Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Franstalige partijen willen partij Islam verbieden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=244920)

Knuppel 30 augustus 2018 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791617)
Sossen die tegen cumul en islamfundamentalisme zijn.

Dat is inderdaad een trendbreuk. Maar.... eerst zien en dan geloven. Voorlopig is de PS nog de enige sossenpartij die de islampartij, uit electorale overwegingen dan nog, dus uit puur eigenbelang, wil verbieden. Voor zover ik weet is Zuhal Demir de enige politica aan Vlaamse kant die hetzelfd liedje ten gehore bracht horen. Nadat Ahrouch openlijk is zijn shariakaarten liet kijken op de VRT. Maar toen hebben we jou niet horen gloriëren.

Er breken ongetwijfeld moeilijke tijden aan, maar de francofone Brusselse partijen vrezen die tijden duidelijk méér dan de Vlaams Nationalistische internetbrigade.
Terecht! Eigen schuld, dikke bult.

Dadeemelee 30 augustus 2018 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8791626)
Wel ja fundamentalisten :

https://www.demorgen.be/binnenland/h...list-b2344ae6/

Als zelfs De Morgen (niet meteen de meest rechtse- en anti-islam krant) het moet toegeven. En aangezien De Morgen altijd zeer terughoudend is als het islamieten betreft, zal die 50% waarschijnlijk nog ruimschoots onderschat zijn.

En wat wil je daarmee zeggen? Dat we godsdienstfundamentalistische partijen niet mogen verbieden?

Knuppel 30 augustus 2018 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791623)
Fundamentalisten zei ik. Je hebt mijn post niet goed gelezen. Ik vergeef het je :lol:

Jouw post zijn waardeloos.

Citaat:

'Het beleid moet bij de aanpak van radicalisering verder kijken dan het kleine groepje dat geweld gebruikt. De wortels van dit probleem zitten in de moslimgemeenschap zelf'
Ruud Koopmans, onderzoeker Berlijns Centrum voor Sociale Wetenschap
https://www.demorgen.be/binnenland/h...m.politics.be/

Knuppel 30 augustus 2018 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791632)
En wat wil je daarmee zeggen? Dat we godsdienstfundamentalistische partijen niet mogen verbieden?

Jij staat dus achter Zuhal Demir?

Dadeemelee 30 augustus 2018 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791633)

Dank u voor deze waardevolle bijdrage aan ons aller forum.

Dadeemelee 30 augustus 2018 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791635)
Jij staat dus achter Zuhal Demir?

Op vele punten wel natuurlijk. Wat dacht je?

Op andere punten niet.

Knuppel 30 augustus 2018 19:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791637)
Dank u voor deze waardevolle bijdrage aan ons aller forum.

Graag gedaan!

Zipper 30 augustus 2018 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791632)

Hebt ge leesproblemen ???
dat ze enerzijds zogezegd fundamentalisten willen verbieden, terwijl die al goed vertegnwoordigd zijn in hun eigen Schepen-colleges.

Dadeemelee 30 augustus 2018 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8791641)
Hebt ge leesproblemen ???
dat ze enerzijds zogezegd fundamentalisten willen verbieden, terwijl die al goed vertegnwoordigd zijn in hun eigen Schepen-colleges.

Fundamentalistische partijen, mijn beste. Hoe gaat ge fundamentalistische individuen verbieden?

Everytime 30 augustus 2018 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8791161)
Franstalige partijen willen partij Islam verbieden

Dat laatste klinkt als: het kalf is al verzopen?

Een actie die volgens mijn bescheiden mening véél te laat komt, het verbieden van bedoel ik.

Best eigenaardig dat men een partij als het VB angstvallig verborgen wil houden in een schutkring maar een partij als Islam zomaar voet aan de grond kan krijgen.

Ik herhaal mocht mijn zin verkeerd begrepen worden.

Ik heb niets tegen de Islam op zich en zij die dat willen beleven zoals het geschreven staat in het grote boek maar in de EU hoort het niet thuis of men zal zijn/haar blazoen toch serieus moeten oppoetsen qua leefregels naleven. :|

ISLAM zal een kleine partij blijven en zal helemaal niets kunnen doen. Heel goed dat de Franstalige partijen die partij willen verbieden.

