Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kortverzuim kost jaarlijks gemiddeld 1.500 euro per zieke werknemer (https://forum.politics.be/showthread.php?t=268567)

reservespeler 10 april 2023 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 10145399)
En zou Delhaize die dan moeten geven aan degenen die "werken" of aan degenen die "zeggen dat ze ziek zijn" ?
Belastingen, rsz-uitkeringen, subsidies... moeten nu eenmaal gekontroleerd worden.

2

Jakko 10 april 2023 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10145393)
Als ik een "off dag" heb, dan neem ik gewoon een dag vrij.

Als ik ziek ben, dan bezoek ik een dokter, en zorg ik ervoor dat ik zo snel mogelijk terug gezond ben. En dat lukt niet op 1 dag.

Als bediende maakt dat niet veel uit. Die dag wordt toch betaald en die hebben minstens vier dagen meer verlof dan een arbeider.

Jakko 10 april 2023 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10145205)
Als de werkgever mag optreden bij drie keer kort verzuim, dan is het OK voor mij.
  • De eerste keer is OK
  • Bij de tweede keer een waarschuwing
  • Bij de derde keer straetemans
Met een doktersattest spreken we over iets anders.

Citaat:

In het kader van de begrotingsgesprekken in oktober 2021 besliste de federale regering dat medewerkers geen medisch attest meer moeten bezorgen aan hun werkgever voor de eerste dag ziekte.

De wetgeving die dit mogelijk maakt is intussen gepubliceerd op 18 november 2022. De wijziging zal dus ingaan vanaf 28 november 2022.
En met welke reden dan wel?

https://www.sociare.be/kennisbank/1-...doktersbriefje

Jakko 10 april 2023 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 10145162)
Ja, als we morgen de kontrole op de belastingen afschaffen zal de besparing enkele tientallen keren groter zijn ;-)

Deze maatregel werd nochtans genomen in het kader van de begrotingsbesprekingen.

begrotingsakkoord voor 2022

Xenophon 11 april 2023 08:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10145180)
Sociale zekerheid afschaffen, de natte droom van extreemrechts.

Het tegendeel is waar, Vlaanderen uitbouwen met de beste sociale zekerheid in de wereld.

Niemand houdt de Walen tegen van hetzelfde te doen. Ook hier het tegendeel, kom uit de zetel en begin te werken Waalse vrienden.

Bob 11 april 2023 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 10145558)
Deze maatregel werd nochtans genomen in het kader van de begrotingsbesprekingen.

begrotingsakkoord voor 2022

Bij de begrotingsbesprekingen neemt men wel meer maatregelen met een groot Sint-Niklaasgehalte. Maar daar ging het nu eigenlijk niet zozeer om. Wel dat het afschaffen van een kontrolemaatregel meestal meer kost (hier aan de werkgever) dan de kostprijs van de kontrole zelf.

maddox 11 april 2023 10:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 10145548)
Als bediende maakt dat niet veel uit. Die dag wordt toch betaald en die hebben minstens vier dagen meer verlof dan een arbeider.

En wie zegt dat ik bediende ben? Ik ben een technieker die onder andere een waterzuiveringsinstallatie, een WKK en een laadpalenpark beheert.

Jakko 11 april 2023 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 10145701)
En wie zegt dat ik bediende ben? Ik ben een technieker die onder andere een waterzuiveringsinstallatie, een WKK en een laadpalenpark beheert.

Heb ik ook niet beweerd. Er zit wel degelijk een verschil in. Ik in ieder geval, zou er wel gebruik van maken en vind dat dit zelfs mag uitgebreid worden naar drie dagen. De werkgever zal heus niet armer worden van dat dagje extra betaald met of zonder ziektebriefje. Voor zij die er de kantjes vanaf lopen, bestaat er zoiets als de controlegeneesheer. In vele bedrijven mag je je daar altijd aan verwachten, ongeacht of je er de kantjes vanaf rijdt of niet. Het ligt dus ook veelal aan de bedrijfscultuur. Maak tegenwoordig eens een afspraak met de dokter als je ziek bent? Het zit er dik in dat je dezelfde dag zelfs geen afspraak meer kan maken.

