Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Algemeen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=19)
-   -   Bert Kruismans: "Vlamingen zijn ontzettend arrogant geworden" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=204580)

Drukazz 2 september 2014 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7231548)
Van alle landen waar er wel cijfers zijn heeft Vlaanderen de hoogste. Het geeft geen zin om dit te ontkennen want het is gewoon zo.

Dat komt door ons karakter. Vlamingen zijn van nature veel meer in zichzelf gekeerd dan Nederlanders of andere Europeanen

hurricane 2 september 2014 21:29

Saaie man. Saaie humor. Blijkbaar ook een saaie visie over een groep mensen die hem betalen.
Alex Agnew for president ! :cheer:

Derk de Tweede 3 september 2014 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 7310523)
Gelukkig hoor je nooit clichés over "luie Walen" of "terroristische moslims" uit N-VA kringen. Gelukkig distantiëren N-VA'ers zich steeds van dat soort clichés door eraan te herinneren dat in Vlaanderen meer brugpensioen wordt genomen en dat moslimlanden voortdurend worden aangevallen, gebombardeerd en bezet door Amerikaanse en Europese imperialistische legers, maar dat omgekeerd geen enkel moslimland ooit de VS of de EU heeft aangevallen.

Vervang moslimland naar moslimterreurgroep.

Otherwise 5 september 2014 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot (Bericht 7299182)
Geen termen gebruiken die je niet beheerst. Komt arrogant over...

Ik ben dan ook een vlaming (geen extreme of extremistische, maar toch...).

Kallikles 6 september 2014 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7312414)
Vervang moslimland naar moslimterreurgroep.

Want als wij het doen is het beschaving brengen en als de ander het doet is het terreur ofzo? Er zijn inderdaad enkele oppositiegroepen uit moslimlanden die Europa en de VS hebben aangevallen, maar enkel en alleen als represaille voor de terreur van bombardementen en bezettingen door reguliere NAVO-legers.

De schade die deze oppositiegroepen in de VS of Europa aanrichtten, is echter nog geen 1% van de schade door reguliere NAVO-legers aangericht in moslimlanden.

Ik ben geen racist en voor mij is dus een mens een mens. Ik kan dus niet moord en brand en terrorisme roepen als er één Europeaan wordt gedood en "collateral damage" prevelen als er duizend Pakistanen worden gedood. Wie dat wel doet, bekent zich tot een racistisch en fascistoïde gedachtengoed.

Kallikles 6 september 2014 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7231537)
Dat Vlaanderen de hoogste zelfmoordcijfers in de wereld heeft is wel degelijk een vaststaand feit. Daarover wordt hier natuurlijk zedig gezwegen.

Dat komt door de egotripperij.

kiko 6 september 2014 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 7316382)
Dat komt door de egotripperij.

Je zou beter wat feiten checken in plaats van nonsens neer te schrijven.

http://www.businessinsider.com/world...ate-map-2014-4

of

http://terrific-top10.com/2012/04/08...suicide-rates/

België staat niet eens in de top 10.

AVV.VVK 7 september 2014 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 7231537)
Dat Vlaanderen de hoogste zelfmoordcijfers in de wereld heeft is wel degelijk een vaststaand feit. Daarover wordt hier natuurlijk zedig gezwegen.

haha!

3de plaats heeft het.

En dan is het nog niet te controleren want bij Noord-Koreanen die massaal zelfmoord plegen, zijn er geen cijfers!

Universalia 6 januari 2015 09:05

Bert Kruismans wie was dat ook alweer :?

quercus 6 januari 2015 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 7484864)
Bert Kruismans wie was dat ook alweer :?

Een "Belg" die zijn brood verdient met pogingen om voor een francofoon publiek de Vlamingen belachelijk te maken door te staan lullen in sjofel Frans.

Jay-P. 6 januari 2015 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 7484888)
Een "Belg" die zijn brood verdient met pogingen om voor een francofoon publiek de Vlamingen belachelijk te maken door te staan lullen in sjofel Frans.

Net zoals Boer Geois, niet? Behalve dat "verdienen"dan.

marie daenen 6 januari 2015 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 7310541)
Wie het schoentje past, trekke het aan. Ik had het over Bert Kruismans en de N-VA.

De woorden van een Kruismans worden als "veralgemening" gezien - terwijl het ook zou kunnen gezien worden als gewoon een eerlijke poging tot zelfkritiek, een poging om ook het standpunt van de ander te proberen begrijpen - maar wat dan te denken over de talrijke veralgemeningen van de N-VA over "de Andere"?

Een poging tot zelfkritiek? En dat bij onze zuiderburen gaan brengen voor wie elke Vlaming die voor de voeten van hun francophone grootheidswaan durft te lopen een Vlaming te veel is?

En waar ziet u de talrijke veralgemeningen van de NVa over de andere? Is het niet onze rijke anti-vlaams sossen media die ons er onder bedelven zodat we niet naar hun Eigen zonden zouden gaan kijken en ons on-ledig houden met het zogezegde Vlaams racisme?

