Kallikles |
5 december 2014 14:19 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz
(Bericht 7438984)
Er zijn dus toch raakvlakken tussen extreem links en het nazisme: ze haten allebei joden. Euh, ik bedoel zionisten.
|
Wel, er zijn er die zeggen "antiracisme is anti-blank". M.a.w.: antiracistische bewegingen in pakweg de V.S. tegen raciale segregatie en voor gelijke rechten voor zwarten en Latino's zouden eigenlijk erop gericht zijn de blanke meerderheid te treffen en de VS te verzwakken t.a.v. de S.U. (nu Rusland) of "Red China". Traditioneel werd antiracisme dan ook als "communistisch" gestigmatiseerd.
Jouw argument dat iedereen die tegen racisme tegen en discriminatie van niet-Joden in Israël is, eigenlijk anti-Joods is, is een variant van hetzelfde. Het is dus maar zeer de vraag waarom extreem-rechts jouw vriend niet is: je hebt dezelfde denkfiguur gemeenschappelijk. Ook is het zo dat Frankrijk toen het zijn vuile koloniale oorlog voerde in Algerije de beste bondgenoot en wapenleverancier was van Israël en omgekeerd ook sterk door Israël gesteund werd.
De meest radicale, extreem-rechtse fractie van het Franse imperialisme, de OAS, was daar niet vreemd aan. Vandaag zien we Dewinter en Strache in battle dress optrekken met radicale kolonisten in de West Bank, zien we Marine Le Pen geen gelegenheid missen om op de foto te komen met de Israëlische ambassadeur, horen we Le Pen's geopolitieke brein Chauprade Israël roemen als voorpost van "het Westen" tegen "de islam", ...
Persoonlijk verdedig ik een consequente, antiracistische lijn en dus ben ik tegen discriminatie van niet-Joden door Israël, van zwarten in de VS, van Imazighen of zwarten in Marokko, van Christenen in Pakistan, enzovoort...
Geen complexe complottheoriën, gewoon glasheldere, humanistische principes die consequent worden toegepast.
|