Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Theo Francken kreeg bezoek van de deurwaarder (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235511)

Karel Martel B 1 november 2016 08:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 (Bericht 8279001)
nu ja beiden poepen dezelfde bazen ..

als de keus gemaakt moet worden tussen het poepen van bazen en het poepen van moslimkolonisten...

Zeus 1 november 2016 08:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8278992)
Volgens ons rechtssysteem kan een minister in beroep gaan.
Francken deed dit dan ook.

Het vonnis is uitvoerbaar bij voorraad. Beroep heeft dus geen schorsende werking.

Theo moet dat vonnis gewoon uitvoeren. Als het arrest van beroep hem later gelijk geeft, mag hij alsnog zijn meuk terugvragen, vermeerderd met kosten.

Libro 1 november 2016 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8279014)
Het vonnis is uitvoerbaar bij voorraad. Beroep heeft dus geen schorsende werking.

Theo moet dat vonnis gewoon uitvoeren. Als het arrest van beroep hem later gelijk geeft, mag hij alsnog zijn meuk terugvragen, vermeerderd met kosten.

En ondertussen zitten die Syriërs waarschijnlijk hier en krijg ze dan nog maar eens terug buiten.

Hypochonder 1 november 2016 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8279016)
En ondertussen zitten die Syriërs waarschijnlijk hier en krijg ze dan nog maar eens terug buiten.

Ondertussen is er een precedent geschapen en probeer de instroom dan nog maar eens te stoppen. Zo'n rechter moet zijn verstand laten nazien.

Zeus 1 november 2016 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8279020)
Ondertussen is er een precedent geschapen en probeer de instroom dan nog maar eens te stoppen. Zo'n rechter moet zijn verstand laten nazien.

Het gaat hier niet over de uitspraak van de rechter ten gronde, het gaat er om dat een secrétaire d'Etat de scheiding der machten niet respecteert.

De schoofzak 1 november 2016 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8279011)
Als jurist en voormalig advocaat vind ik dat de dame in kwestie gewoon haar werk doet. Als nationalist vind ik dat de FOD Financiën een extra belastingcontrole bij haar moet plannen zodat ze zelf opdraait voor die dwangsom.

De fiscus inzetten om politieke doeleinden ? Geen jurist zou ooit zoiets over zijn lippen kunnen krijgen. Tenzij een communistische jurist.

.

De schoofzak 1 november 2016 09:27

Ik dacht op televisie gezien te hebben dat die rijke familie, die in Waals-Brabant zou wonen, wel degelijk Vlamingen zijn. Ze spraken toch met een Vlaams accent.

Verraders zijn de verwerpelijksten.

Verder zijn de mogelijkheden van Theo nog niet uitgeput.
Als in beroep eenzelfde uitspraak komt, dan levert hij zo'n visum af. Alleen: het zal maar geldig zijn voor één dag.
Onmogelijk om tijdig het vliegtuig te boeken en de reis te maken.
Dan kunnen ze hun juridische procedures opnieuw opstarten.

.

Vette Pois(s)on 1 november 2016 09:28

Theo zijn rug moet en zal breken, daar zal de sossensoort wel voor zorgen.

Pericles 1 november 2016 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8278671)
Ministers moeten gevolg geven aan rechterlijke uitspraken, los van de vraag of die uitspraak zinnig is of niet.

Zo simpel is het.

Ik dacht dat je altijd in beroep kan gaan.
Hetgeen wat Francken blijkbaar doet.
Zijn rechten zijn op dat gebied dezelfde dan die van jij en ik.
Wat gaat die deurwaarder daar dan doen?
Een koffie drinken? :-D

Hoomer 1 november 2016 09:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8279037)
Ik dacht op televisie gezien te hebben dat die rijke familie, die in Waals-Brabant zou wonen, wel degelijk Vlamingen zijn. Ze spraken toch met een Vlaams accent.

Verraders zijn de verwerpelijksten.

