![]() |
Stel dat het CST nooit werd ingevoerd.
Iemand die weet in hoeverre de vaccinatiegraad zou kunnen verschillen met de huidige. |
Citaat:
|
Citaat:
Een BMI-Safe Ticket: je mag nergens nog een pint gaan pakken of een restaurant binnen als je geen 20 kg vermagerd bent ? En nadien een om de juiste partij kaart te kopen ? |
Citaat:
De Weight Watchers zou een beter voorbeeld zijn. |
Citaat:
Vermits men toegeeft dat het CST, ttz, U verbieden van op restaurant te gaan, niet iets was dat daar zin voor had, maar gewoon diende om U te pesten tot ge het juiste gedrag had voor de ziekenhuizen en de vaccinologen, ttz, een pikuur gaan halen. Als men toegeeft dat het CST gewoon een sociaal pestmiddel is om U tot "juist gedrag" aan te zetten, welke ook dat gewenste gedrag is, wel, dan kan dat voor vanalle "gewenste" gedrag door de machtshebbers gebruikt worden he. |
Citaat:
|
Iedere dag groeit de onzinwaarde,zonet was er een meeting tussen hoge pipo's van de Belgische en de Franse regering,allemaal perfect veilig dankzij QR kodes . :silly:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211124_92178959 Ik heb mij het meest onveilig gevoeld de voorbije maanden op die CST-events. Eenmaal dat je binnenkomt, je bent gescand, vervielen alle regels. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat is iemand die zich voor corona al ergerde aan hoestende mensen in de trein. Nu zijn het hoogdagen voor gezondheidsfreaks... |
Citaat:
Die combinatie is net wat blijkbaar niet lukt. Een CST betekent dat je bent gevaccineerd en dan gaan mensen automatisch denken dat ze veilig zijn. In principe is dat zo met een vaccin maar blijkbaar niet met deze vaccins. Het is inderdaad ook wat mensen voorgeschoteld zijn geweest. |
Citaat:
3G leidt tot meer besmettingen, blijkbaar ook tot meer opnames. Dit is niet onlogisch aangezien de negatief getesten mogen deelnemen maar wel besmet naar huis kunnen gaan. Deze hebben een reden om zich onveilig te voelen. Dat ze gewoon thuis blijven. Wij passen het 3G-systeem toe. Als er nog strengere maatregelen komen dan zou het mij niet verbazen dat het 2G-systeem wordt ingevoerd. |
Citaat:
2G is een manier om te zeggen: besmet U maximaal, van zodra ge enige immunitaire bescherming hebt tegen zware ziekte. Dat is een rare manier van doen als men beseft dat die vaccins ook niet enorm beschermen tegen zware ziekte, is dat een uitnodiging voor een GIGANTISCHE epidemie van de gevaccineerden. 2G dient dus eigenlijk essentieel om ongevaccineerden wat opzij te zetten van de grote epidemische piek die men organiseert. Dat zou zinvol zijn mocht men met 2G naar laag risico gaan voor zware ziekte, maar dat is het geval niet. Een gevaccineerde 70-er loopt enorm veel meer kans op om op IC te belanden dan een niet-gevaccineerde jongen van 15 jaar. Toch moet die 15-jarige in afzondering, en moet die 70-jarige meedoen met het grote besmettingsfeest. |
Citaat:
Komt er nog eens bij dat die horeca hun prijzen niet meer te verantwoorden zijn. In Brussel vragen sommige koten tot 6 euro voor een Duvel.Een koffie niet zelden 3 euro. Ik eet en drink thuis wel iets daar doe ik en mijn genodigden hun zin. En niet te versmaden er speelt bij ons altijd goede muziek. Ik zie wel hoe het er in 2027 uitziet. ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Men praat hier natuurlijk niet over de politieke doeleinden van CST, maar over de sanitaire effecten ervan. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu wordt het CST gebruikt als pasmunt om de horeca niet te moeten sluiten. |
Citaat:
En dan eventueel enkel een CST voor de 65+. Maar dan zit je wel met een probleem om de leeftijd te controleren als niet iedereen een CST heeft. De eID misschien, maar dat gaan de klanten ook niet zo leuk vinden. Kortom, je zou een systeem moeten vinden waarbij enkel de 65+ worden gecontroleerd, en dus inderdaad niet die jongen van 15. |
Citaat:
Men moet de totaal doorprikte smoes blijven aanhouden dat een CST dient om het "veilig" te maken, zoals een rijbewijs dient om de weg veilig te maken, maar ondertussen is het zo duidelijk als iets dat die functie totaal niet werkt. Aanvankelijk stelde men dat zo voor, en misschien dacht men dat zelfs, op basis van virologen kwakzalverij. Nu weten we dat het CST gewoon een sociaal straf systeem is als je vrije keuzes maakt die de overheid niet aanstaan he. Het puur sanitaire effect van het CST is dramatisch. Het puur maatschappelijke ook. Het geeft bij de mensen ten totaal vervormd beeld van de werkelijkheid, en laat toe om zondebokken te projecteren die in de grond niks te maken hebben ermee. Het CST is echt een gele-ster systeem geworden. |
