![]() |
Waarom vluchtte Borms in de zomer van '44 naar Duitsland ?
|
Citaat:
Wat daarna ook gebeurd is. ;-) |
pardon, vermoord ?
Citaat:
Hij voelde zich dus schuldig en hoopte aan een proces te ontsnappen. :evil::x:evil: |
Citaat:
|
Vermoord, net als de Ierse helden van de Easter Rising vermoord zijn door de Britse soldaten na het falen van hun opstand. Het enige verschil is dat zij geweld gebruikt hebben, in tegenstelling tot Borms die steeds pacifistisch bleef, en dat zij uiteindelijk hun doel bereikt hebben. Doordat ze hun doel bereikt hebben, zijn ze helden en zijn verschillende straten en pleinen naar hen genoemd. Doordat Borms gefaald heeft wordt zijn herinnering nog altijd verketterd door jullie soort. Indien hij succes had gehad, zou ook hij nu een held zijn, en zou de Anspachlaan in Brussel misschien vandaag de Bromslaan heten. ;)
|
De geschiedenis wordt geschreven door de overwinnaars. :|
|
Citaat:
|
Citaat:
Vreemd dan ook dat hij tijdens de oorlog een Joods gezin beschermde tegen de Nazi's... |
Bromslaan ?
Citaat:
:-) |
Nog vreemder...
Citaat:
:roll: |
Citaat:
En ik zou ook vluchten naar Duitsland als ik wist dat het Belgische régime me zou vermoorden... |
machiavelli ?
Citaat:
:x |
Citaat:
Hij wilde ze gebruiken om van België af te raken. |
"ze"
Citaat:
:x |
Citaat:
Neen, omwille van zijn idenpendistische ijver. |
Citaat:
Ja, verraderke August Borms ging het Duitse keizerrijk/nazi-Duitsland voor zijn kar spannen :lol::lol::lol: Goed dat we die schoft afgemaakt hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Doodstraffen
Citaat:
Ze waren bedoeld om collaborateurs te straffen. In '45 en '46 was er géén tijdsgeest van separatisme, integendeel. :| |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be