Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Trump POTUS 2016! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=235612)

vanderzapig 7 december 2017 22:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8591134)
Welke president heeft dat beloofd in het verleden?

GWB & O

https://www.youtube.com/watch?v=C0-67QaDU5o

Jan van den Berghe 7 december 2017 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8591139)

In dat fragment hoor ik dat Obama niet verklaren. Wel Bush jr.

daiwa 7 december 2017 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8591134)
Welke president heeft dat beloofd in het verleden?

Maar is Trump dan zo anders dan de anderen? Maar neen. Uiteraard niet, want er wordt weleens door kwatongen beweerd dat ge simpelweg geen president van ‘Muricaaah kunt worden, zonder de joden in uw binnenzak te hebben. Van horen zeggen. En dus tonen we u met graagte twee vorige presidenten die ‘beloofden’ wat Trump – zoals we hem onderhand kennen – nu uitvoert: een onverdeeld Jeruzalem als hoofdstad van Israël. Want zowel Clinton, Bush als Heilige Obama dachten zo zieltjes te kunnen winnen bij de volgelingen van de Tora en de Talmud.

https://re-act.be/2017/12/07/kijk-na...als-hoofdstad/

vanderzapig 7 december 2017 23:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 8591126)
Trump speelt liever voor vlammenwerper natuurlijk, de inepte Staatsman uithangen weet je wel.


Jan van den Berghe 7 december 2017 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8591145)
Maar is Trump dan zo anders dan de anderen? Maar neen. Uiteraard niet, want er wordt weleens door kwatongen beweerd dat ge simpelweg geen president van ‘Muricaaah kunt worden, zonder de joden in uw binnenzak te hebben. Van horen zeggen. En dus tonen we u met graagte twee vorige presidenten die ‘beloofden’ wat Trump – zoals we hem onderhand kennen – nu uitvoert: een onverdeeld Jeruzalem als hoofdstad van Israël. Want zowel Clinton, Bush als Heilige Obama dachten zo zieltjes te kunnen winnen bij de volgelingen van de Tora en de Talmud.

Oei, plotseling kritiek op de Joden

... maar schijnbaar niet op de politiek van de staat Israël.

Is dat niet een bijzonder ongemakkelijke houding?

daiwa 7 december 2017 23:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8591149)
Oei, plotseling kritiek op de Joden

... maar schijnbaar niet op de politiek van de staat Israël.

Is dat niet een bijzonder ongemakkelijke houding?

Ik zeg niet wie gelijk of ongelijk heeft maar wel dat de Trump bashers moeten weten wat ze willen.

Past hij een wet niet toe krijgt hij kritiek maar nu dat hij wel een wet toepast is het weer niet goed.

Jan van den Berghe 7 december 2017 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 8591158)
Ik zeg niet wie gelijk of ongelijk heeft maar wel dat de Trump bashers moeten weten wat ze willen.

Past hij een wet niet toe krijgt hij kritiek maar nu dat hij wel een wet toepast is het weer niet goed.

In mijn ogen heeft dat niets met voor of tegen Trump te maken. Wel met de Amerikaanse politieke ten opzichte van de staat Israël. Ondanks de verschillende signatuur is die bij de verschillende presidenten grotendeels gelijklopend: steun voor Israël.

vanderzapig 7 december 2017 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe (Bericht 8591143)
In dat fragment hoor ik dat Obama niet verklaren.

Nee, hij belooft dat Jerusalem de onverdeelde hoofdstad van Israel wordt. Dat is nog wat anders dan een bestaand consulaat omdopen tot ambassade.

Jan van den Berghe 7 december 2017 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8591163)
Nee, hij belooft dat Jerusalem de onverdeelde hoofdstad van Israel wordt. Dat is nog wat anders dan een bestaand consulaat omdopen tot ambassade.

Hij mag dat "beloven", maar hij heeft daar totaal geen zeggenschap over. Israël bezet de hele stad, alhoewel de desbetreffende VN-resolutie Israël dat recht ontzegt.

Voltian 8 december 2017 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8590637)
De NYT heeft destijds voor GWB de nodige leugens bij elkaar geschreven om zijn invasie van Irak mogelijk te maken.

Waarom schat je de NYT hoger in dan Breitbart? Hoeveel doden hebben ze bij Breibart op hun geweten?

Gij meent dat? Gij stelt Breitbart op gelijke hoogte met NY Times?

Een krant die openlijk liegt over klimaatsverandering
Een krant die openlijk de meest waanzinnige conspiracy theories onderschrijft (Seth Rich?...)
Een krant die in ELK stuk een duidelijk standpunt inneemt, die niet aan feitelijke verslaggeving doet
Een krant die in berichtgeving cruciale "details" weglaat om zo doelbewust een verkeerde perceptie te scheppen.

Als ge nu zegt, "maar de NY Times doet dat ook". Nee, de NYT doet dat niet...

Voltian 8 december 2017 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8590638)

8 november 2018 is ondertussen een tijdje voorbij. Je bent precies nog altijd de overwinning aan het vieren. Ondertussen is zijn populariteit serieus gezakt:

http://news.gallup.com/poll/201617/g...-approval.aspx

...maar dat zal wel een foute poll zijn zeker...

Hoomer 8 december 2017 09:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8591397)
Gij meent dat? Gij stelt Breitbart op gelijke hoogte met NY Times?