Citaat:
Ik was gewoon op zoek naar een alternatief voor uw voorstel om 65+ te verplichten zich af te zonderen. |
Citaat:
Ik begrijp dat wel, maar er zijn nu eenmaal een beperkt aantal keuzes in de maatschappij. Laten waaien wil zeggen (met of zonder verplichte vaccinatie trouwens): IC overbelasten. Niet iedereen op IC kunnen leggen die we willen. Het bovenstaande is "haram" blijkbaar, maar wat doen we dan ? In tegenstelling tot de prikkies, die nog altijd denken dat mocht iedereen gevaccineerd zijn, dat probleem zich niet zou stellen, terwijl dat manifest tegengesproken wordt door de cijfers is "iedereen vaccineren" daar niet de oplossing voor, is totale vaccinatie niet an sich de oplossing. 1) we kunnen gewoon zeggen: eerst komen, eerst bediend, als het vol ligt, nemen we geen IC patienten meer op. 2) we kunnen zeggen: gezien we iedereen gelijk voor de wet willen: gewoon voor niemand IC. Zoals dat voor de jaren 70 was. 3) we kunnen gaan kijken welke de groepen zijn die IC het meeste belasten, en daar "iets" mee doen. 4) we kunnen gans de maatschappij teisteren. Ja, ook: 5) we kunnen het IC aanbod flink uitbreiden, maar daar hebben onze prikkies nu al miljarden voor verloren, en anderhalf jaar verspeeld, dus dat staat nog even ver als in maart 2020. Veel andere keuzes zijn er niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er doet een meme de ronde die zegt: "de overheid heeft een lastige taak. Enerzijds de niet-gevaccineerden overtuigen dat het vaccin zo goed is dat ze dat absoluut moeten nemen, en anderzijds de wel-gevaccineerden overtuigen dat het vaccin niet meer goed werkt waardoor ze een booster moeten nemen". Dat is humoristisch bedoeld, maar ik vrees dat er een grote grond van waarheid in zit. Net door de heksenjacht van de overheid op die niet-gevaccineerden, ontstaat heel gemakkelijk het beeld bij de gevaccineerden dat 'wij niet het probleem zijn', dat 'wij onze plicht al gedaan hebben', dat 'het nu aan de anderen is'. Zo gaan de risico-patiënten extra risico's nemen. Toch wel het laatste wat je wilt? |
Er zijn er nu 2 bij ons op het werk waarvan de vrouw positief is. De mannen hebben koorts en/of het snot, maar testen toch negatief op PCR test. Ik zou zeggen gaan met uwe groene vrijheidsbrief.
|
Citaat:
Van het weekend heb ik dat ook gemerkt in een brasserie. Nu moet iedereen terug mondmasker opzetten tot ze zitten, en de enkelen die zich er niet aan houden zijn allemaal oude zakken. Voor die 5 meter zeggen ze dan. |
Citaat:
GANS deze crisis draaide telkens rond het deresponsabiliseren van de mensen die het meeste risico liepen (zeg maar de gepensioneerden) om hen wijs te maken dat wat gebeurde de "fout van anderen was", en de kroon wordt natuurlijk gespannen door het totaal hypocriete CST, maar begon al met het vingerwijzen van jongeren die corona feestjes hielden tijdens de eerste lockdown. Gans de Schoofse houding die dacht dat hij veilig was als hij enkel met andere gevaccineerden op restaurant ging maakt dat wat simpele brave burgers als Schoof ongelofelijke risico's lopen die, mochten ze die beseffen, nooit of te nimmer zouden nemen. Maar aangezien men die mensen al anderhalf jaar wijs heeft gemaakt dat het niet ZIJ zijn die zich gaan besmetten, maar de corona feestjes, de skigangers, de jongeren, de schoolgaande jeugd, de wappies, de ongevaccineerden, de 6-jarigen, en ga zo maar door, denken zij dat als zij zich aan dezelfde dwaze regeltjes houden als opgelegd aan 25-jarigen, zij "veilig en braaf" zijn. Mocht men hen diets gemaakt hebben dat het buiten voor hen gevaarlijk is, dat zij het hoofdprobleem voor de ziekenhuizen zijn, en dat het vaccin hen gewoon 10 jaar "jonger" maakt, maar niet meer dan dat, en dat zij het maar moeten weten als IC vol ligt, dan denk ik dat het probleem een stuk kleiner zou zijn. |
Citaat:
Citaat:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211124_92178959 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be