Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Racisme op Politics.be? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156725)

Mam 6 december 2011 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5847722)
nee, die statistieken daarvan heb je al tien keer de verwijzing gekregen. Wat de rechtbank zei kan je vinden op www.diversiteit.be en in een van mijn vorige posten.
Het ging hem trouwens over de uitdrukking:

hij heeft zelfs niet gespecifieerd dat het over Oslo ging. Ik gaf maar een voorbeeld.

Als populistische uitspraak kan dit tellen... :roll:
Wat een gezever van die gast. Dat geloof je zelf toch niet.

Mam 6 december 2011 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5847763)
Wat ik vooral belangrijk vind is dit: als de rechtbank het zinnetje “(…) In onze straten worden meisjes door vreemdelingenbendes verkracht en geschoffeerd. (…)” aanziet als aanzetten tot haat (raar genoeg is het verkrachten van onze meisjes géén aanzet tot het een of ander, die vuile westerse hoeren hebben er gewoon zelf om gevraagd zeker?) wat wordt dan verstaan onder het "aanzetten tot haat" zoals in: "hak allemaal hun koppen af"

Jij doet precies of elke vreemdeling wil een "autochtoon" meisje verkrachten.
Het spijt me schat, maar de meerderheid komt al aan z'n trekken bij een importbruidje.

artisjok 6 december 2011 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5847845)
Neen, dit is een leugen.

Neen, wat de rechtbank zei kan je daar (nog niet) vinden.

Waaruit moet dit blijken?
Tijdens het congres, dat doorging op 10 oktober 2009, deed de man onder meer volgende uitspraken:
“ … meisjes worden door vreemdelingenbendes verkracht en geschoffeerd” en “… onze arbeiders, jong en oud worden geminacht en vernederd. Door vreemde elites worden ze in het gezicht gespuwd. Wie krijgt de jobs, kameraden? Wie krijgt het geld? Wie krijgt er sociale woningen? Wie krijgt sociale hulp? Wie wordt er in dit land royaal bedeeld en behandeld? De immigrant, de illegaal…”
http://www.diversiteit.be/index.php?...il&artikel=630
Volgens de rechtbank is het vonnis uitgebreid gemotiveerd, maar bij de bekendmaking van de strafmaat werd die motivatie niet voorgelezen. Gezien de werklast van de rechtbank is dat te begrijpen, maar het is een aanfluiting van de openbaarheid van de rechtspraak. Niet enkel Eddy Hermy maar elkeen heeft het recht om te weten welke uitspraken in welke context als strafbaar beoordeeld worden.
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...r-racisme.html

Ik weet wel dat jij er steeds van alles bij sleurt dat er niets mee te maken heeft.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5847897)
Wacht : dus uw AFF site publiceert de brave zinnetjes waar de schavuit NIET voor veroordeeld werd, maar laat de echte stoute woordjes weg?

Ja, wacht.
Zowel CGKR als AFF geven meerdere uitspraken en jij pikt er 1 uit en beweert dan dat mijnheer Hermy vanwege die ene uitspraak veroordeeld werd.

Klasseren we dat onder halve waarheid of onder hele leugen?
Volgens de rechtbank is het vonnis uitgebreid gemotiveerd, maar bij de bekendmaking van de strafmaat werd die motivatie niet voorgelezen. Gezien de werklast van de rechtbank is dat te begrijpen, maar het is een aanfluiting van de openbaarheid van de rechtspraak. Niet enkel Eddy Hermy maar elkeen heeft het recht om te weten welke uitspraken in welke context als strafbaar beoordeeld worden.
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...r-racisme.html

Ik citeerde dit al, maar jij begrijpt dit niet van de eerste keer.
Misschien bij de tweede keer.

artisjok 6 december 2011 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5847916)
Dat centrum heeft geen enkele morele legitimiteit.
Er wordt lukraak veroordeeld om een politieke agenda te dienen.

