![]() |
[quote]
Citaat:
[size=1](Voor de bubbeltrutten: dit nu mijne heren was voor te lachen: sommigen noemen dat cynisme anderen dan weer ironie, ik hou het op laconieke grapjasserij)[/size] Citaat:
En wie durft nu nog zeggen dat de Vlamingen dommerikken zijn? |
Citaat:
|
Jawel. Rattachisten zijn even afkeurenswaardig als Vlaams-nationalisten.
Het probleem ligt zeker niet bij de Vlamingen of de Walen, die zich allen goed voelen in het verenigde België, maar bij een miniem deel van de bevolking die de haat cultiveert. De haat tegen het eigen Vaderland. |
Citaat:
|
Citaat:
driewerf |
Inderdaad. Niettegenstaande VOS "Vlaams" in de naam hebben, hebben zij evengoed aan de goede zijde gevochten voor de bevrijding van ons land. Overigens is VOS helemaal niet Vlaams-nationalistisch. Op de herdenking van de septemberdagen van 1830 vorig jaar was een delegatie van VOS aanwezig met de verenigingsvlag - een zwartgeelrode driekleur met de letter VOS erop.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
En ik heb bovendien geen enkel probleem met Vlaamsgezindheid. Dat heb ik al dikwijls gezegd. Ik heb een probleem met separatisme. Vlaamsgezindheid kan separatisme inhouden, maar alle Vlaamsgezinden zijn daarom geen separatisten. Citaat:
|
Citaat:
Maar wie hadden ze om hen dat duidelijk te maken ? De regering zeker niet en hun koning al evenmin of vergis ik mij ? |
Citaat:
Ge waart natuurlijk een van de dapperen die met hand en tand tegen de bezetter streed. De collaborateurs wisten natuurlijk waaraan ze begonnen, ze hadden een sterke regering die ze voor misstappen behoede. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb trouwens geen collaborateurs gekend, alleen verhalen gehoord over collaborateurs die op het einde van de oorlog snel met een Belgisch vlagske stonden te zwaaien. Wat het gezond verstand betreft, de kerk had nog veel invloed, vandaar dat ik er ergens wel begrip voor kan opbrengen dat simpele zielen zich lieten misleiden. Voor een volmaakt man die die tijd niet heeft meegemaakt natuurlijk totaal onbegrijpelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
U trekt daar meteen rare conclusies uit, dat laat ik voor uw rekening. |
Citaat:
- de simpele zielen die niet beter wisten en gingen vechten tegen het Bolsjevisme - de burgers die verklikten en meestal niet publiekelijk nazigezind waren - de "hard-core" De rode draad is: het zijn allemaal collaborateurs. Bij de eerste categorie zitten we al met een probleem. Naïviteit wordt niet door de wet erkend. Maar akkoord dat deze mensen niets (of niet veel) met de holocaust of andere smerige praktijken van de nazi's te maken hadden. In de tweede categorie plaats ik mensen als Irma Laplasse. Ook zij heeft niet rechtstreeks iets met de holocaust te maken, maar ze heeft wel haar eigen landgenoten verraden in het voordeel van de bezetter. Eerherstel of amnestie is hier dus niet gepast. De derde categorie is de ergste. Flaminganten die ik hieronder catalogeer zijn Staf De Clercq, Tony Van Dyck, Dr. August Borms... Zij wisten zéér goed waarmee ze bezig waren en amnestie of eerherstel is hier ongehoord. En wat stellen we vast? Dat men op festiviteiten als de Ijzerwake mensen uit de eerste, de tweede, én de derde categorie vereerd. Dit is niet alleen wansmakelijk, maar ook onaanvaardbaar. Hoeveel Flaminganten van dit forum waren er op de Ijzerwake aanwezig? Dat zegt genoeg. En zij die hieraan deelnemen keuren het dus maw goed. Vind jij de link tussen flamingantisme en nazi's dan zo overjaars???? Wat hierboven staat is geen mening, maar het zijn harde feiten. Uw "je was er niet bij dus hoe kan jij dat nu weten"-stelling is dus niet gegrond. |
Citaat:
Wie heeft het trouwens over Vlamingen? Het gaat hier over Flaminganten. Bovendien, als die dappere Vlamingen niet tegen de bezetter gestreden hadden, dan spraken we nu Duits. Ik snap uw redenering dus niet goed. Wat had je nu liever gewild? Stel je voor. :roll: Gute Nacht! |
Citaat:
Ik vraag mij af waar je de gewone mensen die gingen werken in fabrieken onderplaatst. Onrechtstreeks werkten ze wellicht ook voor de oorlogsindustrie. Waar plaatst ge de industriëlen die goederen aan de bezetter leverden ? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
... 'tuurlijk niet, die bestaan al: al die oud-Rexisten zitten nu gewoon mee in de traditionele Oud-Strijdersverenigingen, elkaar overtreffend in Belgisch nationalisme!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vanmorgen een praatje gemaakt met een ex.journalist en bejaarde streekgenoot van Superbelgische Staaf. De stad waar vandaag de belgicisten van de VLD het on-Vlaamse weer maken...
