![]() |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik denk dat de Amerikanen hunnen 'dollar' nog moet vallen. Ik vrees dat er veel Amerikanen nog niet goed beseffen wat hen nog te wachten staat. Nu ja, met Amerikanen weet je nooit. |
Citaat:
Alleen, zulke ramp was niet te voorzien en geen enkel land was daar op voorbereid. En gezien de povere gezondheidsvoorzieningen in Amerika, valt het nog maar af te wachten hoe alles zal verlopen. Daarom: chapeau voor de Chinezen! |
Citaat:
... maar applaus voor de Chinezen, volgens u:roll: |
ventilators verdomme,NU!
Mr Trump,zoals steeds meer politici(ook alhier) is niet in staat om zinnen af te maken.Maar uit zijn woordenbrij kunnen we toch uitmaken dat hij ZEER geirriteerd was door het gedrag van GM-vertegenwoordigers bij het bespreken kort geleden van de noodproduktie van beademingstoestellen...
https://www.reuters.com/video/watch/...to-idOVC6U36CF Bon; GM ZAL nu,bij presidentieel decreet (Defence Production Act) van die "ventilators",zoals ontworpen door de firma Ventec,produceren in een GM-electronica-fabriek in Indiana die "clean" genoeg is....en de prijs die betaald zal worden zullen ze bij GM naderhand wel vernemen... Deze President is "all for" Big-business,dat heeft hij nooit onder stoelen of banken gestoken en de fiscale wetgeving onder zijn regime bewijst dat genoeg.Maar nu,nu hij "Big Business" dacht nodig te hebben stonden ze blijkbaar op het punt nog eens een "rip-off" te doen voor het vervaardigen van een produkt dat ze overigens niet eens meer moeten ontwerpen....:evil: DAT,zal later nog wel eens ter sprake komen...... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk dat ook zij heel die corona-ziekte gewoon goed onderschat hebben. En...én, dat is ook waar, veel te lang gewacht hebben om toe te geven dat er een probleem was. Kortom, de goede naam en faam van het regime. |
Citaat:
Maar of ze daarom anders gaan stemmen... Een kleine week geleden postte een republikeins facebookcontact van me dat het allemaal much ado about nothing was. Onder Obama had de varkensgriep volgens zijn link meer dan 50 miljoen Amerikanen besmet en er 12.000 gedood. Niemand die er iets om gaf, want het was Obama. Enfin, ik ben er mee in discussie gegaan, en werd meteen door zijn contacten geridiculiseerd. Het was een complot, punt. Gisteren piepte ik nog eens op zijn profiel, hij had de volledige post gewist, en dus ook alle reacties. Hij beseft de ernst van de situatie intussen ook wel, zonder twijfel. De teneur van zijn huidige posts is sindsdien veranderd. Niet langer "het is een complot" of "onder Obama was het veel erger en niemand die er iets van zei", maar nu 'onze president is fantastisch en hij gaat het allemaal oplossen". En dat, vermoed ik, is de manier zoals veel Amerikanen er tegenaan kijken. Niet te vatten... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zij bekijken de zaken blijkbaar helemaal anders dan dat wij dit doen. Ook bepaalde onderwerpen (religie, politiek),... mijd je best in de States heeft er me hier onlangs iemand nog gezegd. Voor ons is het normaal dat wij onder elkaar over zo'n onderwerpen kunnen praten, voor hen ligt dat blijkbaar en stuk gevoeliger. Dat zal er ook wel een invloed op hebben. |
Citaat:
Zonder verzekering ben je natuurlijk wel zwaar genaaid. En idd zo zijn er te veel. Of verzekering met een franchise van $5000 of meer. Ook niet ongewoon. |
Citaat:
Neen, bedankt! Er zijn vermoedelijk veel meer doden gevallen dan ze toegaven. Een serieus veelvoud zelfs. Hadden ze van in het begin eerlijk geweest, was het in Europa niet zo'n vaart gelopen. Ze waren het allemaal nog aan het doodzwijgen, terwijl er massa's Chinese expats naar Italië bleven trekken in de lederbedrijven in het noorden, vanwaar het virus zich verspreidde naar alle kanten. Het is niet moeilijk dat ze het nu in China onder controle hebben. Er zaten daar 80 miljoen mensen in quarantaine, waarvan er per gezin per twee dagen eentje een uur om levensmiddelen mocht. Alles werd gemonitord, en wie zich niet aan de regels hield, werd achter slot en grendel geplaatst (ik heb filmpjes gezien waarbij men simpelweg appartementsdeuren toelaste van mensen die zich niet aan de regels hielden, maar of die ook authentiek zijn is zoals altijd als het van China komt moeilijk te zeggen). Het is in ieder geval heel eenvoudig voor een land van 1.4 miljard inwoners om er 80 miljoen op die manier in quarantaine te zetten. De overige 1.32 miljard kunnen intussen voedsel en andere broodnodige zaken blijven produceren voor diegenen die binnen zitten. In Europa zit het virus verspreid van Lapland tot Sicilië. De enige oplossing hier is lockdown light. Dat gaat hier ettelijke maanden duren, en er zullen mogelijk honderdduizenden slachtoffers vallen. De economie gaat een serieuze krimp tegemoet en we gaan zeker nog een volle generatie mogen afbetalen. Waren de Chinezen van in den beginne eerlijk geweest, had Europa tenminste nog een kans gehad om bepaalde regio's écht af te grendelen. Het zou ons alleszins minder doden en economische schade hebben opgeleverd. Maar wat hadden we anders kunnen verwachten van die smerige communistische regimes, het is nu niet dat we nog geen gelijkaardige Tsjernobyl-scenario's hebben gehad met dat soort lui... |
