Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vandaag 15 februari zie ik x procent kans op herverkiezingen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=252034)

Hoofdstraat 15 februari 2020 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9246022)
Er gaan nieuwe verkiezingen komen die op hun beurt geen soelaas zullen brengen.

Ergens kan dat wel, zelfs al heb je exact dezelfde situatie of wordt de i;passe nog groter, dan krijg je wel een extra argument om met het VB in zee te gaan op 1 of andere manier of om de confederale splitsing in gang te zetten.

Tavek 15 februari 2020 17:29

Citaat:

Hangt er vanaf. Als ze draaien rond de inrichting van de staat, wel.

Als het weer gaat zijn over "koopkracht en pensioenen" vs "de makak & veiligheid", inderdaad, dan gaat er niks opgelost geraken.

Hypochonder 15 februari 2020 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9245992)
Magnette heeft sedert 26 mei onophoudelijk de oeroude politique politicienne gespeeld: hij weet dat CD&V, VLD, SP.a en N-VA geen nieuwe verkiezingen willen, dus denkt hij dat hij met bruut optreden zijn ideale coalitie kan forceren.
Tot nu toe is dat mislukt, maar ik sluit niet uit dat uiteindelijk CD&V toch weer overstag gaat, uit schirk dat het bij herverkiezingen nog erger is.

Inderdaad. Magnette doet gewoon wat ze bij de PS al altijd gedaan hebben en wat tot nu al altijd gewerkt heeft: een grote muil opzetten, verklaren dat hij niet bang is van verkiezingen en hopen dat er zo een coalitie komt waarbij hij de Vlamingen verder en nog veel meer kan pluimen.

Helaas voor hem is de situatie nu volledig anders en is het besef van wat er kan en zal gebeuren bij de traditionele verraders nu enorm groot.

Boduo 15 februari 2020 17:50

Citaat:

Geen soelaas: en dan nog eens x aantal pogingen van Flupke ?

Boduo 15 februari 2020 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9246029)
Ergens kan dat wel, zelfs al heb je exact dezelfde situatie of wordt de i;passe nog groter, dan krijg je wel een extra argument om met het VB in zee te gaan op 1 of andere manier of om de confederale splitsing in gang te zetten.

Een of andere vorm van confederalisme, dat is wat hier ook al méér dan 'n jaar gezegd wordt.

:-P

Xenophon 15 februari 2020 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9246047)
Een of andere vorm van confederalisme, dat is wat hier ook al méér dan 'n jaar gezegd wordt.

Ja, en alles bleef hetzelfde...

Boduo 15 februari 2020 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder (Bericht 9246043)
Inderdaad. Magnette doet gewoon wat ze bij de PS al altijd gedaan hebben en wat tot nu al altijd gewerkt heeft: een grote muil opzetten, verklaren dat hij niet bang is van verkiezingen en hopen dat er zo een coalitie komt waarbij hij de Vlamingen verder en nog veel meer kan pluimen.

Helaas voor hem is de situatie nu volledig anders en is het besef van wat er kan en zal gebeuren bij de traditionele verraders nu enorm groot.

Uiteindelijk heeft met z'n "grote muil" toch BDW in de hoek geduwd.
We horen & zien Bart niet veel meer...

:roll:

reservespeler 15 februari 2020 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9245963)
Ik zeg niet dat het een goede strategie is hoor.

NVA wilt een verderzetting van Zweeds 2 (of zware communautaire toegevingen die eigenlijk niet kunnen wegens grondwet toe). Het lijkt me logisch dat de PS niet mee wilt gaan in een Zweeds + verhaal, een regering die 22 zetels heeft verloren.....

Magnette wil een verhaal dat door de Vlaming niet gesmaakt wordt.
Een programma dat eigenlijk haaks staat op hetgeen de Vlaamse kiezer gevraagd heeft.

marie daenen 15 februari 2020 18:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9246067)
Magnette wil een verhaal dat door de Vlaming niet gesmaakt wordt.
Een programma dat eigenlijk haaks staat op hetgeen de Vlaamse kiezer gevraagd heeft.

En dan vertelt hij doodleuk op de franstalige TV dat hij, in tegendeel met BDW, voor alle Belgen spreekt en uitkomt... En natuurlijk gene enkele franstaligen journalist die daar verdere vragen bij stelt, zodat de franstaligen geloven dat hij de waarheid zegt...

De schoofzak 15 februari 2020 19:26

Citaat:

Dat weet ik nog niet zo zeker.

Persoonlijk hoop ik op een explosie van het Belang, en liefst niet teveel ten koste van de nva. Zodat een vorm van confederalisme afgedwongen kan worden en bla bla bla.

Ik hoop natuurlijk niet dat de Vlaming linkser gaat stemmen, zodat een sos-groene regering een mogelijkheid wordt.

Maar ongeveer dezelfde uitkomst: daar gok ik toch niet op.

Shadowke 15 februari 2020 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9246112)

Persoonlijk hoop ik op een explosie van het Belang, en liefst niet teveel ten koste van de nva. Zodat een vorm van confederalisme afgedwongen kan worden en bla bla bla.

