Groentje-18 |
20 juni 2011 22:04 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TriNiTy
(Bericht 5517838)
Het is grappig hoe racisten proberen om een soort van superioriteit over zichzelf te hebben, de meeste van hen zijn echter geslepen idioten. Je kan heel duidelijk zien in de brief van Jurgen dat men hier BEWUST moslims aan het categoriseren zijn tot een groep van misdadigers/criminelen en alles wat slecht is. Men doet dit heel bewust, als men daar tegen in durft gaan. Dan lijkt men hier te beginnen snotteren en bleiten als een klein kind=slachtofferrolletje. Wees dan op zijn minst eerlijk en durf de weerstand aan, zoniet hou je bek dan.
|
Degenen die jij racisten noemt merken op wat deze jongeren zoal uitsteken in dit land.
Ze uiten een mening.
Jij bent degene die zegt dat er werkelijk een verband is, maar dat dit niet mag gezegd worden. Het moet als het ware verborgen blijven. Daarom wordt het woord "racisme" gebruikt, wat eigenlijk betekent "dit mag niet in de openbaarheid verschijnen want mensen zouden wel eens op gedachten kunnen komen" (mbt deze bevolkingsgroep).
M.i. bevestig je op die manier de waarheid van de stelling.
Uit studies gecontroleerd voor S.E.S. en alle andere mogelijke interveniërende variabelen is btw zover ik weet nochtans het simpele feit van Arabier of Moslim te zijn ook naar voren gekomen. Deze studies zijn uiteraard zeldzaam ... (btw: ik kan me vergissen!!! Dit is geen racisme! Ik ben de laatste om te ontkennen dat er een hoge correlatie is tussen de S.E.S. die veelal laag is en marginaal of te crimineel gedrag... en dat die S.E.S. dus ook een belangrijke verklarende factor voor al dit overlast-gevend gedrag is.
Maar we kunnen andere factoren tevens niet uitsluiten ...
(En bovendien mogen we ons denk ik ook de vraag stellen waarom die S.E.S. zo laag blijft ondanks alle inspanningen die onze overheden de laatste jaren gerealiseerd hebben op dat vlak.
Is iedereen werkelijk zo racistisch en ontneemt men de kansengroepen echt alle kansen, of biedt men hen net extra kansen aan maar worden die weggewuifd? Wie was er eerst: de kip, of het ei? ;))
|