TheFourHorsemen 11 april 2023 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 10145363)
En onlangs heeft Delhaize bijna 1.000.000.000 € gegeven aan de aandeelhouders.

En ben je er zeker van dat dat bedrag niet deels in jouw zakken is terechtgekomen?

Weet jij exact waar je pensioenfondsen allemaal in investeren?

Jakko 11 april 2023 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 10145674)
Bij de begrotingsbesprekingen neemt men wel meer maatregelen met een groot Sint-Niklaasgehalte. Maar daar ging het nu eigenlijk niet zozeer om. Wel dat het afschaffen van een kontrolemaatregel meestal meer kost (hier aan de werkgever) dan de kostprijs van de kontrole zelf.

Welke controlemaatregel wordt dan afgeschaft? Er staat nergens dat je het bedrijf niet meer moet verwittigen. Daar dienen controledokters voor die andere dokters moeten controleren, zo goed vertrouwen ze hun werknemer.

Citaat:

De 2,9 miljoen ziektebriefjes die jaarlijks uitgeschreven worden, kosten volgens de huisartsen 62,5 miljoen euro aan tussenkomsten van het RIZIV. "Die kunnen beter besteed worden aan tussenkomsten waar we als huisarts meer kunnen betekenen. En dan hebben we het nog niet gehad over de administratieve kostenbesparing voor de werkgever en de werknemer zelf."
Het is uiteraard geen Sint-Nicolaas stemming voor de werkgever, maar hij schiet er niets aan in, integendeel.

fox 11 april 2023 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 10145363)
En onlangs heeft Delhaize bijna 1.000.000.000 € gegeven aan de aandeelhouders.

Iedereen kan aandeelhouder worden van Delhaize.

fox 11 april 2023 16:29

Ik hou de Bradford score van onze medewerkers in de gaten. Als die te hoog is volgt er een gesprek. Ziektebriefjes interesseren me geen ene moer.

Bob 11 april 2023 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 10145739)
Welke controlemaatregel wordt dan afgeschaft? Er staat nergens dat je het bedrijf niet meer moet verwittigen. Daar dienen controledokters voor die andere dokters moeten controleren, zo goed vertrouwen ze hun werknemer.

Als ge het mij vraagt is de verplichting van een doktersattest bij afwezigheid wegens ziekte of dergelijke, toch een kontrolemaatregel van het eerste echelon.

Citaat:

Het is uiteraard geen Sint-Nicolaas stemming voor de werkgever, maar hij schiet er niets aan in, integendeel.
Als het aantal afwezigen gelijk blijft. Maar denk dat de kans daartoe wel klein is.

Jakko 11 april 2023 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 10145926)
Als ge het mij vraagt is de verplichting van een doktersattest bij afwezigheid wegens ziekte of dergelijke, toch een kontrolemaatregel van het eerste echelon.

Is dat zo? In Nederland en de Scandinavische landen hebben ze anders niet de gewoonte om een ziektebriefje te vragen. In Nederland wordt dat zelfs de huisartsen afgeraden. De werkgever kan je wel naar een bedrijfsarts doorverwijzen. Net als hier, moet je wel onmiddellijk je werkgever op de hoogte stellen van je afwezigheid.

Citaat:

Als het aantal afwezigen gelijk blijft. Maar denk dat de kans daartoe wel klein is.
Volgens experts, een nul operatie. Wat ziektebriefjes betreft, hoogstwaarschijnlijk minder. Het effect zal na een jaar geëvalueerd worden.

