Cynara Cardunculus |
3 november 2011 18:18 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus
(Bericht 5778647)
Het gaat niet om één of andere idioot, maar om miljoenen moslims die op straat kwamen. Een tegenbetoging zou in elk geval helpen, om het beeld, dat alle moslims Mohammedcartoons wraakroepend vinden, uit de wereld te helpen.
Maar volgens u hebben ze wel wat beters te doen, lees ik.
Paulus.
|
zou ze denken dat Salman Rushdie een Antwerpenaar is en dat de VB'ers hem een fatwa aan zijn been lapten? De jeugd van tegenwoordig .... geen enkele vorm van algemene kennis meer. Tijd die moet besteed worden aan het aanleren van de nederlandse taal voor nederlandsonkundigen zeker?
Enfin, het heeft Rushdie geen windeieren gelegd denk ik. Wel zijn een paar van zijn uitgevers eenkopje kleiner gemaakt, waaronder een Skandinavische uitgever en een japanse vertaler staat me voor.
Het is dat ze te lui is om linkjes te volgen of ik zou haar wat meer informatie kunnen doorgeven zodat ze niet meer de ridicule fout maakt om een internationaal bekende schrijver te linken aan "iemand uit Ekeren".
(en d�*t geeft les aan onze kinderen!!!)
allez, totaal ontdaan door zoveel onkunde heb ik het toch maar zelf even gegoogled, zo leert ze er nog wat van:
Citaat:
Op 14 februari 1989 sprak Ayatollah Ruhollah Khomeini een fatwa over Rushdie uit die zijn executie aankondigde. Khomeini, de leider van Iran, noemde het boek "godslasterlijk" en "een belediging van de islam". Verder veroordeelde Khomeini Rushdie voor de "misdaad" van afvalligheid (het verlaten van de islam). Volgens Khomeini's interpretatie van de islamitische wetten staat daar de doodstraf op. In het boek zou Rushdie laten blijken niet meer in de islam te geloven. Khomeini riep alle "vrome moslims" op de schrijver ter dood te brengen, alsmede de uitgevers van het boek. Khomeini zette een premie van drie miljoen Amerikaanse dollar op het hoofd van Rushdie. Daarna is Rushdie ondergedoken en boden de Britten hem bescherming.
Gedurende deze periode vielen tijdens gewelddadige demonstraties verschillende doden in India, Pakistan en Egypte. Moslimgemeenschappen over de gehele wereld organiseerden protestbijeenkomsten waarin exemplaren van het boek werden verbrand. Zelfs de populaire zanger Yusuf Islam (beter bekend als Cat Stevens) uitte indirect zijn instemming met de fatwa.
|
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Duivelsverzen
|