Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Coronacrisis (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=225)
-   -   5e prik komt er aan, wie neemt ‘m? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=269318)

Hoofdstraat 21 juni 2023 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer (Bericht 10186627)
Klopt niet. vaxer en antivaxer hebben niks met covid te maken.

Een vaxer is iemand die het zinvol vindt om zich te laten vaccineren tegen ziekten.

Een antivaxer is iemand die om diverse redenen geen vaccins wil laten zetten (religieus, gelooft er niet in, of andere redenen...)

Iemand die wel vaccins heeft laten zetten tegen andere zaken en niet tegen covid is een vaxer, maar heeft een reden om voor covid een uitzondering te maken. Dat maakt hem geen antivaxer, want het betekent dat deze persoon bewust nadenkt over zijn acties. Antivaxers zijn over 't algemeen niet al te snuggere en dus beïnvloedbare mensen. Een beetje zoals de flerfers (flat earthers). Antivaxers zijn mensen die hun kinderen liever zien sterven dan ze in te spuiten met iets tegen mazelen. Het is eigenlijk bijna iets religieus, en heeft niks met wetenschap te maken.

Ah, dan ben ik geen anti-vaxxer. :-D

Ik zal toch bij die groep geklasseerd worden hoor, je moet er niet veel logica meer achter zoeken. Ze vaccineren nu nog steeds kinderen tegen covid, het is eigenlijk iets religieus, en heeft niks met wetenschap te maken.

jad°relen°ir 21 juni 2023 11:21

Citaat:

Een vaxer is iemand die het zinvol vindt om zich te laten vaccineren tegen ziekten.

Een antivaxer is iemand die om diverse redenen geen vaccins wil laten zetten (religieus, gelooft er niet in, of andere redenen...)

Iemand die wel vaccins heeft laten zetten tegen andere zaken en niet tegen covid is een vaxer, maar heeft een reden om voor covid een uitzondering te maken. Dat maakt hem geen antivaxer, want het betekent dat deze persoon bewust nadenkt over zijn acties. Antivaxers zijn over 't algemeen niet al te snuggere en dus beïnvloedbare mensen. Een beetje zoals de flerfers (flat earthers). Antivaxers zijn mensen die hun kinderen liever zien sterven dan ze in te spuiten met iets tegen mazelen. Het is eigenlijk bijna iets religieus, en heeft niks met wetenschap te maken.

Had je beter allemaal wat eerder gezegd tegen een aantal zwart-wit-denkers op 't forum.. iedereen die geen covid-spuitje wilde, werd hier omschreven als een anti-vaxxer. Nu wat nuance willen brengen is wat laat eh.. :-)

TheFourHorsemen 21 juni 2023 11:31

Citaat:

Neenee, je bent niet mee met de nieuwe terminologie.

Geen COVID-vaccin willen zetten maakt je per definitie een anti-vaxxer wappie.

En zelfs personen die de COVID-vaccins hebben laten zetten maar twijfel uiten over het nut ervan, worden als anti-vaxxer wappies bestempeld.

Hoofdstraat 21 juni 2023 11:38

Ze moeten wel met een nieuwe terminologie komen of ze zijn zelf ook antivaxxers nu ze geen 5e of 6e prik willen nemen. Grappig hoe de boemerang in hun gezicht terug komt. :-)

De schoofzak 21 juni 2023 11:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 10186372)
Je doet me denken aan die mondmaskervent die ik gisteren zag midden op het fietspad, die met luid roepen en slaan met zijn wandelstok fietsers noopte tot hem op een afstand passeren.

En heeft hij jou kunnen raken?
Of ging het alleen maar om een droom?

De schoofzak 21 juni 2023 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10186651)

En zelfs personen die de COVID-vaccins hebben laten zetten maar twijfel uiten over het nut ervan, worden als anti-vaxxer wappies bestempeld.