Citaat:

Gaat dat niet leiden tot meer ziekteverzuim?
Een grote bezorgdheid van veel werkgevers is dat het ziekteverzuim gaat toenemen met de nieuwe regels. Voor drie dagen op een jaar verdwijnt de drempel om naar de huisarts te gaan voor een ziektebriefje. Het wordt wel eens smalend "de maandagsziekte" genoemd: werknemers die ziekte zouden veinzen om een extra dagje aan hun weekend te breien.

"We zien effectief een licht overwicht voor kort verzuim op maandag", zegt Vermeir. Of mensen daar misbruik van maken om een verlengd weekend te hebben, is niet duidelijk. "Vrijdag weegt bijvoorbeeld helemaal niet door in de cijfers." Tegelijk zijn er nu al bedrijven waar ze een soepel beleid hebben rond ziektebriefjes. "Daar valt de stijging in afwezigheid wel mee." Het blijft afwachten hoe groot de impact op het ziekteverzuim effectief gaat zijn.

Dat het ziektebriefje voor één dag deels verdwijnt, betekent overigens niet dat er helemaal geen controle meer kan zijn, benadrukte minister van Volksgezondheid Frank Vandenbroucke (Vooruit) eerder. De werkgever kan nog altijd vragen dat een werknemer hem belt en de reden voor afwezigheid toelicht.
vrt - ziektebriefje voor een dag verdwijnt

radio 1 - is argwaan van sommige bedrijfsleiders voor afschaffing van ziektebriefje terecht

Boduo 11 april 2023 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10145891)

Dat is iets voor de 4 horseman.

Bob 11 april 2023 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 10145941)
Volgens experts, een nul operatie. Wat ziektebriefjes betreft, hoogstwaarschijnlijk minder. Het effect zal na een jaar geëvalueerd worden.

vrt - ziektebriefje voor een dag verdwijnt

radio 1 - is argwaan van sommige bedrijfsleiders voor afschaffing van ziektebriefje terecht

Och, voor eender wat men wil bewijzen vind men wel een expert om te zeggen dat het wit is, en een andere om te zeggen dat het zwart is.
Wel is het zo dat het fenomeen van afwezigheid door geveinsde ziekte bestaat. Daar moeten we niet flauw over doen. En ben geneigd zijn om te denken dat deze onwettige afwezigheid toeneemt als er geen ziektebriefje meer nodig is. Tenzij de kontrolegeneesheer systematisch deze taak gaat overnemen. Maar dan schaft men het ziektebriefje af (te betalen door de rsz), en komt de kontrolegeneesheer in de plaats (te betalen door de werkgever). En is er ook geen sprake van tijdswinst in de geneeskundige sector. Hetgeen de ene wint, verliest de andere dubbel en dik. Wel wordt het geheel dan meer sluitend.

Bob 11 april 2023 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10145891)

Als hij geld heeft. Maar den ene heeft nu eenmaal meer geld dan de andere.

De schoofzak 11 april 2023 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 10145926)

Het is eigenlijk geen controlemaatregel, maar een klotende maatregel.

Je wordt verplicht van een naar huisarts te gaan, alhoewel het medisch niet nodig is. Je belast jezelf ermee (half ziek naar dat artsenkabinet), de ziekenkas (kost veel geld), en die huisarts (pakt tijd weg van patiënten die het meer nodig hebben).

Probleem is wel: elke poging tot een sluitend systeem, is direct ofwel te betuttelend, ofwel onrealistisch enz.

Ik begin te neigen dat ik volgende oplossing nog best ga vinden: de eerste vier dagen jaarlijks dat je door ziekte of ongeval afwezig bent, worden slechts voor 50 procent betaald, uitzondering voor arbeidsongevallen.

Jakko 11 april 2023 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 10145973)
Och, voor eender wat men wil bewijzen vind men wel een expert om te zeggen dat het wit is, en een andere om te zeggen dat het zwart is.
Wel is het zo dat het fenomeen van afwezigheid door geveinsde ziekte bestaat. Daar moeten we niet flauw over doen. En ben geneigd zijn om te denken dat deze onwettige afwezigheid toeneemt als er geen ziektebriefje meer nodig is. Tenzij de kontrolegeneesheer systematisch deze taak gaat overnemen. Maar dan schaft men het ziektebriefje af (te betalen door de rsz), en komt de kontrolegeneesheer in de plaats (te betalen door de werkgever). En is er ook geen sprake van tijdswinst in de geneeskundige sector. Hetgeen de ene wint, verliest de andere dubbel en dik. Wel wordt het geheel dan meer sluitend.

