![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik zie een West-Vlaming al naar een Antwerpenaar roepen... :D
Ik versta daar dus geen woord van he, van het West-Vlaamse dialect. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Oost-Vlaams gaat nog, maar West-Vlaams is er vér over... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Aalsters heeft meer gemeen met het Brussels, dan met het Gents. Aalsters is een Brabants dialect, Gents een Vlaams. Vreemd toch dat ik nooit problemen heb om West-Vlamingen te verstaan. Net zo min als Antwerpenaren, Leuvenaars of Limburgers... |
Citaat:
|
Citaat:
Limburgs gaat nog en verder begrijp ik iedereen wel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wel toch denk ik dat West-Vlamingen en Antwerpenaren elkaar beter verstaan dan een Waal en een West-Vlaming
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De provinciegrenzen volgen totaal geen dialectgrenzen. |
Ten eerste: ik heb hier gereageerd: http://probelgica.webpal.info/index.php?option=com_content&task=view&id=189&Item id=2
Ten tweede: eventueel kunnen we samen de pro-en contrapunten aangeven van die splitsing? pro:
|
Citaat:
|
pro:
Sport is een bevoegdheid van de gemeenschappen. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Contra: Wie is Vlaming en wie is Waal? Kijken we naar de moedertaal, de woonplaats, de geboorteplaats of mag men zelf kiezen? Contra : Gaan de Uefa en de Fifa dit zomaar pikken? *Beslis zelf maar of dit voor u een pro of een contra is. |
Citaat:
Dus samenleven kan niet volgens mij ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik herb hier all gereageerd: http://probelgica.webpal.info/index.php?option=com_content&task=view&id=189&Item id=2
UPDATE pro:
|
Ik vind het verlies van (private) sponsors, net een argument vóór een Vlaamse en Waalse voetbalbond.
Natinale sport is een collectieve aangelegenheid, waar de bedrijven hun handen van af moeten houden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Een Vlaamse Nationale ploeg geeft Vlaanderen de hefbomen in handen om dat voetbal kwaliteitsvol uit te bouwen, los van verstrikkende belgische netwerken.
Een Vlaamse Nationale ploeg zou veel meer kunnen bereiken dan de belgische, die gebaseerd moet zijn op wafelijzerpolitiek en compromissen. Net als in zoveel zaken, is het een zaak van kiezen tussen het belgische status-quo (of zelfs de achteruitgang) enerzijds, en een rationeel Vlaams beleid anderzijds. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be