Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Frank Vandenbroucke dumpt medisch afval in Oekraine (https://forum.politics.be/showthread.php?t=264889)

Xenophon 19 mei 2022 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9962026)
U doet werkelijk alles om toch maar Sossen te bashen hé ?

Wacht, hoe is het nu weer? Op de walen kakken en sossen bashen.

Henri1 19 mei 2022 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 9962295)
Wacht, hoe is het nu weer? Op de walen kakken en sossen bashen.

U kent het verschil niet tussen kakken en bashen Xeno ?

reservespeler 19 mei 2022 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9961612)
Bijna vervallen = NOG BRUIKBAAR.

Wat snapt u daar niet aan ?

Dat de WHO zegt dat de vervaldatum nog minstens 1 jaar vooruit moet liggen bij verzending van medicatie en ...

Henri1 19 mei 2022 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9962351)
Dat de WHO zegt dat de vervaldatum nog minstens 1 jaar vooruit moet liggen bij verzending van medicatie en ...

Nood breekt wet Reservespeler.

Is dat te moeilijk om te begrijpen ?

reservespeler 19 mei 2022 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9961734)
U lijkt vooral de hardleerse. Het mocht niet ergo medisch afval.

Ik begrijp niet dat men medicatie, ter waarde van ettelijke miljoen, miljoen waarvoor wij hard gewerkt hebben, zo maar laten vervallen.

In een goedwerkend systeem (FIFO) gebeurt zoiets niet.
Hoeveel zelfstandigen zouden fait gaan moesten ze werken zoals de overheid?

Henri1 19 mei 2022 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9962360)

Hoeveel zelfstandigen zouden fait gaan moesten ze werken zoals de overheid?

Incluis de vlaamse overheid Reserve ?

reservespeler 19 mei 2022 11:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9962357)
Nood breekt wet Reservespeler.

Is dat te moeilijk om te begrijpen ?

Ik begrijp vooral niet hoe het komt dat men medicatie laat vervallen.
Waarschijnlijk wordt het gewoon opgeslagen in magazijnen en hebben ze nog nooit van Fifo gehoord.

Henri1 19 mei 2022 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9962364)
Waarschijnlijk wordt het gewoon opgeslagen in magazijnen en hebben ze nog nooit van Fifo gehoord.

De meeste medicatie die vervallen is werkt nog wel.
Over tijd zal de werking verminderen.

reservespeler 19 mei 2022 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9962367)
De meeste medicatie die vervallen is werkt nog wel.
Over tijd zal de werking verminderen.

Dat is helemaal mijn punt niet.

En een zorg- of verpleegkundige die vervallen medicatie geeft aan een patiënt of resident, mag zich verwachten aan een stevige sanctie of zelfs ontslag.

fox 19 mei 2022 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9962364)

Frank ligt ondertussen met 100 miljoen dode stock. Maar als je dat durft aankaarten ben je sossen aan het bashen. We moeten blijkbaar blij zijn met zo een beleid.

Henri1 19 mei 2022 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9962378)

En een zorg- of verpleegkundige die vervallen medicatie geeft aan een patiënt of resident, mag zich verwachten aan een stevige sanctie of zelfs ontslag.

Ik weet heel goed wat uw punt is.

Dat zie ik aan uit welke hoek u bijval krijgt he.

Jakko 19 mei 2022 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9962378)

De medicatie was niet vervallen. De meeste medicatie was zelfs enkele maanden geldig. De 2de zending was wel in orde. Bovendien heeft Vandenbroucke die medicatie helemaal niet gedumpt in Oekraïne, zoals uw titel suggereert. Jij weet je artikels er wel tussenuit te pikken.

ps: het blijkt Fox te zijn die dit artikel wist op te rakelen.

TREBRON 19 mei 2022 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 9961809)
lol ja, tis allemaal een samenzwering om farma nog een beetje rijker te maken

het leven kan simpel zijn

Is het ook...............Follow the money..........
Als ik morgenvroeg de chocopot opendoe die vandaag vervallen is dan gooi ik die ook niet weg.

reservespeler 19 mei 2022 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 9962454)
Ik weet heel goed wat uw punt is.

Dat zie ik aan uit welke hoek u bijval krijgt he.

Leg het mij eens uit?
Ik klaag gewoon aan dat er een grote stock is die dreigt te vervallen of reeds vervallen is.
Die is belastinggeld, geld dat afgeperst wordt van de werkende mensen, dat gewoon verkwanselt wordt.

reservespeler 19 mei 2022 15:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9962495)
De medicatie was niet vervallen. De meeste medicatie was zelfs enkele maanden geldig. De 2de zending was wel in orde. Bovendien heeft Vandenbroucke die medicatie helemaal niet gedumpt in Oekraïne, zoals uw titel suggereert. Jij weet je artikels er wel tussenuit te pikken.

Dit is een persoonlijke aanval m'n beste.
Terwijl dit helemaal mijn artikel niet is.

Aanklagen dat er geen FIFO gebruikt wordt, dat is blijkbaar artikels er uit zoeken.

Henri1 19 mei 2022 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 9962533)
Dit is een persoonlijke aanval m'n beste.
Terwijl dit helemaal mijn artikel niet is.

Aanklagen dat er geen FIFO gebruikt wordt, dat is blijkbaar artikels er uit zoeken.

