Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Help! Onze vrouwen zijn niet vruchtbaar genoeg! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=220153)

Johan Bollen 20 juni 2015 17:01

Het probleem is besnijdenissen op zich. Het is ergens zelfs hypocriet het over 'vrouwenbesnijdenissen' te hebben. Als je over slachtoffers van terrorisme spreekt heb je het ook niet alleen over de 'vrouwenslachtoffers'. Dat een penis niet hetzelfde is als een vagina is uiteindelijk maar een detail als het over het doelbewust verminken van het geslachtsdeel van kinderen gaat.

Kristof Piessens 20 juni 2015 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7706997)
Dat laatste gebeurt ook niet met een hoofddoek. U verwart met de zogenaamde "nikaab".

Ik verwar dat niet...

Zich bedekken is gewoonweg wat ik al omschreven heb...je gezicht is en blijft ten alle tijde je unieke herkenbare punt...anders weet je niet wie je allemaal kent en kunnen ze elkaar niet herkennen indien een nikaab van toepassing is...

Een hoofddoek is onbetwist iets anders dan de niqaab...dat laatste gaat uit van een volledige bedekking...maar herken je de persoon niet in het openbaar, de niqaab is duidelijk bedoeld om je in het openbaar onherkenbaar te maken...maar is geen kledingvoorschrift noch volgens de koran !

Als men spreekt van zich bedekken heeft dat meestal te maken met je eigen lichaam, dat is logisch, maar je volledig onherkenbaar maken om jezelf te doen verstoppen omdat je niet herkent wilt worden behalve binnenkamers veronderstelt een heel extremistische houding, je komt er eenvoudigweg niet voor uit dat je een vrouw bent of een man..want daar schuilt het gevaar !

circe 20 juni 2015 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7707013)
Het probleem is besnijdenissen op zich. Het is ergens zelfs hypocriet het over 'vrouwenbesnijdenissen' te hebben. Als je over slachtoffers van terrorisme spreekt heb je het ook niet alleen over de 'vrouwenslachtoffers'. Dat een penis niet hetzelfde is als een vagina is uiteindelijk maar een detail als het over het doelbewust verminken van het geslachtsdeel van kinderen gaat.

ik denk dat je hier wat te licht overgaat.

wegsnijden van de clitors = topje van je piemel (niet het velletje)

wegsnijden van de grote en/of kleine schaamlippen: geen idee hoe dat vergelijkbaar bij mannen zou kunnen worden uitgevoerd.

Vriouwenbesnijdenis is dus iets helemaal anders dan jongensbesnijdenis.

Nietzsche 20 juni 2015 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7707013)

Besnijdenissen zijn walgelijk . Daar is iedereen op dit forum het wel over eens, lijkt mij.

Drukazz 20 juni 2015 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7706930)
Jij hebt geen kinderen.

Bs'd

Nietszche nietszche, jij valt me tegen vandaag. :lol: :lol: :lol:

Nietzsche 20 juni 2015 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7707020)

wegsnijden van de grote en/of kleine schaamlippen: geen idee hoe dat vergelijkbaar bij mannen zou kunnen worden uitgevoerd.

Klopt, maar als je mijn velletje weg gaat snijden (zonder verdoving) ben ik ook aan het gillen.

Het is allebei walgelijk.

Nietzsche 20 juni 2015 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7707022)
Bs'd

Nietszche nietszche, jij valt me tegen vandaag. :lol: :lol: :lol:

Ik ken je niet?

Drukazz 20 juni 2015 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7706985)
Moet ik vrouw zijn dan zou ik niet graag een kind hebben van iemand die zo denigrerend over vrouwen spreekt.

Bs'd

Ik had het over de doorsnee Belgische vrouw hé

Een vrouw als Sarah Palin heeft natuurlijk alles wat een man nodig heeft.

DewareJakob 20 juni 2015 17:08

Citaat:

Besnijdenis is altijd een kwalijke zaak. Man of vrouw. Gewoon met je poten afblijven, wat ook je (zogenaamde) cultuur is.

Zipper 20 juni 2015 17:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7707027)
Bs'd

behalve verstand, dan.

Drukazz 20 juni 2015 17:11

Citaat:

Bs'd

Bs'd

Klasse, stijl, humor, sexappeal, zorgzaamheid...

Drukazz 20 juni 2015 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 7707035)
behalve verstand, dan.

Bs'd

Dan heeft ze het toch ver geschopt zonder verstand. Haar bankrekening zal er niet slecht uitzien.

DewareJakob 20 juni 2015 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7707036)
Bs'd

Humor? Domme dingen zeggen waar iedereen mee lacht betekent niet dat je 'humor' hebt...

Pandareus 20 juni 2015 17:28

Citaat:

Bs'd

Denk je echt dat er veel mannen zijn die vallen op een vrouw met een groot bakkes en het intellect van een eland ?