Verder zijn de mogelijkheden van Theo nog niet uitgeput.
Als in beroep eenzelfde uitspraak komt, dan levert hij zo'n visum af. Alleen: het zal maar geldig zijn voor één dag.
Onmogelijk om tijdig het vliegtuig te boeken en de reis te maken.
Dan kunnen ze hun juridische procedures opnieuw opstarten.

.

De rijke waalse in een barones die haar dochter leerde de Syriërs kennen op vakantie, weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar die familie zou helemaal niet in Syrië verblijven en de aanvragen voor de visums zouden gedaan zijn op ambassades in Libanon en in Turkijë.
Die familie zit echt niet in gevaarlijk gebied.

Pericles 1 november 2016 09:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8279040)
De rijke waalse in een barones die haar dochter leerde de Syriërs kennen op vakantie, weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar die familie zou helemaal niet in Syrië verblijven en de aanvragen voor de visums zouden gedaan zijn op ambassades in Libanon en in Turkijë.
Die familie zit echt niet in gevaarlijk gebied.

Francken heeft al gezegd dat mocht er dan toch een gat zijn in de wet dan gaan we dat dichten met een nieuwe wet. No way dat ze op deze manier zullen binnen komen. ;-)

Zeus 1 november 2016 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8279039)

Hoeveel keer is hier nu eigenlijk al duidelijk gemaakt dat dat vonnis uitvoerbaar is bij voorraad en hoger beroep dus geen schorsende werking heeft?

Pericles 1 november 2016 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8279050)
Hoeveel keer is hier nu eigenlijk al duidelijk gemaakt dat dat vonnis uitvoerbaar is bij voorraad en hoger beroep dus geen schorsende werking heeft?

En dan?
Was de beroepstermijn verstreken?
Had het kracht van gewijsde?
Zijn met andere woorden de schilderijen in beslag genomen?
Ik denk het niet. ;-)

Boduo 1 november 2016 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8279045)
Francken heeft al gezegd dat mocht er dan toch een gat zijn in de wet dan gaan we dat dichten met een nieuwe wet. No way dat ze op deze manier zullen binnen komen. ;-)

2 !!!

marie daenen 1 november 2016 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 8278683)
Theo Francken had beter een wetsontwerp door het parlement gejaagd om dergelijke gerechtelijke uit te sluiten.

U wil zeggen dat hij een heel leger, liefst francofone werkgevers in dienst had moeten nemen om uit te pluizen wat voor abnormaals het franstalig gerecht nog allemaal zou kunnen uitkramen...
Maar ik denk dat het voorkomen van zulke dwaze gerechtelijke uitkramerij even utopisch is als denken dat la Belgique nog ooit werkzaam zal zijn ...
Dus onbegonnen werk en de Vlamingen kunnen enkel maar hopen dat ze de volgende zuiderlijke katastrofe zonder al te veel kleerscheuren kunnen doorkomen voordat dit onland eindelijk gesplitst zal worden...

Boduo 1 november 2016 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 8279054)
U wil zeggen dat hij een heel leger, liefst francofone werkgevers in dienst had moeten nemen om uit te pluizen wat voor abnormaals het franstalig gerecht nog allemaal zou kunnen uitkramen...
Maar ik denk dat het voorkomen van zulke dwaze gerechtelijke uitkramerij even utopisch is als denken dat la Belgique nog ooit werkzaam zal zijn ...
Dus onbegonnen werk en de Vlamingen kunnen enkel maar hopen dat ze de volgende zuiderlijke katastrofe zonder al te veel kleerscheuren kunnen doorkomen voordat dit onland eindelijk gesplitst zal worden...

Francken's molen maalt langzaam maar fijn.
De francofonen beseffen dat nog altijd niet.
Nu ja,...elk denkt er het zijne van.

Zeus 1 november 2016 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8279052)
En dan?
Was de beroepstermijn verstreken?

Neen. Maar maakt dat uit? Het heeft geen schorsende werking

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8279052)
Had het kracht van gewijsde?

