Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Mochten jullie met speelgoedwapens spelen? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=255909)

Johan Daelemans 3 november 2020 21:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 9505153)
Goei benen ;-)

Grootva heeft me alles geleerd hoe ik fietsen kon herstellen.
Nog voordat ik het lager inruilde voor de humaniora hing daar een motor onder en zo ging het van klein naar groot.

Rudy 3 november 2020 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9504217)
Pistolen met "poerkes". Zo een lintje met wat kruit(?) dat lawaai maakte. Of van die plastieken ringetjes met kruit. Bestaat dat nog?

Die papieren lintjes op rollekes waren pistongs, voor speelgoedpistolen of geweren.

Rudy 3 november 2020 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev (Bericht 9504348)
Op een jaar of 12 zo'n Diana luchtkarabijntje gekregen van mijn schoonbroer. 'k Heb het nog steeds.

Bij m'n ouders ligt nog zo'n Diana luchtkarabijn, met vizier. Daar mochten we als kind mee spelen. Tot m'n broer een paar gaten schoot in de nieuwe rolluiken van buren. Gedaan met de pret.
Tegenwoordig nog onvoorstelbaar dat je daar als kind mocht mee spelen.

Johan Daelemans 3 november 2020 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 9505364)
Bij m'n ouders ligt nog zo'n Diana luchtkarabijn, met vizier. Daar mochten we als kind mee spelen. Tot m'n broer een paar gaten schoot in de nieuwe rolluiken van buren. Gedaan met de pret.
Tegenwoordig nog onvoorstelbaar dat je daar als kind mocht mee spelen.

Een luchtkarabijn is nooit speelgoed geweest. Niemand, ook volwassenen mogen hier niet mee 'spelen'. Basis regels zijn steeds - iedereen staat achter of naast de schutter en je gaat na of een verdwaald kogeltje geen schade of verwondingen kan veroorzaken.

Boduo 4 november 2020 00:23

Neen.

Mambo 4 november 2020 00:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans (Bericht 9505415)
Een luchtkarabijn is nooit speelgoed geweest. Niemand, ook volwassenen mogen hier niet mee 'spelen'. Basis regels zijn steeds - iedereen staat achter of naast de schutter en je gaat na of een verdwaald kogeltje geen schade of verwondingen kan veroorzaken.

Nu wel.
Vroeger in mijne tijd niet.
Wie je een oog kon uitschieten was de held.
De schutter he.

Nu janetten, transgenders. Coiffure.

maddox 4 november 2020 01:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 9505661)
Nu wel.
Vroeger in mijne tijd niet.
Wie je een oog kon uitschieten was de held.
De schutter he.

Nu janetten, transgenders. Coiffure.

Zelfs de meest miezerige janet kan een oog "uitschieten". Al was het maar per ongeluk. So what?

Mijn stief-schoonvader zaliger, met vuurwapendiscipline geleerd in een echt leger, was daar vrij kurkdroog in. Is het nu een luchtbuks of een Ma Deuce, je zorgt ervoor dat het WAPEN nooit gericht is op mensen die je niet dood wil.

Doe je dat wel, ben je niet klaar om die verantwoordelijkheid te dragen.

Het komt weer neer op rechten en plichten. En de grootste hoop van het kiesvee is daar niet (of nooit) klaar voor. Rechten opeisen, ja hoor. Plichten vervullen, meestal met tegenzin en veel gezeik.

TV-verslaafde 4 november 2020 02:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kojak (Bericht 9504258)
Dat was dan spelen met vuurwapens... Ook best spannend. :lol:

Beetje schaken en je bunker bestuderen? :-)

Neen, aan zo'n tijdverlies doe ik niet mee. Leven is kort, he. Voor je weet ben je dood.... moet beetje mijn hart sparen. Hartaanvallen op 45 komen vaak voor.

Genieten en niet alles zo serieus nemen.

TV-verslaafde 4 november 2020 02:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde (Bericht 9505685)
Beetje schaken en je bunker bestuderen? :-)

Neen, aan zo'n tijdverlies doe ik niet mee. Leven is kort, he. Voor je weet ben je dood.... moet beetje mijn hart sparen. Hartaanvallen op 45 komen vaak voor.

