![]() |
Tjah, sommige levens zijn nu eenmaal meer waard dan een ander. Je mag dat unfair vinden, maar dat is nu eenmaal de realiteit. Trump heeft zelfs quasi een heel ziekenhuis dat 24/24 paraat staat om hem op te vangen...Dat doen ze niet voor de gemiddelde Joe hoor.
|
Citaat:
|
Ik heb ook al eens op intensieve gelegen, uit voorzorg toen ik met een longontsteking was opgenomen in Gasthuisberg. En ik ken nog zo'n gevallen, dus zo uitzonderlijk is dat nu ook weer niet.
Idem na een ingreep. Daar gaat men soms ook personen preventief enkele dagen op intensieve leggen. |
Citaat:
|
Citaat:
Er is ook de ontwaakzone na een ingreep en dat is ook een vorm van intensieve. Maw, men kan daar ook heel snel ingrijpen als het moet, veel sneller dan dat je op een gewone kamer zou liggen. |
Citaat:
|
Citaat:
Hopelijk is er ondertussen geen anonieme nobody die dat bed echt nodig heeft... |
Citaat:
|
Citaat:
toch erg dat sommige haar nu het ergste toewensen. De Belg op zijn best ik snap ookneit dat men daar rond nog vanalles verzint op intensieve liggen is geruststellend zolang ge nog niet aan de beademing ligt? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
je slaat er wel effe vies naast vandaag, eerst zou iedereen na 'n ingreep naar IC gaan, en dan zou men over gaan tot tracheotomie. C'mon Man! Vergeten; Ik wens haar 't allerbeste en 'n snelle genezing toe. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga gewoon af op het woordje 'uit voorzorg' dat in de pers verschijnt, en naar mijn gevoel minder erg is dan "moeten". |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De behandeling is ondertussen gelukkig een heel stuk verbeterd. |
[quote=SDX;9490083]De gazet schrijft dat haar toestand geruststellend is,/QUOTE]
intensieve en geruststellend zijn geen concepten die echt goed bij mekaar passen binnen de 3 dagen na haar diagnose ligt ze daar al, zegt meer over die journalist en redactie |
Citaat:
Het is ook niet volledig geruststellend als je daar ligt, kans op complicaties of verslechtering is dan reëel |
Citaat:
Leuk bezig daar... |
Citaat:
Mijn vraag blijft dan ...als men dan toch zo krap zit op IC wat ligt daar dan iemand te liggen die gewoon blijkbaar griep symptomen heeft ? Trouwens zuurstof dienen ze ook toe in de WZC. En dat is geen ziekenhuis en al zeker geen IC . Want dat hoorde ik...ze heeft koorts en wat hoesten.. |
Dus blijkbaar wordt IC voor een deel bezet door patiënten die daar slechts uit voorzorg liggen. Ahja de bedden moeten toch gevuld worden he
|
Citaat:
Ik wil niks minimaliseren maar het lijkt me toch een heel ander beeld te zijn dan de patiënt die men daar tijdens het nieuws liet zien helemaal ingepakt in zo'n soort van plastiek ballon. |
Citaat:
|
Wilmes mss ook ?
Weet jij het ? Ik weet het niet, dat geef ik gerust toe. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En men geeft dergelijke persoonlijke informatie ook niet zomaar vrij. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ze had het naar het schijnt ernstig te pakken.....
https://www.hln.be/binnenland/vicepr...d-19~a1adcac4/ ![]() En op 12 okt zat ze tijdens een ontbijtvergadering naast de Oostenrijkse minister v Buitenlandse Zaken die ook besmet is! |
Citaat:
https://www.gva.be/cnt/dmf20201022_96929992 Ex-premier Sophie Wilmès (MR) is overgebracht naar de afdeling intensieve zorg. Volgens de directie van het ziekenhuis zou haar toestand “stabiel en geruststellend” zijn. Toch is het eerder ongewoon dat een jonge vrouw in goede fysieke conditie op intensieve zorgen belandt. De reden daarvoor is waarschijnlijk dat men met een vicepremier geen enkel risico wil nemen en haar toestand zeer intensief wil monitoren. |
Citaat:
Als je longproblemen hebt gaat men je ‘aangerijkte’ lucht geven. Dat is lucht met meer dan 21% zuurstof. Gewone lucht uit een luchtfles is zinloos. |
Citaat:
Het waren wel gewone flessen zoals je ze ziet in werkplaatsen, iets wat ze normaal niet doen. Het waren allemaal nieuwe bevestigingen in de muur, ik denk dat het gewone lucht was omdat al de rest op was. Op dat moment waren ze zuurstofflessen aan het hamsteren over heel de wereld. Ondertussen kan dat natuurlijk veranderd zijn |
Citaat:
Beetje Trump verhaaltje ? Die oude dikkerd zijn toestand was ook zorgwekkend en twee dagen later gaf hij alweer een optreden |
Citaat:
|
Overdrijvers zijn het.
Zuchten en kreunen en leunen Aandacht vragen. Overdrijvers... Overal. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be