Wappie is zo vreselijk ouderwets, 2022 ..
Woke, dat is het woord nu !

Dadeemelee 21 juni 2023 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen (Bericht 10186651)

Dat je nu beslist om geen vaccin te laten zetten is hetzelfde als geen griepvaccin te laten zetten. Dat zijn geen antivaxxers, dat is gewoon afwegen of je een extra bescherming nodig acht of niet.
Tijdens de hoogdagen van de epidemie vaccinatie tegenwerken daarentegenwas misdadig.

Wat schrikbarend is dat er zich nu een soort van sekte gevormd heeft die ontkent dat Covid een dodelijke epidemie was en die nu een quasi religieuze strijd tegen vaccinatie voeren.
Tien jaar geleden was er al zo’n antivax sekte: de Bible Belt in Nederland.

morte-vivante 21 juni 2023 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10186682)
Dat je nu beslist om geen vaccin te laten zetten is hetzelfde als geen griepvaccin te laten zetten. Dat zijn geen antivaxxers, dat is gewoon afwegen of je een extra bescherming nodig acht of niet.
Tijdens de hoogdagen van de epidemie vaccinatie tegenwerken daarentegenwas misdadig.

Zever
Ik heb COVID gehad aan het begin van de pandemie, ik had beschermende immuniteit vooraleer er sprake was van een vaccin. Een bijkomend vaccin voor mij was nergens voor nodig. Misdadig is me verplichten om een medische handeling te ondergaan, gebaseerd op gecherrypickte data, die me geen enkel bijkomend voordeel gaf, maar wel een hoop extra risico’s

jad°relen°ir 21 juni 2023 12:38

Citaat:

Wat schrikbarend is dat er zich nu een soort van sekte gevormd heeft die ontkent dat Covid een dodelijke epidemie was en die nu een quasi religieuze strijd tegen vaccinatie voeren.

Tijdens de hoogdagen van de covid-epidemie waren er nog geen vaccins..

En ja, er zijn mensen gestorven door/met/aan covid.. de meeste slachtoffers waren 75+. Van de jongere bevolking (75-) heeft de spreekwoordelijke 99% 't overleefd. Zo dodelijk was covid. Van alle epidemies was het de zwakste ooit. Wat geen reden is om te ontkennen dat er slachtoffers vielen, maar willen over-dramatiseren is ronduit idioot.. nu goed, dat is sinds 2020 wel bon-ton om doen eh.. 8-)

Karel Martel B 21 juni 2023 12:39

De "Weet ge waar ge uw prik kunt steken?" optie ontbreekt.

Karel Martel B 21 juni 2023 12:41

Citaat:

De misdaden werden gepleegd in Wuhan.

De chicoms hebben miljoenen mensen gedood en iedereen zwijgt erover.

Dadeemelee 21 juni 2023 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante (Bericht 10186708)
Zever
Ik heb COVID gehad aan het begin van de pandemie, ik had beschermende immuniteit vooraleer er sprake was van een vaccin. Een bijkomend vaccin voor mij was nergens voor nodig. Misdadig is me verplichten om een medische handeling te ondergaan, gebaseerd op gecherrypickte data, die me geen enkel bijkomend voordeel gaf, maar wel een hoop extra risico’s

Tijdens de Covid epidemie ging het
1. over het tegengaan van de verspreiding van het virus
2. persoonlijke bescherming van kwetsbaren

En vaccinatie was in die periode effektief en nuttig:

https://www.kff.org/policy-watch/cov...ination-rates/

Pandareus 21 juni 2023 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10186674)
En heeft hij jou kunnen raken?
Of ging het alleen maar om een droom?