Genieten en niet alles zo serieus nemen.

Onverzadigbaar, die zaadbunker.

Akker blijven besproeien en er groeit maar niets. De walm van de dood....

TV-verslaafde 4 november 2020 02:56

Death and taxes.

Kan je niet vermijden. Maar bodemloze putten, ook teveel van het goede. En je blijft maar zaaien en er groeit niets. De wortels sterven af en de planten rotten. Beton.

Er is in het Westen geen plaats meer om te leren. De bodem is dicht en/of onverzadigbaar.

Hoeren ruiken naar de dood, dat heeft die vampier goed gezien....

Johan Daelemans 4 november 2020 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9505674)
Doe je dat wel, ben je niet klaar om die verantwoordelijkheid te dragen. .

En dat heeft weinig te maken met leeftijd.
Mijn zoon heeft van zijn 10 jaar een luchtbuks. Kwamen er vriendjes spelen dan was dat ding nergens te bekennen, veilig weggeborgen. Neen, niet door ons, door hemzelf.

Hem van bij het begin goed uitgelegd wat kon en niet kon en waarom.
Nooit is hij daarvan afgeweken.

Garry 4 november 2020 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9504271)
Ja, die herinner ik mij nog. Lawaai dat dit maakte.

en vooral stinken

Garry 4 november 2020 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9504372)
Mijn ouders waren radicaal en volledig tegen speelgoedwapens. Maar niet getreurd, klakkebuizen waren betaalbaar, en Unigro boekjes waren perfect om pijltjes te rollen.

Maar ik kon geen klakkebuis mee naar huis nemen, die werd resoluut herleid tot een zeer creatief vormpje, maar ongeveer even bruikbaar als een sneeuwbal in de hel.

Leuk. Jij kreeg er dus echte.

Derk de Tweede 4 november 2020 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 9505165)
Ik zat met mijn moeder in de kerk, zwaar gelovig.
Daar werden de psalmen tergend langzaam gezongen.
Ik zat met de nagel te prutsen aan een paar rolletjes klappertjes in mijn broekzak voor mijn klapperpistool.
Ineens gingen de klappertjes af en mijn broekzak stond bijne in de fik, wel een enorme rook wolk.
"Jij mag nooit meer mee" zei mijn moeder.

De brand was veel later hoor...8-)

maddox 4 november 2020 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 9505874)
Leuk. Jij kreeg er dus echte.

Nope, zelfs het maken van semi wapens in Lego werd me verboden.

Het is misschien daarom dat ik als volwassene toch naar echte wapens heb gekeken, en dat het huis nu volhangt met bruikbare slag en steekwapens, met een boog of 3 omdat het kan.

DewareJakob 4 november 2020 11:42

Citaat:

Mochten jullie met speelgoedwapens spelen?
Daar werd niets over gezegd. Een eventuele aantrekkingskracht door iets dat 'verboden' was, was er dus niet. Meer dan een klapperpistooltje is er nooit geweest.

TheFourHorsemen 4 november 2020 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 9504621)
Ja ... maar kwam het aan bod in die film?

In Band of Brothers wel. Daar is het inderdaad een collector's item.

TheFourHorsemen 4 november 2020 12:02

OT: Ja maar de wapens die we hadden waren wel overduidelijk speelgoedwapens. Geen replica's.

Mambo 4 november 2020 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 9505674)
Zelfs de meest miezerige janet kan een oog "uitschieten". Al was het maar per ongeluk. So what?

Mijn stief-schoonvader zaliger, met vuurwapendiscipline geleerd in een echt leger, was daar vrij kurkdroog in. Is het nu een luchtbuks of een Ma Deuce, je zorgt ervoor dat het WAPEN nooit gericht is op mensen die je niet dood wil.

Doe je dat wel, ben je niet klaar om die verantwoordelijkheid te dragen.

Het komt weer neer op rechten en plichten. En de grootste hoop van het kiesvee is daar niet (of nooit) klaar voor. Rechten opeisen, ja hoor. Plichten vervullen, meestal met tegenzin en veel gezeik.

Je moet het ergens leren he?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be