Het CGKR veroordeelt niet, dat doet de rechter.

Eigenzinnig 6 december 2011 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5847932)
Het spijt me schat, maar de meerderheid komt al aan z'n trekken bij een importbruidje.

Dat heeft dan ook weinig te maken met 'aan uw trekken komen'..

Eerder met een machocultuur en religieuze middeleeuwse zedenvoorschriften..waardoor westerse hoeren mogen/moeten geschoffeerd en zelfs 'verkracht' worden, verkrachtingen zijn al eeuwen lang een vorm van vernedering in conflicten..

Eigenzinnig 6 december 2011 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5848004)
Het CGKR veroordeeld niet, dat doet de rechter.

slap excuus om de 'politiek gekleurde selecties' van haar aanklachten te verdoezelen...

artisjok 6 december 2011 21:09

Tijdens het congres, dat doorging op 10 oktober 2009, deed de man onder meer volgende uitspraken:
“ … meisjes worden door vreemdelingenbendes verkracht en geschoffeerd” en “… onze arbeiders, jong en oud worden geminacht en vernederd. Door vreemde elites worden ze in het gezicht gespuwd. Wie krijgt de jobs, kameraden? Wie krijgt het geld? Wie krijgt er sociale woningen? Wie krijgt sociale hulp? Wie wordt er in dit land royaal bedeeld en behandeld? De immigrant, de illegaal…”

De rechtbank stelde vast dat de uitspraken een inbreuk vormen op de Antiracismewet, en meerbepaald aanzetten tot haat of geweld tegen een groep of gemeenschap of leden ervan wegens een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst of de nationale of etnische afstamming. De man werd veroordeeld tot een geldboete, 5 jaar ontzetting uit openbare functies en een gevangenisstraf van 3 maanden met uitstel.

Het Centrum reageert tevreden op deze uitspraak. “ In een democratie moet iedereen zich kritisch kunnen uitlaten, maar zogeheten vreemdelingen systematisch en op willekeurige wijze afschilderen als criminelen is een brug te ver ”, zegt Jozef De Witte, directeur van het Centrum.

Ik denk dat de moderatie dit eens serieus moet bekijken op dit forum.
Ik ben er me van bewust dat dit dan alle hens aan dek vergt.
Maar het is toch duidelijk dat er hier enkele forummers ook dit discours volgen.

Elio di Supo 6 december 2011 21:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5848024)
Maar het is toch duidelijk dat er hier enkele forummers ook dit discours volgen.

Ja, dat gaat veel wetenschappelijk onderzoek vergen. Maar het zal wel goed zijn voor de statistiekjes.

Cynara Cardunculus 6 december 2011 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5847998)
Ja, wacht.
Zowel CGKR als AFF geven meerdere uitspraken en jij pikt er 1 uit en beweert dan dat mijnheer Hermy vanwege die ene uitspraak veroordeeld werd.

waar zeg ik dat het enkel om die ene uitspraak gaat? Ik nam die uitspraak als leidraad, want we moeten toch ondertussen oppassen wat we zeggen hé? Mag hetgeen die gast zei nu gezegd worden of niet?

Cynara Cardunculus 6 december 2011 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mam (Bericht 5847932)

waar staat dat? Ik citeer gewoon de gewraakte tekst die niet mag gezegd worden blijkbaar.
Wat hebben importbruiden hiermee te maken?

artisjok 6 december 2011 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5848096)
waar zeg ik dat het enkel om die ene uitspraak gaat?