Nietzsche 20 juni 2015 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 7707060)
Denk je echt dat er veel mannen zijn die vallen op een vrouw met een groot bakkes en het intellect van een eland ?

Voor een nachtje? ja man, dat bekje van haar vraagt om looksaus.

Pandareus 20 juni 2015 17:30

Citaat:

Bs'd

Pandareus 20 juni 2015 17:33

Citaat:

Bs'd

geertvdb 20 juni 2015 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7706963)
In de koran staat er tot tweemaal toe wel iets over de noodzaak dat vrouwen zich bedekken. In het ene vers wordt er zelfs uitdrukkelijk op gewezen dat die kledingwijze er dan voor zorgt dat een moslima als moslima herkend kan worden.

Zich bedekken en een hoofddoek is niet hetzelfde. In de Koran staat er gewoon niets over de hoofddoek. Er staat zelfs niet in dat ALLE vrouwen zich moeten bedekken, maar over 'bepaalde' vrouwen.
Er staat trouwens ook niets in over de Ramadan, hoeveel ge moet bidden en naar waar, offerfeest, etc. Allemaal erna uitgevonden.

Nietzsche 20 juni 2015 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7707132)
Zich bedekken en een hoofddoek is niet hetzelfde. In de Koran staat er gewoon niets over de hoofddoek. Er staat zelfs niet in dat ALLE vrouwen zich moeten bedekken, maar over 'bepaalde' vrouwen.
Er staat trouwens ook niets in over de Ramadan, hoeveel ge moet bidden en naar waar, offerfeest, etc. Allemaal erna uitgevonden.

:lol:

Johan Bollen 20 juni 2015 18:22

Citaat:

Er zijn verschillende varianten van vrouwenbesnijdenissen, sommigen goed te vergelijken met het wegsnijden van de voorhuid. Ik vind de discussie over welke genitale verminking nu erger is pervers. Ze dient alleen om sommige misdadige praktijken buiten schot te zetten omwille van redenen die totaal niets met kinderrechten te maken hebben. Een van de grootste hypocresieën in de hedendaagse wereld. Politiek misbruik van kinderrechten in essentie. Ik kan geen respect opbrengen voor activisten die zich focussen op vrouwenbesnijdenissen ondertussen dat ze zich misdadig medeplichtig gedragen door hun stilzwijgen of goedpraten van jongensbesnijdenissen.

geertvdb 20 juni 2015 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7706959)
Het is een cultuurdingetje dat door Mohammed werd gecultiveerd. Hij vond dat besnijden een aan te raden zaak was. Als hij dat niet had gezegd was het al lang verdwenen. Nu komt men nog met het koranboek dat ze geen van beiden kunnen lezen op te proppen om te bewijzen dat Mo het gezegd heeft. En hij heeft het dus gezegd.

Waarom denk je dat ze in Indonesie besnijden? Omdat het een afrikaans cultuurdingetje is? Of omdat Mo het gezegd heeft?

Kwestie van islamering: voor degenen die nog niet wakker zijn: waarom wonen de meeste moslims in Indonesie denk je? Omdat dit land het eerste geïslamiseerd werd.

Het is u blijkbaar nog niet helemaal duidelijk, ondanks dat het hier al meerdere keren uiteen gezet is: Mohammed is een mythisch figuur, en heeft nooit bestaan. De koran heeft hij zeker niet geschreven. En in de Koran staat er niets over besnijdenis van vrouwen.

Johan Bollen 20 juni 2015 18:24

Citaat:

Bs'd

Vrouwen 'wijven' noemen vind u blijkbaar normaal.

geertvdb 20 juni 2015 18:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens (Bericht 7706968)
Dus dat geeft aan dat besnijdenis een ritueel was om ergens bij te horen ?

Of heeft dat werkelijk te maken om gezondheidsredenen ?

Besnijdenis, ik snap niet waarom en waarvoor dat toegepast werd ?

Vrouwen besnijdenis heeft net dezelfde bedoeling als een hoofddoek, dat is de macht van de man bevestigen. De vrouw heeft van nature eigenschappen die haar macht geven: haar schoonheid en haar sexualiteit. Door die te gebruiken kan ze bvb een vrije partnerkeuze doen. Maar in gemeenschappen waar de man alle macht heeft probeert men dat te verhinderen, en met succes.
Het heeft dus niets met godsdienst te maken, maar alles met macht.

Nietzsche 20 juni 2015 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7707138)
Vrouwen 'wijven' noemen vind u blijkbaar normaal.

Waarom moet jij toch altijd de moraal-ridder uithangen?

Johan Bollen 20 juni 2015 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7707152)
Waarom moet jij toch altijd de moraal-ridder uithangen?

Wat is er mis met moraal? Ik duw zelden op het rode driehoekje. Zo extreem is mijn ridderlijk gedrag dus niet schat ik.