Neen, want het is vatbaar voor hoger beroep. Maar nogmaals, een vonnis uitvoerbaar bij voorraad betekent net dat het uitvoerbaar is zonder dat het kracht van gewijsde heeft

Ga je het zonlicht blijven ontkennen?

Pericles 1 november 2016 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8279061)
Neen. Maar maakt dat uit? Het heeft geen schorsende werking

Neen, want het is vatbaar voor hoger beroep. Maar nogmaals, een vonnis uitvoerbaar bij voorraad betekent net dat het uitvoerbaar is zonder dat het kracht van gewijsde heeft

Ga je het zonlicht blijven ontkennen?

Jawel.
Een vonnis "uitvoerbaar bij voorraad" is pas uitvoerbaar als het kracht van gewijsde heeft.
Het zou anders nogal een kermis zijn. :roll:
Dus ik heraal de vraag.
Zijn de schilderijen en de meubelen opgeladen of niet?
Ik denk het niet. ;-)

Zeus 1 november 2016 10:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8279066)
Jawel.
Een vonnis "uitvoerbaar bij voorraad" is pas uitvoerbaar als het kracht van gewijsde heeft.
Het zou anders nogal een kermis zijn. :roll:

Euh.....neen.

Misschien geloof je Elfri wel

Citaat:

Wanneer een uitspraak niet meer vatbaar is voor een gewoon rechtsmiddel zegt men dat de uitspraak definitief is en dus kracht van gewijsde heeft. Dit wil zeggen dat recht is gewezen met de kracht van het definitief rechterlijk gewijsde zonder verdere mogelijkheid tot hoger beroep of verzet. De rechterlijke uitspraak die gezag van gewijsde heeft kan gedwongen ten volle worden uitgevoerd, zonder dat verzet of hoger beroep (gewone rechtsmiddelen) de beslissing van de rechter nog kunnen terugdraaien.

Let wel een vonnis dat uitvoerbaar bij voorraad is kan worden uitgevoerd, zelfs zonder dat het kracht van gewijsde heeft. De uitvoering gebeurt dan op risico van hij die het vonnis uitvoert, met de kans dat er zal dienen terugbetaald indien in hoger beroep of verzet de uitspraak wordt hervormd.
http://elfri.be/kracht-van-gewijsde-0

Kom maar terug in september

Pericles 1 november 2016 10:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8279076)
Euh.....neen.

Misschien geloof je Elfri wel

http://elfri.be/kracht-van-gewijsde-0

Kom maar terug in september

Zijn de meubelen opgeladen of niet? :lol:

Sukkelaar 1 november 2016 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8278669)
BRON

Detail tekst:

Ook dit is binnenland!

Wij braakten met zen allen bijna op de vloer toen we de nieuwsuitzending zagen waar men T Francken dit ten laste zou leggen.

Zoals u weet ben ik niet de grootste fan van T Francken maar in dit geval kan ik de man in kwestie totaaaaaal geen ongelijk geven.

Ik hoop dan ook dat hij voet bij stuk kan houden.

Als je dat één gezin toelaat staan ze hier allemaal te janken na een tijdje, het is nog niet erg genoeg?

Die idiote advocate wilde waarschijnlijk even in het nieuws komen?

Ik zou zelfs verder gaan: Mocht men Francken de boete opleggen zou dit bij mij garant staan om alle aangespoelden gelijk de deur te wijzen uit ons land want dit is er echt wel ZWAAR over.

Ze komen van einde ende verre met het 'Paard van Troje' de EU ons land binnengereden en dan gaan ze gelijk op zoek of ze de mazen van de wet even 'kunnen aanpassen' en zich er zelf wat kunnen met verrijken die Paard van Troje menners.

Eruit zetten is de boodschap of het gaat helemaal niet goedkomen.

Ze zouden mogen blij zijn dat ze al van een TIJDELIJKE humanitaire hulp mogen genieten.