:lol:

morte-vivante 21 juni 2023 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee (Bericht 10186720)

Ja, zo werd het ons verkocht, met als absolute dieptepunt “vaccineer de kindjes, doe het voor de bomma”

Citaat:

Ja, voor risicopatienten

Oma 21 juni 2023 14:00

Citaat:

Nu beweer jij hier dus dat er helemaal geen antivaxxers bestaan want vaccinatie of niet is altijd een afweging geweest. :silly:
Citaat:

Tijdens de hoogdagen van de epidemie was er helemaal nog geen sprake van vaccinatie.
Uitbraak corona: februari 2020, eerste gevaccineerde in belgië was Jos Hermans, gevaccineerd in DECEMBER 2020 en OVERLEDEN op 9 MEI 2021.. :roll:
Citaat:

Duh......waar kom jij nu nog mee af? :silly:
covid was een GRIEP die enkel dodelijk zou kunnen zijn voor hoogbejaarden en mensen met onderliggende gezondheidsproblemen...de "kwetsbare groepen" weetjenogwel? :roll:
De who bevestigde dat sars-cov2 een GRIEPvirus is.
Kinderen, jongeren en gezonde mensen liepen geen enkel risico en hoefden ook niet gevaccineerd te worden. :roll:
Covid maakte minder dodelijke slachtoffers dan een seizoensgriep.
Intussen is gebleken dat er nog meer schade en slachtoffers zijn door de nepmaatregelen dan door het virus.
Maar tis te zuur en beschamend voor fanatieke vaxxers om nu te moeten toegeven dat je erin gestonken bent, dat je gejost zijt, dat je je erin hebt laten luizen.
Blijven geloven, net zoals de Bible Belt sekte, ondanks dat je met je snuit op de bewezen feiten gedrukt wordt. :rofl:
Citaat:

“Jullie zijn gejost! De overheid heeft u gejost! Van Ranst en Co hebben je voor de gek gehouden. De coronamaatregelen hebben nul effect gehad, of het scheelt niet veel. En je wil het nu zelf niet eens geloven.... Stop dus met mensen uit te schelden. Je maakt jezelf belachelijk.”

https://pnws.be/aan-al-wie-nog-in-va...e-zijn-gejost/

Sneaky 21 juni 2023 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 10185992)
Het zal mijn zesde worden.
Mijn vijfde heb ik later genomen dan de meeste mensen, omdat ik ook later pas risico-patiënt geworden ben. Meteen dan ook maar de raad gevolgd om een inenting tegen longontsteking te nemen. Idem voor de griep, maar die neem ik zo al wel 30 jaar.

Gelet op mijn risico, kom ik niet graag in contact met mensen die niet ingeënt zijn tegen covid (als ze daartoe opgeroepen geweest zijn) of griep. En ook niet met mensen op het ogenblik dat ze een verkoudheid of een andere besmettelijkheid hebben.

Verstaan jullie mij? Doe het tenminste voor je geliefden die er wel iets aan hebben.

Dat je je op jouw leeftijd laat vaccineren is zeer normaal.

Maar dat vaccineren de incidentie niet tegenhoudt is ook reeds lang bewezen. Die zever van doe het voor je geliefden is een woke redenering. Emo argumentatie die objectief vastgestelde feiten negeert.

jogo 21 juni 2023 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10186666)
Ze moeten wel met een nieuwe terminologie komen of ze zijn zelf ook antivaxxers nu ze geen 5e of 6e prik willen nemen. Grappig hoe de boemerang in hun gezicht terug komt. :-)

Inderdaad, echte antivaxxers onderscheiden zich terecht van de 6e prik onthouders door te blijven voortbomen over een voorbije pandemie, het zijn de echte volhardende oudstrijders in het vertolken religieus omschreven prikangst.

Sneaky 21 juni 2023 14:20

Citaat:

Dat artikel zegt ook niks over jouw punt 1 he. Kan ook niet want het houdt de incidentie niet tegen.

Henri1 21 juni 2023 15:16

Vanaf september kunnen we weer met z'n allen gaan aanschuiven voor een werkzame booster.

Rudy 21 juni 2023 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10186810)
Vanaf september kunnen we weer met z'n allen gaan aanschuiven voor een werkzame booster.