Zipper 30 augustus 2018 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791642)
Fundamentalistische partijen, mijn beste. Hoe gaat ge fundamentalistische individuen verbieden?

door hen in de eerste plaats al niet op kieslijsten toe te laten, en hen al zeker geen Schepenambt aan te bieden.

Dadeemelee 30 augustus 2018 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8791647)
door hen in de eerste plaats al niet op kieslijsten toe te laten, en hen al zeker geen Schepenambt aan te bieden.

Ok, nu moet je namen noemen.

Everytime 30 augustus 2018 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 8791194)
Ja, hoe dom zijn die Franstaligen eigenlijk?

Denkt u echt dat de overgrote meerderheid van de Brusselaars voor die partij zullen kiezen? Natuurlijk niet!

Zipper 30 augustus 2018 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791648)
Ok, nu moet je namen noemen.

Ik moet helemaal niks, Schepencolleges zijn publiek te consulteren.

Universalia 30 augustus 2018 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8791649)
Denkt u echt dat de overgrote meerderheid van de Brusselaars voor die partij zullen kiezen? Natuurlijk niet!

Uitgaande van: wie wonen er eigenlijk nog in Brussel?

Echte Brusselaars of inwijkelingen?

Daar moet men wel een beetje rekening met houden qua kiesgedrag.

Dadeemelee 30 augustus 2018 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 8791652)
Ik moet helemaal niks, Schepencolleges zijn publiek te consulteren.

Afgaan als een gieter :-D

Everytime 30 augustus 2018 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791307)
Om één of andere reden zijn de francofone partijen NIET bang om achter een cordon sanitaire terecht te komen. Nochtans zijn het uitgerekend dezelfde partijen die de islamieten jArenlang gepamperd en voorgetrokken hebben. Denken de zotten nu écht dat ze het tij nog kunnen keren door met verkiezingsblabla uit te pakken?
Over minder dan tien jaar moeten de kinderen van moslims naar de stembus. Zij zijn nu al in de meerderheid in Brussel, ze zijn islamitisch opgevoed, en stemmen gegarandeerd hun eigen vertegenwoordigers aan de macht. Dat de PS, MR, CDH en Défi vandaag nog rap hun pro-islamitisch jas keren is vééééél telaat.

Binnen tien jaar zal Brussel pas goed branden.
Het weze de Brusselse politieke beterweters en hun aanhangers gegund.

Bron?

Knuppel 30 augustus 2018 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791638)
Op vele punten wel natuurlijk. Wat dacht je?

Op andere punten niet.

Je steunt Zual Demir dus die een moslimpartij wil verbieden?

Je beseft toch dat het probleem, dat diep in de hele moslimgemeenschap geworteld is, daar niet mee van de baan is?

Geloof jij écht dat de moslims NIET hun wetten zullen opleggen als zij in de meerderheid zijn? Met of zonder islampartij???
Citaat:

Zijn ontslag bij de MIVB was nog niet zo'n slechte zaak, zegt Ahrouch, in de zin dat hij nu volop tijd heeft voor de politiek, om al z'n tijd te stoppen in "cette Noble cause qu'est la Libération Islamique du mon Cher Peuple Belge" (het edele doel dat de Islamitische bevrijding van het Belgische volk is).

Na enig aandringen bevestigde Ahrouch dat hij de sharia wil invoeren. "De weg naar God", noemt hij het.

"België zal over 12 jaar een moslimmeerderheid hebben. Je hebt dan twee opties: extremisten of democraten als wij aan de macht", zegt Ahrouch. In Antwerpen en Gent zouden er voldoende kandidaten zijn voor een lijst. En mogelijk nog op andere plaatsen, zei Ahrouch: "Antwerpen en Gent zijn het minimum."

Demir zou graag willen blijven zoeken naar een manier om de Islam-partij te verbieden, maar socioloog Mark Elchardus (VUB) is daar geen groot voorstander van. Daarmee verdwijnt het probleem niet, zegt hij, en wat ga je dan in de toekomst nóg verbieden, waar trek je de lijn?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/05...ffeur-spreekt/

Zipper 30 augustus 2018 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 8791655)
Afgaan als een gieter :-D

Moest je minder idiote bemerkingen posten, zou je afgang ook minder groot zijn.