Maar neen, eisen, eisen, eisen ... :roll:

2

Sukkelaar 1 november 2016 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8279014)

Is dit justitie?

Libro 1 november 2016 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 8279020)

De rechter moet de wet toepassen, maar hij moet hem dan ook correct toepassen.

Eduard Khil 1 november 2016 10:44

IS is bijna verslagen. Dan kunnen we al die vluchtelingen terugsturen naar hun thuisland wegens een oorlog die voorbij is

Libro 1 november 2016 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8279030)
Het gaat hier niet over de uitspraak van de rechter ten gronde, het gaat er om dat een secrétaire d'Etat de scheiding der machten niet respecteert.

Waar schendt hij de scheiding der machten? Denk je dat Theo Francken naar het toilet gaat en de visa sch**t?

Pericles 1 november 2016 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8279105)
Waar schendt hij de scheiding der machten? Denk je dat Theo Francken naar het toilet gaat en de visa sch**t?

Ik weet het ook niet.
Hij maakt gebruik van de rechtsmiddelen die hij ter beschikking heeft.
En is het vonnis uitgevoerd?
Ik denk het niet. ;-)

Pericles 1 november 2016 10:56

Als ik Zeus moet geloven dan moet het haast zo zijn dat Francken en zijn staf de deurwaarder en zijn gevolg op hun bakkes hebben geklopt om hen te beletten hun werk te doen want via juridische weg zouden ze hem niet kunnen stoppen. :lol:

Boduo 1 november 2016 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8278669)
BRON

Detail tekst:

Ook dit is binnenland!

Wij braakten met zen allen bijna op de vloer toen we de nieuwsuitzending zagen waar men T Francken dit ten laste zou leggen.

Zoals u weet ben ik niet de grootste fan van T Francken maar in dit geval kan ik de man in kwestie totaaaaaal geen ongelijk geven.

Ik hoop dan ook dat hij voet bij stuk kan houden.

Als je dat één gezin toelaat staan ze hier allemaal te janken na een tijdje, het is nog niet erg genoeg?

Die idiote advocate wilde waarschijnlijk even in het nieuws komen?

Ik zou zelfs verder gaan: Mocht men Francken de boete opleggen zou dit bij mij garant staan om alle aangespoelden gelijk de deur te wijzen uit ons land want dit is er echt wel ZWAAR over.

Ze komen van einde ende verre met het 'Paard van Troje' de EU ons land binnengereden en dan gaan ze gelijk op zoek of ze de mazen van de wet even 'kunnen aanpassen' en zich er zelf wat kunnen met verrijken die Paard van Troje menners.

Eruit zetten is de boodschap of het gaat helemaal niet goedkomen.

Ze zouden mogen blij zijn dat ze al van een TIJDELIJKE humanitaire hulp mogen genieten.

Maar neen, eisen, eisen, eisen ... :roll:

3 !!!

Bobke 1 november 2016 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8279030)

Mij is niet duidelijk wie scheiding der machten niet respecteert ?
Soms heb ik de indruk dat rechters zelf hun wetten maken of aanpassen.
Of is er een wet die bepaalt dat vrienden recht hebben op een visa?

Sukkelaar 1 november 2016 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8279104)
IS is bijna verslagen. Dan kunnen we al die vluchtelingen terugsturen naar hun thuisland wegens een oorlog die voorbij is

Geloof je dat dit echt gaat gebeuren? :-o

Boduo 1 november 2016 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 8279104)

Is dit een soort sarcasme ?
IS is nog l�*ng niet verslagen.

vrijzinnige 1 november 2016 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 8279131)
Mij is niet duidelijk wie scheiding der machten niet respecteert ?
Soms heb ik de indruk dat rechters zelf hun wetten maken of aanpassen.
Of is er een wet die bepaalt dat vrienden recht hebben op een visa?

