Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   music for life (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133033)

PollyCorrect 20 december 2010 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 5177081)
Maar je doet het niet. En daar zit uiteindelijk het verschil.

Zelfs naar Brussel gaan en iets geven aan één van de honderden daklozen die er op straat leven is een héél klein beetje veel...

;-)

lombas 20 december 2010 23:15

Ik hou niet van de voze, doorzichtige, oppervlakkige 'mystiek' die rond MFL hangt.

Liever besteed ik mijn hulp aan iets anders.

PollyCorrect 20 december 2010 23:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 5177015)
Ik vlieg nog liever op eigen kosten naar een arm gebied om er gewoon wat geld te geven aan mensen in moeilijkheden.

:lol:

Niet moeilijk: neem de trein naar Brussel - daar liggen honderden mensen op straat te creperen in de kou. Op straat, in stations, in metrogangen, in portieken, of gewoon in de regen en de sneeuw.En dat zijn niet eens 'vluchtelingen', 'asielzoekers' of 'gelukzoekers', maar gewoon Europeanen, €-vluchtelingen.

Oh nee, sorry: te griezelig, te ver, te vuil, te gevaarlijk. En vooral: te dichtbij huis.

:oops:

bgf324 21 december 2010 00:00

http://lacquemant.wordpress.com/2010...homos-met-hiv/

Ratatosk 21 december 2010 00:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 5177644)

Niet moeilijk: neem de trein naar Brussel - daar liggen honderden mensen op straat te creperen in de kou. Op straat, in stations, in metrogangen, in portieken, of gewoon in de regen en de sneeuw.En dat zijn niet eens 'vluchtelingen', 'asielzoekers' of 'gelukzoekers', maar gewoon Europeanen, €-vluchtelingen.

Oh nee, sorry: te griezelig, te ver, te vuil, te gevaarlijk. En vooral: te dichtbij huis.

(extreem)links voelt zich te goed om eigen daklozen te helpen. Als het niet bruin of zwart is dan mag het stikken, dat is hun ideologie.

Eberhard Leclerc 21 december 2010 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5177653)
(extreem)links voelt zich te goed om eigen daklozen te helpen. Als het niet bruin of zwart is dan mag het stikken, dat is hun ideologie.

Nee 'links' helpt vooral zichzelf. Dat is namelijk waar de goede doelen industrie in de eerste plaats voor bedoeld is.

En de baas van Vlaanderen, laten we hem 'rechts' noemen, gaat op kosten van de belastingbetaler (fok de crisis) een oude droom voor zichzelf verwezenlijken. Een berg in Argentinie beklimmen. Ook voor het goede doel.

Voorlopig genoeg klootjesvolk in Vlaanderen om dit alles met oprechte bewondering te aanschouwen.

De graaiers hebben dus gelijk.

PollyCorrect 21 december 2010 00:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk (Bericht 5177653)

In de praktijk laten ALLE partijen de eigen daklozen verzuipen, met uitzondering van een egotripperige walgelijke PR-stunt van de PS (en een paar 'NADENK' momenten van SpA) :roll: zijn deze wel de érgste:

MR - Groen! - CdH - CVP (of hoe heten die begijntjes van de Grouwelsclub vandaag?) - SpA - VLD - kortom, alle in Brussel aanwezige partijen zijn schuldig aan verzuim.

Eigenlijk zijn daklozen voor ALLE partijen gênant. Men gaat liever ergens vaag duizenden kilometers verderop doen alsof enkel d�*�*r ellende is en wij de goeien zijn. Lekker makkelijk ook, want zo moeten we ons niet identificeren en ook niet schuldig voelen, of écht betrokken. Het is namelijk enkel héél ver, en met oorlog en hongersnood, dat er ellende is.

Wisten jullie dat in/rond Brussel mensen in tenten slapen? En dat zijn nog steeds EU burgers en géén Afganen of Irakezen.

Slaap lekker!

Herr Flick 21 december 2010 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5177679)
Nee 'links' helpt vooral zichzelf. Dat is namelijk waar de goede doelen industrie in de eerste plaats voor bedoeld is.

En de baas van Vlaanderen, laten we hem 'rechts' noemen, gaat op kosten van de belastingbetaler (fok de crisis) een oude droom voor zichzelf verwezenlijken. Een berg in Argentinie beklimmen. Ook voor het goede doel.

Voorlopig genoeg klootjesvolk in Vlaanderen om dit alles met oprechte bewondering te aanschouwen.

De graaiers hebben dus gelijk.

Tuurlijk hebben ze gelijk, de rest moet maar zo stom niet zijn...

Pieke 21 december 2010 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 5177644)

ik ben zeker dat 95% van de mensen die zo iemand passeert denkt dat het wel zijn eigen schuld zal zijn dat em daar ligt

PollyCorrect 21 december 2010 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 5178030)
ik ben zeker dat 95% van de mensen die zo iemand passeert denkt dat het wel zijn eigen schuld zal zijn dat em daar ligt

Helaas heb je gelijk, Pieke. Ik heb mensen al walgelijke dingen horen zeggen tegen de meest lieve mensen die op straat leven. Mensen die dingen zeggen waarbij ik me SCHAAM een 'aangepaste' te zijn met zulke rotzakken die de lakens uitdelen.

