wanneer ze een ander vragen waarom ze het niet meer wil verkopen kun je alles verzinnen wat je maar wil. Als men de reden gewoon zegt...tja dan is het niet moeilijk nee.

Dus daar heb je je antwoord. Het recht bestraft geen gedachten die niet conform de wet zijn, alleen de gedragingen die een uiting zijn van die gedachten. Anders gezegd: je mag racist zijn, maar je mag daar niet naar handelen.

Attiladehun 16 september 2004 18:24

Citaat:

8O Is in jouw enge denkwereld iedere allochtoon een "'kansloze', 'ontwortelde' en 'achtergestelde' motherfucker"? Wat een verwrongen beeld heb jij toch van de wereld... :?

µ

Je hebt het natuurlijk weer niet begrepen, Rafke; in die termen wordt door volk als jij en de jouwen over veel allochtonen gesproken. Ik denk dat heel wat allochtonen (vooral Marokki's) het hier helemaal niet zo slecht hebben. Maar motherfuckers zijn het wel zo goed als allemaal...8)

Attiladehun 16 september 2004 18:26

Citaat:

Dus daar heb je je antwoord. Het recht bestraft geen gedachten die niet conform de wet zijn, alleen de gedragingen die een uiting zijn van die gedachten. Anders gezegd: je mag racist zijn, maar je mag daar niet naar handelen.

Dus jij bent dan toch ook tegen het Gents arrest. Want dat veroordeelt ook geen gedragingen, maar gedachten; kan ook moeilijk want het VB handelt immers niet racistisch.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be