Hier
http://forum.politics.be/showthread....69#post5847569
en hier
http://forum.politics.be/showthread....22#post5847722

Cynara Cardunculus 6 december 2011 21:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5848104)

oei! je weet niet wat "voorbeeld" betekent? gebruiken ze dat niet in Tutterewuttere?
1.voorbeeld
Uitspraak: 'vorbelt het -woord voorbeelden Zelfst. Naamw. 1 exemplaar dat iets duidelijk maakt of karakteristiek exemplaar `bijvoorbeeld` `De voorbeelden in het boek zijn goed gekozen.` `schoolvoorbeeld` 2 iets dat je namaakt of iemand die je nadoet &n...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/voorbeeld
en nu niet meer vergeten hoor!

artisjok 6 december 2011 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5848131)
oei! je weet niet wat "voorbeeld" betekent? gebruiken ze dat niet in Tutterewuttere?
1.voorbeeld
Uitspraak: 'vorbelt het -woord voorbeelden Zelfst. Naamw. 1 exemplaar dat iets duidelijk maakt of karakteristiek exemplaar `bijvoorbeeld` `De voorbeelden in het boek zijn goed gekozen.` `schoolvoorbeeld` 2 iets dat je namaakt of iemand die je nadoet &n...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/voorbeeld
en nu niet meer vergeten hoor!

Het gaat niet over dat voorbeeld.

Mitgard 6 december 2011 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5848004)
Het CGKR veroordeelt niet, dat doet de rechter.

Er wordt lukraak geburgerlijkepartijsteld.
Wat even onfris is natuurlijk.

Alboreto 6 december 2011 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5848096)
waar zeg ik dat het enkel om die ene uitspraak gaat? Ik nam die uitspraak als leidraad, want we moeten toch ondertussen oppassen wat we zeggen hé? Mag hetgeen die gast zei nu gezegd worden of niet?

De rechter heeft geoordeeld dat het gaat om haat zaaien.
Wat wilt ge nog meer weten?

daiwa 6 december 2011 22:04

Citaat:

[indent]

En wat met de forumleden die de koran volgen?

“Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.” (soera 9:5).

Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.” (soera 4:89).

En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt.” (soera 8:39).

artisjok 6 december 2011 22:05

Citaat:

De rechtbank stelde vast dat de uitspraken een inbreuk vormen op de Antiracismewet, en meerbepaald aanzetten tot haat of geweld tegen een groep of gemeenschap of leden ervan wegens een zogenaamd ras, de huidskleur, de afkomst of de nationale of etnische afstamming. De man werd veroordeeld tot een geldboete, 5 jaar ontzetting uit openbare functies en een gevangenisstraf van 3 maanden met uitstel.

Het Centrum reageert tevreden op deze uitspraak. “ In een democratie moet iedereen zich kritisch kunnen uitlaten, maar zogeheten vreemdelingen systematisch en op willekeurige wijze afschilderen als criminelen is een brug te ver ”, zegt Jozef De Witte, directeur van het Centrum.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5848174)
En wat met de forumleden die de koran volgen?

Voor hen geldt dat evengoed.

daiwa 6 december 2011 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5848177)
Voor hen geldt dat evengoed.

Nochtans heb ik jou niet echt veel kritiek zien geven op dat tot geweld en moord oproepende boek.
Ook het hypocriet spionnencentrum schijnt geen probleem te hebben met dat boek dat Wilders terecht vergeleek met dat ander boek.

In een andere draad staat trouwens nog een leuke post te wachten op jou.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=455

Alboreto 6 december 2011 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5848191)
Nochtans heb ik jou niet echt veel kritiek zien geven op dat tot geweld en moord oproepende boek.
Ook het hypocriet spionnencentrum schijnt geen probleem te hebben met dat boek dat Wilders terecht vergeleek met dat ander boek.

We hebben het te druk met vegen voor eigen deur om ergens anders mensen de les te spellen.

daiwa 6 december 2011 22:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5848203)
We hebben het te druk met vegen voor eigen deur om ergens anders mensen de les te spellen.

Ergens anders?
Dat boek en ook dat ander boek waar men oproept homo's van de hoogste torens te gooien, liefst nog met het hoofd naar beneden, is hier ook verkrijgbaar hoor.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be