Everytime 30 augustus 2018 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8791654)
Uitgaande van: wie wonen er eigenlijk nog in Brussel?

Echte Brusselaars of inwijkelingen?

Daar moet men wel een beetje rekening met houden qua kiesgedrag.

Kom naar Brussel om te zien wie er woont!
"Ah maar nee, we durven niet meer naar Brussel te komen"................

Universalia 30 augustus 2018 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8791663)
Kom naar Brussel om te zien wie er woont!
"Ah maar nee, we durven niet meer naar Brussel te komen"................

Prijs u gelukkig maar ik weiger om naar Brussel te gaan omdat ik dat 'ausland' noem.

stropdrager 30 augustus 2018 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791307)
Om één of andere reden zijn de francofone partijen NIET bang om achter een cordon sanitaire terecht te komen. Nochtans zijn het uitgerekend dezelfde partijen die de islamieten jArenlang gepamperd en voorgetrokken hebben. Denken de zotten nu écht dat ze het tij nog kunnen keren door met verkiezingsblabla uit te pakken?
Over minder dan tien jaar moeten de kinderen van moslims naar de stembus. Zij zijn nu al in de meerderheid in Brussel, ze zijn islamitisch opgevoed, en stemmen gegarandeerd hun eigen vertegenwoordigers aan de macht. Dat de PS, MR, CDH en Défi vandaag nog rap hun pro-islamitisch jas keren is vééééél telaat.

Binnen tien jaar zal Brussel pas goed branden.
Het weze de Brusselse politieke beterweters en hun aanhangers gegund.

Ach ja, dit is dan ook het gevolg van het anti-Vlaamse beleid van de Franstalige Brusselse partijen. Het percentage Nederlandstaligen in Brussel moet voor die Franstaligen nu eenmaal zo laag mogelijk zijn. Daarom dat alle grote Franstalige partijen een groot voorstander waren om zoveel mogelijk migranten en vreemdelingen naar Brussel te halen. De vreemdelingen die in Brussel wonen en een Belgische landstaal willen leren, kozen en kiezen nog steeds massaal voor het Frans. Slechts een kleine minderheid van hen kan Nederlands.

Dat er bijgevolg hele wijken in Brussel ontstaan waar er nog nauwelijks autochtonen wonen, is voor de Franstalige politici dan ook maar bijzaak. Hun doel is een zo weinig mogelijk Nederlandstalig Brussel, waardoor de Franstaligen bij volgende communautaire discussies, die er ongetwijfeld zullen komen, het statuut van het Nederlands in Brussel verder kunnen uithollen.

stropdrager 30 augustus 2018 20:02

Ik vind trouwens niet dat de partij ISLAM verboden moet worden. Op de lijsten van zowat alle traditionele partijen en Groen/Ecolo staan er tegenwoordig radicale/fundamentalistische moslims. Dankzij een partij als ISLAM, krijgt het radicaal Islamisme nu tenminste een duidelijk politiek gezicht en valt het bestaan ervan ook niet te ontkennen.

Bij vorige verkiezingen was dit wel zo, omdat er toen nog geen aparte lijst bestond en radicale moslims dus ook gewoon op de moslims stemden die op de lijsten van de traditionele partijen opkwamen.

Xenophon 30 augustus 2018 20:03

Citaat:

Van de moslims in Brussel zullen er zeker meer en meer op Islam of op een eventuele variant gaan stemmen.

Dat lijkt me een logische gang van zaken.

Ze zijn hier, ze hebben hun moskee's, hun wijken, hun winkels, nu nog politiek consolideren.

Op wat of wie de Brusselaars gaan stemmen maakt me weinig uit en staat volledig los van het moslimgegeven.

Everytime 30 augustus 2018 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Universalia (Bericht 8791665)
Prijs u gelukkig maar ik weiger om naar Brussel te gaan omdat ik dat 'ausland' noem.

