![]() |
Citaat:
|
Citaat:
;) Ik heb geen angst voor de telefoon, maar ik ben er ook niet zo gek van. Als er op mijn gsm een onbekend nummer belt neem ik simpelweg niet op. De persoon moet dan maar iets inspreken op mijn voice mail als hij me nodig heeft. Indien blijkt van wel, zal ik hem of haar dan wel terugbellen. Vroeger had ik ook al wel eens vreemde boodschappen op mijn voice mail staan, dat heeft er allicht ook geen goed aangedaan. (Hoewel ik toen ook niet opnam). Ik heb ook niet ieder moment van de dag zin om een half uur of uur met iemand aan de lijn te hangen, of zin om te praten met de persoon die belt, daardoor neem ik ook niet altijd op. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb het altijd vreemd gevonden dat als in huis de telefoon gaat, iedereen direct rechtveert en alles waar ie mee bezig was verplicht laat vallen. Een telefonische oproep is niet meer waard dan pakweg iemand die je aanspreekt op het werk of op straat. Als ik met iets dringends of boeiends bezig ben, laat ik de telefoon gewoon rinkelen. Elk mens heeft het recht zijn grenzen te bepalen en moet dat ook doen. Zoniet word je een speelbal. Die telefoonangst zou wel eens veel met grenzen kunnen te maken hebben. |
Citaat:
|
't Wordt teveel voor Corneel ...
|
Citaat:
Ik heb daar een tijdje geleden nog een discussie over gehad met mijn huisgenoten. :oops: Ze vinden het nodig om als we allemaal gezellig samen zijn aan het genieten van een (dan nog) warme culinaire hoogstand als een gek naar de telefoon te hollen als die gaat (de beller moest maar eens ongeduldig zijn en snel inhaken). Dat mogen ze van mij, als ze hun eigen genot of dat moment niet belangrijk genoeg vinden. Maar die telefoon dan nog eens onder de neus van iemand anders duwen indien die aan de telefoon gevraagd wordt gaat me te ver... :oops: We zitten heus niet voortdurend aan tafel (te eten), en bellen en gezellig eten met de familie tegelijk gaan nu eenmaal niet goed samen. Als je dan toch de telefoon zonodig moét opnemen en het is niet voor jou getuigt het mijns inziens toch van respect om even te zeggen dat de persoon voor wie het is even bezig is en wel zal terugbellen. Toegegeven, er kan wel eens een noodgeval voorkomen en als je weet dat dat kan gebeuren laat je de telefoon best niet zomaar overgaan. Maar ik begrijp mensen die de telefoon voor echt alles laten vallen om dan op te merken dat ze bij wijze van spreken in allerijl het kerstdiner dat voor de laatste keer met de volledige familie samen kon doorgaan voor een callcenter hebben verlaten toch niet zo goed. |
Citaat:
Zullen we een praatgroep stichten voor mensen die vinden dat een telefoon niet per sé moet opegpakt worden? |
Citaat:
Hoewel ik moet zeggen dat ik me door dat gedoe ook niet bepaald 'een goede beste vriendin' voel. |
Citaat:
|
ik heb ongeveer éne keer in de maand last van een vorm van telefoon angst, als mn rekening komt :)
|
Citaat:
Geen last van, ik bel bijna nooit :-P |
Citaat:
alleen bel ik gewoon nooit :? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik ook, maar naar een huistelefoon gaat da nie eh :-P |
Citaat:
|
ik bel ook niet graag
niet echt uit angst, maar gewoon omdat ik liever face to face spreek anders moet het via email. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens, al 1 minder, ik ga straks gewoon naar daar ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Is't grappig ja :-D |
Citaat:
Ik heb zelf trouwens ook eens last gehad van de bibber, toen ik voor een aula van 130 man moest spreken, dat was pas genant :oops: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat was wel ff schrikken..maja..gewoon groot bakkes open en gaan :P |
Citaat:
|
Citaat:
|
Terugbellen. Als iemand je opbelt, ben je eventjes uit evenwicht om te weten waarover het precies gaat, om terug "de bovenhand" te behalen, gewoon vragen of je kan terugbellen :
dan heb je de controle over de zaak. Tot zover het aannemen van de telefoon, het zelf opbellen kan je oefenen door het gesprek voor te bereiden : enkele regeltjes op papier zetten vooraleer te bellen. Beginnen met oefenen met bekenden over "gemakkelijke" onderwerpen. Na een tijdje ben je in staat om naar meneer De Leeuw te bellen op 03/202 45 40 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn nr is,draai dan 797204 ;-)
|
Citaat:
Kunt ge nog veel geld mee verdienen ook. ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be