In weinig 'Belgische' steden heeft Rex zoveel invloed gehad als in Aalst. Dit mede dankzij de toenmalige pastoor en de rijke industrie. De eigenaar van een fabriek, die vandaag niet meer bestaat, zette zomaar even 50 van zijn werknemers in als plakploegen voor Rex. In heel het land haalde die partij trouwens veel stemmen. De Duitse commandant die destijds in Aalst de plak zwaaide genoot hoog aanzien en niet omdat hij barbaars te werk ging tegenover het bezette volk. Volgens de ex.journalist mocht en mag er zeer veel niet geweten zijn in dit land. Niet alleen vandaag worden Vlaamse schrijvers en journalisten belet een welbepaald deel van de waarheid ten gehore te brengen. Niet zonder reden durfden de meeste uitgevers het niet eens aan hun boeken te publiceren. En als hun boeken dan toch via een kleine uitgeverij op de wereld geraakten werden ze wel onbekend gehouden door degenen die de macht over de media in handen hadden. Sommige Vlaamse journalisten geraakten, door hun grote vakkennis en hoge opleiding al eens tot in de mediacenakels in de (valse) hoop ook eens andere stemmen te laten horen aan de gehersenspoelde bevolking. Tegen de Belgische overmacht is dit echter onmogelijk gebleken en het resultaat is er dan vandaag ook naar. |
Citaat:
2. U reactie getuigt wel van een bijzonder Hollandofobe, zelfs racistische instelling. Bent u niet de persoon die op zijn weblog alludeert dat racisme enkel eigen is aan de Vlaamsgezinden? Dat 'België' altijd al toleranter is geweest dan Nederland (waar haalt u dat vandaan)? Hypocriet! 3. Wat ik met mijn uitlating wilde zeggen, is dat er voor Belgicistische nationalisten (waaronder ook Rex viel) geen nood is/was om eigen verenigingen te stichten, omdat veel 'traditionele' oudstrijdersverenigingen al grossieren in een dergelijk nationalisten. Waarom zouden ze dan nog eigen verenigingen oprichten? |
Citaat:
|
Er waren ongetwijfeld Rexisten (of andere extreme Belgische nationalisten) die in het Belgisch leger vochten, daarna niet in de collaboratie zijn terechtgekomen en na de oorlog lid werden van oudstrijdersverenigingen. De VOS is trouwens geen vereniging van collabo's, als u daarop aanstuurt, maar van Vlaamsgezinde oudstrijders die zich niet terugvinden in het opgeklopte patriottisme van de traditionele verenigingen.
Nogmaals, ik ben geen Hollander - kan u eigenlijk wel lezen? - en uw uitlatingen getuigen van een racistische ingesteldheid. Spreekt u migranten ook aan op hun niet-Belg zijn? Noemt u hen ook Makak of zo? |
Citaat:
|
Dus als ik het goed begrijp is iedereen die durft te twijfelen aan de noodzakelijke eenheid van België een gore volksverrader?
|
Citaat:
Citaat:
De meeste 'Belgen' beseffen al lang niet meer dat ze zodanig gehersenspoeld werden dat ze niet eens meer in staat zijn om méér dan één kant van het verhaal te KUNNEN zien. |
Citaat:
|
Dat is ook wel heel toevallig... Weet u waar dat adagium nog gold? Duitsland 1933-45, Italië 1922-43/5, Spanje 1936-75... Bent u wel zeker dat u een democratisch België voorstaat?
|
Citaat:
Ollanders en Vlamingen hebben, buiten hun taal, dan ook dezelfde (gevaarlijke) afkomst gemeen, hé? Vraagje... Onzen Albert heeft onlangs zijn collega ontmoet in Marokko. Weet er iemand welke Belgische oppergaai al ooit eenzelfde soort 'toenadering' gedaan heeft richting de Nederlandse meerdere goden? |
Niet dat ik weet... maar als republikein maak ik me daar niet al te druk over.
Wat ik wel weet, is dat er in België nog een wetsartikel bestaat dat de familie van Oranje-Nassau expliciet uitsluit van de Belgische troon - het zou nogal genant zijn, zo'n staatsbezoek, niet? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die typisch Belgische objectiviteit, 't is toch iets speciaals. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be