Gaat u nooit met vakantie naar het buitenland? Dit is ook en nog meer "ausland".
En terwijl Vlamingen zoals u weigeren om naar Brussel te gaan, hebben Franstaligen geen enkel probleem om naar Vlaanderen te komen wonen.

Knuppel 30 augustus 2018 20:12

Citaat:

Welke Brusselaars bedoel je?

Citaat:

Door het internationale karakter van Brussel en het grote aantal buitenlanders en bewoners uit Vlaanderen en Wallonië zijn er in Brussel nog maar weinig echte Brusselaars te vinden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)

Citaat:

Eind 2008 was zo'n 68% van de inwoners van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van vreemde origine. Zo'n 35% van de Brusselaars is van niet-Europese afkomst. Het percentage Brusselaars van Europese afkomst en van niet vreemde afkomst bedraagt beide 32%. Vluchtelingen maken het overige 1% uit.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Brusse...edelijk_Gewest

Tien jaar geleden waren 35% van de inwoners van Brussel van niet-Europese afkomst.

Dat waren toen al zo goed als zeker bijna allemaal moslims. Ahrouch wist dus waarover hij praatte.
Daar komen de Brusselaars bovenop die zich alles behalve Belg voelen en Vive La France of Vive hun land van afkomst roepen. Tien jaar geleden was bijna 70% inwoners van Bruxelles al van VREEMDE ORIGINE.

Brussel telde tien jaar geleden nog slechts 32% Brusselaars van Europese afkomst en van niet vreemde afkomst. Zelfs die 32 % waren toen dus niet allemaal Brusselaars.

Tien jaar later is Brussel er gegarandeerd nog veel erger aan toe.
Everytime en co hebben bijgevolg reden zat om hun hart vast te houden en niet te hoog van het Brussels stadhuis te blazen.

Knuppel 30 augustus 2018 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8791674)
Gaat u nooit met vakantie naar het buitenland? Dit is ook en nog meer "ausland".
En terwijl Vlamingen zoals u weigeren om naar Brussel te gaan, hebben Franstaligen geen enkel probleem om naar Vlaanderen te komen wonen.

Uiteraard hebben Franstaligen geen probleem op in Vlaanderen te komen wonen. Ze ontvluchten Brussel.
De Vlamingen zouden goed zot moeten zijn om in een stad te gaan wonen waaruit de Franstaligen van miserie gaan lopen. :lol::lol::lol:

Skobelev 30 augustus 2018 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dalibor (Bericht 8791605)
Onwennige reacties. De mantra 'de sossen zijn moslimknuffelaars' wordt ondergraven!

Zeer pijnlijk als jullie knuffels in de hand bijten die ze voedert. Of is het in jullie strot dat ze bijten?

Everytime 30 augustus 2018 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791677)
Welke Brusselaars bedoel je?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Brussel_(stad)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Brusse...edelijk_Gewest

Tien jaar geleden waren 35% van de inwoners van Brussel van niet-Europese afkomst.

Dat waren toen al zo goed als zeker bijna allemaal moslims. Ahrouch wist dus waarover hij praatte.
Daar komen de Brusselaars bovenop die zich alles behalve Belg voelen en Vive La France of Vive hun land van afkomst roepen. Tien jaar geleden was bijna 70% inwoners van Bruxelles al van VREEMDE ORIGINE.

Brussel telde tien jaar geleden nog slechts 32% Brusselaars van Europese afkomst en van niet vreemde afkomst. Zelfs die 32 % waren toen dus niet allemaal Brusselaars.

Tien jaar later is Brussel er gegarandeerd nog veel erger aan toe.
Everytime en co hebben bijgevolg reden zat om hun hart vast te houden en niet te hoog van het Brussels stadhuis te blazen.

Niemand ontkent dat Brussel een internationale stad geworden is en gelukkig maar! Hoe meer culturen, hoe beter! Vlamingen zoals u zoeken alleen de haat tegenover de andere volkeren.

Everytime 30 augustus 2018 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791678)
Uiteraard hebben Franstaligen geen probleem op in Vlaanderen te komen wonen. Ze ontvluchten Brussel.
De Vlamingen zouden goed zot moeten zijn om in een stad te gaan wonen waaruit de Franstaligen van miserie gaan lopen. :lol::lol::lol:

Het is helemaal geen kwestie van ontvluchten.