September, en later, is ook een beter tijdstip voor een vaccin.
Nu, in de zomer, is dit zinloos.

Oma 21 juni 2023 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10186772)
Inderdaad, echte antivaxxers onderscheiden zich terecht van de 6e prik onthouders door te blijven voortbomen over een voorbije pandemie, het zijn de echte volhardende oudstrijders in het vertolken religieus omschreven prikangst.

Ongevaccineerden zijn helemaal niet bang voor de prikken die vaxxers krijgen, wel voor wat die spuit bevat.
En de vaxxers zijn dan weer bang en zwijgen liever beschaamd hoezeer ze voor de aap werden gehouden door de voorbije pandemie, dat weten ze liever niet.
Maar laten we vooral de nog onbekende gevolgen van de experimentele prikken niet vergeten, die fase wordt door pfizer pas afgerond in februari 2024 en dat wordt dan vaccinatieschade door vaccin bijwerkingen genoemd.

Het is ver gekomen dat ongevaccineerden verontwaardigd zijn over wat gevaccineerden door misleiding werd aangedaan en daar dan nog door de vaxxers voor uitgescholden worden, vaxxers zouden beter boos zijn over wat hen werd aangedaan ipv op de boodschappers te schieten. :roll:

jad°relen°ir 21 juni 2023 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10186840)
(...)
En de vaxxers zijn dan weer bang
(...)

Maar nee, de meeste gevaccineerden liggen niet wakker van de eventuele gevolgen van dat spuitje.. die mensen zijn daar niet mee bezig.. Die zijn allang content dat de hele hetze voorbij is, zichzelf wijsmakend dat ze daar hun steentje aan hebben bijgedragen, fier op hun godvader MVR die hun doorheen deze moeilijke periode heeft geloodst (zonder hem hadden ze 't niet overleefd); en uiteraard zijn ze dolgelukkig dat ze tijdens 't supporteren voor de rooi duivels weer in mekaars gezicht mogen spuwen..

Kortom, die zijn niet bezig met bang zijn.
De meesten van hun zouden niet twijfelen om die spuitjes opnieuw te laten zetten.. waar zouden ze immers het idee vandaan moeten halen dat er bijwerkingen zouden kunnen optreden? VRT of VTM? ;-)

Hoofdstraat 21 juni 2023 16:18

Citaat:

Het vaccin hield niet echt verspreiding tegen, misschien een paar maanden wat minder besmettingen na een vol jaar van besmettingen wat evengoed nutteloos is.

Dus wat was er dan nog misdadig aan het weigeren van die spuit?

De gemuilkorfde 21 juni 2023 16:19

Hmm, ik heb er tot nu toe maar 2 gehad.
1 keer Johnson&Johnson, dat was toen het 'wondervaccin' waar je maar één van moest hebben.
Een paar weken later bleken er wat zeldzame nevenwerkingen te zijn en werd het afgevoerd.
Een booster was dan met Pfizer.
Het moet zijn dat ik daarna een aantal boosters heb gemist.
Covid heb ik één keer gehad, ik denk dat dat al na het Pfizer vaccin was.

Geen idee of ik de volgende ronde meedoe.
Niet dat ik antivaxxer ben, maar de vraag blijft of het echt gaat beschermen, of dat ik gewoon de volgende variant zal te pakken krijgen, die nog niet door het vaccin gekend is.

Hoofdstraat 21 juni 2023 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde (Bericht 10186858)
Hmm, ik heb er tot nu toe maar 2 gehad.
1 keer Johnson&Johnson, dat was toen het 'wondervaccin' waar je maar één van moest hebben.
Een paar weken later bleken er wat zeldzame nevenwerkingen te zijn en werd het afgevoerd.
Een booster was dan met Pfizer.
Het moet zijn dat ik daarna een aantal boosters heb gemist.
Covid heb ik één keer gehad, ik denk dat dat al na het Pfizer vaccin was.

