Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Beetje bang voor de tandarts (https://forum.politics.be/showthread.php?t=216056)

Het Verzet 20 maart 2015 08:30

Sinds ik nen dremel heb doe ik dat allemaal zelf.

Bovenbuur 20 maart 2015 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 7580472)
Nochtans heeft iemand mij ooit eens wijsgemaakt dat alle angst kan herleidt worden tot 1 angst. De angst voor het onbekende.

Als ik achtervolgd wordt door een hele goede vriend van mij met een knalrode kop en een bijl ben ik anders toch bang hoor. :D

Marie van de koster 20 maart 2015 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7580323)
+1x/jaar ga ik naar een mondhygiëniste. Tandsteen laten verwijderen.

Wat is het verschil met dat bij de tandarts te laten doen? :?

Marie van de koster 20 maart 2015 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7580410)
Wens mij geluk voor morgen.............Ik ben zowat aan't sterven van de zenuwen. Dank bij voorbaat :-D

Bonne chance! Maar 't is ondertussen misschien al voorbij :-)

cookie monster 21 maart 2015 03:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7580410)
Wens mij geluk voor morgen.............Ik ben zowat aan't sterven van de zenuwen. Dank bij voorbaat :-D

Please , don't die , denk dus positief :)

Gamla 21 maart 2015 03:49

De stoel bij de tandarts ligt best lekker. De laatste keer dat ik er was deed ik bijna een dutje.
En er hangt een tv aan het plafond.

Die prik duurt me wat te lang. Maar pijn kun je dat niet noemen.
Schrik is nergens voor nodig.

Scherven A. Mok 21 maart 2015 07:11

De tandarts laat weten een grote angst te voelen wanneer NieuwNoors zijn kabinet betreedt.

NieuwNoors 21 maart 2015 14:56

Het is achter de rug, oef!
Na amper 4 uurtjes slaap, met wallen onder mijn ogen en grote schrik ben ik gegaan. Alsof ik naar de slachtbank moest, zo'n gevoel had ik eigenlijk. :cry:
Toen ik in de stoel ging (moest) liggen en de tandarts met z'n spiegeltje en haakje in mijn mond begon te prutsen geraakte ik zelfs even in paniek. Pffffff.
Na zo'n minuutje gepruts hoorde ik hem zeggen: "Ok NieuwNoors: dat ziet er prima uit. Geen beginnende gaatjes te zien, alles in orde. Binnen 6 maanden wel opnieuw foto's laten maken".
Ik ben nu ZO opgelucht he.
Joepie-jee-jee-jee :lol:

NieuwNoors 21 maart 2015 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gamla (Bericht 7583139)
De stoel bij de tandarts ligt best lekker. De laatste keer dat ik er was deed ik bijna een dutje.
En er hangt een tv aan het plafond.

Die prik duurt me wat te lang. Maar pijn kun je dat niet noemen.
Schrik is nergens voor nodig.

Echt? Bij mijn tandarts niet, boehoe.

NieuwNoors 21 maart 2015 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7580767)
Wat is het verschil met dat bij de tandarts te laten doen? :?

Bij de tandarts waar ik ga is er een mondhygiëniste die speciaal daarvoor opgeleid is. Zij geeft ook tandenpoets-advies. Trouwens, veel mensen poetsen verkeerd.

Derk de Tweede 21 maart 2015 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7580259)
Reeds heel mijn leven ben ik bang om naar de tandarts te gaan. Morgen is het weer zover: halfjaarlijkse controle. Ik weet nu al dat ik deze nacht nauwelijks zal kunnen slapen.
Ondanks dat ik best een sterk en goed gebit heb, en het heel goed verzorg, is er altijd die angst dat ik een gaatje zal hebben, dat de tandarts zijn boor zal bovenhalen (dat geluid alleen al!). Kortom: ik ben doodnerveus voor morgen.
Wie heeft er ook schrik van de tandarts?

