Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   wat is er allemaal verboden door de islam (https://forum.politics.be/showthread.php?t=68918)

Lincoln 22 november 2006 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2182761)
Een mens moet zich niets laten verbieden. We zijn vrij om te eten en drinken wat we willen, om te lezen wat te willen, om naar bed te gaan met wie we willen, om te zeggen wat we willen,...

Inderdaad je bent daar zeer vrij in, maar je bent ook vrij om de keuze te doen om niet vrij te zijn en volgens de regels die opgelegd zijn in de islaam te volgen (in de plaats daarvan om in het hiernamaals vrij te zijn ;"eten wat je wilt,drinken wat je wilt, in bed gaan met wie je wilt",volgens de islaam),.

Lincoln 22 november 2006 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2183277)
Zo te zien bent U lesbisch? niet dat ik er iets tegen heb, maar mij kunnen ze niet verleiden met 72 hoeris.

Dan liever de christelijke hemel, daar hebben ze tenminste 72 Denzel Washingtons! Kan je een puntje aan zuigen hé Samrah?

Denzel washinton ?? Ik denk dat het Samuel Jackson zal zijn...:twisted:

van Maerlant 22 november 2006 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2184407)
Hij bedoelde het niet zo negatief, ik denk dat van maerlant een kat bedoelde...;-)

Of een draak, of een tijger, of een beer,... Een onbetrouwbaar beest in ieder geval :p

Lincoln 22 november 2006 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2184443)
Of een draak, of een tijger, of een beer,... Een onbetrouwbaar beest in ieder geval :p

Dat zal samirah graag horen..:lol:

van Maerlant 22 november 2006 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2184416)
Inderdaad je bent daar zeer vrij in, maar je bent ook vrij om de keuze te doen om niet vrij te zijn en volgens de regels die opgelegd zijn in de islaam te volgen (in de plaats daarvan om in het hiernamaals vrij te zijn ;"eten wat je wilt,drinken wat je wilt, in bed gaan met wie je wilt",volgens de islaam),.

Tuurlijk ben je vrij om je eigen vrijheid op te geven. Ik vind dat gewoon onbegrijpelijk, en zelfs idioot.
Maar stel nu dat er geen hiernamaals is. Dan zijt ge mooi gen**id eh.

van Maerlant 22 november 2006 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2184446)
Dat zal samirah graag horen..:lol:

Bwa, een spitsmuisje of een lief klein egeltje zie ik mij niet naar de nek vliegen. Men 'moet' realistisch en eerlijk blijven.

Lincoln 22 november 2006 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2184447)
Tuurlijk ben je vrij om je eigen vrijheid op te geven. Ik vind dat gewoon onbegrijpelijk, en zelfs idioot.
Maar stel nu dat er geen hiernamaals is. Dan zijt ge mooi gen**id eh.

Inderdaad indien deze garanties gegeven worden door niemandaals, en ik denk dat dit niet het geval is !!!

circe 22 november 2006 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2184420)
Denzel washinton ?? Ik denk dat het Samuel Jackson zal zijn...:twisted:

Gij weet daar niks van Lincoln, dus moet ge je ook niet moeien (dat zeggen moslims toch altijd tegen mij).

En nee, het is geen Samuel Jackson (want die ken ik niet), het is weldegelijk den Denzel op alle mogelijke leeftijden naar gelang ik daar zin in heb! Nu gij!- (dat is wat anders dan telkens opnieuw 72 onervaren maagden leren copuleren hé - en ik weet tenminste al hoe zijn kontje eruitziet want dat heb ik al eens kunnen bekijken).

van Maerlant 22 november 2006 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2184457)
Inderdaad indien deze garanties gegeven worden door niemandaals, en ik denk dat dit niet het geval is !!!

Stel nu voor dat het hiernamaals is: als onstoffelijk wezen verderleven zoals ge hebt geleefd. DAT zou lachen zijn (voor mij, althans :twisted: )

Lincoln 22 november 2006 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2184460)
Gij weet daar niks van Lincoln, dus moet ge je ook niet moeien (dat zeggen moslims toch altijd tegen mij).

