![]() |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een linkse Vlaams-Nationalistische partij zou de 2e van het land kunnen worden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En ja, ik ben een netto-ontvanger. Dank, dank, duizend maal dank! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zelfs als wordt Vlaanderen onafhankelijk (wat ik nog niet zo gauw zie gebeuren), het zal zich nooit aansluiten bij Nederland.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een alternatief zou een laatste federaal bestand kunnen zijn waarin Vlamingen die in Brussel werken een deel van hun belastingen afdragen aan het Brusselse Gewest. Zoiets zou misschien ook Europees geregeld kunnen worden voor al het interstatelijke woon/werk-verkeer.
|
Citaat:
|
--
|
--
|
Citaat:
Het Vlaamsnationalisme is een Belgisch product. Zonder Belgisch separatisme had er nooit een Vlaamse deelstaat bestaan. |
Citaat:
En dat allemaal om de bourgeois uit Ukkel en Sint-Lambrechts-Woluwe hun eigen taaleilandje te gunnen. Er is maar één oplossing die alle Vlaams/Brusselse problemen in één klap oplost. |
Citaat:
Ik denk dat ik dit nu wel genoeg heb herhaald. In dove oren is het kwaad roepen. |
Citaat:
Waarom zouden zij anders recht hebben op een eigen mini-staatje, en de inwoners van Antwerpen, Luik of Charleroi niet? |
Citaat:
|
Citaat:
Als Antwerpen zich wil afscheuren, mag het dat van mij doen. Ik heb nergens daartegen gepleit. Of het ook aan de orde is, is nog wat anders. |
Citaat:
Ik ga daar mijn appreciatie niet meer over geven, u kent die. |
Citaat:
Het enige dat ik weet is dat een hereniging er niet kan komen zolang de Franstaligen iets in de pap te brokken hebben. Die boycotten zelfs de Benelux. De Vlaamse onafhankelijkheid is op die manier een noodzakelijke tussenstap voor wie een hereniging nastreeft. VB en NVA voldoen aan die voorwaarde ook al hebben ze de hereniging niet als einddoel maar dat wil nog niet zeggen dat ze tégen zijn. Het is gewoon later zorg. Ondertussen stapelen de redenen om tot hereniging over te gaan zich op: niet alleen kultureel maar ook in het bedrijfsleven. Nu heet het nog "samenwerking" en die is nodig maar de rijksgrens vormt een belemmering. Ik hoor dat Stevaert langs een omwegje ook zo denkt. Het is gewoon onvermijdelijk voor de welvaart van het Nederlandse volk waar we toe behoren, iets waar ik trots op ben. Dat door een hereniging het onrecht dat Vlamingen, Brabanders en Limburgers aangedaan is goedgemaakt wordt is op zijn minst mooi meegenomen. |
Citaat:
Waarom dus uitgaan van taalhomogene staten wanneer juist die zéér zeldzaam zijn? Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:52. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be