Ik ga gewoon niet meer sinds die man met handen zo groot als kolenschoppen onverdoofd een kanaalwortelbehandeling uitvoerde waarbij ik de voetensteun van de tandartsstoel van pijn geheel ontwrichtte.
Gewoon 's avonds je tanden met Heineken spoelen en je hebt geen gaatjes meer.
Een vriend die door dezelfde neanderthaler werd geholpen heeft hem een pak slaag gegeven.
Wat heb ik geleden bij de diverse tandartsen....:twisted:

fred vanhove 21 maart 2015 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 7583642)
Ik ga gewoon niet meer sinds die man met handen zo groot als kolenschoppen onverdoofd een kanaalwortelbehandeling uitvoerde waarbij ik de voetensteun van de tandartsstoel van pijn geheel ontwrichtte.
Een vriend die door dezelfde neanderthaler werd geholpen heeft hem een pak slaag gegeven.

Tandheelkunde is dan ook nog niet veel geëvolueerd sinds de laatste 50 jaar....In de jaren 60 tegenover nu ....nog altijd hetzelfde gebeitel geboor....en een tand moet er nog altijd worden uitgesleurd.....Ik vind het nog altijd een middeleeuwse bedoening....Onlangs een kies laten uithalen door een tandchirurg.....echt pijn niet gehad maar heeft lang geduurd en zes maanden eer het hol geheel was genezen.

Maar goed heb er nu zelf een oplossing voor bedacht....2 zware kalmeerpillen en een dafalgan codeïne daarop.....enig probleem is om wakker te blijven.

Derk de Tweede 21 maart 2015 17:34

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...hln=obinsource

Marie van de koster 21 maart 2015 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7583523)
Echt? Bij mijn tandarts niet, boehoe.

Bij de mijne ook niet, spijtig. Stel u voor, net zo'n plezante aflevering van Fawlty Towers op TV, u ligt daar te schateren en te schokken van het lachen en die tandarts maar proberen recht te boren!

Marie van de koster 21 maart 2015 18:09

Citaat:

Mijn tandarts heeft ook heel grote handen. Vervelend als die zijn vuist in mijn mond steekt!

NieuwNoors 21 maart 2015 22:08

Citaat:

Dat je niet meer gaat is geen oplossing. Het is alleen uitstel. Ooit zal je toch moeten! Trouwens: hoe langer je wacht, hoe meer behandelingen er nodig zullen zijn. Ook financieel zal het niet meevallen.
Ik ben de grootste angsthaas maar ik blijf mezelf dwingen om WEL te blijven gaan. (Ben nu al bang voor september...pppfff).

NieuwNoors 21 maart 2015 22:12

Citaat:

Waarom kreeg je geen verdoving? Het is toch algemeen bekend dat een kanaalwortelbehandeling een pijnlijke bedoening is? Heb je er mss niet naar gevraagd?

NieuwNoors 21 maart 2015 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster (Bericht 7583726)
Mijn tandarts heeft ook heel grote handen. Vervelend als die zijn vuist in mijn mond steekt!

:lol::lol:

NieuwNoors 21 maart 2015 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 7583193)
De tandarts laat weten een grote angst te voelen wanneer NieuwNoors zijn kabinet betreedt.

Ik vond ook dat hij er een beetje "wittekes" uitzag. :-D

Guinevere 21 maart 2015 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7583521)
Na amper 4 uurtjes slaap, met wallen onder mijn ogen en grote schrik ben ik gegaan. Alsof ik naar de slachtbank moest, zo'n gevoel had ik eigenlijk. :cry:
Toen ik in de stoel ging (moest) liggen en de tandarts met z'n spiegeltje en haakje in mijn mond begon te prutsen geraakte ik zelfs even in paniek. Pffffff.
Na zo'n minuutje gepruts hoorde ik hem zeggen: "Ok NieuwNoors: dat ziet er prima uit. Geen beginnende gaatjes te zien, alles in orde. Binnen 6 maanden wel opnieuw foto's laten maken".

Zoveel angst voor NIKS?!

Tip: doe zoals mij en ga enkel naar de tandarts als het nodig is. ;)

Hot Marijke 21 maart 2015 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 7580619)
laat het daar wat proper achter, en zeg dat ze haar instrumenten ontsmet hé, ik moet maandag.

Meisjes en jongens, vandaag is het lente, dus:

https://youtu.be/wsuPVPakWjI

NieuwNoors 21 maart 2015 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere (Bericht 7583932)
Zoveel angst voor NIKS?!