En nee, het is geen Samuel Jackson (want die ken ik niet), het is weldegelijk den Denzel op alle mogelijke leeftijden naar gelang ik daar zin in heb! Nu gij!- (dat is wat anders dan telkens opnieuw 72 onervaren maagden leren copuleren hé - en ik weet tenminste al hoe zijn kontje eruitziet want dat heb ik al eens kunnen bekijken).

Het zijn maagden naar de normen van het leven hier achter, dus het blijft als een "cadeau" onvoorspelbaar genot!

Bad Attila 22 november 2006 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2184460)

Wat zouden wij, mannen, met Denzel Washington kunnen aanvangen, eerlijk gezegd??? 8O (allé, ik tel er de homo's niet bij, hoewel lesbiennes er ook niet veel aan zullen hebben, aan den Denzel).

Geef mij maar die maagden hoor, het gaat tenminste om vrouwen... 8-)

Lincoln 22 november 2006 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2184464)
Stel nu voor dat het hiernamaals is: als onstoffelijk wezen verderleven zoals ge hebt geleefd. DAT zou lachen zijn (voor mij, althans :twisted: )

Als er stof een anti-stof bestaat, waarom zou er geen stof zijn die onbreekbaar is een dus eeuwig zal zijn zoals we nu de stof kennen die kwetsbaar een feilbaar is ?!

circe 22 november 2006 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 2184491)
Wat zouden wij, mannen, met Denzel Washington kunnen aanvangen, eerlijk gezegd??? 8O (allé, ik tel er de homo's niet bij, hoewel lesbiennes er ook niet veel aan zullen hebben, aan den Denzel).

Geef mij maar die maagden hoor, het gaat tenminste om vrouwen... 8-)

Bad Attila, ik ben nog niet zover met mijn studie over het christelijke paradijs dat ik al tot in de mannenafdeling geraakt ben. Ik kan je enkel uitnodigen om jezelf te gaan verdiepen in die materie. Naar ik vernomen heb gaat het er in de mannenafdeling ook zeer leuk aan toe. En verder is er nog het gezamenlijke restaurant met die rijstpap en de gouden lepeltjes voor de liefhebbers.

van Maerlant 22 november 2006 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2184495)
Als er stof een anti-stof bestaat, waarom zou er geen stof zijn die onbreekbaar is een dus eeuwig zal zijn zoals we nu de stof kennen die kwetsbaar een feilbaar is ?!

Ik ontken het bestaan van het hiernamaals toch niet? Ik zei 'stel...'.

Bad Attila 22 november 2006 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2184496)
Bad Attila, ik ben nog niet zover met mijn studie over het christelijke paradijs dat ik al tot in de mannenafdeling geraakt ben. Ik kan je enkel uitnodigen om jezelf te gaan verdiepen in die materie. Naar ik vernomen heb gaat het er in de mannenafdeling ook zeer leuk aan toe. En verder is er nog het gezamenlijke restaurant met die rijstpap en de gouden lepeltjes voor de liefhebbers.

Dat Christelijk Paradijs lijkt mij een oersaaie boel te zijn, ja... Engeltjes die rondvliegen met hun harp, stilte en kalmte overal, geen woord teveel... en rijstpap, af en toe wel ok, maar iedere dag,
En als je de regels niet opvolgt, hop, vliegt je gewoon buiten...

Neen, dat Moslimparadijs lijkt mij in dat opzicht vééél beter, eerlijk gezegd. Nu eenmaal spijtig dat ik geen Moslim ben.

Ik vraag me eigenlijk af in welke Hel ik terecht zal komen, trouwens, de Joodse, de Christelijke of de Moslim... :twisted:

van Maerlant 22 november 2006 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila (Bericht 2184550)
Dat Christelijk Paradijs lijkt mij een oersaaie boel te zijn, ja... Engeltjes die rondvliegen met hun harp, stilte en kalmte overal, geen woord teveel... en rijstpap, af en toe wel ok, maar iedere dag,
En als je de regels niet opvolgt, hop, vliegt je gewoon buiten...

