Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bouchez: ik kan binnen vijf minuten een akkoord sluiten. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=254865)

Hypochonder 22 augustus 2020 11:41

Bouchez kan twee stenen laten vechten maar een regering vormen in 5 minuten, zelfs al gaat het regeerakkoord in tegen alle blauwe principes van zijn partij, dat kan hij 100% zeker niet.

Eduard Khil 22 augustus 2020 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9427161)
Maar de VLD gaat dat toch niet doen: met enkel SPa aan Vlaamse kant en voor de rest hoofdzakelijk ‘linkse’ partijen. Dat is zelfmoord.
.

ik hoop van harte dat ze dat doen :lol: Ik gun het Arme Egbert van harte :lol:

Karel Martel B 22 augustus 2020 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427167)
TINA

Enkel voor degenen die graag Belgische zombie-cock zuigen.

BWarrior 22 augustus 2020 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9427134)
zeer goed. Tijd dat Egbert door de knieen gaat, onder invloed van zijn eigen partijtop en de PS, tégen zijn achterban in :lol:

VLD is daar niet noodzakelijk tegen. Zie de samenstelling van hun partijbureau.

Pandareus 22 augustus 2020 12:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427128)
En vergeet u niet dat een week geleden de liberalen ook reeds de dreiging van verkiezingen hebben toegepast.

Dreigen met verkiezingen is prietpraat voor de goegemeente bezig te houden. Elke partij weet heel goed dat noch zijzelf noch hun concurrenten daar zitten op te wachten omdat de peilingen aantonen dat er dan nog een extra exodus gaat komen naar de fascisten van VB en stalinisten van PVDA. Dan castreren ze zichzelf electoraal en maken de boel nog ingewikkelder.

Nu, als we het puur cynisch bekijken kan dat misschien de oplossing brengen : als de onaanraakbare partij VB en de ongewenste partij PVDA zo groot worden dat er nog maar één mogelijkheid is om een regering te vormen (al de rest smijt zich samen) dan is het probleem wellicht snel opgelost.

Vrijheideerst 22 augustus 2020 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9427202)

De leden hebben Hahalaert verkozen omdat hij zogezegd niet voor Vivaldi was. Kronkelen, draaien, spartelen etc.

Tavek 22 augustus 2020 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9427204)
De leden hebben Hahalaert verkozen omdat hij zogezegd niet voor Vivaldi was. Kronkelen, draaien, spartelen etc.

Tja, geprobeerd met de NVA en daar komt een rode draak van een akkoord uit gevuld met communautaire horror. Te nemen of te laten.

Wat moet je dan ?

Tavek 22 augustus 2020 12:10

Want dat is de essentie waarom we paars-groen krijgen hé.

Lachaert wilde Paars-Geel om een centrumdeal te verkrijgen. De NVa zou samen met de liberalen kunnen doorwegen sociaaleconomisch.

Alleen....de NVA kiest voor communautaire zaken ipv sociaaleconomische. Op dat moment heeft het geen enkele zin meer om nog voor Paars-Geel te zijn.

Tavek 22 augustus 2020 12:12

En itt tot wat de pers zegt: de aanwezigheid van de NVA in een federale regering is een bron van onzekerheid. Die partij voert steeds interne oppositie.

Je bent ze liever kwijt dan rijk.

marie daenen 22 augustus 2020 12:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427212)

Lachaert wilde Paars-Geel om een centrumdeal te verkrijgen. De NVa zou samen met de liberalen kunnen doorwegen sociaaleconomisch.

Alleen....de NVA kiest voor communautaire zaken ipv sociaaleconomische. Op dat moment heeft het geen enkele zin meer om nog voor Paars-Geel te zijn.

Alsof jij niet weet dat juist het sociaaleconomische het van communautaire stilstand moet hebben en dus communautair (nl. communautaire uitbuiting van Vlaanderen) bij uitstek is...

