Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Advokaat van Redouan S. bedreigd? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=99042)

Elio di Supo 8 december 2007 02:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3131701)
dat zou net iets meer aannemelijk zijn, al kan het natuurlijk ook niet door de beugel

misschien nog beter was de aantoker G. Demoor met de dood bedreigt... uiteindelijk is dat toch de verantwoordelijke voor heel het gebeuren dat staat buiten kijf

shit! ... ach, da's ook weer waar die mens is al een tijdje overleden

Dus gerechtigheid is geschiedt? De cynische donkere kantjes van de politieke correctheid.

filosoof 8 december 2007 03:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3131780)
en ik blijf erbij, een allochtoon die de regels nt naleeft .... BUITEN !!!

En op welke basis gaat men bepalen wie onder die "regeling" valt?

born2bewild 8 december 2007 05:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3131803)
En op welke basis gaat men bepalen wie onder die "regeling" valt?

wet

w-e-t

l-e-x

forumspook 8 december 2007 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3131701)
dat zou net iets meer aannemelijk zijn, al kan het natuurlijk ook niet door de beugel

misschien nog beter was de aantoker G. Demoor met de dood bedreigt... uiteindelijk is dat toch de verantwoordelijke voor heel het gebeuren dat staat buiten kijf

shit! ... ach, da's ook weer waar die mens is al een tijdje overleden

hoe durft u het dode slachtoffer nog bezoedelen met uw vunzige praat! U moest u doodschamen!

praha 8 december 2007 21:15

Citaat:

in het geheel niet, mr men moet veel meer kijken nr de feiten en nt nr de procedures. procedurefouten worden al te vaak ingeroepen, ok, roep ze in, mr ze mogen veel minder aanvaard worden, en zeker nt als dat de enige grond is waardoor een misdadiger ( die overduidelijk schuldig is ) de vrijspraak te geven.

en weer doe je 't...

even gesteld dat het meer ingeroepen wordt...
waar haal je dat
- ze ook meer ontvankelijk zouden verklaard worden dan vroeger
- dat indien ze ontvankelijk verklaard worden en de zaak komt dan voor cassatie dat er meer uitspraken zouden teniet verklaard worden en vooral :
- dat dat dan de vrijspraak zou inhouden ?

Citaat:

dat wist ik al
nu nog graag een motivering waardoor je een allochtoon eruit zou kunnen kieperen onafhankelijk van z'n 'kleurtje'
dat zal wel weer uitblijven ....

praha 8 december 2007 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 3131786)
Dus gerechtigheid is geschiedt? De cynische donkere kantjes van de politieke correctheid.

wie zegt dat nu ?

( eens kijken waar die 'rechtse' indoctrine verder toe kan leiden )

gerechtigheid is het helemaal niet daar die kerel de galg heeft weten te ontsnappen

G. Demoor was hier duidelijk de aggressor dus is hij tevens verantwoordelijk voor al wat erna plaats grijpt zo wil de rechts logica dat

die kerel is en blijft dus eindverantwoordelijk

praha 8 december 2007 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3133075)
hoe durft u het dode slachtoffer nog bezoedelen met uw vunzige praat! U moest u doodschamen!

neeje, jij moest je doodschamen dat uiterst-rechtse sujetten van het reanimatieteam die crimineel uiteindelijk hebben laten wegkomen met een uiterst zacht overlijden opdat hij zijn verdiende straf niet zou moeten doorstaan

wat is me dat nu zeg ...

longhorn 8 december 2007 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 3131786)

Is die Redouan veroordeelt door een volksjury van 12? Indien zo, dan hoeven we niet te klagen over gerechtigheid. In sommige landen beslist 1 rechter over schuld en onschuld en dat is helemaal geen gerechtigheid.

filosoof 8 december 2007 21:25

Citaat:

Definiëer "allochtoon", "de regels" en "naleven":twisted:

filosoof 8 december 2007 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3131816)
wet

w-e-t

l-e-x

Welke artikels vh SWB?

praha 8 december 2007 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3133916)
Is die Redouan veroordeelt door een volksjury van 12? Indien zo, dan hoeven we niet te klagen over gerechtigheid. In sommige landen beslist 1 rechter over schuld en onschuld en dat is helemaal geen gerechtigheid.

