![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Jamaar, dat zijn verrekte duivels he! |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is vergelijkbaar met Pakistan. De enige nationale eenheid die men daar heeft, is hun haat voor India. Een afzonderlijke Pakistaanse identiteit bestaat niet, die bestaat enkel maar door hun haat voor India. Wat ik echter niet begrijp is waarom sommige Vlaams-nationalisten die afkeer ook hebben. Besmet door het Belgicisme vermoed ik. |
Citaat:
Zeker economisch, met de Wereldhavens Rotterdam en Antwerpen. |
Voor mij geen fusie met nederland. als we van het waalse juk verlost zijn gaan we toch geen ander juk op onze nek nemen zijn. nederlanders zijn dermate dominant dat ze ons hun model gaan opdringen. Neen laat vlaanderen maar lekker zelf onafhankelijk zijn...we zijn economisch sterk genoeg om alleen door het leven te gaan. Samenwerking met onze buurlanden?? jazeker, waarom niet....wij kopen bij hun, zij kopen bij ons, andere samenwerkingen ?? jazeker, politie brandweer, defensie....samenwerkingen zijn kostenbesparend en kunnen de kwailiteit naar een hoger niveau tillen door uitwisselingen van kennis, ervaring.........maar nederlander worden, neen, bedankt...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uiteraard flauw en stereotiep. |
Citaat:
|
Citaat:
Waarom zou elk verschil ineens moeten verdwijnen? Heeft men in Duitsland of Frankrijk geen regionale verschillen? Nederland is bovendien meer dan enkel Noord- en Zuid-Holland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Die Hollanders vragen dan gewoonlijk, als ze hier in België ergens frieten gaan eten daar nog een Coca-Cola light bij. Welk kieke drinkt er nu een Coca Cola light bij een vettige friet? |
Citaat:
|
Citaat:
:roll: |
Ik ben geen voorstander om één te worden met Nederland, maar één ding is wel zeker., als we dan naar de stembus moeten zal onze stem tenminste niet 50 % lichter wegen zoals nu het geval is met de Walen.
Als de Walen verder willen met België zijn ze vragende partij. Dat ze dan beginnen met afstand te doen van onze tranfairs en dat ze ons gelijk behandelen, een stem tegen een stem zoals het in een democratie hoort te zijn. |
Citaat:
Hoe wij onze frieten eten hangt niet af van wetgeving, maar van plaatselijke cultuur. Onze frieten gaan ook na een hereniging met Nederland volledig op dezelfde manier worden gebakken als dat ze nu worden gebakken. Niemand gaat u verplichten zoete mayonnaise te eten. In Frankrijk, Italië en Duitsland heeft men ook interne verschillen qua eetcultuur hoor. Denkt u dat ze in Sicilië op eenzelfde manier eten als in Piemonte? Bij een eventuele hereniging gaat men die verschillen gewoon behouden. |
Citaat:
|
Wat Garry daar aanhaalt zijn die typische clichés van "zie je wel dat het hier beter is".
Vermoeiend. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
voor 1815 was Belgisch Limburg niet eens Limburg dat is gewoon een samengestelde provincie waarvan ze de naam blijven gebruiken ook al ligt Limburg oorspronkelijk in het huidige provincie luik. ze hadden beter de oude naam loon terug gebruikt toen belgie hier onafhankelijk werd |
Citaat:
|
Citaat:
maar ik heb ervaring met Hollandse, daar heb ik geen spijt van en die versta ik tenminste ;) |
Citaat:
|
Citaat:
dat was in de tijd een lappendeken van kleine staatjes |
Citaat:
ik woon nu 2jaar in zuid limburg (van ovl) en merk er niets speciaals aan, maar kan me wel inbeelden dat ze aan de maas goed overeen komen. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar daarom wil ik met Vlaanderen niet meteen bij Duitsland of Frankrijk. |
Citaat:
Neen danku. |
Citaat:
Ze mogen dat hebben na de Vlaamse onafhankelijkheid. Zijn we meteen van de Walen en de Limburgers vanaf. |
Citaat:
De volgende horde is voor veel mensen het leren inzien dat echte Hollanders van over de grote rivieren vaak ook prima mensen zijn met gewoon een andere regionale cultuur. En zelfs dan kan men een regio minder leuk vinden. Is ook binnen NL en zelfs Vlaanderen. Is normaal. |
Citaat:
|
Citaat:
https://www.hbvl.be/cnt/dmf20191223_...aar-30-procent N-VA + VB volgens de meest recente peiling een absolute meerderheid qua zetels in Limburg. Blijkbaar moet u van die mensen niets hebben en ruilt u 850.000 Limburgers liever in tegen 100.000 Zeeuwen. Dit zou leiden tot een enorm verlies van Vlaamse zetels in het federaal parlement. |
Citaat:
Iemand uit Noordrijn-Westfalen vindt mensen uit Brandenburg mogelijks rare snuiters. Ze twijfelen echter niet aan hun Duits zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be