Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Nieuwe Peiling zet politiek Vlaanderen op zijn kop. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=8708)

ancapa 30 januari 2004 12:13

quickie is still "blowing in the wind" en kan nog zingen ook :(

"happy bithday dear karel" ambiance in de keet en hij meende het nog ook 8O :lol: :lol: :lol:

Tegendradigaard 30 januari 2004 12:24

Ach weer een peiling.

Er worden weer vellen verkocht alvorens de beren geschoten zijn.

Eerst zien en dan geloven zegde den blinde vroeger.

Maar als ze waar moest zijn dan is het wel schokkend vind ik. Als dus he.

Wat zijn de wijze lessen die kunnen getrokken worden :

Het loont om populistisch te doen (SPA)
Het loont niet om uw beloften en programma te verkiopen (VLD)

Trouwens de VLD had het moeten weten. De CVP heeft het hun voorgedaan en ze hebben er niets van geleerd.

Nog een wijze les : stop met het cordon en het gezever errond. Het Blok blijft dus maar groeien en groeien.
Gaan ze echt wachten tot het Blok een volstrekte meerderheid haalt in heel Vlaanderen ?

Luddo 30 januari 2004 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Ik vind het namelijk moeilijk te geloven dat die allemaal voor het Blok gaan stemmen.
M.a.w. het Liberaal Appel kan wel eens voor een verrassing zorgen.

Je moet dringend eens onder de (liberale) mensen komen! Daar hoor je "steetments" die een Vlaams Blokker doet blozen!

Trajanus 30 januari 2004 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:

Ik vind het namelijk moeilijk te geloven dat die allemaal voor het Blok gaan stemmen.

Je moet dringend eens onder de (liberale) mensen komen! Daar hoor je "steetments" die een Vlaams Blokker doet blozen!

alé dan, het zal toch nog in orde komen met ons land(je)! :lol:

boer_bavo 30 januari 2004 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Tja, als je zo'n linkse anarchist als Van Quickenborne binnenhaalt, dan kun je dat soort stommiteiten verwachten. Er blijft bij de VLD maar weinig over van de echte liberale ideeën van de PVV.

De man die de LVSV in Kortrijk heroprichtte? Van Quickenborne is volgens mij een goede aanwinst. Die heeft zich al met veel goede dingen beziggehouden. Maar iemand als Vankrunkelsven, die zelf zegt dat hij eerder op Agalev zou stemmen :roll:

Nope, Van Quickenborne is een eche liberaal. Eén van de weinige politici die ik fél durf te verdedigen. Enkel zijn Hamas-uitstapje was dom.

Brugge Veilig en Leefbaar 30 januari 2004 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niels!

Kan ik nie zeggen, sorry. Maar geloof me, ze is betrouwbaar!

Watch the media!

Die info komt van mij, op het forum van Vlaanderen Actualiteit. 8)

Waardeloos dus... :lol: :lol: :lol: :lol:

De Knut 30 januari 2004 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Citaat:

Geen persoonlijke beledingen
johanvdw

Eugene 30 januari 2004 13:56

Citaat:

Citaat:

johanvdw

Blauwe knop Knut, we zijn hier niet op PI he !!!

De Knut 30 januari 2004 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Citaat:

johanvdw

johanvdw

ydde 30 januari 2004 14:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Citaat:

D�*�*r zou ik graag de Rudy eens willen zien op antwoorden ...

De Knut 30 januari 2004 14:11

Citaat:

Citaat:

johanvdw

dat Lucien we waardeloos noemt heb je zeker niet gezien??
Selectieve blindheid?
Eigen overlopers eerst?

De Knut 30 januari 2004 14:12

Citaat:

Citaat:

Waardeloos?

Wie het zegt.

Alles goed met de dochters, voor de rest?

Darwin 30 januari 2004 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Calle,

Citaat:

En ik ben dat gezaag over het cordon sanitaire beu.
Weg met dat ding, en het VB zakt in mekaar als een pudding.
Over deze puddingtheorie weet de NV-a blijkbaar alles want hun partijtje lijkt ondertussen meer en meer op een verwaterd rijstpapje.

Sorry, ik kon het niet laten. :lol: :lol: :lol:

En de CD&V lijkt op kouwe pap waar al haar van 3 maanden oud op staat.

Darwin 30 januari 2004 14:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:

Vraag kan dan ook zijn, hoeveel van de VLD achterban naar het Liberaal Appel overstapt.

Wel serieus blijven hé. Het Liberaal Appèl lijkt me eerder in vrije val te zijn dan in volle groei. Of stellen jullie werkelijk zo'n grote instroom van nieuwe leden vast?

Een vrije val die juist geteld 1/10 van een sekonde duurt als je het mij vraagt. Zoveel stemmen haalden die niet dat je het woord "val" in de mond mag nemen.