Die geveinsde ziekte valt niet weg met een ziektebriefje voor te leggen. Of denk je dat er daar niemand last van "de maandagziekte" heeft en mogelijks meer dan een dag afwezigheid bekomt?

TheFourHorsemen 12 april 2023 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 10145946)
Dat is iets voor de 4 horseman.

Mijn geld zit in andere aandelen. ;-)

Maar ben je zeker dat je pensioengeld niet deels in Ahold Delhaize aandelen zit? Ik zou het toch maar eens navragen moest ik jou zijn...

Want anders ben jij de grote slechterik hé. De stoute aandeelhouder die de werknemer uitperst.

Bob 12 april 2023 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 10146028)
Die geveinsde ziekte valt niet weg met een ziektebriefje voor te leggen. Of denk je dat er daar niemand last van "de maandagziekte" heeft en mogelijks meer dan een dag afwezigheid bekomt?

Natuurlijk niet. De tienpuntenvraag is trouwens wie de maandagziekte moet betalen, ofwel de werknemer, ofwel de werkgever, ofwel de gemeenschap...

Jakko 4 mei 2023 13:40

We zijn minder vaak ziek sinds afschaffing doktersbriefje - DS

Citaat:

Werkgevers vreesden dat het aantal ziektedagen zou stijgen, maar het ?*tegendeel is waar.
Sinds november moet je in grote bedrijven geen ziektebriefje meer voorleggen als je maar een dag ziek bent. ?*Hr-dienstverlener Acerta vergeleek via de loonadministratie van 260.000 werknemers het kort ziekteverzuim in januari, februari en maart met dat van dezelfde periode vorig jaar. Het aantal ziektedagen voor ziektes van korte duur is met 5 procent gedaald.
Een goede beslissing van onze regerink zou ik zo zeggen, Reservespeler.

fox 4 mei 2023 13:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 10157865)

Nogal kort door de bocht natuurlijk. Misschien waren er in de periode jan-maart vorig jaar meer virussen in omloop dan in jan-maart van dit jaar. Ik was trouwens voor de afschaffing van dat briefje, want indien je zo een briefje wilt, krijg je dat toch.

Rudy 4 mei 2023 14:01

Citaat:

Het gaat om het totaal aantal ziektedagen. Dat is gedaald.
Het aantal afwezigheden gedurende één dag is wel gestegen.

Oma 4 mei 2023 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 10157870)

Ziekteverzuim bestrijden door geen ziekenbriefje/medisch attest meer te moeten voorleggen. :rofl:
Men krijgt dus wettelijk de toestemming om onwettig afwezig te zijn.
Dat zet de deur pas open naar misbruik voor carottentrekkers en veelvuldig "ziekteverzuim voor 1 dag".....maar voor het algemene ziekteverzuim in statistieken wordt dat ziekteverzuim van 1 dag dan niet meegerekend...want dat is geen ziekteverzuim maar afwezigheid? :roll:

Joepie, het ziekteverzuim is eindelijk gedaald..(een pluim voor de wetgevers? Hé? :twisted:).....maar eigenlijk niet en...euh...het 1-dag ziekteverzuim, dat ze dan "afwezigheid" noemen, is zelfs toegenomen? :silly:
De goed-nieuws/fake/-show van het dalende ziekteverzuim door de politieke leugenaars.
Ze hebben goed gewerkt om dalende cijfers van ziekteverzuim vals op te smukken, nu gaat nog de heksenjacht op de fraudeurs volgen met, uiteraard, strenge boetes voor het misbruik van 1 dag onwettige afwezigheid voor ziekteverzuim zonder medisch attest.