Te stellen dat dit een persoonlijke aanval is vindt ik merkwaardig en zeer zwaar overdreven hoor.

Boduo 19 mei 2022 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9961597)
Frank is er in geslaagd om op de kap van de Oekrainers een eerste lading medisch afval ter waarde van 3 miljoen euro goedkoop kwijt te geraken. Dat de man krapuul is wisten we al langer, maar nu schiet hij toch echt wel de hoofdvogel af.

Benieuwd wat hij gaat doen met de overige 90 miljoen aan vervallen medicijnen die hij op onze kosten heeft aangekocht.

https://pnws.be/frank-vandenbroucke-...n-in-oekraine/

het gaat over BIJNA vervallen medicijnen...
Beetje relativeren...

:roll::roll::roll:

Boduo 19 mei 2022 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 9962495)

Dat is de werkelijkheid.
De rest is prietpraat.

reservespeler 19 mei 2022 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 9962594)
Dat is de werkelijkheid.
De rest is prietpraat.

Prietpraat?
Hoezo?

Pol Dolf 20 januari 2023 08:00

hij laat weer geld in rook opgaan

Bijna 11 miljoen euro aan geneesmiddelen moet in vuilnisbak: “Minister Vandenbroucke wist dit vorig jaar al”
https://www.hln.be/binnenland/bijna-...r-al~a20a7414/

ViveLaBelgique 20 januari 2023 09:33

Vandenbroucke zit trouwens nog met een stock van 98,65 miljoen aan vervallen producten. Dat blijkt uit een nota van de minister die de Franstalige media enkele weken geleden konden inkijken. Het gaat onder meer om pijnstillers, spierverslappers en verdovende middelen, maar ook om handschoenen, mondmaskers, testmateriaal, spuiten en naalden. Een gigantische hoeveelheid aan geneesmiddelen en medische hulpmiddelen waarmee Frank zich voorbereidde op de apocalyps. Voortschrijdend inzicht?

Ik dacht dat Maggie De Blok als volksgezondheidsminister de mondmaskers waar de vervaldag van was verstreken had laten vernietigen ?

De wegwerpcultuur is de medische sector heeft lak aan het milieu.

fox 20 januari 2023 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10103268)
Vandenbroucke zit trouwens nog met een stock van 98,65 miljoen aan vervallen producten. Dat blijkt uit een nota van de minister die de Franstalige media enkele weken geleden konden inkijken. Het gaat onder meer om pijnstillers, spierverslappers en verdovende middelen, maar ook om handschoenen, mondmaskers, testmateriaal, spuiten en naalden. Een gigantische hoeveelheid aan geneesmiddelen en medische hulpmiddelen waarmee Frank zich voorbereidde op de apocalyps. Voortschrijdend inzicht?

Ik dacht dat Maggie De Blok als volksgezondheidsminister de mondmaskers waar de vervaldag van was verstreken had laten vernietigen ?

De wegwerpcultuur is de medische sector heeft lak aan het milieu.

https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=50

Ik heb maanden geleden al aangekaart dat hij met een dode stock van meer dan 100 miljoen zat. Hij probeert die nu mondjesmaat te dumpen en hij tracht het verborgen te houden voor het parlement. Maar hey, als je dat durft aankaarten dan ben je sossen aan het bashen.

ViveLaBelgique 20 januari 2023 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10103273)
https://forum.politics.be/showpost.p...3&postcount=50

Ik heb maanden geleden al aangekaart dat hij met een dode stock van meer dan 100 miljoen zat. Hij probeert die nu mondjesmaat te dumpen en hij tracht het verborgen te houden voor het parlement. Maar hey, als je dat durft aankaarten dan ben je sossen aan het bashen.

Dumpen in 2de kans markten zoals oorlogsgebieden is alleszins een beter alternatief dan stockvernietiging.

Misschien is het beter het overheidsbeleid van strategische matriaal medisch materiaal onder te brengen bij de andere, zoals dat van brandstoffen en voedsel.

Vette Pois(s)on 20 januari 2023 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 10103280)
Dumpen in 2de kans markten zoals oorlogsgebieden is alleszins een beter alternatief dan stockvernietiging.

Misschien is het beter het overheidsbeleid van strategische matriaal medisch materiaal onder te brengen bij de andere, zoals dat van brandstoffen en voedsel.

wat is goedkoper?

het opstoken of de transport?

Herr Flick 20 januari 2023 10:20

We kunnen die injectienaalden ook in de curare dopen en dan met een door FN gebouwd machinegeweer afschieten op de ruskies.

TREBRON 20 januari 2023 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 9961597)
Frank is er in geslaagd om op de kap van de Oekrainers een eerste lading medisch afval ter waarde van 3 miljoen euro goedkoop kwijt te geraken. Dat de man krapuul is wisten we al langer, maar nu schiet hij toch echt wel de hoofdvogel af.

Benieuwd wat hij gaat doen met de overige 90 miljoen aan vervallen medicijnen die hij op onze kosten heeft aangekocht.

Voor wie denkt dat gangsters in den bak zitten....Er zitten er zelfs onverkozen in de regering.
PS. Wat heeft VDB tegen OEKRAÎENERS??? Aan de Ruskies moet hij dat geven...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be