Geen idee of ik de volgende ronde meedoe.
Niet dat ik antivaxxer ben, maar de vraag blijft of het echt gaat beschermen, of dat ik gewoon de volgende variant zal te pakken krijgen, die nog niet door het vaccin gekend is.

Een vaccin probeert je lichaam te doen geloven dat je covid hebt om zo een weerstand op te wekken, als je al eens covid hebt gehad dan heeft je lichaam dat al gedaan en is een vaccin dus nutteloos. Zeker als dat vaccin nog niet de laatste variant bevat.

Wetenschappelijk gezien is het dan beter om de nieuwe variant gewoon te krijgen, je hebt al bescherming van je besmetting en je was de eerste keer al niet dood gegaan dus de volgende zou minder gevaarlijk moeten zijn. Covid is nu effectief een verkoudheid, en ja, daar kun je ook al eens ziek van zijn.

Max van Dietschland 21 juni 2023 21:20

Neen, voorlopig geen nieuwe prik meer. Een mondmasker werkt beter.

Als de vaccins in de toekomst een betere werkzaamheid zouden hebben tegen besmetting, zou ik het overwegen, maar voorlopig niet.

Hoofdstraat 21 juni 2023 22:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 10186969)

Als de vaccins in de toekomst een betere werkzaamheid zouden hebben tegen besmetting, zou ik het overwegen, maar voorlopig niet.

Reken daar maar niet op, mRNA vaccins zijn hier om te blijven. Ze gaan nu ook griep vaccins op die manier produceren, het is alsof ze niet willen dat vaccins lang en goed werkzaam zijn.

jogo 21 juni 2023 23:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10186840)
Ongevaccineerden zijn helemaal niet bang voor de prikken die vaxxers krijgen, wel voor wat die spuit bevat.

Neen, de mens in de geïndustrialiseerde wereld wordt dagelijks blootgesteld aan lichaamsvreemde stoffen waarvan lange termijn effecten niet geweten zijn, maar neen de focus ligt bij de wappies bij het covid vaccin, eenmalige toediening met een prik. Dus het zal die prik zijn die de oorzaak is van het psychedelisch trauma.

jogo 21 juni 2023 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10187001)
Reken daar maar niet op, mRNA vaccins zijn hier om te blijven. Ze gaan nu ook griep vaccins op die manier produceren, het is alsof ze niet willen dat vaccins lang en goed werkzaam zijn.

Weten de forum virologen niet dat een virus muteert ?
Dat gegeven bepaalt de werking in de tijd en niet 'de wil' van de producent.
mRNA vaccins zijn juist wel de snelste methode om die mutatie te volgen met een nieuwe versie.

Hoofdstraat 22 juni 2023 07:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10187060)
mRNA vaccins zijn juist wel de snelste methode om die mutatie te volgen met een nieuwe versie.

Wel jammer dan dat die maar een paar maanden werken en geen besmettingen voorkomen.

De reactie van het lichaam is ook extreem, het maakt letterlijk 1000 x het aantal antistoffen aan in vergelijking met een besmetting. Als je dan 3-4 ziektes tegelijk zou aanpakken zit je met 4000 keer antistoffen in je bloed. Je mag me veel wijsmaken maar zoiets kan niet gezond zijn.

https://www.hln.be/zaventem/steven-v...-aan~a1e52242/

Steven Van Gucht is er ‘jaloers’ op, maar André (65) is bang voor boosterprik nu hij 1.148 keer meer antistoffen dan normaal heeft: “Kan mijn immuunsysteem dit wel aan?”

StV 22 juni 2023 08:35

Citaat:

No shit Sherlock, “een virus”, nee een corona virus hoort bij de snelst muterende. je haalt hier 1 van de belangrijkste argumenten aan waardoor dat het vaccin nooit de vereiste beloofde bescherming zou bieden, zoals de gecancelde ECHTE experts alsook altijd gesteld hebben!