Neen, dat Moslimparadijs lijkt mij in dat opzicht vééél beter, eerlijk gezegd. Nu eenmaal spijtig dat ik geen Moslim ben.

Ik vraag me eigenlijk af in welke Hel ik terecht zal komen, trouwens, de Joodse, de Christelijke of de Moslim... :twisted:

In de moslimhel moet ge uiteraard alle dagen gebakken varkensvlees eten, zonder hoofddoek rondlopen, en liters alcohol drinken.
Wegens gebrek aan hersenen, maag en lever gaat ge trouwens weinig last ondervinden van een kater. :-P

Lincoln 22 november 2006 14:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2184529)
Ik ontken het bestaan van het hiernamaals toch niet? Ik zei 'stel...'.

Twijfel zal altijd bestaan zolang u en ik mensen zijn.

Bad Attila 22 november 2006 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 2184555)
In de moslimhel moet ge uiteraard alle dagen gebakken varkensvlees eten, zonder hoofddoek rondlopen, en liters alcohol drinken.
Wegens gebrek aan hersenen, maag en lever gaat ge trouwens weinig last ondervinden van een kater. :-P

neen, dat is het ergste: er is wijn voorzien in de Moslimhemel (samen met oa de vrouwen!!! - hoewel er vragen zijn of het wel om "vrouwen" gaat, maar da's een andere discussie), maar niet in de Hel... "Het beeld van het paradijs dat aan de godvruchtigen is beloofd: er zijn daarin stromen water dat niet bederft; en stromen melk waarvan de smaak niet verandert en stromen wijn, smakelijk voor degenen die drinken en rivieren van zuivere honing. En zij zullen er allerlei vruchten in hebben en vergiffenis van hun Heer. Kunnen zij gelijk zijn aan degenen die in het Vuur vertoeven en die kokend water te drinken krijgen zodat het hun ingewanden verscheurt?" (47, 15).

van Maerlant 22 november 2006 14:24

Beuh... Dat is het niet waard om 8 decennia lang als een kluizenaar te leven, en getrouwd te zijn met een tapijt.

circe 22 november 2006 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door atila
er is wijn voorzien in de Moslimhemel

Niet te rap van stapel lopen Atilla: een moslima heeft me ooit in alle ernst verteld (op mijn vraag waarom hier niet en ginder wel...) dat de wijn in het moslimparadijs géén alcohol bevat en dat je er dus nooit dronken van kan worden.

Zo'n beetje van die alcoholvrije druivensap dingen. Eerst proeven zou ik zeggen.
Misschien hebben ze dan ook wel dat alcoholvrije peirdenpisbier?

Bad Attila 22 november 2006 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2184633)
Niet te rap van stapel lopen Atilla: een moslima heeft me ooit in alle ernst verteld (op mijn vraag waarom hier niet en ginder wel...) dat de wijn in het moslimparadijs géén alcohol bevat en dat je er dus nooit dronken van kan worden.

Zo'n beetje van die alcoholvrije druivensap dingen. Eerst proeven zou ik zeggen.
Misschien hebben ze dan ook wel dat alcoholvrije peirdenpisbier?

Eeeuh, dan zou ik geantwoord hebben dat in die tijd "alcoholvrije" wijn niet bestond, en dat de Koran er dus onmogelijk naar kon verwijzen... het MOET dus om "gewone" wijn gaan, kan nie anders. 8-)
Trouwens, elke keer dat de Koran in andere verzen over wijn praat, is er een duidelijke verwijzing naar "zattigheid", zodus...

Voor een keer dat men de Koran naar de letter van toen kan opvatten... :cry:

ps: het enige dat ontbreekt is Pastis, om in het water te gieten.

Lincoln 22 november 2006 14:49

De mens is dan ook anders in het leven hier achter ! Dus er is wel alcohol alleen de mens van daar is er dan ertegen bestand en kan er geen sprake zijn van zattigheid!

circe 22 november 2006 14:55

Even ernstig tussendoor:

Er werd hier al ergens naar verwezen dat het verbod op "alcohol" niet direct op wijn zou slaan en in elk geval slechts in een later stadium werd doorgeseind (versie 3.0 waarschijnlijk).