Vette Pois(s)on 22 augustus 2020 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427212)

communautair is nu net DE sleutel

al de rest hangt eraan vast

marie daenen 22 augustus 2020 12:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427213)
En itt tot wat de pers zegt: de aanwezigheid van de NVA in een federale regering is een bron van onzekerheid. Die partij voert steeds interne oppositie.

De enige aanwezigheid die nog een beetje de Vlaamse verlangens tracht te verwezenlijken; maar dat mag en kan niet in la Belgique...
Spreek duidelijk in plaats van het te doen voorkomen alsof het enkel om wat politieke spelletjes zou gaan...
Enige doel van la Belgique : Vlaanderen verder uitbuiten...

Tavek 22 augustus 2020 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 9427216)
communautair is nu net DE sleutel

al de rest hangt eraan vast

Volgens de NVA.

Tavek 22 augustus 2020 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9427217)
De enige aanwezigheid die nog een beetje de Vlaamse verlangens tracht te verwezenlijken; maar dat mag en kan niet in la Belgique...
Spreek duidelijk in plaats van het te doen voorkomen alsof het enkel om wat politieke spelletjes zou gaan...
Enige doel van la Belgique : Vlaanderen verder uitbuiten...

Zegt de Waalse....

marie daenen 22 augustus 2020 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427219)
Volgens de NVA.

Volgens het gezond verstand; maar dat past niet in de Belgische politiek correcte cultuur...

marie daenen 22 augustus 2020 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427220)
Zegt de Waalse....

En ? of is het te moeilijk om iets zinnigs te zeggen???

Tavek 22 augustus 2020 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9427224)

Je zit aan de profiterende kant marie.

Vrijheideerst 22 augustus 2020 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9427224)

Alweer een geweldig hoogstaande bijdrage.

Jonges. :roll::roll::roll:

djimi 22 augustus 2020 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427146)
Kir heeft volgens wat ik lees een stemdeal met de PS.

Te gek, zeg.

Paars-Groen met gedoogsteun van een Grijze Wolf :lol:

Wie hoort het gestamp van Turkse Bottines al?

BWarrior 22 augustus 2020 12:31

Ik vind het vreemd dat de N-VA’ers zo zwaar naar Lachaert uithalen. Als ze de VLD een onbetrouwbare partij vinden, waarom hebben ze dan al die maanden geen alternatieve coalitie proberen op te bouwen?

Een VLAAMS KARTEL bestaande uit de N-VA, het VB, Jean-Marie Dedecker en Hendrik Bogaert kon hiervan de spil zijn. Wars van alle belangengroepen heeft dit kartel 44 zetels in de Kamer. Waar wacht men nog op?

marie daenen 22 augustus 2020 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427225)
Je zit aan de profiterende kant marie.

En??? Een reden te meer dat ik zie wat er hier gebeurt... en waar men vooral er alles aan doet opdat de gewone Vlamingen dat ook niet zouden kunnen zien...

marie daenen 22 augustus 2020 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 9427230)
Alweer een geweldig hoogstaande bijdrage.

Jonges. :roll::roll::roll:

Spreek je tegen jezelf???

Tavek 22 augustus 2020 12:32

Ik vind het trouwens fantastisch dat onze forumNVA'ers de volksfrontregering zitten te verdedigen :D

djimi 22 augustus 2020 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427154)
Defi geeft steun.

Ha, tof!

Ook de Brusselse Vlamingen-haters mogen mee marcheren!

:-D

marie daenen 22 augustus 2020 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9427236)
Ik vind het vreemd dat de N-VA’ers zo zwaar naar Lachaert uithalen. Als ze de VLD een onbetrouwbare partij vinden, waarom hebben ze dan al die maanden geen alternatieve coalitie proberen op te bouwen?

Een VLAAMS KARTEL bestaande uit de N-VA, het VB, Jean-Marie Dedecker en Hendrik Bogaert kon hiervan de spil zijn. Wars van alle belangengroepen heeft dit kartel 44 zetels in de Kamer. Waar wacht men nog op?

Zeg het eens??? In ieder geval niet op de Vlaamse kiezers want die vreest men als de pest...

