Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   Wilmes test positief! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255637)

fox 22 oktober 2020 16:24

Tjah, sommige levens zijn nu eenmaal meer waard dan een ander. Je mag dat unfair vinden, maar dat is nu eenmaal de realiteit. Trump heeft zelfs quasi een heel ziekenhuis dat 24/24 paraat staat om hem op te vangen...Dat doen ze niet voor de gemiddelde Joe hoor.

Dadeemelee 22 oktober 2020 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9489958)
Ik las dat ze uit voorzorg was opgenomen op intensieve. Sta me toe dit wat bizar te vinden :roll:

Onze afdelingen IC kreunen onder het aantal patiënten maar blijkbaar is er plaats genoeg om daar iemand te plaatsen uit voorzorg ?

Uit voorzorg? Je komt niet op intensieve ‘uit voorzorg’. Haar toestand is ‘geruststellend’ lees ik. Zo’n bericht is niet geruststellend. :|

kojak 22 oktober 2020 16:27

Ik heb ook al eens op intensieve gelegen, uit voorzorg toen ik met een longontsteking was opgenomen in Gasthuisberg. En ik ken nog zo'n gevallen, dus zo uitzonderlijk is dat nu ook weer niet.
Idem na een ingreep. Daar gaat men soms ook personen preventief enkele dagen op intensieve leggen.

Dadeemelee 22 oktober 2020 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9490055)
Ik heb ook al eens op intensieve gelegen, uit voorzorg toen ik met een longontsteking was opgenomen in Gasthuisberg. En ik ken nog zo'n gevallen, dus zo uitzonderlijk is dat nu ook weer niet.
Idem na een ingreep. Daar gaat men soms ook personen preventief enkele dagen op intensieve leggen.

Na een ingreep/verdoving is dat ‘standaard’.

kojak 22 oktober 2020 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9490056)
Na een ingreep/verdoving is dat ‘standaard’.

Dat hangt eigenlijk af van geval per geval. Als er een risico op complicaties is, dan is de kans heel groot dat je eerst via intensieve gaat voor je terug naar je gewone kamer mag.
Er is ook de ontwaakzone na een ingreep en dat is ook een vorm van intensieve. Maw, men kan daar ook heel snel ingrijpen als het moet, veel sneller dan dat je op een gewone kamer zou liggen.

Dadeemelee 22 oktober 2020 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9490062)
Dat hangt eigenlijk af van geval per geval. Als er een risico op complicaties is, dan is de kans heel groot dat je eerst via intensieve gaat voor je terug naar je gewone kamer mag.
Er is ook de ontwaakzone na een ingreep en dat is ook een vorm van intensieve. Maw, men kan daar ook heel snel ingrijpen als het moet, veel sneller dan dat je op een gewone kamer zou liggen.

Ik bedoel de ontwaakzone, my bad.

gertc 22 oktober 2020 16:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9490049)
Uit voorzorg op intensieve ?

En in haar geval....Ik dacht dat op intensieve de meeste corona patiënten meestal (oudere) mannen zijn met overgewicht en dat magere (eerder jonge) vrouwen daar een pak minder heen worden gebracht.

In dit geval is het natuurlijk een win-win. Ten eerste wil je als ziekenhuis met zo'n patient niet het risico lopen om te laat te reageren. Ten tweede laat dat toe om in de media nog eens te onderstrepen dat iedereen gevaar loopt.

Hopelijk is er ondertussen geen anonieme nobody die dat bed echt nodig heeft...

Dadeemelee 22 oktober 2020 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9490066)
In dit geval is het natuurlijk een win-win. Ten eerste wil je als ziekenhuis met zo'n patient niet het risico lopen om te laat te reageren. Ten tweede laat dat toe om in de media nog eens te onderstrepen dat iedereen gevaar loopt.

Hopelijk minimaliseer je haar toestand niet. :|

1207 22 oktober 2020 16:38

Citaat:

Wilmès heeft da bed dus niet nodig?
toch erg dat sommige haar nu het ergste toewensen. De Belg op zijn best

ik snap ookneit dat men daar rond nog vanalles verzint
op intensieve liggen is geruststellend zolang ge nog niet aan de beademing ligt?

