![]() |
Citaat:
Kwil maar zeggen hé ..... |
Citaat:
|
Citaat:
er zijn genoeg voorbeelden te vinden van beiden hoor de vraag is vaak wat vinden we 'normaal' ? is dat een 'normaal' gedrag ? 'normaal' kunnen fuctioneren ( whatever ) ? je geeft hier ook het voorbeeld van die vrienden die heel d'r dagen in stoned in hun bed lagen/liggen een probleem ? op zich niet echt, maar voor jou natuurlijk wel want het zijn je vrienden en daar heb je uiteraard een bepaald verwachtingspatroon voor... bijzonder sneu voor jou en dat wordt meteen weer gereflecteerd naar iets als : 'ze vergooien hun leven' begrijp je ? uiteraard stelt dit 'probleem' zich niet enkel alleen voor drugs..maar voor alle excentrieke personen |
ik moet idd toegeven da ik veel gebruikers ken die rechten studeren. maar da zijn eerlijk gezegd ook ma speciaal mensen
ene zat te stoefen dat em zen vriendin had zwanger gekregen en haar in de steek had gelaten. wat ik wel vreemd vind is dat je mij hypocriet noemt terwijl je mensen aant verdedigen bent die zelf hypocriet zijn. mensen gaan aanklagen wegens druggebruik terwijl ze het zelf doen... |
Citaat:
't ging 'm hier echter over dat excessieve familiale plaatje ... daarvan heb ik alvast de indruk dat het verminderd ( maar wie ben ik om dat in te schatten ) |
ik heb geen problemen met exentrieke personen
ik heb gewoon iets tegen drugs en da van die vrienden die stoned in hun bed liggen is wel een probleem stel nu eens dat iedereen dat zou doen... |
Citaat:
Ik vind niet dat mijn vrijheid moert afgenomen worden omdat anderen lomp zijn. |
Citaat:
't ging 'm hier nu wel over dat excessief familaal totaalplaatje waarnaar hoshi verwees ps dubbeltje |
Natuurlijk zijn er mensen die er aan verslaafd raken (en hoe jonger men er aan begint, hoe groter die kans idd is... ik denk dat jongeren gewoon kwetsbaarder zijn voor verslaving), maar de meerderheid van degenen die het gebruiken, hebben daar geen enkele last van. Het heeft ook alles te maken met de frequentie van gebruik. Net zoals met alcohol.
|
Citaat:
|
Wiet vervangt gewoon alcohol.
Punt. |
het heeft idd met de frequentie te maken
maar zoals ik al eerder zei die frequentie kan snel omslagen he van de moment dat er problemen komen ga je automatisch naar drugs grijpen omdat je weet dat dat je zal kalmeren eens dit gebeurt is is de weg naar verslaving niet ver meer af |
Citaat:
dus je execnetriek is bon voor je zolang ze blijkbaar ook economisch functioneel kunnen bijdragen... een geheel andere discussie lijkt me zo |
Citaat:
net zoals bij elke soort verslaving zelfs |
Citaat:
dat is gewoon logica naja vind ik ik heb toch liever mensen die iets bijdragen dan mensen die op ons kosten nix zitten te doen.. ma das idd een ander discussie ma wa deze discussie betreft ben ik uitgepraat denkk of iem moet me iets nieuws komen ik heb alles gezegd wa ik wou zeggen hierover... |
Citaat:
|
Citaat:
want blijkbaar ... Citaat:
Citaat:
Citaat:
wie weet... misschien Edina die verwoordt in een paar grote lijnen waar ik enkele bladzijden over zou doen |
Citaat:
|
pff ale dan kzal verder discusieren ma kan der dan ff iemand aan mijne kant komen staan
das veel te vermoeiend op men eentje :p kbegin al koppijn te krijgen :p ma waar wilt gij het dan nog over hebben? |
Ik zei het juist.