Daarnaast… :silly: snelste bescherming …zeker op basis van 1 (schadelijk spike) proteïne !:silly:

Terwijl een natuurlijke besmetting je immuunsysteem in kennis heeft gebracht met heeft met ALLE 29 proteïnen van het virus en nogmaals aangetoond (hoewel 1.0 algemene kennis) een betere bescherming biedt.
Dus: COVID-19 gehad ? Steek die spuit in je reet !

Sneaky 22 juni 2023 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland (Bericht 10186969)

Maar daar is een vaccin niet voor bedoelt he... Dat is een fabeltje dat ze ons hebben willen wijsmaken.

Een vaccin dient voor persoonlijke bescherming. Punt aan de lijn.

Henri1 22 juni 2023 13:51

Citaat:

Als ik u was zou ik Van Ranst mailen met een sollicitatiebrief + CV.

StV 22 juni 2023 14:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 10187378)
Als ik u was zou ik Van Ranst mailen met een sollicitatiebrief + CV.

Wie weet past hij dezelfde aanwervingscriteria toe als ze bij hem deden:

Welcome aboard !

Hoofdstraat 22 juni 2023 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky (Bericht 10187174)
Maar daar is een vaccin niet voor bedoelt he... Dat is een fabeltje dat ze ons hebben willen wijsmaken.

Een vaccin dient voor persoonlijke bescherming. Punt aan de lijn.

Dat misverstand is de schuld van de griep vaccins.

Het blijkt dat griep vaccins niet of nauwelijks werken bij oude mensen, de reden dat ze toch minder ziek werden is omdat die vaccins wel werkzaam zijn bij jongere mensen in hun buurt waardoor ze minder besmet werden.

Dat is de basis reden waarom ze covid vaccins aan iedereen opdrongen, het jammere was dat die covid vaccins helemaal geen besmettingen voorkomen en dus was heel dat nazi gedoe naast ethisch misdadig ook volledig nutteloos.

https://www.scientificamerican.com/a...he-very-young/

Oma 22 juni 2023 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jogo (Bericht 10187049)
Neen, de mens in de geïndustrialiseerde wereld wordt dagelijks blootgesteld aan lichaamsvreemde stoffen waarvan lange termijn effecten niet geweten zijn, maar neen de focus ligt bij de wappies bij het covid vaccin, eenmalige toediening met een prik. Dus het zal die prik zijn die de oorzaak is van het psychedelisch trauma.

Inderdaad: de mens wordt blootgesteld aan lichaamsvreemde stoffen.....maar dat is onvermijdelijk en ook onvrijwillig, hé... :roll:
Terwijl domme vaxxers zich al VRIJWILLIG en aan VIER "eenmalige" prikken hebben blootgesteld zonder enig idee te hebben over wat de mogelijke effecten en schade MAAL 4 (per prik meer kans, dat lijkt de lotto wel :twisted:) op korte of langere termijn zullen zijn.

Ze weten wel al dat myocarditits een vaccin bijwerking is, daarvoor hoeven ze enkel maar de overlijdensberichten van plots, onverwacht doodvallen van gezonde vaxxers en de pfizer bijsluiter maar te lezen, samen met de ellenlange lijst andere en schadelijke bijwerkingen.

Maar de focus van vaxxers ligt op de omgeving, op onvermijdelijke, lichaamsvreemde stoffen van de geïndustrialiseerde wereld....wat ze intussen zelf door de gifspuiten in hun eigen aderen gespoten hebben zal hen worst wezen.....:rofl:

Oma 22 juni 2023 17:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat (Bericht 10187413)
Dat misverstand is de schuld van de griep vaccins.

Het blijkt dat griep vaccins niet of nauwelijks werken bij oude mensen, de reden dat ze toch minder ziek werden is omdat die vaccins wel werkzaam zijn bij jongere mensen in hun buurt waardoor ze minder besmet werden.