Citaat:
Het ergste is, tegen dat er ginder ooit weer iemand van het allooi van Clinton of Obama opstaat, met deze crisis erbij meer dan ooit, zal China Amerika definitief verdrongen hebben als grootmacht. En ondanks alle Amerikaanse militaire interventies en andere ongeregeldheden ten spijt, en het is een lange lijst, ik vertrouw die communistische dictators uit Peking nog veel minder. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is ook mogelijk dat de Chinezen niet massief zijn gaan liegen. We zullen zien of ze het onder controle hebben binnen 4 maanden of zo. Tenzij ze hun land hermetisch afsluiten van elke buitenlander voor een jaar of zo. Natuurlijk kan je zoiets beter controleren in een Big Brother maatschappij, waar wij op een paar weken in ijltempo naartoe aan het gaan zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
We gaan allemaal, een voor een, exact door hetzelfde patroon. Het is pas als de gezondheidszorg overbelast is, dat men wakker wordt. En niks voorzien heeft. In paniek naar maskers gaat zoeken. Want we denken allemaal, een voor een, dat het "hier anders zal zijn". Tot we met de neus op de feiten gedrukt worden. Nu, dat is misschien het grote geluk. Misschien nemen we allemaal die desastreuze (maar plezante, toegegeven) maatregelen veel te laat en is de epidemie ondertussen overgewaaid. En dan zal het erop lijken dat het "gewerkt" heeft. Als je dan gaat testen, vind je dat misschien 40% van de bevolking, zonder het te weten, ziek is geweest. Dat zou het goeie nieuws zijn. Met meer malchance stoppen we het "op tijd" en is maar een paar procent van het volk ziek geweest. Dan gaan we gewoon een tweede piek krijgen, wanneer we deze maatregelen opheffen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is in die dagen dat een gewone burger deputy werd gemaakt. Dat de eerste zorgverleners en verpleegsters de prostituees waren. Dat is inmiidels al lang geleden maar er is iets van blijven hangen. |
Ondertussen spreken ze van 100.000 tot 200.000 doden in de VS door corona. Gaan die idioten echt blijven cheeren voor Trump?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond Biden eigenlijk een zwakke centrum kandidaat met wsl lijken in zijn kast. Bernie zou het debat meer hebben gefocust op income inequality en sociale zekerheid. Ik zeg niet dat hij zou winnen maar het zou alleszins de focus hebben gelegd daar waar die het meest nodig is. Mijn visie is dat de Amerikaan diep van binnen een comfortbeestje is. Ze leuteren eigenlijk niet zo graag over politiek en als ze gedwongen worden dit wel te doen dan spuit het er uit als een alkolieker die eindelijk toegeeft dat hij een probleem heeft. Ze zijn bereid veel te slikken als ze maar cable TV en Playstation hebben en naar de drive thru kunnen voor hun eten. Tegenwoordig brengt Ueber Eats of Door Dash hun kostje zelfs thuis en moeten ze nog minder bewegen. Maar als ze echt uit hun comfortzone worden gesmeten ... tja, niemand weet wat er dan kan gebeuren. |
Eerlijk gezegd lijkt het een beetje een loterij....
Het is niet een kwestie van de omvang van uw medisch verzekeringspakket,het is de sterkte van uw lichaam dat zal bepalen of U leeft of sterft van deze ziekte. Mensen die een indrukwekkende privé medische verzekering hebben (oude rijkaards bvb)kunnen zich wel eens heel bekocht voelen,als ze het nog voelen..... |
Citaat:
Keek je vroeger ook graag naar Coronation Street? Downtown Abbey is ook niet slecht. |
March Madness in basketbal is ook niet kunnen doorgaan. Maar goed, ze hebben tenminste de super bowl al gehad. Zulke dingen kunnen ook een rol spelen in de Amerikaanse politiek.
Soms lijkt het wel een reincarnatie van Rome. |
Citaat:
Dat kan toch nie... 8O Moet dat niet jaarlijks zijn ? |
Citaat:
|
Citaat:
In het slechtste geval zal hij kiezen voor faillissement als het over een groot aantal werknemers gaat en de ontslagpremies in totaal honderden duizenden € zal kosten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dokter 153$ Puffertje 373$ En dan heb ik nog een kaartje meegekregen waardoor ik op dat puffertje ongeveer 100$ korting heb gekregen. Ik kreeg dat van de secretaresse omdat ik geen enkele verzekering had, anders was het in totaal 620 ipv 520$ geweest. Dat mens viel bijna flauw omdat ik noch social security noch privé verzekering had. Klap op de vuurpijl, het puffertje was gemaakt in Duinkerken. Ik bespaar de details, maar ik heb een halve boek meegekregen met de rechten van de patiënt en een tweede halve boek over mijn gezondheidstoestand en over het gebruik van de puffer. Duidelijk dat mogelijke advocaatkosten mee aan de oorzaak liggen van dit alles. Ik heb een vriend gehad die in de States een hartaanval kreeg. Die heeft meer dan 50.000€ moeten ophoesten. Zo loopt de rekening en de kost om die te verzekeren wel snel op. |
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be