Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco
(Bericht 2431364)
Weet je wat mij, katholiek, koude rillingen bezorgd?
Neen, dat weet je niet. En ik wed zelfs dat je het niet wil weten!
Grappig dat je de paradox in je eigen tekst niet ziet. Enerzijds verwijt je de katholieken (en anderen) hun "ontvankelijke houding" - een negatief gegeven - maar anderzijds stel je de "westerse godsdiening" - en dat is o.a. het katholicisme toch? - gelijk aan "liefde, begrip en medelijden", dat toch positieve gegevens zijn.
Ja ik lach, en tegelijkertijd ben ik vervuld van plaatsvervangende schaamte. :lol: :oops:
Proficiat, faut le faire!
|
Schuif die plaatsvervangende schaamte maar vlug opzij en ontvang in die vrijgekomen ruimte, mijn eindeloze mededogen met jou kromme en naieve voorstelling van zaken.
Weet je EFL, de
echte paradox zit in meer in uw
ontvankelijke houding tov de islam, nota bene een 'religie', waarvan vrome of gematigde belijders ervan, zoals onze vrienden Yahah & Co, er geen enkel probleem van maken om de belijders van andere islamstromingen te bedenken met de term 'niet-moslim', laat staan anders- of nietgelovigen en keuren gelijk in een ruk alle door moslims gepleegde aanslagen goed, ook die onder hun eigen gelovigen. ...
Een knap staaltje van religieuze uitsluiting zou ik denken, of is onversneden racisme hier niet eerder op z'n plaats ?
Kunt u zich evenvoor de gelegenheid, waar dan ook
, een christen voorstellen die ditzelfde ook zou beweren tov van andere christelijke stromingen of kerkgenootschappen ?
Of ook goedkeurend zou instemmen met Europese bommenleggers ea terroristisch ongedierte ?
Ergens eentje ? Ik dacht het dus ook niet.
Vandaar m'n eerder aan u gerichte en nog niet door u beantwoordde 'provocatieve' voorstel, voor een religieus verzorgingsweekendje met Yahyah, dat slechts een manier is om u wat stof te denken te geven over de onverenigbaarheid tussen de fundamentele grondslagen uwer beide religies.
Heeft Jezus ooit een zwaard gehanteerd ter uitbreiding van zijn leer ? Nee
Liefde is hier het sleutelwoord.
Heeft de islamprofeet ooit een zwaard geh...? Euh...!
Onderwerping is hier het sleu...
Ik hoop vanuit m'n bodemloze hart, dat u nog vaak en hard genoeg lacht, dit om de bittere smaak van spijt en wroeging te maskeren, hetgeen is wat u uiteraard pas zal proeven, nadat u het daadwerkelijk heeft aangedurft om een rechtstreeks samenleven met moslims aan te gaan.
Tot dan maakt u zichzelf blaasjes wijs en begrijpt u werkelijk de ballen van volgelingen die bezield zijn van een
onderwerpingsideologie, niet gehinderd door enige scheiding van kerk en staat.
Ene zekere Adolf H. had daar ook geen last van, u blijkbaar ook niet.
Idd EFL, zo te zien bezorgen niet alleen moslims me kipkoude rillingen... :scramble: