![]() |
Citaat:
|
Citaat:
Over onderwijs en sociale zekerheid staan er nu en dan lijntjes met verhogingen maar ook lijntjes met totale budgetten (waarvan ik dus vermoed dat het een daling in vergelijking met vroeger want dan staat er plots niet meer hoeveel het vroeger was) Dat is een budget waar ik van zou steigeren als ze mij dat door de strot proberen te duwen. |
Citaat:
"Wat een simplisme: er wordt bespaard in het kader van het in evenwicht brengen van de begroting." Dat is in ieder geval het simplisme dat je hier telkens als een mantra herhaalt. Maar dat simplisme doet niet af aan het feit dat het een keuze is die door de administratie van Bush wordt gemaakt. En hoewel het bekend is dat onderwijs en gezondheidszorg in de VS alle middelen nodig hebben, verkiest de regering om het geld te spenderen aan andere zaken die niet het welzijn van de VS-burgers noch dat van de Irakezen tegemoet komt. Citaat:
Het zijn niet de rijken die last hebben van ondergefinancierd onderwijs of gezondheidszorg, aangezien zij zich van de private markt bedienen. Het is ook niet de doorsnee burger die gebaat is bij de oorlogen, hij kan ze gaan uitvechten, zijn leven riskeren en als hij verminkt of gestoord terugkomt tussen de kakkerlakken en ratten gaan liggen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn natuurlijk privé-scholen en -ziekenhuizen waar alles prima loopt. Voor zij die het zich kunnen veroorloven, that is. In ziekenhuizen als het Walter Reed hospitaal logeren de gestoorde en verminkte veteranen tussen de ratten en de kakkerlakken. Citaat:
Voor sommigen, zoals de voormalige CEO van Halliburton, Dich Cheney levert dat gigantische winsten op. Daarover gaat de oorlog, net zoals die in Afghanistan: winst voor sommigen op de kap van velen. In het kapitalisme is dat zeer eerbaar. |
Citaat:
Het zo voorstellen dat men bezuinigt om een verhoging van de defensie-uitgaven te betalen is en blijft een gekleurde voorstelling van zaken.In percentage van het BNP liggen de defensie-uitgaven een stuk lager dan tijdens de viëtnam-oorlog. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Weer een voorbeeld van de realiteit niet onder ogen durven zien. |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien in het vervolg uw informatie ook eens van een ander dan het VRT-kanaal betrekken want om objectiever te zijn dan hun is niet veel moeite nodig. De manier waarop zij verslag over de verkiezingen in de VS uitbrengen is een mooie illustratie hiervan. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat niet wil zeggen dat alle scholen en ziekenhuizen daar 100% in orde zijn, maar dat zijn uitzonderingen en dit bestaat overal ter wereld. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er is geen bezetting. Een gijzeling door terroristen ja |
Citaat:
Je verandert de wereld niet door je visie op de realiteit te veranderen. Je laat problemen niet verdwijnen door ze te ontkennen. |
Citaat:
Ik ontken nergens dat niet alles perfect is. En zoals ik ook al zei, ik vind een perfect lopend gezondheidssysteem niet belangrijker dan het sterven van mensen elke dag. Ik vind een perfect lopend onderwijssysteem niet belangrijker dan het sterven van mensen elke dag. Het geld dat Belgie spendeert aan het leger kan ook helpen ivm het 25% aantal daklozen in ons land. Wil dit zeggen dat alles hier slecht loopt en dat het geld verkeerd gespendeert word? Dacht het niet é. Je moet alles in verhouding brengen en niet zomaar wat cijfertjes tevoorschijn toveren en je conclusie daaruit maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Al een geluk dat het Belgische budget al jaren in evenwicht is met enorme overschotten. Stel u voor wat een verontwaardiging er zou komen van deze forumbezoekers moest dit niet zo zijn!
|
Citaat:
Citaat:
Maar het bestaan van daklozen toont inderdaad aan dat het geld ook hier niet altijd rechtvaardig verdeeld is en dat het soms verkeerd gespendeerd wordt. Dat lijkt me duidelijk. Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Daarom moet je alles in rekening brengen, een dakloze of arme mens die wel elke dag 3 pakjes sigaretten smoort...tja, iedereen moet zijn geld verstandelijk uitgeven. Omdat er uitzonderingen rondlopen wil nogmaals niet zeggen dat het systeem mank loopt. Bij een mank lopend systeem is de overgrote deel van de mensen de dupe, niet een klein deel. Alles in verhouding brengen ja!!!!! Ergens in je vorige postings kom je aflopen met enkele miljoene amerikanen die iets te kort hebben, hoe groot is amerika en hoeveel mensen lopen er rond. Mooi om hier met miljoenen effe af te komen zonder het geheel in % te brengen. Indien Belgie 100x zo groot was zouden het ook miljoenen worden, mank lopend systeem? :roll: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be