:lol: 't ging al lang nie meer over dien kerel zenne

neeneee dat is 1 ding wat ik wel goed vind in de vs
'guilty beyond reasonable doubt' en de noodzakelijkheid van unanimiteit
althans zover dat dat in theorie geldig is in de vs ;-)

maar stel dat dat hier zo zou zijn dan ... dan was die gast hoogstwaarschijnlijk vrij
stel je voor

An Arkos 8 december 2007 21:33

Citaat:

En waarom maak je een verschil tussen een autochtoon en een allochtoon?

praha 8 december 2007 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3133934)
Welke artikels vh SWB?

daar zijn ze vollop mee bezig .... gun ze nu effe tijd he
in de goede oude dagen had men daar allerhande leuke apparatuur voor om dat objectief vast te stellen ;-)

forumspook 9 december 2007 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3130568)
Waarom zou hij het moeten afkeuren als hij het begrijpelijk vindt?

Is het nu ook al verplicht om iets afkeuringswaardig te vinden of anders strafrechtelijk te worden vervolgd?

Het kan goed zijn dat U niet akkoord bent met de opinie van Van Balberghe, maar ik zie daar geen enkele bedreiging in. (Tenzij U: "het zou wel eens kunnen dat 'iemand' zich geroepen voelt" als aanzetten tot geweld aanziet?)

en het zich afvragen waar een "pro deo" advokaat van marokkaanse ettertjes (ook wel goed bekend in het drugsmilieu) dan wel zijn inkomsten uit haalt, is volgens jou blijk geven van "persoonlijke afkeer"? Interessante denkpiste.

Net zoals corrupte politieagenten bestaan bestaan er corrupte avocaten. Mensen die de hele tijd door op de grens van de legaliteit dansen, zoals deze avocaat en degenen die voor de georganiseerde misdaad werken. Net zoals de islamisten van de democratie gebruik maken om hier voet aan de grond te krijgen, gebruiken deze smeerlappen de rechtsstaat voor hun eigen persoonlijke profijt. Profiteurs, die dit beroep zwartmaken.

forumspook 9 december 2007 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3133915)
neeje, jij moest je doodschamen dat uiterst-rechtse sujetten van het reanimatieteam die crimineel uiteindelijk hebben laten wegkomen met een uiterst zacht overlijden opdat hij zijn verdiende straf niet zou moeten doorstaan

wat is me dat nu zeg ...

Ik schaam mij eerder dat een kereltje zoals u deel uitmaakt van hetzelfde ras als ik...Waarom gaat u uw cynische woorden-diarhee niet uitbraken bij de nabestaanden van het vermoorde slachtoffer?

forumspook 9 december 2007 00:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3133915)

wat is me dat nu zeg ...

ik wens u van ganser harte het lot van Guido DeMoor toe, zien of u dan nog hetzelfde liedje zal zingen8-)

praha 9 december 2007 02:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3134209)
Net zoals corrupte politieagenten bestaan bestaan er corrupte avocaten. Mensen die de hele tijd door op de grens van de legaliteit dansen, zoals deze avocaat en degenen die voor de georganiseerde misdaad werken. Net zoals de islamisten van de democratie gebruik maken om hier voet aan de grond te krijgen, gebruiken deze smeerlappen de rechtsstaat voor hun eigen persoonlijke profijt. Profiteurs, die dit beroep zwartmaken.