morte-vivante 4 mei 2023 16:24

Als ik naar de dokter moet voor een briefje kom ik buiten met minstens 3 dagen. En dan neem ik die ook allemaal. Nu ik niet meer naar de dokter moet voor een briefje, en ik voel me na 1 dag al beter, ga ik gewoon gaan werken

Jakko 4 mei 2023 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10157867)
Nogal kort door de bocht natuurlijk. Misschien waren er in de periode jan-maart vorig jaar meer virussen in omloop dan in jan-maart van dit jaar. Ik was trouwens voor de afschaffing van dat briefje, want indien je zo een briefje wilt, krijg je dat toch.

Hoezo kort door de bocht en waarom altijd zo negatief als het door een regerink zonder N-VA werd doorgedrukt? Het is zelfs beter dan voorspeld oor experten.

Nee, ziekteverzuim stijgt niet sinds ziektebriefje voor 1 dag is afgeschaft (maar we blijven nu wel vaker 1 dag thuis)

Jakko 4 mei 2023 17:18

Citaat:

Citaat:

de huidige cijfers zijn zelfs iets beter dan de "nuloperatie" die Godderis voorspelde. Het kort verzuim op de werkvloer (minder dan een maand afwezig door ziekte) lag de afgelopen drie maanden bijna vijf procent lager dan het jaar voordien.

"Werknemers gaan na hun dag afwezigheid vaker meteen terug aan het werk, terwijl ze met een ziektebriefje meestal enkele dagen langer thuis zouden zitten", zo analyseert Acerta de cijfers.
Conclusie: gaan ze voor een ziektebriefje, blijven ze wel langer dan één dag thuis.

De Rode Willem 4 mei 2023 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler (Bericht 10144658)
Tja ...
Blijkbaar vinden we dat hier normaal.

Als we het normaal mogen vinden dat verkozenen, met een voorbeeldfunctie, hun staatsuitkering krijgen zonder op de werkvloer op te dagen, met of zonder doktersbriefje, is de politiek alweer heel slecht geplaatst om hierover beginnen te jammeren.

reservespeler 4 mei 2023 18:03

Citaat:

Een goede beslissing van onze Jakko's regerink zou ik zo zeggen, Reservespeler.

Beetje aangepast.

Inderdaad, want één zwaluw maakt de lente.

Xenophon 4 mei 2023 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 10157951)
Conclusie: gaan ze voor een ziektebriefje, blijven ze wel langer dan één dag thuis.

Ze zullen dan echt ziek zijn.

Pandareus 4 mei 2023 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10157991)

Juist ja.
Net zoals niemand het Vlaemsch Legioen der fake-invaliden in vraag stelt dat evenredig groeit met de daling in het aantal 'werkzoekenden' hee ?

Eigenlijk nog veel comfortabeler, aangezien men je dan gerust laat tot je 'pensioengerechtigde leeftijd' waarna de uitzuip-party kan voortgaan maar nu in het pensioenstelsel tot de nutteloze het tijdelijke voor het eeuwige wisselt.

Professioneel-invalide zijn is ZO veel comfortabeler : géén sollicitaties, geen gesprekken met lastige patrons die je een job willen aanbieden, geen opleidingstrajecten, geen motivational speeches, geen coaching dat je uit je bed/hangmat moet kruipen, gewoon maandelijks incasseren. En volgende keer weer voor het Vlaams Blok stemmen uiteraard.

Rudy 4 mei 2023 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 10157991)

Misschien. Als je voor één dag geen briefje nodig hebt hoef je ook niet in de wachtzaal van den dokteur te wachten en een visite te betalen.
Voor een weekje ziek thuis kan je al eens een efforke doen.

reservespeler 5 mei 2023 06:41

Citaat:

Ik hoorde gisteren op het nieuws dat we net vaker ziek zijn, maar minder dagen. Een hemelsbreed verschil als u het mij vraagt.