Jij begint (meer dan eens) voor te stellen mensen te martelen en je vind het blijkbaar nog raar ook dat mensen daar opmerkingen over maken. Ik denk, hoop, dat jij een uitzondering bent en niet degene die u wijst op uw extremisme.

Nietzsche 20 juni 2015 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7707159)
Wat is er mis met moraal? Ik duw zelden op het rode driehoekje. Zo extreem is mijn ridderlijk gedrag dus niet schat ik.

Jij begint (meer dan eens) voor te stellen mensen te martelen en je vind het blijkbaar nog raar ook dat mensen daar opmerkingen over maken. Ik denk, hoop, dat jij een uitzondering bent en niet degene die u wijst op uw extremisme.

Niet raar, maar ik wil niets te maken hebben met je morele-wijsvingertje.

Heb jij de empathie om dat te begrijpen? dat mensen je bemoeienissen niet wensen?

Johan Bollen 20 juni 2015 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7707163)

Heb jij de empathie om dat te begrijpen? dat mensen je bemoeienissen niet wensen?

Ik zeg u mijn mening. Ik denk wel dat uw huid dik genoeg is en mijn mening niet teveel ontdaan van respect voor de medemens, om mij die vrijheid te gunnen. In geval van nood is er de negeerlijst. Ik heb er geen probleem mee als u niet reageert op mijn berichten.

Nietzsche 20 juni 2015 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 7707200)
Ik zeg u mijn mening. Ik denk wel dat uw huid dik genoeg is en mijn mening niet teveel ontdaan van respect voor de medemens, om mij die vrijheid te gunnen. In geval van nood is er de negeerlijst. Ik heb er geen probleem mee als u niet reageert op mijn berichten.

Ben jij autistisch? (dan helpt mij je denkwijze, s beter te plaatsen)

En nee, ik ga de negeerlijst niet gebruiken.

Another Jack 20 juni 2015 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7707205)
Ben jij autistisch? (dan helpt mij je denkwijze, s beter te plaatsen)

En nee, ik ga de negeerlijst niet gebruiken.

Hij is een onbegrepen kunstenaar.

Lambertine Knossos 20 juni 2015 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7706935)
ik wil liefst een kleindochter, maar nu hoop ik al op een kleinZOON. Ge moet dus niet vragen hoe snel het laagje beschaving zal verwijderd zijn. Ik wil nu een kleinzoon omdat die toekomstige maatschappij voor vrouwen terug richting middeleeuwen zal zijn.

Zoals ik hier al verschillende malen heb geschreven wens ik alle linkse politici en hun linkse volgers met alle plezier een besneden kleindochter toe. Binnen een paar jaar is dat hier toch schering en inslag.

Idem, een babymeisje in de familie zal er voor zorgen dat je minder rust kent dan een babyjongen. Dit zal meer en meer zo worden, geloof ik ook.

Lambertine Knossos 20 juni 2015 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz (Bericht 7706773)
Bs'd

http://data.worldbank.org/indicator/...T.IN/countries

Als we dit mogen geloven. 1,8 kind baart een Belgische vrouw gemiddeld. Dit betekent dat onze bevolking zal krimpen! Rekening houdend dat migranten er gemiddeld meer hebben, is dit voor onze etnische Belgische wijven maar +- 1,5 schat ik.

Conclusie: dit is te laag. Onder het vervangingscijfer (2,1) dat nodig is om een bevolking op peil te houden.

Al moet ik zeggen dat ik deze cijfers wel vreemd vind want dit is toch wel een erg laag cijfer, niet?

Als ik naar mijn directe omgeving kijk, de broers en zussen van mezelf en mijn vrouw, en dan spreken we al snel over meer dan 12 gezinnen ligt de mediaan op 3. Er zijn er met 2 (niemand minder), mediaan 3 alsook koppels met 4 en zelfs 2 met 5 kinderen. Uiteraard zijn dit wel katholieke families en dus geeft dit niet het maatschappijbeeld weer.

Maar toch, wanneer ik dan kijk naar seculiere vrienden of kennissen, of in mijn straat gewoon, hebben de meeste gezinnen toch gewoon 2 of 3 kinderen. Gezinnen met 0 of 1 kinderen zijn veeleer uitzondering dan regel.

Wij wonen natuurlijk wel in een gemeente, misschien hebben gemeentes hogere geboortecijfers dan steden? (exclusief migranten) Omdat ze in steden minder ruim wonen?

We gaan er dus van uit dat het cijfer 1,8 kind per vrouw klopt, dan stellen die Belgische wijven mij diep teleur. Ze zijn niet alleen dik, lui, sletterig en stijlloos, ze kunnen ook nog niet eens kinderen grootbrengen. Wat hebben wij daar nu eigenlijk aan?