Knuppel 30 augustus 2018 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8791740)
Niemand ontkent dat Brussel een internationale stad geworden is en gelukkig maar! Hoe meer culturen, hoe beter! Vlamingen zoals u zoeken alleen de haat tegenover de andere volkeren.

Daarstraks schreef je het volgende:

Citaat:

DAAR gaf ik antwoord op. Uitgebreid. MET cijfers én links.

Je maakt jezelf wijs dat "de overgrote meerderheid van de Brusselaars" niet voor de islampartij zullen kiezen, maar je vergeet voor het gemak dat er 10 jaar geleden al maar goed 30% Brusselaars meer in Brussel woonden. Tien jaar geleden was het percentage buiten-europese vreemdelingen (Turken en Marokkanen, dus moslims) al groter dan het percentage Brusselaars.

Terwijl 10 jaar geleden al bijna 70% inwoners van Brussel van vreemde origine was toeter je nu "hoe meer culturen hoe beter!"
Daarop volgt het afgezaagde riedeltje van de man die Bruxelles allang de rug had toegekeerd indien hij niet net over de taalgrens zijn kostje verdiende "dat Vlamingen zoals ik alleen maar haat zoeken tegenover de andere volkeren". Als toonbeeld van Vlamingenhaat moet jij nogal lef hebben om anderen je eigen haat in de schoenen te schuiven. Vergeet niet dat ik bewijzen heb van jouw Vlamingenhaat!

Ik heb niet meer of minder gedaan dan cijfers gegeven die erop wijzen dat er nog weinig Brusselaars, maar héél veel vreemdelingen in Brussel wonen. De kans dat een groot deel van die vreemdelingen, waarvan minstens 35% moslims, WEL op de islampartij stemmen is dus reëel. Of waarom denk je dat zowat ALLE francofone partijen in Brussel de islampartij willen verbieden? Omdat ze er gerust in zijn dat de "overgrote meerderheid van de Brusselaars" NIET op die partij zal stemmen? :lol::lol::lol::lol::lol:

Waarom willen ze dan een partij verbieden die geen gevaar betekent?

Ik heb er geen enkel bewaar tegen dat je jezelf voor aap zet, maar je kan beter niet proberen om mij voor de gek te houden want dat lukt je NOOIT.

Knuppel 30 augustus 2018 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8791744)
Het is helemaal geen kwestie van ontvluchten.

Pffftttt....Zoals jij Belgique niet zult ontvluchten de dag dat je naar Frankrijk kunt vertrekken , zeker? Of ben je ook alweer vergeten dat je Frankrijk het land van ALLE Franstaligen noemde? Dat je loog dat je al in je échte land woonde? Frankrijk.
Hoe vaak heb je op dit VLAAMSE forum al Vive la France geroepen?
In gedachten leef jij al JAREN in Frankrijk.
In gedachten BEN je Belgique én Bruxelles allang ONTVLUCHT.

Wapper 30 augustus 2018 23:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8791740)

:rofl: Brussel: de "internationale" stad waar het Arabisch stilaan de overheersende taal wordt. Geef mijn portie gerust aan de kat.
Oefening: vergelijk met echte internationale steden als Londen, Berlijn, Parijs.
Rapporteer hier.

Everytime 30 augustus 2018 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791747)
Daarstraks schreef je het volgende:

DAAR gaf ik antwoord op. Uitgebreid. MET cijfers én links.

Je maakt jezelf wijs dat "de overgrote meerderheid van de Brusselaars" niet voor de islampartij zullen kiezen, maar je vergeet voor het gemak dat er 10 jaar geleden al maar goed 30% Brusselaars meer in Brussel woonden. Tien jaar geleden was het percentage buiten-europese vreemdelingen (Turken en Marokkanen, dus moslims) al groter dan het percentage Brusselaars.