Ooit las ik een interessante uitleg daarover: het drinken van wijn (gegiste druivensappen) was doodnormaal vermits het gezonder was dan eventueel onzuiver water en bovendien lang kon behouden blijven.
Zo was hier in onze streken het drinken van bier ook gezonder dan het drinken van eventueel vervuild water.

Alcohol daarentegen slaat eerder op "het zuivere distillaat" (cohol = kohl = zuiver). Vermits het distilleren pas door de Romeinen was uitgevonden en helemaal niet zuiver op punt stond (hoe heten die verschillende alcohols nu weer die je per ongeluk kan verkrijgen? methanol?) was het drinken van distillaat dikwijls een riskante bezigheid.
Daarop zou het islamitische verbod op het drinken van "alcohol" dus eerder slaan en niet direct op het drinken van wijn of bier(wat de arabieren zelfs niet kenden).

Dit zou dan weer kunnen verklaren waarom die rivieren van wijn in het paradijs aanwezig waren: zoals gewoonlijk, zijn de heuglijke dingen waar men in dit aardse bestaan een tekort aan heeft, �* volonté gratis aanwezig in de paradijzen. Echter slechte dingen die hier verboden zijn worden normaliter ook niet aangeboden in het hiernamaals.

(hier hadden de arme boeren geen rijst, veel honger en geen gouden lepelkes, dus kregen ze die rijstpap met gouden lepeltjes als ze hier heel hun leven braafkes hard gewerkt hadden).

Vermits de moslimtroepen niet anders deden dan vechten en de veroverde vrouwelijke slavinen copuleerden, lijkt me de uitleg over de grote witte druiven eerder aannemelijk dan de 72 hoeris. Niet alleen worden de zogenaamde "maagden" vermeld tussen de beschrijving van de schalen met overvloedig eten, maar bovendien werden die nog eens rondgedragen door "jongelingen"....

Bad Attila 22 november 2006 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2184677)
De mens is dan ook anders in het leven hier achter ! Dus er is wel alcohol alleen de mens van daar is er dan ertegen bestand en kan er geen sprake zijn van zattigheid!

Da's dan goed nieuws. ;-)

1handclapping 22 november 2006 15:03

De opvatting als zou men in dit aards tranendal allerlei regels moeten volgen met als enig doel om zich een plaats in een hiernamaals te verdienen is in mijn ogen gewoon dom en nutteloos. Maar goed laten wij de weddenschap van Pascal aangaan : in dat geval zou men echter best de meest veeleisende en de moeilijkst te volgen religie aanhangen want de weg naar het paradijs is smal, vol doornen en moeilijk ; de weg naar de hel daarentegen geplaveid met goede voornemens en breed en gemakkelijk.

Bad Attila 22 november 2006 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2184699)
Even ernstig tussendoor:

Er werd hier al ergens naar verwezen dat het verbod op "alcohol" niet direct op wijn zou slaan en in elk geval slechts in een later stadium werd doorgeseind (versie 3.0 waarschijnlijk).

Ooit las ik een interessante uitleg daarover: het drinken van wijn (gegiste druivensappen) was doodnormaal vermits het gezonder was dan eventueel onzuiver water en bovendien lang kon behouden blijven.
Zo was hier in onze streken het drinken van bier ook gezonder dan het drinken van eventueel vervuild water.

Alcohol daarentegen slaat eerder op "het zuivere distillaat" (cohol = kohl = zuiver). Vermits het distilleren pas door de Romeinen was uitgevonden en helemaal niet zuiver op punt stond (hoe heten die verschillende alcohols nu weer die je per ongeluk kan verkrijgen? methanol?) was het drinken van distillaat dikwijls een riskante bezigheid.
Daarop zou het islamitische verbod op het drinken van "alcohol" dus eerder slaan en niet direct op het drinken van wijn of bier(wat de arabieren zelfs niet kenden).