BWarrior 22 augustus 2020 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427239)
Ik vind het trouwens fantastisch dat onze forumNVA'ers de volksfrontregering zitten te verdedigen :D

De enige piste die BDW deze legislatuur nog niet onderzocht is Défi of PVDA. Met alle andere partijen werd al onderhandeld.

Henri1 22 augustus 2020 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427243)
Ik zou toch eens willen weten hoe dat er aan toe gaat bij u thuis als uw Waalse man uw "klachten" moet aanhoren.

Wellicht heel gezellig.

Eduard Khil 22 augustus 2020 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9427202)

lees de zin die je gequote hebt nog eens, en probeer dan opnieuw :lol:

Eduard Khil 22 augustus 2020 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427213)

liefst van al de trein op naar de kampen zeker? :lol:

Eduard Khil 22 augustus 2020 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427219)
Volgens de NVA.

volgens Bouchez ook. Alleen is de aangereikte "oplossing" bij beiden anders

Eduard Khil 22 augustus 2020 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 9427236)

al zat of zo dat je zo'n dingen zit te posten? :lol:

vlijmscherp 22 augustus 2020 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427106)
De CD&V, NVA en VB samen in de oppositie.

Wat een feest daar. Wie gaat het luidste kunnen schreeuwen en de "stem van de oppositie" zijn.

Ik schat het VB.

Een linkse Belgische belastingsregering met een minderheid van de Vlaamse zetels tov een rechtse Vlaamse oppositie, dat gaat vonken geven.

Shadowke 22 augustus 2020 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil (Bericht 9427340)
volgens Bouchez ook. Alleen is de aangereikte "oplossing" bij beiden anders

paar dagen geleden probeerde hij de Vlamingen te charmeren en nu zo'n uitspraak ...
hij is echt zelf de doodgraver van het land dat hij wilt terug unitair maken.
en nog zijn er hier enkele Bouchez-aanbidders, terwijl het een windhaan van de ergste soort is.

vlijmscherp 22 augustus 2020 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9427154)
Defi geeft steun.

Perfect. Elke scheet dat een Défi'er laat, komt dan uitgebreid in de Vlaamse media en wordt als anti-Vlaamse provocatie met medewerking van OVLD geframed.

patrickve 22 augustus 2020 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9427002)
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200822_91643712

Dus hij zegt eigenlijk: er zijn geen persoonlijke problemen met Magnette. Dat was allemaal maar theater.

Eigenlijk heeft hij gelijk he. Als iedereen doet wat Magnette wil, dan is er direct een regering, dat is min of meer wat hij stelt. Maar zo een regering wil hij niet, want dat is volgens hem een slechte. Maw, hij zegt: liever geen regering, dan een die naar Magnette zijn pijpen danst.

patrickve 22 augustus 2020 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 9427057)
Ik zie maar één constante bij het mislukken van zowel deze recordpoging als bij het vorige record: N-VA.

Ik hoop dat deze keer de N-VA de recordpoging niet torpedeert en wel degelijk geen regering helpt vormen voor het record gebroken wordt... of is dat niet wat je wilde zeggen ? :-D

reservespeler 22 augustus 2020 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan (Bericht 9427057)
Ik zie maar één constante bij het mislukken van zowel deze recordpoging als bij het vorige record: N-VA.

Is dat zo?
De PS is toch ook een constante.

Dus u bent weeral eens mis.

Knuppel 22 augustus 2020 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen (Bericht 9427241)
Zeg het eens??? In ieder geval niet op de Vlaamse kiezers want die vreest men als de pest...

Het bewijs dat men de Vlaamse kiezers vreest als de pest staat als een fort. Daar heeft niet één pretentieuze belgicist verweer tegen. Vandaag dat ze je stelling straal negeren.
Dat de belgicistische grote lichten van dit forum "vergeten" zijn hoe zeker ze waren van paars-geel bewijst hoe zwaar ze aan zelfoverschatting lijden.
Ze zijn ook vergeten dat Lachaert de voorzitters verkiezingen won door op paars-geel in te zetten. En dat diens keuze om zich aan pyromaan Bouchez te ketenen de reden is dat paars-geel van de baan is.
Paarsgroen is nog de enig mogelijke optie want...Magnette wil géén WilmésIII.