Man, man, man zolang een Vlaming zal durven blijven zeggen dat hij Vlaming is zal ons Belgique klaar staan om hem de grond in te boren...

Hoe durven ze? Hoe durven ze vragen dat de francofonie Nederlands, de taal van de meerderheid in dit land zou moeten leren? Hoe durven ze nog denken dat ze ook maar een woord te zeggen hebben in Bruxelles? Dat zijn de francophone waarheden die breed uitgestrooid worden bezuiden de taalgrens; maar vergeet vooral niet dat het de Vlaming is die racistisch en onverdraagzaam is...

En zulke mensen willen hier hoogstaand hun zogezegde ongebonden, vrije mening komen zeggen. Shame on you; zou ik zeggen, indien jullie inderdaad tegen racisme, tegen haat tegen de andere... bent, klaagt dan de oorzaken daartoe aan en niet de gevolgen en stop met uw ogen te sluiten voor de echte haatcampagnes tegen de andere die aan één kant van de taalgrens als legio worden opgevoerd en die la Belgique tot op het bot ondergraaft en ondermijnd hebben.

Derk de Tweede 17 februari 2015 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 7316378)
Want als wij het doen is het beschaving brengen en als de ander het doet is het terreur ofzo? Er zijn inderdaad enkele oppositiegroepen uit moslimlanden die Europa en de VS hebben aangevallen, maar enkel en alleen als represaille voor de terreur van bombardementen en bezettingen door reguliere NAVO-legers.

De schade die deze oppositiegroepen in de VS of Europa aanrichtten, is echter nog geen 1% van de schade door reguliere NAVO-legers aangericht in moslimlanden.

Ik ben geen racist en voor mij is dus een mens een mens. Ik kan dus niet moord en brand en terrorisme roepen als er één Europeaan wordt gedood en "collateral damage" prevelen als er duizend Pakistanen worden gedood. Wie dat wel doet, bekent zich tot een racistisch en fascistoïde gedachtengoed.

Inmiddels is het 2015 en de feiten liegen er niet om.

geertvdb 17 februari 2015 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hurricane (Bericht 7311221)
Saaie man. Saaie humor. Blijkbaar ook een saaie visie over een groep mensen die hem betalen.
Alex Agnew for president ! :cheer:

Eerlijk gezegd. Totaal niet. Juist een show van hem gezien en ik lag plat van begin tot einde. Kurkdroge humor en zo moet het.

Anna List 18 februari 2015 07:40

mss kan hij eens een stage lopen bij DEME of Euronav of zo, of zelfs de gemiddelde KMO werkzaam in de Antwerpse haven.

zal snel een pak exotischer worden dan wat ie gewoon is mss...

Kallikles 18 februari 2015 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7545304)
Inmiddels is het 2015 en de feiten liegen er niet om.

Inderdaad, de feiten zijn exact zoals ik ze beschreven heb. Twee miljoen Irakezen gedood door opeenvolgende Amerikaanse bombardementen, invasies en embargo's? De moordenaars zijn beloond met medailles en riante pensioenen. Een tiental Fransen gedood in Parijs? De moordenaars worden zonder proces afgemaakt en niemand wil ze begraven.

Tussen die twee gaapt een kloof, een kloof van racisme, imperialisme en fascisme.

Nietzsche 18 februari 2015 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 7546549)
Inderdaad, de feiten zijn exact zoals ik ze beschreven heb. Twee miljoen Irakezen gedood door opeenvolgende Amerikaanse bombardementen, invasies en embargo's? De moordenaars zijn beloond met medailles en riante pensioenen. Een tiental Fransen gedood in Parijs? De moordenaars worden zonder proces afgemaakt en niemand wil ze begraven.

Tussen die twee gaapt een kloof, een kloof van racisme, imperialisme en fascisme.

Onwerkelijk.

Kallikles 18 februari 2015 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7546590)
Onwerkelijk.

Het werkelijke aantal doden vanaf 1990 ligt hoger idd. Ik corrigeer dus: "meer dan twee miljoen doden".

Nietzsche 18 februari 2015 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 7546600)
Het werkelijke aantal doden vanaf 1990 ligt hoger idd. Ik corrigeer dus: "meer dan twee miljoen doden".

Onwerkelijk in de zin van: niet te geloven, walgelijk.

fred vanhove 28 februari 2015 08:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7545342)
Eerlijk gezegd. Totaal niet. Juist een show van hem gezien en ik lag plat van begin tot einde. Kurkdroge humor en zo moet het.

Is leuke gekende bijwerking van blowen...je kunt met alles lachen.

fox 4 maart 2015 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles (Bericht 7546549)

De meeste van de verantwoordelijken zijn dood en begraven.

ViveLaBelgique 4 maart 2015 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 7563068)
De meeste van de verantwoordelijken zijn dood en begraven.

Bron ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be