Het perverse aan het vroegere systeem was dat een dokter, om z'n geloofwaardigheid niet te verliezen, vaak meerdere dagen voorschreef.

Eigenlijk komt het er op neer dat de dokters veel te vlug dagen ziek schreven voor personen die niet ziek waren. Om dit tegen te gaan hebben ze eigenlijk iets in leven geroepen dat nog veel erger is.

En als ze dan gaan meten op drie maanden ...

De zomer komt er aan hé, en iedereen heeft recht op drie dagen ziekte.
Laat het eens meten op één of twee jaren.

reservespeler 5 mei 2023 06:42

Citaat:

Inderdaad.

reservespeler 5 mei 2023 06:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 10157935)
Als ik naar de dokter moet voor een briefje kom ik buiten met minstens 3 dagen. En dan neem ik die ook allemaal. Nu ik niet meer naar de dokter moet voor een briefje, en ik voel me na 1 dag al beter, ga ik gewoon gaan werken

Maar u kan dit wel drie keer doen, terwijl u dat vroeger maar één keer deed.

fox 5 mei 2023 07:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jakko (Bericht 10157950)
Hoezo kort door de bocht en waarom altijd zo negatief als het door een regerink zonder N-VA werd doorgedrukt? Het is zelfs beter dan voorspeld oor experten.

Nee, ziekteverzuim stijgt niet sinds ziektebriefje voor 1 dag is afgeschaft (maar we blijven nu wel vaker 1 dag thuis)

Ja, kort door de bocht. Zoals gesteld zijn er tal van andere factoren die meespelen in ziekteverzuim. Eerder in dit topic heb ik overigens al aangegeven dat er bij mij al lang geen ziektebriefje meer nodig is omdat ik het zowieso al een dwaas gegeven vond. Dus neen, mijn opmerking heeft niets met de aversie tov Vivaldi te maken.

Xenophon 5 mei 2023 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10158000)
Juist ja.
Net zoals niemand het Vlaemsch Legioen der fake-invaliden in vraag stelt dat evenredig groeit met de daling in het aantal 'werkzoekenden' hee ?

Eigenlijk nog veel comfortabeler, aangezien men je dan gerust laat tot je 'pensioengerechtigde leeftijd' waarna de uitzuip-party kan voortgaan maar nu in het pensioenstelsel tot de nutteloze het tijdelijke voor het eeuwige wisselt.

Professioneel-invalide zijn is ZO veel comfortabeler : géén sollicitaties, geen gesprekken met lastige patrons die je een job willen aanbieden, geen opleidingstrajecten, geen motivational speeches, geen coaching dat je uit je bed/hangmat moet kruipen, gewoon maandelijks incasseren. En volgende keer weer voor het Vlaams Blok stemmen uiteraard.

Fake-invaliden?

Die zouden als ze langs de gerechtsexperten passeren er snel van tussen zijn.
Regel dat maar, ik ben voor.

Boduo 5 mei 2023 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 10158165)
Ja, kort door de bocht. Zoals gesteld zijn er tal van andere factoren die meespelen in ziekteverzuim. Eerder in dit topic heb ik overigens al aangegeven dat er bij mij al lang geen ziektebriefje meer nodig is omdat ik het zowieso al een dwaas gegeven vond. Dus neen, mijn opmerking heeft niets met de aversie tov Vivaldi te maken.

De werknemers nog meer opjagen...

reservespeler 7 mei 2023 06:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus (Bericht 10158000)
Juist ja.

Dat komt door staatsmannen zoals onze dweil.

De N-VA wilt zelfs invaliden terug op de werkvloer hebben.
Het is niet omdat je niet kunt lopen dat je je niet nuttig kunt maken op de werkvloer.
Er zijn subsidies voorzien om de werkplek aan te passen of om de toegang tot de werkplek aan te passen.

Met heel veel goede wil komen we er wel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be