Reageer gewoon op wat ik zei en doe niet zo "leep". |
Citaat:
blijkbaar ben je niet radicaal tegen en ook geen voorstander Citaat:
Citaat:
moet dat drugsgebruik gelegaliseerd worden ? of beter ...gewoon die bepaalde producten waar het over handelt terug schrappen uit de lijst van verboden middellen... drugsgebruik is niet strafbaar, nooit geweest en ik zie het er zelfs nooit van komen dat dat juridiszch kan afgedwongen worden etc etc |
hoshi, teneinde allerhande misverstanden te vermijden kan je misschien even quoten waarop je nu precies reageert
|
srr k was evetjes weg :p
ik vind niet dat drug zou moeten worden gelegaliseerd. ik denk persoonlijk niet dat dat iets zal verhelpen aan het druggebruik naja eerder dat het verergert. sigarretten en alcohol zijn ook legaal en bena iedereen gebruikt dat |
Vinde da langs den andere kant ni dom dat mensen niet met hun eigen leven kunnen doen wat ze willen en dat iemand met drugs voor eigen gebruik lastiggevallen word en alleen zichzelf "kwaad" aandoet?
|
ze doen niet alleen zichzelf kwaad
mijn broer is het levende bewijs daarvan en ik ken er nog die niet alleen zichzelf kwaad doen door drugs te gebruiken hebben jullie nu werkelijk nog nooit de gevolgen ervan gezien ofzo.... |
Dat blijven uitzonderingen, en ik blijf van mening dat ge andere mensen daardoor drugs en roes niet moet ontnemen, zoals dat bij alcohol ook niet gebeurd.
Tegenstanders proberen negaieve gevallen uit te vergroten en (door ze ) te herhalen, is dat echt alles van argument dat ze hebben? |
Citaat:
Ja, inderdaad is cannabis een drug en kun je eraan verslaafd worden en psychoses krijgen. Maar alcohol is veel gevaarlijker, je kunt jezelf dooddrinken, met cannabis is dit praktisch onmogelijk. Ook kan cannabis dienen als pijnstiller (voor bv mensen met chronische pijn) Dus wanneer komt er nu eindelijk een consequent beleid? Als cannabis illegaal is, dan moeten alcohol en tabak dat ook zijn, als alcohol en tabak legaal zijn, hetzelfde voor cannabis. Even ter verduidelijking: ik rook zelf niet. |
Citaat:
heb ik ooit gezegd dat ik niet vind dat sigeretten en alcohol moeten worden verboden? van mijn part morgen al... maja da ga nooit van ze leven gebeuren dusja ik heb trouwes in een van men eerste posts gezegd dat alcohol idd veel erger is... |
Citaat:
blijft dat je aldus het zelfbeschikkingsrecht doet wat je wilt net tot op die hoogte dat je in het vaarwater van anderen terecht zal komen dus pleiten om het preventief te verbieden omdat ge weet dat x% uiteindelijk bepaalde grenzen zullen overschrijden lijkt me iets te voorbarig en beslis je dat dan toch te verbieden, lijkt het me eveneens raadzaam consequent en correct te zijn ( desnoods via een systeem van risicoinschatting stijl verzekeringen ) en dit voor andere zaken ( en dat zijn er heel wat ) dus ook te doen |
Citaat:
elk gedrag, elke handeling die uiteindelijk tot een repetieve escalatie kan leiden en in die fase hinder ( dit kan erg ruim geïnterpreteerd worden...zoals je reeds deed ) kan vormen voor derden zou moeten afgewogen worden en dat tov van een zuiver arbitraire standaard ofzo ( ? :? ) afgewogen bij meer risico verbieden we dat dan gewoon |
Citaat:
Maar je kunt mensen gewoon niet tot in het extreme tegen zichzelf beschermen. Als je alle drugs verbied en het verbod extreem hard controleert, krijg je gewoon meer mensen die verslaafd zijn aan legale drugs: pijnstillers enzo |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be