Terwijl 10 jaar geleden al bijna 70% inwoners van Brussel van vreemde origine was toeter je nu "hoe meer culturen hoe beter!"
Daarop volgt het afgezaagde riedeltje van de man die Bruxelles allang de rug had toegekeerd indien hij niet net over de taalgrens zijn kostje verdiende "dat Vlamingen zoals ik alleen maar haat zoeken tegenover de andere volkeren". Als toonbeeld van Vlamingenhaat moet jij nogal lef hebben om anderen je eigen haat in de schoenen te schuiven. Vergeet niet dat ik bewijzen heb van jouw Vlamingenhaat!

Ik heb niet meer of minder gedaan dan cijfers gegeven die erop wijzen dat er nog weinig Brusselaars, maar héél veel vreemdelingen in Brussel wonen. De kans dat een groot deel van die vreemdelingen, waarvan minstens 35% moslims, WEL op de islampartij stemmen is dus reëel. Of waarom denk je dat zowat ALLE francofone partijen in Brussel de islampartij willen verbieden? Omdat ze er gerust in zijn dat de "overgrote meerderheid van de Brusselaars" NIET op die partij zal stemmen? :lol::lol::lol::lol::lol:

Waarom willen ze dan een partij dan verbieden die ze geen gevaar betekent?

Ik heb er geen enkel bewaar tegen dat je jezelf voor aap zet, maar je kan beter niet proberen om mij voor de gek te houden want dat lukt je NOOIT.

We zullen zien wat zal gebeuren maar als men Brussel niet kent en als men zich allen op "Wikipedia" baseert, is in feit alles gezegd...........

Knuppel 30 augustus 2018 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8791749)
:rofl: Brussel: de "internationale" stad waar het Arabisch stilaan de overheersende taal wordt. Geef mijn portie gerust aan de kat.
Oefening: vergelijk met echte internationale steden als Londen, Berlijn, Parijs.
Rapporteer hier.

Geef mij portie ook maar aan Fikkie.
De Vlamingen zouden goed zot zijn mochten ze in een stad WILLEN gaan wonen waaruit de oorspronkelijke Vlaamse Brusselaars allang vertrokken zijn, en waaruit daarna de Franstaligen van miserie weg trokken. Everytime zou de kop trekken van het peloton vluchters .... als hij uit Brussel weg KON. :lol:

Everytime 30 augustus 2018 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wapper (Bericht 8791749)
Rapporteer hier.

Wat kent u van Brussel om zo' onzin te uiten? Ik ben geboren en getogen in Brussel : ik ken de stad veel beter dan degenen hier die niets van die stad kennen.

Everytime 30 augustus 2018 23:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791752)
Geef mij portie ook maar aan Fikkie.
De Vlamingen zouden goed zot zijn mochten ze in een stad WILLEN gaan wonen waaruit de oorspronkelijke Vlaamse Brusselaars allang vertrokken zijn, en waaruit daarna de Franstaligen van miserie weg trokken. Everytime zou de kop trekken van het peloton vluchters .... als hij uit Brussel weg KON. :lol:

Vlamingen zoals u hebben zowiezo Franstaligen, Moslims, Zwart-Afrikanen en compagie niet graag. Zelfs de Vlamingen die voor België zijn, hebt u niet graag. Men kan zich afvragen wie u eigenlijk graag hebt.
Begrijpelijk dat u een cosmopolitische stad als Brussel niet graag hebt.

Knuppel 30 augustus 2018 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8791750)
We zullen zien wat zal gebeuren maar als men Brussel niet kent en als men zich allen op "Wikipedia" baseert, is in feit alles gezegd...........

Ik hoef Brussel niet te kennen. De cijfers spreken voor zich.

Dit artikel komt NIET uit de wiki maar is een opinie van een Brusselaar in hart en nieren:

Citaat:

Laurent Hanseeuw
Econoom aan de UL, en lid van de vrijdaggroep
Opinie

15/07/16
'Het aantal inwoners in Brussel neemt toe, maar het aantal burgers neemt af'

Een inwoner van Brussel blijft gemiddeld maar 15 jaar in zijn stad. Geen wonder dat de hoofdstad steeds meer inwoners, maar steeds minder burgers telt, stelt Laurent Hanseeuw van de Vrijdaggroep.