Dat is één interpretatie, hoewel historici erop wijzen dat distillatie waarschijnlijk reeds in Mesopotamië gekend was, maar zeker is dit allemaal niet. Let wel, in het Oud Testament en in de Bijbel geeft men ook een belangrijke rol aan "wijn"...

Wat ook plezant is, is dat "alcohol" etymologisch gezien uit ... het Arabisch voortkomt (alkhul). 8O

Citaat:

Dit zou dan weer kunnen verklaren waarom die rivieren van wijn in het paradijs aanwezig waren: zoals gewoonlijk, zijn de heuglijke dingen waar men in dit aardse bestaan een tekort aan heeft, �* volonté gratis aanwezig in de paradijzen. Echter slechte dingen die hier verboden zijn worden normaliter ook niet aangeboden in het hiernamaals.

(hier hadden de arme boeren geen rijst, veel honger en geen gouden lepelkes, dus kregen ze die rijstpap met gouden lepeltjes als ze hier heel hun leven braafkes hard gewerkt hadden).
Tja, ge moet de mensen gemotiveerd krijgen voor het Paradijs, nietwaar? En het blijft natuurlijk een zeer goed middel om controle en gezag te behouden over de "zielen".

Citaat:

Vermits de moslimtroepen niet anders deden dan vechten en de veroverde vrouwelijke slavinen copuleerden, lijkt me de uitleg over de grote witte druiven eerder aannemelijk dan de 72 hoeris. Niet alleen worden de zogenaamde "maagden" vermeld tussen de beschrijving van de schalen met overvloedig eten, maar bovendien werden die nog eens rondgedragen door "jongelingen"....
Die interpretatie vind ik persoonlijk ook wel interessant (en gewaagd). Het ergste is dat ze zeer weinig bekend is, maar dat de Moslimgeleerden, en dan zeker de radicaalste onder hen, er geen antwoord op kunnen vinden... 8-)

circe 22 november 2006 15:44

Citaat:

Wat ook plezant is, is dat "alcohol" etymologisch gezien uit ... het Arabisch voortkomt (alkhul).
Dat schreef ik toch: al - cohol (kohl) = zuiverheid, dit omdat men kleine kinderen hun ogen met kohl inwreef (nu nog) tegen ontstekingen.

Bad Attila 22 november 2006 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2184850)
Dat schreef ik toch: al - cohol (kohl) = zuiverheid, dit omdat men kleine kinderen hun ogen met kohl inwreef (nu nog) tegen ontstekingen.

Oeps, niet gezien... :oops:

puud 22 november 2006 17:35

Arme katjes

Zelfs de katten moeten de islamwetten volgen

Question : Des boîtes d’ aliments destinés aux chats contiennent de la viande porcine...Est-il permis de les acheter pour nourrir des chats?

Réponse:
Louange �* Allah
Nous avons soumis la question �* son éminence Cheikh Mouhammad Ibn Salih Al-Outhamine ( Puisse Allah le préserver )
Voici sa réponse:
« L’acquisition des dites boîtes par l’achat n’est pas permise , car il est interdit d’acheter la viande du porc et d’en payer le prix. En revanche , si on les trouve jetées et les ramasse pour en nourrir son chat , il n’y a aucun mal.
Allah le sait mieux.

Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid

Bad Attila 22 november 2006 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door puud (Bericht 2185269)
Zelfs de katten moeten de islamwetten volgen

Question : Des boîtes d’ aliments destinés aux chats contiennent de la viande porcine...Est-il permis de les acheter pour nourrir des chats?

Réponse:
Louange �* Allah
Nous avons soumis la question �* son éminence Cheikh Mouhammad Ibn Salih Al-Outhamine ( Puisse Allah le préserver )
Voici sa réponse:
« L’acquisition des dites boîtes par l’achat n’est pas permise , car il est interdit d’acheter la viande du porc et d’en payer le prix. En revanche , si on les trouve jetées et les ramasse pour en nourrir son chat , il n’y a aucun mal.
Allah le sait mieux.

Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid

Van iemand die zoiets uitvindt mag ik grote vraagtekens hebben over zijn "kennis", hoor...
Ik dacht dat het verbod enkel geldt voor het ETEN van varkensvlees. Men kan natuurlijk eventueel in het Oud Testament gaan kijken (Leviticus-ik-weet-niet-meer-hoeveel), maar dan gaat om een verbod om er zelfs AAN te RAKEN...
Dus is beide gevallen lijkt onze vriend ernaast te zitten (een geluk dat hij er nog bij zegt dat Allah het beter weet).:roll:

circe 22 november 2006 18:49

Het probleem met varkens is dat ze tussen de mensen leefden en dat ze geen probleem hebben met het eten van hun eigen en menselijke uitwerpselen waarmee ze in vroeger tijden gevoed werden.
(ook andere dieren eten uitwerpselen en halen daar de nog overgebleven voedingsstoffen uit, maar dit is een andere cyclus).

Met varkens was het echter iets anders omdat zij een bepaalde parasiet kunnen hebben. De levensloop van die parasiet is als volgt: varkentje heeft parasiet, menske eet varkentje (eitjes), parasiet ontwikkelt zich in mens waarbij die eitjes in het menselijk lichaam uitkomen en vreselijke schade aan ingewanden en hersenen kunnen ontwikkelen, mens poept ondertussen de nieuwe eitjes uit, nieuw varkentje eet die op (vorig varken was al opgegeten natuurlijk), mens eet nieuw varkentje op et voil�* we zijn weer vertrokken.

Niet alleen worden varkens nu gecheckt op het hebben van die parasiet, maar uiteraard krijgen ze ook geen menselijke uitwerpselen meer te eten.

In dit geval had Allah ook zelf eens beter kunnen nadenken.

Lincoln 22 november 2006 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2185503)
Het probleem met varkens is dat ze tussen de mensen leefden en dat ze geen probleem hebben met het eten van hun eigen en menselijke uitwerpselen waarmee ze in vroeger tijden gevoed werden.
(ook andere dieren eten uitwerpselen en halen daar de nog overgebleven voedingsstoffen uit, maar dit is een andere cyclus).

Met varkens was het echter iets anders omdat zij een bepaalde parasiet kunnen hebben. De levensloop van die parasiet is als volgt: varkentje heeft parasiet, menske eet varkentje (eitjes), parasiet ontwikkelt zich in mens waarbij die eitjes in het menselijk lichaam uitkomen en vreselijke schade aan ingewanden en hersenen kunnen ontwikkelen, mens poept ondertussen de nieuwe eitjes uit, nieuw varkentje eet die op (vorig varken was al opgegeten natuurlijk), mens eet nieuw varkentje op et voil�* we zijn weer vertrokken.

Niet alleen worden varkens nu gecheckt op het hebben van die parasiet, maar uiteraard krijgen ze ook geen menselijke uitwerpselen meer te eten.

In dit geval had Allah ook zelf eens beter kunnen nadenken.

Niet alleen omdat het parasiet bevat, maar als je goed weet dat een varkentje genetisch heel dicht is bij de mens (zoals de aap dat ook is) dan ga je zijn vlees ook niet eten!!! (mss geloof je in de theorie van darwin, maar als je het mij vraagt dan zeg ik u dat ik in het "omgekeerde" theorie van darwin geloof ,theorie van darwin=mens afkomstig van aap het omgekeerde theorie van darwin=aap+varken+mogelijk ook andere dieren zoals hagedis zijn afkomstig van mens).;-)

circe 22 november 2006 19:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2185565)
Niet alleen omdat het parasiet bevat, maar als je goed weet dat een varkentje genetisch heel dicht is bij de mens (zoals de aap dat ook is) dan ga je zijn vlees ook niet eten!!! (mss geloof je in de theorie van darwin, maar als je het mij vraagt dan zeg ik u dat ik in het "omgekeerde" theorie van darwin geloof ,theorie van darwin=mens afkomstig van aap het omgekeerde theorie van darwin=aap+varken+mogelijk ook andere dieren zoals hagedis zijn afkomstig van mens).;-)

Sorry Lincoln, maar ik moet nu toch eerst even bekomen! :magniet: :crazyeye:

Nu weet ik wel dat volgens Mohammed Joden en christenen apen en varkens zijn.... maar ge moet nu wel niet overdrijven!