Dat is de basis .....

Neen, griepvaccins werken niet of nauwelijks omdat ze geen glazen bol hebben om te voorspellen welke van de 500+ griepvirussen plus alsmaar groeiende mutaties dit seizoen misschien zou kunnen uitbreken. :silly:
Griepvaccins zijn gelijk darts, ze pikken er maar eentje uit in de hoop dat het voor het juiste virus of variant is en indien niet: dan passen ze het griepvaccin gaandeweg wel aan tijdens de griep uitbraak als ze zeker weten om welk virus of mutatie het precies gaat.....daarom dat er mensen zijn die na de griepprik toch nog griep krijgen.
Het publiek weet daar allemaal toch niets van. :roll:

Erw 22 juni 2023 20:02

Welke griep virussen/mutaties zien ze "uitbreken": deze die immuunsystemen overleven. Je kunt je de vraag stellen in hoeverre die "preventieve" inentingscampagnes, bij pech timing op vlak van andere overlevingsparameters (temperatuur vochtigheid UV ...) niet zelf maken dat andere varianten "uitbreken". Anders gezegd, de vaccins zorgen wel voor parate immuunsystemen, maar op 't verkeerde moment.

Hoofdstraat 22 juni 2023 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Erw (Bericht 10187602)
Welke griep virussen/mutaties zien ze "uitbreken": deze die immuunsystemen overleven. Je kunt je de vraag stellen in hoeverre die "preventieve" inentingscampagnes, bij pech timing op vlak van andere overlevingsparameters (temperatuur vochtigheid UV ...) niet zelf maken dat andere varianten "uitbreken". Anders gezegd, de vaccins zorgen wel voor parate immuunsystemen, maar op 't verkeerde moment.

Vaccins lopen altijd achter bij snel muterende virussen, griep is iets trager dan covid dus daar werkt het nog een beetje al is het telkens een gok. En je duwt de griep inderdaad in de richting van de varianten die niet in de prik zaten.

Vaccins werken maar goed tegen traag muterende virussen zoals de mazelen maar door die plaatselijk uit te roeien ontzeg je de bevolking de kans om hun immuunsysteem up te daten naar de nieuwe varianten jaren later.

Kinkhoest is ook zo ene, die was hier uitgeroeid maar is nu terug in een andere variant via toeristen en immigratie. Ik heb die gehad enigste jaren geleden en dat was geen kattepis. Als het geen super dodelijke ziekte is dan is het beter die rond te laten gaan bij kinderen, uiteindelijk is het beter.

jogo 23 juni 2023 14:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oma (Bericht 10187481)
Inderdaad: de mens wordt blootgesteld aan lichaamsvreemde stoffen.....maar dat is onvermijdelijk en ook onvrijwillig, hé... :roll:
Terwijl domme vaxxers zich al VRIJWILLIG en aan VIER "eenmalige" prikken hebben blootgesteld zonder enig idee te hebben over wat de mogelijke effecten en schade MAAL 4 (per prik meer kans, dat lijkt de lotto wel :twisted:) op korte of langere termijn zullen zijn.

Ze weten wel al dat myocarditits een vaccin bijwerking is, daarvoor hoeven ze enkel maar de overlijdensberichten van plots, onverwacht doodvallen van gezonde vaxxers en de pfizer bijsluiter maar te lezen, samen met de ellenlange lijst andere en schadelijke bijwerkingen.

Maar de focus van vaxxers ligt op de omgeving, op onvermijdelijke, lichaamsvreemde stoffen van de geïndustrialiseerde wereld....wat ze intussen zelf door de gifspuiten in hun eigen aderen gespoten hebben zal hen worst wezen.....:rofl:

Aha, gij geeft de voorkeur dat de overheid het vaccin verplicht of met het drinkwater toedient..

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be