Ik hoop natuurlijk niet dat de Vlaming linkser gaat stemmen, zodat een sos-groene regering een mogelijkheid wordt.

ik gok op sterke winst VB (sowieso, pikt stemmen van links èn rechts) en lichte winst N-VA (blijft bij communautaire, en pikt stemmen weg van VLD) bij de volgende verkiezingen.
CD&V (standvastigheid, indien ze toegeven gaan ze nog meer onderuit) en sp.a (zitten aan hun minimum) blijven stabiel.
VLD (Rutten-virus), Groen! (arrogantie van Ecolo en Groen!) en PVDA (politieke recuperatie en steekt alles op het Vlaams-nationalisme) verliezen.

Witte Kaproen 15 februari 2020 19:45

Citaat:

Ze zullen de totale blokkering

en de Vlaamse Onafhankelijkheid alleen maar dichterbij brengen . :-)

Henri1 15 februari 2020 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 9246116)
ik gok op sterke winst VB (sowieso, pikt stemmen van links èn rechts) en lichte winst N-VA (blijft bij communautaire, en pikt stemmen weg van VLD) bij de volgende verkiezingen.
CD&V (standvastigheid, indien ze toegeven gaan ze nog meer onderuit) en sp.a (zitten aan hun minimum) blijven stabiel.
VLD (Rutten-virus), Groen! (arrogantie van Ecolo en Groen!) en PVDA (politieke recuperatie en steekt alles op het Vlaams-nationalisme) verliezen.

De Forza gaat dus 70 a 75% halen volgens u?

Witte Kaproen 15 februari 2020 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS (Bericht 9245941)
democratie is NIET dat een partij met 600.000 stemmen onmisbaar is en andere partijen met 1.080.000 en 800.000 stemmen wel

Vlamingen zijn deze Belgische democratie beu !!!!!!!!

Inderdaad Morpheus ,dat is

Waalse logica die de Vlamingen niet meer slikken.

Shadowke 15 februari 2020 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9246121)

dat zullen we dan wel zien, Rikske uit Klein-Luik.

Witte Kaproen 15 februari 2020 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9246121)

In Luik zou Raoul wel eens 75% kunnen halen met zijn PTB.:roll:

Dadeemelee 15 februari 2020 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 9246116)

VB pakt 10% af van de NVA. VLD en CD&V stemmers gaan van de NVA terug naar hun natuurlijk habitat en PvdA peuzelt de SPa verder op.

Hoofdstraat 15 februari 2020 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9246047)

De Walen willen natuurlijk geen confederatie en ook geen unitair land dus is het wachten op iets 'buitengewoon' om het zover te krijgen, de onmacht om een federale regering te maken kan zoiets zijn.

Hoofdstraat 15 februari 2020 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9246146)
VB pakt 10% af van de NVA. VLD en CD&V stemmers gaan van de NVA terug naar hun natuurlijk habitat en PvdA peuzelt de SPa verder op.

Denk je dat er mensen terug van de NVA naar de VLD en CD'nV zouden gaan?

Ik verwacht eerder dat VB en NVA samen gaan stijgen.

quercus 15 februari 2020 20:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9246051)
Ja, en alles bleef hetzelfde...

Met een confederalisme dat niet voorziet in een splitsing van de Sociale Zekerheid en eigen financiële verantwoordelijkheid van de deelstaten zijn we niet veel gebaat. Er moet nu maar eens klare wijn geschonken worden.

De gemuilkorfde 15 februari 2020 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9246010)
2

Dat heeft Geens heel goed laten verstaan tijdens zijn persconferentie, gisteren.

Magnette is inderdaad lomp.
Hij probeert met bruut politiek geweld de zaken te forceren.
Ik kan alleen maar hopen dat de woede ervoor zorgt dat ze het been blijven stijf houden.

cato 15 februari 2020 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9245883)
De enige optie die mogelijk was na 26 mei is na 8 maanden nog steeds de enige mogelijke optie. Dat is Paars Groen (+CD&V). De enige vraag die er altijd al geweest is, is wanneer de Vlaams belgicistische partijen het ok vinden om de Vlamingen te verraden. VLD heeft wat mij betreft verrassend snel gecollaboreerd en CD&V collaboreert verrassend genoeg nog niet. Zelfs in die mate dat ik mij begin of te vragen of ze het nog wel gaan doen...Het is alleszins ontsjeefs.

Het uur van de waarheid nadert nu snel.

De gemuilkorfde 15 februari 2020 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 9246112)

Ik hoop dat Magnette een ferme schop in zijn kloten krijgt langs Waalse kant onder de vorm van een massale groei van de PTB.
Hoe geblokkeerder de situatie, hoe meer men ook langs Waalse kant zal openstaan voor confederalisme of ineens de splitsing.

Ik hoop dus op een Spaans scenario (min of meer).
Daar dacht de PSOE ook te zullen winnen door nog eens verkiezingen af te dwingen;
Dat brak hen zuur op, en nadien moesten ze toch de regering maken die ze niet wilden maken, en daar extra ministerposten voor uitdelen.