Darwin 30 januari 2004 15:29

Eens zien wat er zoal moet gebeuren opdat die peiling uitkomt. Hierbij de uitslagen voor de kamer van 2003 :

VLD : 24,2%
SP.a : 23,5%
CD&V : 21%
Vlaams Blok : 17,9%

Stel, SP.a en CD&V blijven stabiel, VLD verliest 3,5% en VLaams Blok wint 3,5% dan krijgen we :

Vlaams Blok : 21,4%
VLD : 20,7%

Conclusie : het k�*n!

ancapa 30 januari 2004 15:48

het begint er mooi uit te zien

21 % het kan nog beter 8O

Darwin 30 januari 2004 15:48

Zo, van Karel De Klucht zijne zure smoel zijn we na juni ook eindelijk verlost.

Opgeruimd staat netjes.

Wie zou hem gaan hem aflossen?

Tegendradigaard 30 januari 2004 15:54

Coveliers ???

Ik hem wreed goesting om nu nen hoop smiliys en knipogen te zetten.
Maar neen ik blijf TEgendraads en doe niet mee met de rest.

madmax 30 januari 2004 16:17

Allemaal zever , peilingen. De kiezer beslist op 13 juni. Denk eraan dat niet alles gratis is geworden. Op 1 maart betaal je voor even parkeren ( al is met een wiel voor 1 min ) op het troittoir 150 euro ivp 50 euro en de flitspalen die soms enkel geplaatst zijn om euro's te vergaren. Stevaert draagt 75% van de sp.a stemmen op basis van charisma. Hij is tegelijkertijd boegbeeld en gevaar voor de Sp.a. Het zal je worst wezen dat het kijk en luistergeld is afgeschaft als men heeft ingebroken in je huis en je Tv, video,Gsm geld en juwelen zijn verdwenen. Ik betaal liever belastingen zodat ik mij veilig voel in mijn woning en op de straat .

Eugene 30 januari 2004 16:23

Ik zie het VB toch tussen de 3,5 a 5 % vooruitgaan. De Sp.a zal een beetje stijgen en de VLD is helemaal de trappers kwijt. Er komt dus een polarisatie, niet enkel in de politieke maar ook meer en meer in de persoonlijke leefwereld van de mensen maar bon...de mensen moeten maar zelf weten in wat voor een wereld ze hun kinderen, voor zover ze nog kinderen willen beceause sneeuwpret is plezanter .., zullen laten opgroeien.

Trajanus 30 januari 2004 16:42

Citaat:

Ik zie het VB toch tussen de 3,5 a 5 % vooruitgaan. De Sp.a zal een beetje stijgen en de VLD is helemaal de trappers kwijt. Er komt dus een polarisatie, niet enkel in de politieke maar ook meer en meer in de persoonlijke leefwereld van de mensen maar bon...de mensen moeten maar zelf weten in wat voor een wereld ze hun kinderen, voor zover ze nog kinderen willen beceause sneeuwpret is plezanter .., zullen laten opgroeien.

het ziet er volgens mij ook naar uit dat we 2 machtsblokken krijgen in Vlaanderen: de links-populisctische SP.a en het rechts-populistische Vlaams Blok... met het verschil dat de eerste kan beschikken over een tv-zender voor eigen gebruik. :turn-l:

wat een dilemma; enerzijds wil ik een progressieve partij die jointjes blowen langs overheidswege reguleert en er zo controle en inkomsten uit krijgt, anderzijds wil ik de macht van de PS breken en een immigratiestop + verplichte inburgeringscursussen! dit wordt moeilijk.... :?

Eugene 30 januari 2004 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Citaat:

het ziet er volgens mij ook naar uit dat we 2 machtsblokken krijgen in Vlaanderen: de links-populisctische SP.a en het rechts-populistische Vlaams Blok... met het verschil dat de eerste kan beschikken over een tv-zender voor eigen gebruik. :turn-l:

wat een dilemma; enerzijds wil ik een progressieve partij die jointjes blowen langs overheidswege reguleert en er zo controle en inkomsten uit krijgt, anderzijds wil ik de macht van de PS breken en een immigratiestop + verplichte inburgeringscursussen! dit wordt moeilijk.... :?

Tja Trajanus een en ander is er niet gemakkelijker op aan het worden. Enerzijds situeer ik mij op bepaalde standpunten eerder rechts....ik ben bvb een voorstander van de uitgevoerde doodstraf voor kindermoordenaars, tegen de wet Lejeune en zo..anderzijds ben ik op sociaal vlak eerder links te situeren! Daarom dat ik in princiepe niet van dat links/rechts gedoe hou en in de tegenstelling links/rechts eerder een democratisch gevaar zie.

madmax 30 januari 2004 17:08

Niet akkoord over de doodstraf, wie zegt dat de "dood" een "straf" is .Wel een nieuw soort straf. Een kleine operatie waardoor het lichaam VOLLEDIG definitief verlamd wordt vanaf de nek tot de teen. vervolgens mag de familie hem komen halen en dienen voor hem te zorgen. Hij of zij zal niet meer moorden,verkrachten, etc enkel nog nadenken. Voordeel geen dure bewaking meer, mutualiteit mag niet tussenkomen dus goedkoop, zlfs gratis voor de staat. Misschien een idee voor ....