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=78

praha 9 december 2007 02:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3134215)
Ik schaam mij eerder dat een kereltje zoals u deel uitmaakt van hetzelfde ras als ik...Waarom gaat u uw cynische woorden-diarhee niet uitbraken bij de nabestaanden van het vermoorde slachtoffer?

waarom zou ik ? houdt dat soms een risico in ?

ah ja da's ook weer waar : http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=78

jij eerst... en je hebt er wat te doen

praha 9 december 2007 02:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3134218)
ik wens u van ganser harte het lot van Guido DeMoor toe, zien of u dan nog hetzelfde liedje zal zingen8-)

niet berecht worden voor misdaden ?
da's geen probleem hoor

forumspook 9 december 2007 02:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3134313)
niet berecht worden voor misdaden ?
da's geen probleem hoor

daar had ik het niet over. Over uit hun lijden verholpen worden door kickboxende allochtoontjes met losse handjes en voetjes, d�*t wenste ik allen toe die zich verkneukelen over wat Guido DeMoor overkwam: Laffe, sadistische en eigen volk hatende collaborateurs.

praha 9 december 2007 02:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3134323)
daar had ik het niet over. Over uit hun lijden verholpen worden door kickboxende allochtoontjes met losse handjes en voetjes, d�*t wenste ik allen toe die zich verkneukelen over wat Guido DeMoor overkwam: Laffe, sadistische en eigen volk hatende collaborateurs.

nu verwar je weer misdaad en verdediging....
je moet weten wat ge wilt in, forumspook
ófwel spelen we het volgens de regels van het rechts-geïndoctrineerd fustraatje
ófwel laat ge dat gewoon

wat zal 't worden ?

forumspook 9 december 2007 02:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3134330)
nu verwar je weer misdaad en verdediging....
je moet weten wat ge wilt in, forumspook
ófwel spelen we het volgens de regels van het rechts-geïndoctrineerd fustraatje
ófwel laat ge dat gewoon

wat zal 't worden ?

omdat u zich vrolijk maakt over het lot dat DeMoor ten deel viel, wens ik u een zelfde einde toe. Simpel toch? Zie daar geen politiek programma achter, u zit daar op een dwaalspoor. Ik heb het hier over gerechtigheid.

born2bewild 9 december 2007 02:43

forumspook,ik denk dat je "touche" hebt

praha 9 december 2007 02:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3134345)
omdat u zich vrolijk maakt over het lot dat DeMoor ten deel viel, wens ik u een zelfde einde toe. Simpel toch?

awel het verdiende lot dus in het andere geval was 'm doodgeslagen en/of vastgezet waarna executie zich opdrong

Citaat:

Zie daar geen politiek programma achter, u zit daar op een dwaalspoor. Ik heb het hier over gerechtigheid.
ik ook
je zit op een dwaalspoor medunkt

praha 9 december 2007 02:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3134347)

in afwachting van wat beters ... schijnen we elkaar toch nog als speeltje te bezien

forumspook 9 december 2007 02:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3134349)
in afwachting van wat beters ... schijnen we elkaar toch nog als speeltje te bezien

Vraagje: hebt u uw eind-examen als avokaat mislukt ? Komt die frustratie daarvan?

forumspook 9 december 2007 02:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3134347)

Ik heb al eens eerder luizen gehad. Ik geraak daar wel vanaf.

born2bewild 9 december 2007 02:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3134349)

gij zijt den boksbal

forumspook 9 december 2007 02:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3134361)
gij zijt den boksbal

Ik speel graag smid. Praha mag aambeeld zijn, en ik hamer:-)

Elio di Supo 9 december 2007 02:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door praha (Bericht 3133905)
wie zegt dat nu ?

( eens kijken waar die 'rechtse' indoctrine verder toe kan leiden )

gerechtigheid is het helemaal niet daar die kerel de galg heeft weten te ontsnappen

G. Demoor was hier duidelijk de aggressor dus is hij tevens verantwoordelijk voor al wat erna plaats grijpt zo wil de rechts logica dat

die kerel is en blijft dus eindverantwoordelijk

Niet noodzakelijk. Al eens gehoord van het begrip tijdelijke zinsverbijstering? Stel je voor als dat de conclusie van de rechtbank was geweest. Verder staat het ook niet vast dat de handelingen van G. Demoor tot doodslag zouden hebben geleid. Hoeveel zou de straf dan hebben bedragen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be