Gipsy 22 oktober 2020 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9490055)

In twijfelgevallen en als er een bijna continu controle moet zijn op baxters etc gaat men inderdaad naar intensieve.

Dadeemelee 22 oktober 2020 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 1207 (Bericht 9490068)

op intensieve liggen is geruststellend zolang ge nog niet aan de beademing ligt?

Tracheotomie is echt het laatste redmiddel. Dat beseffen sommigen blijkbaar niet. :?

SDX 22 oktober 2020 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9490073)
Tracheotomie is echt het laatste redmiddel. Dat beseffen sommigen blijkbaar niet. :?

Intubatie bedoel je.

je slaat er wel effe vies naast vandaag, eerst zou iedereen na 'n ingreep naar IC gaan, en dan zou men over gaan tot tracheotomie.

C'mon Man!

Vergeten; Ik wens haar 't allerbeste en 'n snelle genezing toe.

Dadeemelee 22 oktober 2020 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 9490078)
Intubatie bedoel je.

je slaat er wel effe vies naast vandaag, eerst zou iedereen na 'n ingreep naar IC gaan, en dan zou men over gaan tot tracheotomie.

C'mon Man!

https://nvic.nl/handreiking-tracheot...n-met-covid-19

SDX 22 oktober 2020 16:52

Citaat:

De gazet schrijft dat haar toestand geruststellend is, je kan misschien 'n boze lezersbrief schrijven.

Citaat:

Sophie Wilmès ligt op intensieve zorgen na positieve Covid-test: “Haar toestand is geruststellend
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201022_93109254

gertc 22 oktober 2020 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9490067)
Hopelijk minimaliseer je haar toestand niet. :|

Nee, ik wil haar toestand niet minimaliseren, en ik wens haar een spoedig herstel.
Ik ga gewoon af op het woordje 'uit voorzorg' dat in de pers verschijnt, en naar mijn gevoel minder erg is dan "moeten".

kojak 22 oktober 2020 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 9490078)
Intubatie bedoel je.

C'mon Man!

Nog een geluk dat hij der naast slaagt. Der op, dat zou pas erg zijn voor Wilmes. :lol:

Dadeemelee 22 oktober 2020 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gertc (Bericht 9490084)
Nee, ik wil haar toestand niet minimaliseren, en ik wens haar een spoedig herstel.
Ik ga gewoon af op het woordje 'uit voorzorg' dat in de pers verschijnt, en naar mijn gevoel minder erg is dan "moeten".

Bij Boris Johnson was het ook niet zo erg. Hij denkt er nu wel anders over.

reservespeler 22 oktober 2020 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9490051)
Tjah, sommige levens zijn nu eenmaal meer waard dan een ander. Je mag dat unfair vinden, maar dat is nu eenmaal de realiteit. Trump heeft zelfs quasi een heel ziekenhuis dat 24/24 paraat staat om hem op te vangen...Dat doen ze niet voor de gemiddelde Joe hoor.

Joe the Plumber?

Hoofdstraat 22 oktober 2020 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9490073)

In het begin werd dat te pas en te onpas gebruikt als de patient bv te onrustig was. Ze gingen nog vlugger dood, in China en New-York was de sterftegraad 90-95% eenmaal ze geforceerd werden beademd.

De behandeling is ondertussen gelukkig een heel stuk verbeterd.

1207 22 oktober 2020 18:37

[quote=SDX;9490083]De gazet schrijft dat haar toestand geruststellend is,/QUOTE]
intensieve en geruststellend zijn geen concepten die echt goed bij mekaar passen
binnen de 3 dagen na haar diagnose ligt ze daar al,

zegt meer over die journalist en redactie

edwinp 22 oktober 2020 19:28

Citaat:

observaties gebeuren regelmatig op intensieve zorg, deze afdeling is daar het best voor uitgerust. Het is niet de bedoeling dat je daar weken blijft liggen.

Het is ook niet volledig geruststellend als je daar ligt, kans op complicaties of verslechtering is dan reëel

Tavek 22 oktober 2020 19:31

Citaat:

Dus ze mag creperen omdat ze een premier was van een andere kleur ?

Leuk bezig daar...

fred vanhove 22 oktober 2020 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 9490322)
Dus ze mag creperen omdat ze een premier was van een andere kleur ?