Darwin 30 januari 2004 17:11

Citaat:

Citaat:

Tja Trajanus een en ander is er niet gemakkelijker op aan het worden. Enerzijds situeer ik mij op bepaalde standpunten eerder rechts....ik ben bvb een voorstander van de uitgevoerde doodstraf voor kindermoordenaars, tegen de wet Lejeune en zo..anderzijds ben ik op sociaal vlak eerder links te situeren! Daarom dat ik in princiepe niet van dat links/rechts gedoe hou en in de tegenstelling links/rechts eerder een democratisch gevaar zie.

Ik kom er zonder omwegen voor uit : ik ben een linkse rechtse.

:wink:

Darwin 30 januari 2004 17:12

Misschien is dat nog wel zo'n gekke benaming niet?

Vlaams Blok is linksrechts

en SP.a is rechtslinks

:P

Trajanus 30 januari 2004 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door madmax
Niet akkoord over de doodstraf, wie zegt dat de "dood" een "straf" is .Wel een nieuw soort straf. Een kleine operatie waardoor het lichaam VOLLEDIG definitief verlamd wordt vanaf de nek tot de teen. vervolgens mag de familie hem komen halen en dienen voor hem te zorgen. Hij of zij zal niet meer moorden,verkrachten, etc enkel nog nadenken. Voordeel geen dure bewaking meer, mutualiteit mag niet tussenkomen dus goedkoop, zlfs gratis voor de staat. Misschien een idee voor ....

dat zijn martelpraktijken, maar kom we dwalen een beetje af... :?

madmax 30 januari 2004 17:20

Mertelpraktijken, het is pijnloos !!!

Distel 30 januari 2004 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door madmax
Mertelpraktijken, het is pijnloos !!!

Voor de rest van je leven in een stoel zitten naar de muur staren pijnloos?

Krijgen we van u een demonstratie?

Trajanus 30 januari 2004 17:32

Citaat:

Citaat:

ja, over het algemeen genomen houd ikzelf er soms eigenaardige opvattigen op na maar meestal ben ik nogal mainstream van politieke inslag. links is te links en rechts is te rechts, een combinatie van die twee is mss vergezocht... pfff
Ik vind dat politieke partijen op essentiële pijnpunten hun verschillen moeten vergeten en een adequate oplossing mogelijk maken ipv elkaar proberen de loef af te steken. elke partij heeft goede en slechte dingen in hun programma dus ja... de graadmeter voor 'problemen' is dan weer een ander paar mouwen, wie zegt wanneer wat nu juist een probleem wordt of is? :turn-l:

maddox 30 januari 2004 17:47

Citaat:

Madmax, je nieuw soort straf is een beetje totaal onmenselijk.

Alleen heel sterken van geest kunnen zo'n klap enigszins mentaal gezond overleven, en dan is het nog enigzins ruim begrepen.

Zelfs ik die nochtans een vrij sterke voorstander van echte straffen ben ben zo sadistisch niet.Neen, als kamerplant in een stoel of levenslang in de steenkoolmijnen, geef mij die steenkoolmijn maar.

Als je nu zou zeggen dat de operatie omkeerbaar zou zijn, dan is het een alternatief.Geen leuk, maar beter dan gegarandeert onschuldig te sterven. Dan is er nog een kansje dat je er terug uitkomt.

Ik zou de tot der dood veroordeelden de keuze geven. Levenslange dwangarbeid, of vrijwillige orgaandonatie.Veel minder onmenselijk dan jouw voorstel.

Tantist 30 januari 2004 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Niels!
In primeur:

Morgen komt er een nieuwe verkiezingspeiling boven water waaruit zou blijken dat SP.a-Spirit de grootste Vlaamse partij zal worden, gevolgd door op de tweede plaats het Vlaams Blok. VLD zou pas derde worden met 5-6% verlies.

Morgen dus TV/radio volgen.

Men zegge het voort!

Dat geloof ik nu eens voor de 100% niet. Vooral dat het Blok op de 2e plaats komt lijkt me een abnormaal iets van formaat. Klassiek zijn peilingen -we kennen allemaal hun betrouwbaarheid- slecht voor het Vlaams Blok, omdat het cordon sanitaire en de demonisatie van het Vlaams Blok en zijn kiezers een zekere gene opwekt, die de mensen afschrikt en hun bij een peiling iets anders doet antwoorden. Eenmaal in de volledige en onpersoonlijke anonimiteit van het stemhokje maken deze mensen echter een fuck you met hun armen en stemmen wat ze willen. Als je zegt dat Vlaams Blok vlak achter Spa-Sprite zou komen, betekent dat echter dat ze in realiteit de grootste partij zouden worden. Dat lijkt me niet echt waarschijnlijk.