Bijgevolg een oproep, doe uw best jongens. Voor ons vaderland!!!! I have a dream (1 groot Belgisch/Vlaams katholiek rijk). Kinderen moeten niet gezien worden als een last.

Correctie: het is niet omdat een vrouw geen of amper een kind groot brengt dat die dik, lui stijlloos en sletterig zijn. Veelal andersom: ik ken vele vrouwen met geen of weinig kinderen van wie ik denk: jammer dat gij uw genen niet doorgeeft. En omgekeerd ook: vele vrouwen van het kaliber door jou omschreven als dik lui stijlloos enzoverder denk ik van dat het een ramp is dat die gekweekt hebben als konijnen. In heel vele gevallen is het jammerlijk genoeg zo dat de betere mensen te weinig 'kweken' en dat anderen die eigenlijk beter niet 'kweken', kweken als varkens.

Libro 20 juni 2015 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb (Bericht 7706946)
Mag ik u erop wijzen dat de Christelijke kopten in Egypte ook de vrouwen besnijden. Besnijdenis is heeft niets met godsdienst te maken, en het staat niet in de bijbel en niet in de Koran. Hoofddoek trouwens ook niet.

Aaaaah dan is verzet tegen de hoofddoeken en vrouwenbesnijdenis GEEN islamofobie?!

cookie monster 20 juni 2015 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 7706993)

Wie zoiets goedkeurt of (eventueel) wil goedkeuren ,
zijn voor mij: simpele halve gare cultuurranddebielen !!!!
Zulke & kindermisbruikers verdienen het niet kinderen te maken of hebben !!!!

Verder in bijna alle andere gevallen:
wil je kinderen ?? Prima !!
wil je geen kinderen ?? Prima !!

Johan Bollen 21 juni 2015 01:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 7707219)
Hij is een onbegrepen kunstenaar.

Dat hangt ervan af met wie je praat.

En wat heeft kunst of autisme met de zaak te maken? Als ik iemand zie kicken op sadisme of denigrerend doen over vrouwen dan heb ik de neiging daar op te reageren. Dit is een discussieforum tenslotte.

maddox 21 juni 2015 01:26

Kweek er maar op los beste religidiootjes.
Tegen de tijd jullie je zinnetje hebben gekregen ben ik of onsterfelijk dankzij technologie, of ben ik gras omhoog aan't duwen.

In geval 1 zal ik dan wel kijken hoe ik de problemen aanpak.

In geval 2, hier de toekomst van uw nageslacht.

maddox 21 juni 2015 01:28

dubbel

Jay-P. 21 juni 2015 01:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 7706789)
De gevolgen zijn nu al duidelijk in enkele Belgische steden. De laatste cijfers voor Antwerpen spreken op dat vlak een heel duidelijke taal: de meerderheid van de kinderen is zo stilaan van allochtone (lees: islamitische) achtergrond. Nog enkele decennia en we zitten niet alleen met een bevolking- maar ook cultuurwissel.
Dan vraag ik mij af of onze linkse jongens die toch altijd zo stonden te popelen voor "nog meer migranten", het nog wel leuk zullen vinden...

leuke keuzes in uw regio:
Of islamfaschisme of wit-uitschot-faschisme via pseudo-miraculeus Nationaal-Regionaal Taalfaschisme of Relikwieterij. Fantastische keuzes aangeboden via uw oren-aannaaierij.
Geen excuses: jullie hebben jullie leiders, dus het beleid, zelf verkozen.
Wie is verantwoordelijk, uiteindelijk? Juist.

Sukkels, maar... simpelen van geest zullen het eerst de hemel zien, zeker?

Edit: @Maddox: Juist #75 met filmpje gezien: goed zo. Blijkbaar uw leven aan het beteren. Doe zo voort.

maddox 21 juni 2015 02:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. (Bericht 7707559)
Edit: @Maddox: Juist #75 van met filmpje gezien: goed zo. Blijkbaar uw leven aan het beteren. Doe zo voort.

Ik mijn leven beteren? Ik probeer het zo goed mogelijk te leven.
Helaas lopen er veel idioten in mijn weg zodanig ik meer moeite moet doen dan ik er eigenlijk aan wil spenderen.

Jay-P. 21 juni 2015 02:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 7707562)
Ik mijn leven beteren? Ik probeer het zo goed mogelijk te leven.
Helaas lopen er veel idioten in mijn weg zodanig ik meer moeite moet doen dan ik er eigenlijk aan wil spenderen.

Ik voel met U mee (allez, niet te veel he).
Trouwens, ik dacht binnen een drietal maanden terug effe af te zakken tot in uw gemeente. (Shudders, but one has to live dangerously.)
Hoe bewapen ik me het best? :lol:

Jay-P. 21 juni 2015 02:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche (Bericht 7707163)

Empathie galore:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be