Die stamp in zijn kloten zal hem meer dan gegund zijn.

Zipper 15 februari 2020 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9246223)
Ik kan alleen maar hopen dat de woede ervoor zorgt dat ze het been blijven stijf houden.

Na die frontale Waalse aanval, denk ik niet dat ze zich veel anders kunnen permitteren. Als zelfs Crevits zegt dat Geens door de PS in de rug werd geschoten.

reservespeler 16 februari 2020 07:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9246168)
Met een confederalisme dat niet voorziet in een splitsing van de Sociale Zekerheid en eigen financiële verantwoordelijkheid van de deelstaten zijn we niet veel gebaat. Er moet nu maar eens klare wijn geschonken worden.

De SZ moet er zeker inzitten, anders heeft het gewoon geen zin.

En dan mag Wallonië voor mijn part een andere koers varen dan Vlaanderen.

reservespeler 16 februari 2020 07:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9246228)
Na die frontale Waalse aanval, denk ik niet dat ze zich veel anders kunnen permitteren. Als zelfs Crevits zegt dat Geens door de PS in de rug werd geschoten.

Oei, ik dacht dat er een mes in z'n rug werd gestoken.

Nu blijkt ver zelfs al geschoten te zijn.

Eduard Khil 16 februari 2020 09:21

ik schat vandaag de kans op verkiezingen op 15% en dalende. Niemand wil overduidelijk, ze broddelen wel wat verder

Shadowke 16 februari 2020 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9246383)
ik schat vandaag de kans op verkiezingen op 15% en dalende. Niemand wil overduidelijk, ze broddelen wel wat verder

maar zelfs zonder verkiezingen lukt het ook niet :)

Knuppel 16 februari 2020 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9246343)
De SZ moet er zeker inzitten, anders heeft het gewoon geen zin.

En dan mag Wallonië voor mijn part een andere koers varen dan Vlaanderen.

Dat hebben ze altijd al gedaan. Vlaanderen voorziet wel in de nodige centen.
Of waar denk je dat de Walen het geld vandaan halen om 250 euro méér bij te dragen aan een scootmobiel voor een mindervalide dan in Vlaanderen?

Pandareus 16 februari 2020 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9246383)

De vraag is, hoe lang het gaat duren na het prachtige stuk theater door Magnette om de burgemeesters van antwerpen en charleroi terug samen aan tafel te krijgen.

Knuppel 16 februari 2020 10:55

Derderangs theater van een derderangs acteur.
Daar wordt een derderangs vervolg aan gebreid.
Zoals dat in een derderangs apenland normaal is.

De schoofzak 16 februari 2020 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9246146)

En wat is de drijfveer van die kiezers om dat te doen?

De schoofzak 16 februari 2020 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 9246223)

Zou de enige drijfveer van Magnette ook niet zijn dat hij de PS wil zien overleven bij de volgende federale verkiezingen, omdat de Waalse kiezer hem zwaar zal straffen voor een akkoord met de nva?

Eduard Khil 16 februari 2020 11:13

Geens is echt pissed off. Ik heb hem nog nooit zo gezien op TV, tzit hem echt hoog

De schoofzak 16 februari 2020 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 9246397)
De vraag is, hoe lang het gaat duren na het prachtige stuk theater door Magnette om de burgemeesters van antwerpen en charleroi terug samen aan tafel te krijgen.

Ik denk niet dat dat nog gaat lukken.
De enige vraag is: hoe lang gaat men de druk op de cd&v en het blauw gedeelte van de vld volhouden om toch een Vivaldi-muziekje te laten klinken?
Als die druk uiteindelijk tevergeefs blijkt, dan is het tina.
Als er wordt toegegeven aan die druk, dan is de vraag of ze met al hun onvermijdelijke onpopulaire maatregelen, hun derde of vierde seizoen gaan kunnen uitspelen.

BWarrior 16 februari 2020 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zipper (Bericht 9246228)

Crevits vertegenwoordigt de harde lijn binnen CD&V.

Pandareus 16 februari 2020 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9246454)
Geens is echt pissed off. Ik heb hem nog nooit zo gezien op TV, tzit hem echt hoog

Ze zijn aan een religieus opbod bezig : Magnette met zijn 'kruisweg' en zijn 'twaalfde statie' en dan nu Geens met zijn uitleg over de 'Vivaldi-verrijzenis' en de verwijzing naar CD&V als niet-vaticaanse conservatieve partij.

Als de onderhandelingen terug opgestart worden, kunnen ze best Gregoriaanse muziek op de achtergrond laten spelen. En wierook branden.

Zipper 16 februari 2020 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9246483)

wat is er hard aan de waarheid te zeggen ??

Boduo 16 februari 2020 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 9246168)

Dat doet Magnette met "J'en ai marre".
Tot spijt van wie het benijdt.

Boduo 16 februari 2020 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9246483)

Crevits is zo zacht als een Diksmuidse pannenkoek.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be