De afgelopen maanden waren niet mals voor Brussel. De stad kreeg niet alleen de gruwel van de aanslagen over zich heen, maar werd ook overal, zowel in België als in de rest van Europa, uitgejouwd wegens het falen van politiek en overheid. Haar naam is inmiddels het symbool geworden van de democratische kwalen van onze samenleving, ten koste van de stad en de leefbaarheid zelf.

Voor Brusselaars als ikzelf is dat een vrij onaangename realiteit. Franse, Amerikaanse, maar ook Belgische en Europese journalisten die hier kortere of langere tijd verblijven, spuien stuk voor stuk verwijten aan het adres van de stad. Onze spontane en soms gerechtvaardigde reacties bestaan erin die kritiek onderuit te halen, door te wijzen op hun totale gebrek aan kennis van de Brusselse realiteit, de verantwoordelijkheid van andere bevoegdheidsniveaus of het gebrek aan middelen waarmee de hoofdstad kampt binnen het Belgische institutionele kader. Dat alles is ongetwijfeld deels waar. Het neemt echter niet weg dat Brussel en de Brusselaars gaandeweg fatalistisch een verval van het beheer van de stad hebben leren aanvaarden. Daar moeten we iets aan doen, en daarvoor moeten we ons in de eerste plaats bewust worden van onze eigen tekortkomingen.

Onburgerlijke gedrag

Het aantal inwoners in Brussel neemt toe, maar het aantal burgers neemt af. Deze gratuite stelling kan vanuit verschillende standpunten worden bekeken. Het eerste is het onburgerlijke gedrag waaraan we ons allemaal schuldig maken. Brussel is vuil, je moet wel blind zijn als je dat niet ziet. De dienstverlening bij Net Brussel kan zonder twijfel beter, maar het zijn uiteraard niet de vuilnisophalers die het afval op straat gooien. Het feit dat alleen een Franse journalist het durft te schrijven, geeft duidelijk aan hoe erg het met de ontkenning gesteld is. De netheid van de stad is overigens niet het enige punt waarin ons onburgerlijke gedrag tot uiting komt.

De laatste tien jaar alleen al heeft een derde van de inwoners de hoofdstad verlaten.

Uiteraard is in grote steden het individuele bewustzijn van het gemeenschappelijke welzijn doorgaans minder groot. Op dat punt lijkt Brussel echter de kroon te spannen. Aan een dermate complex probleem liggen meerdere verklaringen ten grondslag. Een element dat, naast de demografische groei, echter te weinig aandacht krijgt, is de constante vernieuwing van de Brusselse bevolking. De afgelopen decennia werd Brussel geconfronteerd met het massale vertrek van tienduizenden 'historische' Brusselaars naar de twee andere gewesten van het land.

De laatste tien jaar alleen al heeft een derde van de inwoners de hoofdstad verlaten. Dat zij vervangen werden door andere inwoners, verandert niets aan het feit dat Brussel massaal wordt verworpen door de Brusselaars. Veel meer dan de hoofdstad van België of van Europa is Brussel de hoofdstad van het nomadisme geworden. Als we de stromen vanuit het buitenland meetellen, verlaat zeven procent van de Brusselse bevolking jaarlijks de stad. Dat betekent dat een inwoner van Brussel op dit moment gemiddeld iets langer dan vijftien jaar in de hoofdstad blijft. Omdat een minderheidsgroep sedentair blijft, ligt het gemiddelde voor de anderen wellicht veel lager. Het is echter moeilijker om van mensen op doortocht echte burgers te maken. Een huurder heeft logischerwijs minder aandacht voor de duurzaamheid van zijn wijk dan een (mede-)eigenaar die er woont.

Met de voeten gestemd

Die realiteit komt ook tot uiting in de democratische participatie - en dus ook representativiteit. Er staan minder dan zeshonderdduizend inwoners ingeschreven op de lijsten, en slechts zo'n vierhonderdzestigduizend inwoners hebben bij de afgelopen verkiezingen een geldige stem uitgebracht, wat goed is voor veertig percent van de bevolking, tegenover ongeveer twee derde in de rest van het land. De Franstaligen mogen dan wel de draak steken met de beperkte representativiteit van de Nederlandstalige Brusselse parlementsleden, die halen ze dankzij een bepaalde vorm van democratische onrechtvaardigheid echter in. Slechts vijftienduizend Eurocraten, anders toch zo snel met hun kritiek op het slechte beheer van hun gaststad, schreven zich in om te gaan stemmen. Wat burgerzin betreft kan dat tellen.