Velen op straat zijn gewoon te zacht voor deze harde wereld, en donderen snel van de molen af. En dat betekent niet altijd 'gek worden' of 'aan de harddrugs', maar deze keiharde wereld klopt niet voor hen.

Ik vind het ook niet bepaald een teken van Gezondheid om aan deze wereld aangepast te zijn.

PS: In Brussel zijn verschillende TWEETALIGE initiatieven met burgers die daklozen helpen met concrete dingen waar ik actief aan meewerk, maar ik heb nog niet gehoord van een Vlaming die een handje had toegestoken. Vlaamse daklozen, die zijn er echter wél.
En ondertussen komen bv. oude dametjes met de trein uit de Ardennen om te helpen, maar geen kip uit Leuven, Antwerpen of Bachtendekuppe.

Vreemd, ik probeer het te begrijpen maar het lukt me niet (dit "land", bedoel ik).

Ganzenbordfan 21 december 2010 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5177647)

Ik dacht dat die kerel biseksueel was.

bgf324 21 december 2010 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan (Bericht 5178710)
Ik dacht dat die kerel biseksueel was.

Waar trek je soms de grens hé.
Biseksueel klinkt ook hipper.

Ganzenbordfan 21 december 2010 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5178816)
Waar trek je soms de grens hé.
Biseksueel klinkt ook hipper.

Ja, ook waar. Maar ik bedoel maar: in dat artikel hebben ze het over 'zijn homoseksualiteit.' Nogal verwarrend.

Biseksueel is inderdaad, tot mijn matige ergernis een modeterm geworden.

bgf324 21 december 2010 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ganzenbordfan (Bericht 5178882)
Ja, ook waar. Maar ik bedoel maar: in dat artikel hebben ze het over 'zijn homoseksualiteit.' Nogal verwarrend.

Biseksueel is inderdaad, tot mijn matige ergernis een modeterm geworden.

Modeterm? Bullshit.

David Bowie en Freddie Mercury hebben zich in de jaren 70 al geout als 'biseksueel'. En geeneen van de 2 was het.

Ganzenbordfan 22 december 2010 05:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5179052)
Modeterm? Bullshit.

David Bowie en Freddie Mercury hebben zich in de jaren 70 al geout als 'biseksueel'. En geeneen van de 2 was het.

Gaat ge nu ontkennen dat er de laatste decennia periodes zijn geweest dat mensen zich biseksueel noemden om interessant over te komen? Dat zijn toch modeverschijnselen dan? Of niet?

En die David Bowie en Freddie Mercury interesseren mij geen reet.

Mitgard 22 december 2010 05:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect (Bericht 5178592)
Helaas heb je gelijk, Pieke. Ik heb mensen al walgelijke dingen horen zeggen tegen de meest lieve mensen die op straat leven. Mensen die dingen zeggen waarbij ik me SCHAAM een 'aangepaste' te zijn met zulke rotzakken die de lakens uitdelen.

Velen op straat zijn gewoon te zacht voor deze harde wereld, en donderen snel van de molen af. En dat betekent niet altijd 'gek worden' of 'aan de harddrugs', maar deze keiharde wereld klopt niet voor hen.

Ik vind het ook niet bepaald een teken van Gezondheid om aan deze wereld aangepast te zijn.

PS: In Brussel zijn verschillende TWEETALIGE initiatieven met burgers die daklozen helpen met concrete dingen waar ik actief aan meewerk, maar ik heb nog niet gehoord van een Vlaming die een handje had toegestoken. Vlaamse daklozen, die zijn er echter wél.
En ondertussen komen bv. oude dametjes met de trein uit de Ardennen om te helpen, maar geen kip uit Leuven, Antwerpen of Bachtendekuppe.

Vreemd, ik probeer het te begrijpen maar het lukt me niet (dit "land", bedoel ik).

Preach my sister, preach! :clapping:

PollyCorrect 22 december 2010 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5179608)
Preach my sister, preach! :clapping:

:oops: heal, brother! ♥

Pelgrim 22 december 2010 11:49

Daklozen zouden vooral zichzelf moeten organiseren. In Brussel was er lange tijd een zelforganisatie van daklozen actief, het collectief 103 heette dat, die gewoon panden kraakten en een hoop daklozen samen brachten. Ik heb daar ooit nog een videoreportage mogen maken met de hulp van de Limburgse Leeuw op dit forum.

Ganzenbordfan 22 december 2010 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5179985)
Daklozen zouden vooral zichzelf moeten organiseren. In Brussel was er lange tijd een zelforganisatie van daklozen actief, het collectief 103 heette dat, die gewoon panden kraakten en een hoop daklozen samen brachten. Ik heb daar ooit nog een videoreportage mogen maken met de hulp van de Limburgse Leeuw op dit forum.

Kan je die videoreportage ergens terugvinden op het internet?

Pelgrim 22 december 2010 12:07

Nee, nog niet, ik wil graag eerst de goedkeuring van de geïnterviewden, daar waren een aantal mensen bij die om heel specifieke redenen in die situatie terecht waren gekomen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be