Leuk bezig daar...

Volgens ik hoor ligt ze op IC uit voorzorg. Daarnet in het nieuws zei de behandelende arts dat ze zelfs geen extra zuurstof krijgt . Als ik me niet vergis hing Boris Johnson wel aan de zuurstof.

Mijn vraag blijft dan ...als men dan toch zo krap zit op IC wat ligt daar dan iemand te liggen die gewoon blijkbaar griep symptomen heeft ?
Trouwens zuurstof dienen ze ook toe in de WZC. En dat is geen ziekenhuis en al zeker geen IC .

Want dat hoorde ik...ze heeft koorts en wat hoesten..

HOUZEE ! 22 oktober 2020 19:54

Dus blijkbaar wordt IC voor een deel bezet door patiënten die daar slechts uit voorzorg liggen. Ahja de bedden moeten toch gevuld worden he

fred vanhove 22 oktober 2020 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! (Bericht 9490370)
Dus blijkbaar wordt IC voor een deel bezet door patiënten die daar slechts uit voorzorg liggen. Ahja de bedden moeten toch gevuld worden he

Ze heeft wel koorts zei de arts.....maar blijkbaar (nog) geen zuurstof nodig.

Ik wil niks minimaliseren maar het lijkt me toch een heel ander beeld te zijn dan de patiënt die men daar tijdens het nieuws liet zien helemaal ingepakt in zo'n soort van plastiek ballon.

fred vanhove 22 oktober 2020 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9490096)
Bij Boris Johnson was het ook niet zo erg. Hij denkt er nu wel anders over.

Die heeft wel aan de zuurstof fles gelegen.

kojak 22 oktober 2020 20:08

Wilmes mss ook ?
Weet jij het ?
Ik weet het niet, dat geef ik gerust toe. ;)

Gipsy 22 oktober 2020 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9490374)
Ze heeft wel koorts zei de arts.....maar blijkbaar (nog) geen zuurstof nodig.

Ik wil niks minimaliseren maar het lijkt me toch een heel ander beeld te zijn dan de patiënt die men daar tijdens het nieuws liet zien helemaal ingepakt in zo'n soort van plastiek ballon.

Artsen moeten zich niet verantwoorden wie op een IC kamer komt en dat is maar goed ook.

fcal 22 oktober 2020 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9490367)
Volgens ik hoor ligt ze op IC uit voorzorg. Daarnet in het nieuws zei de behandelende arts dat ze zelfs geen extra zuurstof krijgt . Als ik me niet vergis hing Boris Johnson wel aan de zuurstof.

Mijn vraag blijft dan ...als men dan toch zo krap zit op IC wat ligt daar dan iemand te liggen die gewoon blijkbaar griep symptomen heeft ?
Trouwens zuurstof dienen ze ook toe in de WZC. En dat is geen ziekenhuis en al zeker geen IC .

Want dat hoorde ik...ze heeft koorts en wat hoesten..

Volgens goed ingelichte bronnen heeft Boris Johnson nu de zuurstof afgezworen en is als vroeger weer aan de drank. Hij doet me aan Winston Churchill denken.

Dadeemelee 22 oktober 2020 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9490383)

Er is een verschil tussen extra zuurstof en intubatie/tracheotomie.

En men geeft dergelijke persoonlijke informatie ook niet zomaar vrij.

Hoofdstraat 22 oktober 2020 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9490383)

Vanaf dat je aan 93% zuurstof zit leggen ze je aan de luchtfles, dat kreeg ik toen ook regelmatig. Dat is niets speciaal en eerder uit voorzorg.

Dadeemelee 22 oktober 2020 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9490446)
Vanaf dat je aan 93% zuurstof zit leggen ze je aan de luchtfles, dat kreeg ik toen ook regelmatig. Dat is niets speciaal en eerder uit voorzorg.

Dat zou ik toch niet zeggen. Verhoogde zuurstofconcentratie is niet goed voor de longen. Dat doet men niet lichtzinnig.

Hoofdstraat 22 oktober 2020 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9490454)
Dat zou ik toch niet zeggen. Verhoogde zuurstofconcentratie is niet goed voor de longen. Dat doet men niet lichtzinnig.