Slechts vijftienduizend Eurocraten, anders toch zo snel met hun kritiek op het slechte beheer van hun gaststad, schreven zich in om te gaan stemmen. Wat burgerzin betreft kan dat tellen.

De echte Brusselaars hebben de afgelopen veertig jaar massaal met hun voeten gestemd. Deels gaat het natuurlijk om legitieme voorkeuren, of om een typische Belgische cultuur die het enigszins moeilijk heeft met het fenomeen stad. Het volledige gebrek aan aandacht van het stadsbestuur voor die interne migratie is echter onrustwekkend. Herhalen dat huisvesting in Brussel te duur is, is wat makkelijk en doet denken aan intellectuele luiheid. Een oproep doen om de belasting te heffen op de locatie waar men werkt, zonder echter het ermee gepaard gaande stemrecht aan te bieden (geen belasting zonder vertegenwoordiging, zoals de Angelsaksen zeggen) is een fraaie illustratie van die zelfgenoegzaamheid. Brussel heeft niet eerst geld, maar een spiegel nodig.

Door Laurent Hanseeuw, lid van de Vrijdaggroep, Brusselaar in hart en nieren.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/he...on-728777.html

Everytime 31 augustus 2018 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 8791755)
Ik hoef Brussel niet te kennen. De cijfers spreken voor zich.

Dit artikel komt NIET uit de wiki maar is een opinie van een Brusselaar in hart en nieren:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/he...on-728777.html

Een opinie van een Brusselaar, ja. Zoals andere opinies bestaan.

Knuppel 31 augustus 2018 00:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 8791754)
Vlamingen zoals u hebben zowiezo Franstaligen, Moslims, Zwart-Afrikanen en compagie niet graag. Zelfs de Vlamingen die voor België zijn, hebt u niet graag. Men kan zich afvragen wie u eigenlijk graag hebt.
Begrijpelijk dat u een cosmopolitische stad als Brussel niet graag hebt.

Zegt de man die dit schreef:

Citaat:

Bah, Dorian, laat maar. Om geen problemen met Vlamingen te hebben, doe zoals ik :

- Werk in een oftewel 100% Franstalige omgeving oftewel in een omgeving waarvan de grote meerderheid Franstalig is.
-Ga nooit meer naar Vlaanderen met vakantie of zelf voor een dag. Kies liever andere bestemmingen waar je zeker bent dat je er welkom zal zijn.
-Probeer met de tijd minder interesse te hebben voor Vlaanderen en kijk liever richting Frankrijk. In andere woorden, leef vooral in een Franstalige wereld.

Triestig dat we zo ver moeten gaan maar dat zijn de enige oplossingen om geen problemen met de Vlamingen te hebben. En geloof er mijn ervaring, dat lukt!
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=159

Er wordt geen enkele, lees, GEEN ENKELE reden, opgegeven om zo tekeer te gaan tegen de Vlamingen. Waarom de Vlamingen zouden moeten gemeden worden om er geen problemen mee te krijgen. Maar als die twee zich altijd aanstellen zoals op dit forum kan ik me goed voorstellen dat de Vlamingen hen liever zien gaan dan komen.

IK heb NOOIT, wie dan ook, op het hart gedrukt om Brussel, Wallonië, de Franstaligen, of wie dan ook te mijden.

Beide posts, zowel de post van Everytime als die van Dorian, getuigen van francofone pretentie en onvervalste Vlamingenhaat.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Een beetje kultuur is voldoende om te weten dat Dorian een mannelijke voornaam is.

Nooit gehoord van Dorian Gray ?

Natuurlijk niet te vinden op de website van de Behangers.

Donc, ta gueule le facho de service.

Welk mens met een minimum aan herseninhoud ziet in dergelijk hatelijk taalgebruik, over een stomme mannelijke voornaam nota bene, een aanleiding om zo tekeer te gaan tegen de Vlamingen?

En DAT krapuul denkt de Vlamingen een lesje te moeten leren?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be