En dat is nu net het probleem bij Nieuwe Vreemdelingen Alliantie aanhangers, hun indrukken verder vertellen voor waarheid !
Of om het met de woorden van Jan Jambon te zeggen, wat voor jullie beter begrijpbaar is: "een Significant deel van de rechters maakt zelf zijn of haar wetten" ! :-) :-) :-)

Libro 1 november 2016 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8279164)
En dat is nu net het probleem bij Nieuwe Vreemdelingen Alliantie aanhangers, hun indrukken verder vertellen voor waarheid !
Of om het met de woorden van Jan Jambon te zeggen, wat voor jullie beter begrijpbaar is: "een Significant deel van de rechters maakt zelf zijn of haar wetten" ! :-) :-) :-)

Ik heb me al bij veel vonnissen en arresten afgevraagd: "Waar halen ze het?". Rechters zijn absoluut niet onfeilbaar en het zou maar erg zijn mocht niemand zich daar vragen over stellen: dát zou pas een ramp voor de democratie zijn.

vrijzinnige 1 november 2016 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 8279168)
Ik heb me al bij veel vonnissen en arresten afgevraagd: "Waar halen ze het?". Rechters zijn absoluut niet onfeilbaar en het zou maar erg zijn mocht niemand zich daar vragen over stellen: dát zou pas een ramp voor de democratie zijn.

Er is niets verkeerd dat jij je daar vragen bij stelt Libro, maar democratisch gestemde wetten, waaraan ook de rechters zich moeten houden, moeten op een democratische manier worden "veranderd" en....daar is dan ook een democratische meerderheid voor nodig ! :-) :-) :-)

Libro 1 november 2016 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 8279032)
De fiscus inzetten om politieke doeleinden ? Geen jurist zou ooit zoiets over zijn lippen kunnen krijgen. Tenzij een communistische jurist.

.

Ga je me nu billenkoek geven?

De schoofzak 1 november 2016 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8279039)

Ik denk, maar ik ken er de kloten van, dat die deurwaarder het vonnis is gaan betekenen.
Al de rest, ook wat in de media gefantaseerd wordt, is luchtbellen blazen.

Wat wel mogelijk is, is dat de deurwaarder tijdig komt vaststellen wat er aanwezig is, en betekenen dat de aangeduide waardevolle dingen niet verkocht of weggedaan mogen worden.
Hoe tijdig dat dat mogelijk is, weet ik al evenmin.

.

Dadeemelee 1 november 2016 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 8279045)

Brecht Vermeulen (NVA) heeft het zondag nog in de Zevende Dag gezegd: ze gaan het been stijfhouden, desnoods de dwangsom betalen en als het vonnis in hoger beroep bevestigd wordt de wet herschrijven.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...s/dezevendedag

De schoofzak 1 november 2016 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zeus (Bericht 8279050)

Daar is over geblazen, maar niks is duidelijk.

.

Libro 1 november 2016 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige (Bericht 8279172)
Er is niets verkeerd dat jij je daar vragen bij stelt Libro, maar democratisch gestemde wetten, waaraan ook de rechters zich moeten houden, moeten op een democratische manier worden "veranderd" en....daar is dan ook een democratische meerderheid voor nodig ! :-) :-) :-)

Je draait rond de pot: mijn stelling is net dat rechters zelf de wet met hun voeten treden.

ViveLaBelgique 1 november 2016 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 8278993)
Theo dit, Theo dat...

Hij moet niets anders doen dan de flaters van zijn voorgangers opruimen en rechtzetten.

Maggie De Block heeft de wantoestanden in ons asiel- en migratiebeleid opgekuist. Theo Francken heeft de asielkraan terug opengedraaid.

In beroep gaan tegen dit vonnis zonder een concreet wetsontwerp die deze gerechtelijke uitspraken onmogelijk maakt is volksverlakkerij. Net zoals Johan Van Overveldt vruchteloos in beroep gaat tegen de EU veroordeling van de Arco staatssteun en de teniet verklaring van de BEPS rulings.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be