Ik hoop dat het Lachaert lukt. Ook al hebben de groenen al laten horen dat zich geen tweede keer laten belummelen zoals door Verhofstadt.
Dat wordt dus drie jaar dolle pret, namelijk "regeren" met de liberalen, én met een pyromaan die zijn grand bouche onmogelijk kan houden.

Mijn zoveelste voorspelling (en er zijn er al enkele uitgekomen!) is dat het geen énkel belang heeft of er nog een regering komt, of welke het wordt. Zelfs 20 jaar volstaan niet om dit absurde en uitgewoonde apenkoningdom nog op poten te krijgen.

Dat Bouchez het gebedel van Franstalig Belgique wil stoppen is zand in de ogen strooierij. De financieringswet gaat over 600 miljoen. De transfers over 16miljard. DAAR mag niet aan geraakt worden. Vandaar géén staatshervorming want die zou het mogelijk maken om een einde te maken aan deze schandalige, francofone miljardendiefstal.

Bovenop de jaarlijkse miljardentranfers die Vlaanderen worden ontstolen komen de gevolgen van het coronavirus. Een debiel weet wie de rekening zal betalen. NIET het koningshuis, en evenmin de politici "die hun verantwoordelijkheid namen/nemen". Het zullen zoals altijd in dit corrupte vvorstendommetje de Vlamingen zijn die het overgrote deel van de staatsschuld moeten dragen. Who else?

In 2024 kunnen verkiezingen niet langer vermeden worden. Ook al vreest "men" de Vlaamse kiezer als de pest.
De belgicistische grote lichten wéten maar al te goed dat de Vlamingen, dankzij het cordon, NOOIT de politici hadden die voor HUN rechten opkwamen, en dat de Vlaamse kiezers maar één middel hebben om daar VREEDZAAM tegen in opstand te komen. VERKIEZINGEN! Dat zullen ze de volgende verkiezingen ongetwijfeld doen.

Ik heb gemerkt dat er hier nogal denigrend gedaan wordt over wetstraatwatcher Wouter Verschelden. Wat die man schreef viel mij al veel eerder op. Dankzij zijn vele inside contacten wist hij duidelijke meer dan wat de "kwaliteitskranten" ons probeerden te verkopen. Wat hem de eretitel van BDW-Wouter Verschelden opleverde.
Dat is meer dan waarschijnlijk ook de reden waarom de grote belgicistische lichten hem niet kunnen luchten. DAT en het feit dat hij de favoriete Wetstraatwatcher van het "Knuppelwijf" is.

Ik trap het weer af want ik walg telkens ik twee berichten lees van de vermeende grote belgicistische geesten op dit forum.
Ik besteed mijn tijd liever aan koekjes bakken en van gedachten wisselen met mijn donkerhuidige vriendin uit Nederland. Daar komt tenminste zinnige praat uit. Ik heb er alleszins veel meer mee gemeen dan met de zeikers van dit forum met belgicistische grootheidswaan.

Brandt maar los en vreet jullie buik gulzig vol met het voer dat ik hier even kwam lossen!

Zucht 22 augustus 2020 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 9427379)
Eigenlijk heeft hij gelijk he. Als iedereen doet wat Magnette wil, dan is er direct een regering, dat is min of meer wat hij stelt. Maar zo een regering wil hij niet, want dat is volgens hem een slechte. Maw, hij zegt: liever geen regering, dan een die naar Magnette zijn pijpen danst.

Inderdaad, daarom ook dat alle pogingen tot vorming van één door hem gesaboteerd worden. Oppositie voeren tegen een regering kent hij niet. Zijn regering of geen regering.

Knuppel 22 augustus 2020 15:40

https://preview.mailerlite.com/q9q2n...22908015/h0c7/

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be