Een krant die openlijk liegt over klimaatsverandering
Een krant die openlijk de meest waanzinnige conspiracy theories onderschrijft (Seth Rich?...)
Een krant die in ELK stuk een duidelijk standpunt inneemt, die niet aan feitelijke verslaggeving doet
Een krant die in berichtgeving cruciale "details" weglaat om zo doelbewust een verkeerde perceptie te scheppen.

Als ge nu zegt, "maar de NY Times doet dat ook". Nee, de NYT doet dat niet...

Oei, een krant met een eigen mening, dat is al evenzo verwerpelijk als een mens met een eigen mening. :roll:

Vooruit kameraden vivan de vakbond. ;-)

Voltian 8 december 2017 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8590968)
En de kampioen van de vrouwen, Franken, is OUT. Nog snel proberen Trump een laatste maal tegen de schenen te trappen. Zielig.



Sen. Al Franken to leave U.S. Senate, says he can no longer be effective
Franken, a national political figure who gained earlier fame on "Saturday Night Live," was swept up in harassment allegations.
http://www.startribune.com/sen-al-fr...ing/462545273/

Dat zal weer serieuze butthurt worden bij de dems.



Goeie zaak dat een politieker verantwoordelijkheid neemt voor zijn daden.

Als we het dan toch over cognitieve dissonantie hebben, hoe rijm je het in je hoofd, Zonbron, dat één politieker die zich schuldig maakt aan ongepaste handtastelijkheden (Francken) moet opstappen en dat je geen probleem ziet bij een andere politieker die in een audio-opname opschept over exact hetzelfde gedrag (Trump)?

Ik word hier regelmatig beschuldigt van "engheid", hokjesdenken, dubbele standaarden. Dus bij deze wat introspectie...

Maar ik zie het niet. Wat mis ik hier? In welke mate verschilt de situatie Francken met die van Trump?...

Iemand?...

Voltian 8 december 2017 09:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer (Bericht 8591403)
Oei, een krant met een eigen mening, dat is al evenzo verwerpelijk als een mens met een eigen mening. :roll:

Vooruit kameraden vivan de vakbond. ;-)

Euhm, nee. Dat is niet het probleem. Elke krant heeft een "kleur". NYT & WaPo ook.

Wat ik zeg is dat BreitBart ALLEEN maar mening is en dat feiten verdraaid worden om in die mening te passen.

Je hebt een groot verschil tussen feiten en meningen. Feitelijke verslaggeving kan -in principe- niet veel verschillen van welke krant het bericht. Enkel de interpretatie, invalshoek is anders.

Maar dat doet BreitBart niet. Nee, zij werken met "alternative facts". Flagrante leugens zeg maar. Ik hoop dat je dat verschil ziet ;-)

Het Verzet 8 december 2017 09:45

Zeggen dat Trump de wereld in brand steekt met Jerusalem te erkennen zou hem wat te veel eer aandoen. Die moddert immers maar wat aan imo.
Die mannen zitten ginder gewoon te wachten op gelijk welke reden om mekaar de kop te kunnen inslaan.

zonbron 8 december 2017 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Voltian (Bericht 8591407)
Goeie zaak dat een politieker verantwoordelijkheid neemt voor zijn daden.

Als we het dan toch over cognitieve dissonantie hebben, hoe rijm je het in je hoofd, Zonbron, dat één politieker die zich schuldig maakt aan ongepaste handtastelijkheden (Francken) moet opstappen en dat je geen probleem ziet bij een andere politieker die in een audio-opname opschept over exact hetzelfde gedrag (Trump)?

Ik word hier regelmatig beschuldigt van "engheid", hokjesdenken, dubbele standaarden. Dus bij deze wat introspectie...

Maar ik zie het niet. Wat mis ik hier? In welke mate verschilt de situatie Francken met die van Trump?...

Iemand?...

Vanaf het moment dat U eerlijk bent ga ik met plezier met U in discussie.

Voorlopig blijft het wachten. Lang wachten dus...

Klein Licht 8 december 2017 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig (Bericht 8590637)
De NYT heeft destijds voor GWB de nodige leugens bij elkaar geschreven om zijn invasie van Irak mogelijk te maken.

Waarom schat je de NYT hoger in dan Breitbart? Hoeveel doden hebben ze bij Breibart op hun geweten?

Het zou misschien eerlijk zijn te vermelden dat die journaliste daarna wel is buitengesjot door de NYT en sindsdien de kost verdient bij conservatieve publicaties? Vandaag schrijft ze voor Fox News.

Voltian 8 december 2017 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zonbron (Bericht 8591423)
Vanaf het moment dat U eerlijk bent ga ik met plezier met U in discussie.

Voorlopig blijft het wachten. Lang wachten dus...

Doe niet flauw, leg het mij dan gewoon uit...

dramaqueen :roll:

morte-vivante 8 december 2017 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht (Bericht 8591425)
Het zou misschien eerlijk zijn te vermelden dat die journaliste daarna wel is buitengesjot door de NYT en sindsdien de kost verdient bij conservatieve publicaties? Vandaag schrijft ze voor Fox News.

Miller maakte veelvuldig gebruik van "unanieme hooggeplaatste bronnen", oa binnen de "deep state". En dat leverde frontpagina-nieuws op, waarvan de NYT graag en gretig gebruik maakte.

Ik zie nogal wat parallellen naar 2017, eerlijk gezegd

morte-vivante 8 december 2017 10:46

anoniem natuurlijk, niet unaniem

de editknop functioneert niet meer :(


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be