Of bedoel je nu dat we kannibalen zijn als we varkens eten?

Ik mag alvast aannemen dat jij dan vegetarier zijt, want schapen, geiten en runderen staan evenver van de mens af als een varken het doet hoor!

En tja... die apen.... die eten we hier normaal niet.

------------

Verder moet je toch wat beter studeren: ja: we hebben in onze hersenen het gedeelte dat nog ooit afkomstig is van reptielen, WIJ stammen daar ooit mee van af, niet andersom!

Allah moest toch eerst oefenen ?

van Maerlant 22 november 2006 19:42

Citaat:

Varkensvlees moet men bakken tot al het rood weg is. Waarom eigenlijk? Omdat de parasieten dan dood zijn :-D

Lincoln 22 november 2006 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 2185637)
Sorry Lincoln, maar ik moet nu toch eerst even bekomen! :magniet: :crazyeye:

Nu weet ik wel dat volgens Mohammed Joden en christenen apen en varkens zijn.... maar ge moet nu wel niet overdrijven!

Of bedoel je nu dat we kannibalen zijn als we varkens eten?

Ik mag alvast aannemen dat jij dan vegetarier zijt, want schapen, geiten en runderen staan evenver van de mens af als een varken het doet hoor!

En tja... die apen.... die eten we hier normaal niet.

------------

Verder moet je toch wat beter studeren: ja: we hebben in onze hersenen het gedeelte dat nog ooit afkomstig is van reptielen, WIJ stammen daar ooit mee van af, niet andersom!

Allah moest toch eerst oefenen ?

Waarom zou dat niet kunnen of is de theorie van darwin nu éénmaal de hoofdlijn die wellens en nietens geaccepteerd moet zijn als basis regel voor onze menselijke zeggen en denken ??

circe 22 november 2006 19:58

Nog nooit van DNA gehoord ook niet zeker Lincoln? Staat daar nergens iets van in je boekje?

Basy Lys 22 november 2006 20:39

Citaat:

Het probleem met varkens is dat ze tussen de mensen leefden en dat ze geen probleem hebben met het eten van hun eigen en menselijke uitwerpselen waarmee ze in vroeger tijden gevoed werden. ...

Terloops:

Varkens leefden tussen de mensen, en doen dat nog in bepaalde gebieden, maar er is bij archeologische opzoekingen nooit een spoor gevonden van een varken in de streek waar Mohammed zou geleefd hebben.

Mohammed kende het beest niet, moet de regels rond het varkensvleesverbruik dus inderdaad van de joden overgenomen hebben.

Sommigen gebruiken dit element in hun bewijsvoering dat de koran niet in het Arabische ruim ontstaan is maar wel in Syrië.

Bobke 22 november 2006 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2183862)

Wat heeft dat nu te maken met een job??? Samrah heeft trouwens een heel respectabele job als je't mij vraagt, er zouden er veel haar plaatsje willen (read it and wheep!)

Dan toch nog een allochtoon die niet gediscrimineerd is. ;-)

Bobke 22 november 2006 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln (Bericht 2185565)

Daarom eten wij dan ook geen apenvlees.;-)

carlgustaaf 22 november 2006 23:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Samrah (Bericht 2182493)
Colarco: wie denk je wel dat je bent dat jij jezelf beter vindt dan moslims?
Denk jij dat jij "koning" bent en wij "ratten"??
De enige rat die in de hel zal rotten ben jij
Ongelovig stuk uitwerpsel, dat ben jij - zelf mijn uitwerpsels zijn beter als jij.
Mijn excuses voor alle andere die hier ook op de forum zitten maar mij gaan ze hier geen moslimrat noemen zenne!

beledigingen zijn verboden op dit forum, u bevind zich hier in het gezelschap van goed opgevoede mensen, hetwelk men van u niet kan zeggen precies...Onderdanige verontschuldigingen zijn in deze een minimum...8-) Wij wachten ?...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be