patrickve |
30 april 2014 15:33 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche
(Bericht 7119855)
Dat heeft met empathie, mededogen te maken patrick.
|
Zoals ik in een andere draad uiteen zet, beschouw ik dat als een vorm van hypocriet spelletje waar we allemaal aan meedoen, om mutueel voordeel uit te onttrekken.
Citaat:
Er zijn relatief veel werkelozen die veel liever zouden werken, maar door omstandigheden hun baan zijn kwijtgeraakt en niet meer aan de bak kunnen komen.
|
Dat weet ik best. Maar dan doe je iets. Mijn buurman is een ontslagen informatica technicus. Die heeft zich geinstalleerd als electricien. In 't begin ging het maar moeilijk, en hij had minder dan als hij op de "profitariaattrein" was blijven zitten. Maar nu begint zijn 1-manszaakje te floreren. Je ondergaat het lot altijd maar tijdelijk. En dan kan je reageren, of laat je je leven. Ik voel mij niet geroepen om dat op mij te nemen.
Citaat:
Je moet je realiseren dat in deze wereld alles geld kost, en ook steeds meer zaken kosten erg veel geld. Er zijn dus veel mensen die veel zaken al helemaal niet kunnen betalen.
|
Dat is dan het marktsignaal dat het niet voor hen is, he. Dus moeten ze maar zonder doen, of een oplossing aan hun probleem bedenken.
Citaat:
Wij als maatschappij/samenleving moeten deze mensen een steuntje in de rug geven en dat doe je bijvoorbeeld door "rijke" mensen meer belasting te laten betalen, zorgen dat de uitkeringen goed geregeld zijn enz enz.
|
En waarom ? Dat is mijn vraag, waarom ? Dat sommigen dat misschien WILLEN doen kan ik begrijpen, en ik ga ze niet tegenhouden. Maar wat heb ik nu te maken met een pechvogel dat ik zijn problemen moet oplossen en bekostigen ?
|