Daarom spreek ik ook van luchtfles, het is gecomprimeerde lucht (bevestigd door de verpleegster) maar de mensen spreken altijd foutief over zuurstofflessen.

bembem 22 oktober 2020 20:50

Ze had het naar het schijnt ernstig te pakken.....

https://www.hln.be/binnenland/vicepr...d-19~a1adcac4/

En op 12 okt zat ze tijdens een ontbijtvergadering naast de Oostenrijkse minister v Buitenlandse Zaken die ook besmet is!

Hoofdstraat 22 oktober 2020 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bembem (Bericht 9490465)
Ze had het naar het schijnt ernstig te pakken.....

https://www.hln.be/binnenland/vicepr...d-19~a1adcac4/

En op 12 okt zat ze tijdens een ontbijtvergadering naast de Oostenrijkse minister v Buitenlandse Zaken die ook besmet is!

Of ze dramatiseren de zaak weeral om ons bang te maken, nu ze een bekende vast hebben.

https://www.gva.be/cnt/dmf20201022_96929992

Ex-premier Sophie Wilmès (MR) is overgebracht naar de afdeling intensieve zorg. Volgens de directie van het ziekenhuis zou haar toestand “stabiel en geruststellend” zijn. Toch is het eerder ongewoon dat een jonge vrouw in goede fysieke conditie op intensieve zorgen belandt. De reden daarvoor is waarschijnlijk dat men met een vicepremier geen enkel risico wil nemen en haar toestand zeer intensief wil monitoren.

Dadeemelee 22 oktober 2020 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9490461)
Daarom spreek ik ook van luchtfles, het is gecomprimeerde lucht (bevestigd door de verpleegster) maar de mensen spreken altijd foutief over zuurstofflessen.

?
Als je longproblemen hebt gaat men je ‘aangerijkte’ lucht geven. Dat is lucht met meer dan 21% zuurstof.

Gewone lucht uit een luchtfles is zinloos.

Hoofdstraat 22 oktober 2020 21:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 9490474)
?
Als je longproblemen hebt gaat men je ‘aangerijkte’ lucht geven. Dat is lucht met meer dan 21% zuurstof.

Gewone lucht uit een luchtfles is zinloos.

Je kan gelijk hebben maar mij zeiden ze dat het gewone lucht was zodat je minder moeite moet doen met ademen. Iemand die ik ken met een stoflong van de duiven loopt met zo'n draagbaar geval rond. Ik heb daar een hele dag en nacht aan gelegen met 93% in het bloed, dat lijkt me overkill als het zuurstof verrijkt zou zijn.

Het waren wel gewone flessen zoals je ze ziet in werkplaatsen, iets wat ze normaal niet doen. Het waren allemaal nieuwe bevestigingen in de muur, ik denk dat het gewone lucht was omdat al de rest op was. Op dat moment waren ze zuurstofflessen aan het hamsteren over heel de wereld.

Ondertussen kan dat natuurlijk veranderd zijn

fred vanhove 22 oktober 2020 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 9490471)
Of ze dramatiseren de zaak weeral om ons bang te maken, nu ze een bekende vast hebben.

https://www.gva.be/cnt/dmf20201022_96929992

Ex-premier Sophie Wilmès (MR) is overgebracht naar de afdeling intensieve zorg. Volgens de directie van het ziekenhuis zou haar toestand “stabiel en geruststellend” zijn. Toch is het eerder ongewoon dat een jonge vrouw in goede fysieke conditie op intensieve zorgen belandt. De reden daarvoor is waarschijnlijk dat men met een vicepremier geen enkel risico wil nemen en haar toestand zeer intensief wil monitoren.

Beetje Trump verhaaltje ? Die oude dikkerd zijn toestand was ook zorgwekkend en twee dagen later gaf hij alweer een optreden

Hoofdstraat 22 oktober 2020 23:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove (Bericht 9490520)
Beetje Trump verhaaltje ? Die oude dikkerd zijn toestand was ook zorgwekkend en twee dagen later gaf hij alweer een optreden

Inderdaad, de media maakt het graag erger dan het is want dat verkoopt kranten.

Mambo 22 oktober 2020 23:39

Overdrijvers zijn het.
Zuchten en kreunen en leunen
Aandacht vragen.
Overdrijvers... Overal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be