Wel geloof ik dat CD&V en VLD beiden achteruit gaan, omdat ze zo hard op elkaar zitten te kappen in dat centrum, dat het niet meer mooi is. Ik zie de Spa-Sprite eerder uitkomen op een status quo ivm 2003 (het Stevaert verkiezingsbedrog van alles gratis zal pas later worden afgestraft), het Blok ietske stijgen (niet veel meer, een procentje of 2), N-VA net de drempel halen in West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Limburg, en de CD&V en VLD achteruit zien gaan (alhoewel ik CD&V nodig acht om de asymmetrische coalitie in te voeren, dus ik heb dit niet graag). Groen! zal misschien 1 of 2 zetels halen, maar het gehate beleid van 1999 tot nu zal nog zwaar meespelen.

Tot zover de glazen bol van Domie, over naar de studio...

Darwin 30 januari 2004 18:06

Heel veel hoeft er niet te verschuiven hoor :

uitslag Kamer in 2003 :

VLD : 24,2%
Vlaams Blok : 17,9%

Stel, SP.a en CD&V blijven stabiel, VLD verliest 3,5% en VLaams Blok wint 3,5% dan krijgen we :

Vlaams Blok : 21,4%
VLD : 20,7%

See?

PAJOT 30 januari 2004 18:11

De zege roept! Schopt die volksverraders uit het parlement.

luc broes 30 januari 2004 18:14

Het laatste nieuws over de peiling. De resultaten van de peiling waren van die aard dat ze niet erg geloofwaardig waren. Daarom wordt nu een nieuwe peiling uitgevoerd. De resultaten worden volgende week vrijdag bekend gemaakt.

abramis brama 30 januari 2004 19:20

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Die is goed, ja ! Ik herinner me een Standaard/VRT-peiling van vorig jaar maart, met volgende resultaten (tussen haakjes staat het échte resultaat van nog geen twee maanden later op 18 mei) :

VLD 26,4 % (24,2 %) --> 2,4 % erneffest
CD&V 23,7 % (21 %) -->2,7 % erneffest
SPAst 19,1 % (23,5 %) --> 4,4 % erneffest
VB 13,6 % (17,9 %) --> 4,3 % erneffest
Agalev 8,8 % (3,9 %) --> 4,9 % erneffest
NVA 4,1 % (4,8 %) --> redelijk correct

Zeg nu zelf, na wat ze vorig jaar meemaakten : hoe kunnen zij nu oordelen over de betrouwbaarheid van een peiling ???

Nee jongens, als dit waar is, dan is de enige reden ervoor : de uitslag was niet PC genoeg. :roll:

Had het VB in hun peiling ineengeschrompeld tot 8 %, dan zou het wél geloofwaardig geweest zijn, en reden tot algemeen jolijt. In géén geval zou de peiling herdaan worden.

Trajanus 30 januari 2004 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

Ik kom er zonder omwegen voor uit : ik ben een linkse rechtse.

stem slinksrechts! altijd prijs! :turn-l:

thePiano 30 januari 2004 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann

Jou kennende bedoel je waarschijnlijk: schaf het parlement af. :roll:

Trajanus 30 januari 2004 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann

ja "Eichmann" is nooit een fervent aanhanger van parlementaire democratie geweest... :lol:

Rr00ttt 30 januari 2004 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
De som N-VA + blok is volgens mij in elk geval kleiner. De mensen die vinden dat N-VA beter met het blok samangaat zijn in de meeste gevalllen uit de partij gestapt, of stemmen al op het blok. Volgens mij heeft de huidige N-VA een totaal ander kiezerpubliek.
Een samenwerking met de CD&V lijkt me wijzer.

Dat is niet noodzakelijk waar. IK denk dat er wel een gedeelte v/d twijfelaars binnen vld/cd&v naar een n-va + vb zouden overstappen waar ze dat misschien nog niet doen bij enkel vb. Dat niet alle n-va'ers voor die combine zouden gaan is ongetwijfeld waar, maar je moet ook iets verder dan dat kunnen kijken :p

PAJOT 30 januari 2004 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

De tegenwoordige instelling van het democratisch parlementair regime heeft tot een verwording en een ondoelmatige verstarring van de democratie geleid. Ik ben voorstander van een organische democratie waarin er volksmedezeggenschap en volkscontrole is. De overgang dient waarschijnlijk autoritair te zijn, maar dat kan hoogstens een tijdelijke toestand zijn.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=6846)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be