Tip: doe zoals mij en ga enkel naar de tandarts als het nodig is. ;)

Als je vergaat van de pijn dus? Meestal is het dan te laat. Dan wordt het zeker boren. Laat ik net daarvoor zo bang zijn.

bembem 22 maart 2015 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7583521)

blij te zien dat het goed is gegaan :-):-):-):-)

NieuwNoors 22 maart 2015 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7584038)
blij te zien dat het goed is gegaan :-):-):-):-)

Thx!

bembem 22 maart 2015 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 7583666)
Tandheelkunde is dan ook nog niet veel geëvolueerd sinds de laatste 50 jaar....In de jaren 60 tegenover nu ....nog altijd hetzelfde gebeitel geboor....en een tand moet er nog altijd worden uitgesleurd.....Ik vind het nog altijd een middeleeuwse bedoening....Onlangs een kies laten uithalen door een tandchirurg.....echt pijn niet gehad maar heeft lang geduurd en zes maanden eer het hol geheel was genezen.

Maar goed heb er nu zelf een oplossing voor bedacht....2 zware kalmeerpillen en een dafalgan codeïne daarop.....enig probleem is om wakker te blijven.

6 maanden??? :shock:

toen ik enkele jaren terug mijn wijsheidstanden liet trekken, was het na 1 maand alweer ok, en heb bijlange niet zo'n pijn gehad ..

bembem 22 maart 2015 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7584040)
Thx!

nu duimen voor de volgende keer hihihi :lol::lol:

NieuwNoors 22 maart 2015 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7584048)
nu duimen voor de volgende keer hihihi :lol::lol:

Gelukkig is september nog ver weg! Maar ik ga nog fanatieker poetsen en flossen. En van die mondhygiëniste moet ik ook met van die ragertjes tussen m'n tanden schoonmaken.

Stormram 22 maart 2015 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors (Bericht 7584052)
Maar ik ga nog fanatieker poetsen en flossen.

:lol:

bembem 22 maart 2015 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stormram (Bericht 7584053)
:lol:

:roll:

Demper 22 maart 2015 00:57

Vrouwen moeten hun tanden kuisen met sperma.

DeProf_eet 22 maart 2015 01:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 7580294)
Dan dan zitten ze ermee te wringen tussen je tanden.

En zonder verdoving. Ik zou dan graag de
tandarts zijn bij U, en af en toe uitschuiven per ongeluk natuurlijk.

DeProf_eet 22 maart 2015 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 7580324)
doktersbezoeken ik moet er niets van hebben, zo zou ik ook naar de gynaecoloog moeten voor een uitstrijkje, maar dat is nu eens iets wat ik echt niet graag doe, het dateert dan ook al van zo'n 3 jaar geleden dat ik nog eens ben gegaan .. lol!

Zie maar dat er bij U geen mos begint te groeien, en doe die plakaat van "buiten gebruik" weg.

Eyjafjallajökull 5 augustus 2020 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet (Bericht 7584086)
Zie maar dat er bij U geen mos begint te groeien, en doe die plakaat van "buiten gebruik" weg.

8O

NieuwNoors 5 augustus 2020 14:40

Een oud topic van mij.
Groot toeval want ik ben eergisteren weer op controle moeten gaan.
Mijn tanden zijn ok maar er is "iets" met mijn tandvlees. Dat zag al een tijdje donkerrood boven één van mijn bovenste hoektanden.
Nu heb ik een zalf voorgeschreven gekregen + moet ik nu een zachtere tandenborstel gebruiken.
Binnen 3 maanden terug op controle en hopelijk is dat probleem dan verholpen.
Ik heb echt schrik dat ik gaatjes in mijn tanden krijg en dat er geboord moet worden :cry:

NieuwNoors 5 augustus 2020 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demper (Bericht 7584057)
Vrouwen moeten hun tanden kuisen met sperma.

Mannen moeten hun tanden poetsen met tandpasta zodat hun muil niet stinkt!

cookie monster 5 augustus 2020 14:52

Deze blijft ne leuke:
Julie and the Deathly Surgeon (Original)
https://www.youtube.com/watch?v=zgB2ziyAteI
De reacties van haar , geweldig :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be